eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2020 › Sygn. akt: KIO 1378/20, KIO 1389/20
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2020-07-22
rok: 2020
sygnatury akt.:

KIO 1378/20
KIO 1389/20

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Dagmara Gałczewska - Romek, Emilia Garbala, Katarzyna Poprawa Protokolant: Mikołaj Kraska

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 22 lipca 2020 roku w Warszawie
odwołania o sygnaturze akt KIO 1378/20 wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 22 czerwca 2020 roku przez wykonawcę Nexus Polska Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu oraz odwołania o sygnaturze
akt KIO 1389/20 w
niesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 22 czerwca
2020 roku przez wykonawcę Comarch Healthcare Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Urząd Marszałkowski Województwa
Lubuskiego w Zielonej Górze
przy udziale wykonawc
y Asseco Poland Spółka Akcyjna z siedzibą w Rzeszowie
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego o sygnaturze akt 1378/20
po stronie
odwołującego

postanawia:
1.
umarza postępowanie odwoławcze o sygnaturze akt 1378/20 oraz umarza
postępowanie odwoławcze o sygnaturze akt 1389/20,

2.
nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
Nexus
Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu
kwoty 13 50
0 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy)
st
anowiącej 90% uiszczonego wpisu (postępowanie o sygn. akt KIO 1378/20)
oraz nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy


Comarch Heal
thcare Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie

kwoty


13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy)
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu (postępowanie o sygn. akt KIO 1389/20).

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 1843 ze zm. ) na niniejsze postanowienie - w terminie 7
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Zielonej Górze.


Przewodniczący : ………………………………

………………………………

……………………………....


Sygn. akt: KIO 1378/20
Sygn. akt: KIO 1389/20

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający – Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonego
pn. „Dostawa i uruchomienie sprzętu teleinformatycznego oraz
modernizacja systemów HIS i ERP wraz z udostępnieniem e-usług na potrzeby projektu
„Lubuskie e- Zdrowie" dofinansowanego z Unii Europejskiej w ramach środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Lubuskie 2020, Oś 2. Rozwój Cyfrowy, Działanie 2.1 Rozwój społeczeństwa
Informacyjnego", nr z
amówienia: DA.III.2721.1.5.2020 zwane dalej „Postępowaniem".
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1843
ze
zm.) zwanej dalej „ustawą” lub pzp”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 10 czerwca 2020 r. pod numerem: 2020/S
111-269727.
Sygn. akt KIO 1378/20
W dniu 22
czerwca 2020 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej zostało
wniesione odwołanie przez wykonawcę Nexus Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu
(zwanego dalej Odwołującym 1) wobec określenia przez zamawiającego treści postanowień
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w sposób:
1.
kształtujący treść przyszłego stosunku prawnego w sposób naruszający jego
właściwość, przepisy powszechnie obowiązującego prawa, zasady proporcjonalności
oraz równowagę stron stosunku zobowiązaniowego prowadząc do nadużycia pozycji
dominującej Zamawiającego,
2.
obejmujący sformułowanie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, w zakresie zdolności technicznej i zawodowej Wykonawcy, w sposób
nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia i ograniczający uczciwą konkurencję,
3.
niejednoznaczny i niewyczerpujący, za pomocą niedostatecznie dokładnych
i
zrozumiałych określeń oraz nieuwzględniający wszystkich wymagań i okoliczności
mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty i wykonanie zamówienia,
4.
obejmujący wymagania, które nie są uzasadnione potrzebami Zamawiającego, a które
mają wpływ na sporządzenie oferty,

i w związku z tym zarzucił zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy Prawo zamówień
publicznych mające istotny wpływ na wynik, tj.
1) naruszenie art. 36 ust. 1 pkt 16 pzp w zw. z art. 14 ust. 1 pzp w zw. z art. 139 ust. 1
pzp w zw. z art. 5 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn.: Dz.
U. z 2019 r., poz. 1145 z późn. zm.) w zw. z art. 3531 k.c. w zw. z art. 483 § 1 k.c.
w zw. z art. 484 § 1 k.c.,
2) naruszenie art. 22 ust. la pzp w zw. z art. 22d ust. 1 pzp w zw. z art. 7 ust. 1 pzp,
3) naruszenie art. 29 ust. 1 pzp w zw, z art. 7 ust. 1 pzp .

W
obec powyższego Odwołujący 1 wniósł o uwzględnienie odwołania oraz dokonanie
stosownych modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie
z żądaniem zawartym w odwołaniu.

Sygn. akt KIO 1389/20

W dniu 22 czerwca 2020 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej zostało
wniesione odwołanie przez wykonawcę Comarch Healthcare S.A. z siedzibą w Krakowie
(zwanego dalej Odwołującym 2) wobec czynności zamawiającego polegających na:
1. us
taleniu warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej
lub zawodowej niezgodnie z przepisami pzp
, w oderwaniu od przedmiotu zamówienia,
nieproporcjonalnie do przedmiotu zamówienia oraz w sposób ograniczający konkurencję
w niniejszym postępowaniu,
2.
ustaleniu kryteriów oceny ofert niezgodnie z przepisami pzp, w sposób niejednoznaczny
i niezrozumiały, z naruszeniem zasady proporcjonalności i uczciwej konkurencji -
w sposób bezzasadnie forujący dotychczasowych dostawców oprogramowania
dziedzin
owego funkcjonującego w podmiotach leczniczych, będących Uczestnikami
Projektu,
3.
sformułowaniu treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszenia
o zamówieniu, a w szczególności opisaniu przedmiotu zamówienia (w tym wzoru umowy
i załączników do umowy) niezgodnie z przepisami pzp, w sposób niejednoznaczny,
niewyczerpujący, bez uwzględnienia wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć
wpływ na sporządzenie oferty, a także w sposób, który mógłby naruszać uczciwą
konkurencję, z naruszeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów, szczegółowo
wskazanych w treści uzasadnienia odwołania.

Odwołujący 2 zarzucił zamawiającemu naruszenie (szerzej opisane w uzasadnieniu
odwołania) naruszenie następujących przepisów Prawa zamówień publicznych:
1) art. 22 ust. 1a w zw. z art. 7 ust 1 i 2 pzp ,
2) art. 36 ust 1 pkt 13 w zw. z art. 91 ust. 2, 2c i 2d PZP w zw. z art. 7 ust 1 pzp,
3) art. 29 ust. 1 i 2 pzp w zw. z art. 7 ust. 1 pzp,
4) art. 29 ust. 1 i 2 pzp w zw. z art. 7 ust. 1 pzp,
5) art. 29 ust. 1 i 2 pzp w zw. z art. 7 ust. 1 pzp w zw. z art. 140 ust. 1 oraz 144 ust. 1
pzp w zw. z art. 14 ust. 1 i art. 139 ust. 1 pzp w zw. z art. 5 i 3531 Kodeksu cywilnego
(dalej: "k.c."),
6) art. 29 ust. 1 i 2 PZP w zw. z art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 14 ust. 1 i art. 139 ust. 1
PZP w
zw. z art. 5 i 3531 Kodeksu cywilnego (dalej: "k.c.") oraz art. 471, art. 473 § 1
oraz art. 483 i 484 k.c.
7) art. 29 ust. 1 i 2 pzp w zw. z art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 14 i 139 ust. 1 PZP w zw.
z art. 5 k.c. oraz 3531 k.c. w zw. z art.41 ust. 1 i 2 ustawy o prawie autorskim
i prawach pokrewnych,
8) art. 29 ust. 1 i 2 pzp w zw. z art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 14 i 139 ust. 1 pzp w zw.
z art. 5 k.c. oraz 3531 k.c. oraz 354 § 2 k.c. w zw. z ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych oraz Roz
porządzeniem Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych - dalej RODO) -
w szczególności art. 28 RODO
9) art. 29 ust. 1 i 2 pzp w zw. z art. 7 ust. 1 PZ
P w zw. z § 13 pkt 1 Rozporządzenia
w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy
w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Wobec powyższego Odwołujący 2 wniósł o uwzględnienie odwołania oraz dokonanie
stosownych modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia zgodnie
z
żądaniem zawartym w odwołaniu.
W dniu 21
lipca 2020 roku Odwołujący Nexus Polska Sp. z o.o. z siedzibą
w Poznaniu w sprawie 1379/20, przed otwarciem
rozprawy złożył oświadczenie, iż wycofuje
odwołanie wniesione 22 czerwca 2020 roku i wnosi o zwrot 90% wysokości wniesionego
wpisu.

W dniu 21 lipca 2020 roku Odwołujący Comarch Healthcare S.A. z siedzibą
w Krakowie 1389
/20, przed otwarciem rozprawy złożył oświadczenie, iż wycofuje odwołanie
wniesione 22 czerwca 2020 roku i wnosi o zwrot 90% wysokości wniesionego wpisu.
Ze względu na fakt, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia
rozprawy, jego cofnięcie zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oznacza, że postępowanie
odwoławcze podlega umorzeniu.
W tym stanie rzeczy Izba
– zgodnie z przepisem art. 187 ust. 8 zd. pierwsze ustawy
Pzp
– postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze o sygn. akt KIO 1378/20 oraz
postępowanie odwoławcze o sygn. akt KIO 1389/20.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa
Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. z 2018 r., poz. 972).

Przewodniczący : ………………………………

………………………………

……………………………....



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie