eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2019 › Sygn. akt: KIO 274/19
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2019-02-28
rok: 2019
sygnatury akt.:

KIO 274/19

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Magdalena Rams Protokolant: Adam Skowroński

po rozpoznaniu na posiedzeniu
z udziałem stron w dniu 28 lutego 2019 r., w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 15 lutego 2019 r.
przez
wykonawcę CompuGroup Medical Polska sp. z o.o., z siedzibą w Lublinie,

w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Samodzielny Publiczny Zakład
Opieki Zdro
wotnej we Włodawie,


postanawia:

1.
umorzyć postępowanie odwoławcze.

2.
nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz wykonawcy CompuGroup Medical Polska sp. z o.o., z
siedzibą w Lublinie kwoty 13 500,00 złotych (słownie: trzynaście tysięcy pięćset
zero złotych) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.


Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.

Przewodniczący: ……………………..……



Sygn. akt: KIO 274/19

U z a s a d n i e n i e

Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej we Włodawie (dalej: „Zamawiający”)
prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
na podstawie przepisów ustawy z dnia
29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.),
zwanej dalej
ustawa Pzp”, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na pn.
„Wdrożenie elektronicznych usług publicznych w SPZOZ we Włodawie",

W dniu 15 lutego 2019 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie
wykonawcy CompuGroup Medical Polska Sp. z o.o., z siedziba w Lublinie (dalej
Odwołujący”) zarzucając Zamawiającemu naruszenie:

1) art. 29 ust. 1 ustawy Pzp
poprzez wprowadzenie wymogu „instalacji, konfiguracji i
uruchomienia serwerów aplikacyjnych, bazodanowych, macierzy wraz z posiadanym
przez Zamawiającego oprogramowaniem operacyjnym bazy danych, wirtualizacja,
archiwizacja" (por. Załącznik nr 1 do SIWZ: Opis przedmiotu zamówienia, sekcja:
Wdrożenie i szkolenie Zadanie 1, lit. a) - str. 4), bez zamieszczenia specyfikacji
oprogramowania i sprzętu, którymi dysponuje Zamawiający i których mają dotyczyć
wymagane czynności instalacyjno-konfiguracyjne, co uniemożliwia ustalenie zakresu
wymaganych prac oraz ich pracochłonności i co stanowi o niekompletności opisu
przedmiotu zamówienia;
2) art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 29 ust. 1-2 ustawy Pzp
poprzez sporządzenie opisu
przedmiotu zamówienia w zakresie integracji dostarczanego oprogramowania z
systemami działającymi w siedzibie Zamawiającego (w szczególności z systemem
szpitalnym HIS AMMS, którego producentem jest ASSECO Poland S.A.) w sposób
niekompletny tj. bez jakiegokolwiek opisu tego systemu,
w tym bez opisu interfejsów
komunikacyjnych istniejących w integrowanym oprogramowaniu, bez opisu struktur
bazy danych wykorzystywanych przez system HIS (zwłaszcza bez szczegółowego
opisu tabel, pól i wzajemnych powiązań między nimi), a także bez zapewnienia
współpracy z dostawcami integrowanego oprogramowania oraz bez zapewnienia
możliwości zaoferowania wymiany systemu HIS, co narusza zasadę uczciwej
konkurencji i uprzywilejowuje dostawcę działającego obecnie systemu HIS tj.
ASSECO Poland S.A. (względnie podmioty oferujące dostawy oraz usługi dotyczące
oprogramowania tej spółki);

3) art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 29 ust. 2-3 ustawy Pzp
poprzez sporządzenie opisu
przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem określeń wskazujących na konkretny
produkt, co dotyczy
odniesień do „Medycznego Portalu Informacyjnego" lub skrótu tej
nazwy tj. „MPI", które to określenie jest nazwą produktu ASSECO Poland S.A., a jego
użycie nie tylko świadczy o preferowaniu przez Zamawiającego tego dostawcy, lecz
dodatkowo uniemożliwia dostarczenie oprogramowania jakiegokolwiek innego
dostawcy niż ASSECO Poland S.A. (naruszenie zasad uczciwej konkurencji oraz
równego traktowania wykonawców);
4) art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 29 ust. 2 ustawy Pzp
poprzez wymóg pracy
dostarczanego oprogramowa
nia na wszystkich spośród czterech przeglądarek tj.
Microsoft Explorer, Microsoft Edge, Chrome oraz Firefox, który to wymóg jest
nadmiarowy i ogranicza konkurencyjności postępowania.

Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu dokonanie zmian SIWZ wskazanych w
odwołania.

W dniu
27 lutego 2019 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pismo
Odwołującego, w którym oświadczył, że cofa wniesione odwołanie. Pismo zostało podpisane
przez prawidłowo umocowanego pełnomocnika.

Ze względu na fakt, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia rozprawy,
jego cofnięcie, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oznacza, że postępowanie odwoławcze
podlega umorzeniu.

W tym stanie rzeczy Izba
– zgodnie z przepisem art. 187 ust. 8 zd. pierwsze ustawy Pzp –
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze.

Ponadto zgodnie z art. 187 ust. 8 zd. drugie ustawy Pzp oraz na podstawi
e § 5 ust. 1 pkt 3
lit. a)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu
od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 poz. 972) Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego w wysokości 13 500,00 zł.

Przewodniczący: ………………………………




Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie