eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2021 › Sygn. akt: KIO 616/21
rodzaj: WYROK
data dokumentu: 2021-03-19
rok: 2021
sygnatury akt.:

KIO 616/21

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Anna Osiecka Protokolant: Piotr Kur

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 marca 2021 r.
w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajo
wej Izby Odwoławczej w dniu 25 lutego 2021 r. przez wykonawcę
Medtronic Poland Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Szpitale Pomorskie Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni

orzeka:

1.
Uwzględnia odwołanie i nakazuje zamawiającemu w zakresie zadania nr 6
unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty oraz powtórzenie
czynności badania i oceny ofert, w tym odrzucenie oferty wykonawcy Sun-Med
Spółka
Cywilna
D.
S.
S.
N.
z
siedzibą
w
Łodzi
na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych.

2.
Kosztami postępowania obciąża zamawiającego Szpitale Pomorskie Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni
i:
2.1.
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę Medtronic Poland
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
tytułem wpisu
od odwołania,
2.2.
zasądza od zamawiającego Szpitale Pomorskie Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni
na rzecz wykonawcy Medtronic Poland
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
kwotę
18 600 zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy sześćset złotych zero groszy) stanowiącą
koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wpisu od odwołania w kwocie
15 000 zł oraz wynagrodzenia pełnomocnika w kwocie 3 600 zł.

Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1
i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie
14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.

Przewodniczący: ………………………………………


Sygn. akt KIO 616/21
U z a s a d n i e n i e


Szpitale Pomorskie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni,
dalej „Zamawiający”, prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego na Sukcesywne dostawy sprzętu jednorazowego
laparoskopowego oraz zestawów bariatrycznych do sg wraz z dzierżawą aparatów do
lokalizacji w Wejherowie
w podziel na zadania.
Postępowanie prowadzone jest na podstawie
przepi
sów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. t.j. z 2019
r. poz. 1843 ze zm.
), dalej „ustawa Pzp”.
Zamawiający prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
z zastosowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych wymaganych przy
procedurze, której wartość szacunkowa zamówienia przekracza kwotę określoną
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
Ogłoszenie o zamówieniu
zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 21 grudnia 2020 r.
pod numerem 2020/S 242-596444.
W dniu 25 lutego 2021 r.
wykonawca Medtronic Poland Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, dalej „Odwołujący”, wniósł odwołanie w
zakresie zadania nr 6, zarzucając Zamawiającemu naruszenie: art. 91 ust. 1 ustawy Pzp
poprzez wybór oferty złożonej przez wykonawcę Sun-Med Spółka Cywilna D. S. S. N. z
siedzibą w Łodzi, dalej „Sunmed”, pomimo niespełniania przez tę ofertę wymogów
określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dalej „SIWZ”, w zakresie
rozmiaru i
kształtu oferowanego produktu; art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp poprzez
zaniechanie odrzucenia oferty z
łożonej przez wykonawcę Sunmed, pomimo niespełniania
przez tę ofertę wymogów określonych w SIWZ w zakresie rozmiaru i kształtu oferowanego
produktu; art. 7 ust. 1 i 3 ustawy Pzp poprzez prowadzenie p
ostępowania niezgodnie z
zasadami przejrzystości i równego traktowania wykonawców oraz wybranie oferty złożonej
przez wykonawcę Sunmed.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości, nakazanie Zamawiającemu
w zakresie zadania nr 6: unieważnienia czynności polegającej na wyborze oferty wykonawcy
Sunmed
, powtórzenia czynności badania i oceny ofert, odrzucenia oferty złożonej przez
wykonawcę Sunmed oraz wyboru oferty złożonej przez Odwołującego.
Odwołujący podnosił, iż urządzenia o numerach katalogowych wskazanych w ofercie
Sunmed
nie spełniają parametrów przewidzianych SIWZ. Zamawiający wymagał w
pozycjach od 1 do 4 opisu wymagań dla Zadania 6 zszywki bilateralnie spłaszczonej,

zszywek o wysokości 3,8 mm oraz 4,8 mm oraz staplerów i ładunków o długości 60 mm i 80
mm. Wykonawca Sunmed za
oferował produkty mające następujące kody katalogowe: QAB
603, QAB 604, QB 603 i QB 604, QAB 803, QAB 804, QB 803, QB 804.
Według katalogów
producenta posiadają one zszywkę o wysokości 3,85 mm oraz 4,5, co jest niezgodne z
SIWZ.
Dodatkowo zaoferowano zszywkę o kształcie obłym i staplery o długości 65 mm i 85
mm, co jest niezgodne z SIWZ. Skoro w ofercie wskazano konkretne numery katalogowe, to
znaczy, że produkty te nie spełniają postanowień SIWZ w zakresie kształtu i wysokości
zszywek oraz wymiarów staplerów.
Do postępowania odwoławczego w ustawowym terminie nie przystąpił żaden
wykonawca.
Zamawiający pismem z dnia 15 marca 2021 r. złożył odpowiedź na odwołanie,
wnosząc o oddalenie odwołania w całości.
Uwzględniając dokumentację z przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, jak również biorąc pod uwagę oświadczenia i stanowiska
stron, złożone w pismach procesowych, jak też podczas rozprawy, Izba stwierdziła, iż
odwołanie zasługuje na uwzględnienie.

Izba dopuściła w niniejszej sprawie dowody z dokumentacji postępowania,
w szczególności: z protokołu postępowania o udzielenie zamówienia, ogłoszenia
o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, odpowiedzi na pytania do
SIWZ, ofert
wykonawców, informacji Zamawiającego o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Izba wzięła również pod uwagę stanowiska wyrażone w odwołaniu, odpowiedzi na
odwołanie, a także oświadczenia i stanowiska stron wyrażone ustnie do protokołu
posiedzenia i rozprawy w dniu 17 marca 2021 r.
Uwzględniając powyższe, Izba ustaliła i zważyła, co następuje.
W pierwszej kolejności należy wskazać, że zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 11
września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z
2019 poz. 2020) do postępowań odwoławczych, o których mowa w uchylanej ustawie,
wszczętych po dniu 31 grudnia 2020 r., dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia
ws
zczętych przed dniem 1 stycznia 2021 r. stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września
2019
r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019). Z uwagi na powyższe,
Izba wydając wyrok w postępowaniu odwoławczym, wszczętym na skutek odwołania
wniesionego w dniu 25 lutego
2021 r., zastosowała przepisy ustawy z dnia 11 września 2019
r. Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa nPzp”.
Izba ustaliła, że nie zaszła żadna z przesłanek, o których stanowi art. 528 ustawy
nPzp, skutk
ujących odrzuceniem odwołania.

Ponadto, Izba stwierdziła, że Odwołującemu przysługiwało prawo do skorzystania ze
środka ochrony prawnej, gdyż wypełniono materialnoprawną przesłankę interesu w
uzyskaniu zamówienia, określoną w art. 505 ust. 1ustawy nPzp, kwalifikowaną możliwością
poniesienia szkody, będącej konsekwencją zaskarżonej w odwołaniu czynności.
Izba, uwzględniając zgromadzony w sprawie materiał dowodowy, w szczególności
zakres zarzutów podniesionych w odwołaniu, doszła do przekonania, iż w niniejszym
postępowaniu doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało
wpływ lub może mieć istotny wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia, a tym
samym, na podstawie art. 554 ust. 1 ustawy nPzp
, rozpoznawane odwołanie zasługiwało na
uwzględnienie.
Izba
stwierdziła, że zasadny jest zarzut naruszenia przez Zamawiającego art. 89 ust.
1 pkt 2) ustawy Pzp poprzez zaniechanie odrzucenie oferty wykonawcy Sunmed. Zgodnie z
art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, zamawiający ma obowiązek odrzucić ofertę, której treść nie
odpowiada treści SIWZ, tj. jeżeli oferta została sporządzona niezgodnie z postanowieniami
SIWZ, a niezgodność ta nie może być usunięta w trybie art. 87 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp.
Izba ustaliła, że zgodnie z pkt III. 1 SIWZ szczegółowe wymagania dotyczące
przedmiotu zamówienia określone zostały w załączniku nr 2 do SIWZ (Formularz
Asortymentowo-
Cenowy, który jednocześnie stanowił część składanych przez wykonawców
ofert). Dla zadania 6 wskazano w SIWZ następujące wymagania:
1.
Stapler 60 mm do resekcji, prze
cinania i zespoleń, wykonujący szew w postaci dwóch
podwójnych linii zszywek ułożonych naprzemiennie, jednocześnie przecinając tkankę
pomiędzy nimi. Przeznaczony do kilkakrotnego użytku w czasie jednego zabiegu,
ładowalny (7 zmian ładunku, łącznie do 8 strzałów). Wymiary otwartej zszywki 3,8 mm
lub 4,8 mm do wyboru przez Zamawiającego. Zszywka binateralnie spłaszczona
przyjmuje po zamknięciu kształt zbliżony do litery „B". – 50 sztuk.
2.
Stapler 80 mm do resekcji, przecinania i zespoleń, wykonujący szew w postaci dwóch
podwójnych linii zszywek ułożonych naprzemiennie, jednocześnie przecinający tkankę
pomiędzy nimi. Przeznaczony do kilkakrotnego użytku w czasie jednego zabiegu,
ładowalny (7 zmian ładunku, łącznie do 8 strzałów). Wymiary otwartej zszywki 3,8 mm
l
ub 4,8 mm do wyboru przez Zamawiającego. Zszywka binateralnie spłaszczona
przyjmuje po zamknięciu kształt zbliżony do litery „B". – 100 sztuk.
3.
Ładunek 60 mm jednorazowego użytku do staplera GIA, wykonujący szew w postaci
dwóch podwójnych linii zszywek ułożonych naprzemiennie, jednocześnie przecinając
tkankę pomiędzy nimi. Wymiary otwartej zszywki: 4,8 mm lub 3,8 mm do wyboru przez
Zamawiającego. Zszywka binateralnie spłaszczona przyjmująca po zamknięciu kształt
zbliżony do litery „B". Ładunek jednorazowego użytku. – 50 sztuk.

4.
Ładunek 80 mm jednorazowego użytku do staplera GIA, wykonujący szew w postaci
dwóch podwójnych linii zszywek ułożonych naprzemiennie, jednocześnie przecinając
tkankę pomiędzy nimi. Wymiary otwartej zszywki: 4,8 mm lub 3,8 mm do wyboru przez
Zamawiającego. Zszywka binateralnie spłaszczona przyjmująca po zamknięciu kształt
zbliżony do litery „B". Ładunek jednorazowego użytku. – 80 sztuk.
W toku p
ostępowania na pytanie wykonawcy, Zamawiający wykluczył możliwość
dostawy zszywek okrągłych i zszywek o innych wymiarach.
Do upływu terminu składania ofert, ofertę złożył m.in. wykonawca Sun-Med Spółka
Cywilna D. S. S. N.
z siedzibą w Łodzi, dalej „Sunmed”, który:
1.
w zakresie pkt 1 za
oferował stapler Linear Cutter, QAB603, QAB604 Brightness
Medical Devices;
2.
w zakresie pkt 2 zaoferował stapler Linear Cutter, QAB803, QAB804 Brightness
Medical Device;
3.
w zakresie pkt 3 zaoferował ładunek Linear Cutter Cartridge, QB603, QB604
Brightness Medical Devices;
4.
w zakresie pkt 4 ładunek Linear Cutter Cartridge, QB803, QB804 Brightness Medical
Devices.
Pismem z dnia 26 stycznia 2021 r.
Zamawiający na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy
Pzp wezwa
ł wykonawcę Sunmed do złożenia wyjaśnień wskazując, że powziął informację, iż
zaoferowane przez Wykonawcę w Zadaniu 6 poz. 1, 2, 3, 4, przedmiot zamówienia (o
kodach katalogowych QAB603, QAB604, QAB803, QAB804, QB603, QB604, QB803,
QB804) charakteryzuje się wymiarami zszywki 3,85mm i 4,5mm o długości linii szwu 65mm i
85mm. W związku z powyższym Zamawiający wnosi o wyjaśnienie czy zaoferowane w
Zadaniu 6 poz. 1, 2, 3, 5 produkty cechują się ww. wymiarami.

Pismem z dnia 27 stycznia 2021 r. wykonawca Sunmed oświadczył, że zgodnie z
deklaracją wytwórcy oferowanych wyrobów staplery o podanych numerach katalogowych
mogą posiadać wysokość zszywki 3,85 mm lub 3,8 mm oraz 4,5 mm lub 4,8 mm (do wyboru
przy zamówieniu). Staplery i ładunki 60 mm o kodach QAB 603 i QAB 604 oraz QB 603 i QB
604 charakteryzują się linią cięcia o długości 60 mm, długość linii szwu to 65 mm. Staplery i
ładunki 80 mm o kodach QAB 803 i QAB 804 oraz QB 803 i QB 804 charakteryzują się linią
cięcia o długości 80 mm, długość linii szwu to 55 mm.
Do wyjaśnień dołączono oświadczenie
wytwórcy z dnia 19 czerwca 2020 r. (wraz z tłumaczeniem), który wskazał, że zwiększyliśmy
zakres produkowanych jednorazowych staplerów liniowych z nożem w ładunku - typ QAB i
ładunków do tych staplerów - typ QB i dostarczamy je również ze zszywkami o wysokości 3,8
mm i 4,8 mm.
Wybór odpowiedniego staplera i ładunku o określonej wysokości zszywki jest
dokonywany przez wskazanie jej wysokości przy składaniu Zamówienia.


Pismem z dnia 2 lutego
2021 r. Zamawiający na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy Pzp
wezwał wykonawcę Sunmed do złożenia wyjaśnień wskazując, że powziął informację, iż
zaoferowany
przez Wykonawcę w Zadaniu 6 poz. 1, 2, 3, 4 przedmiot zamówienia (o kodach
katalogowych QAB603, QAB604, QAB803, QAB804, QB603, QB604, QB803, QB804) nie
posiada zszywek bilateralnie spłaszczonych. W związku z powyższym Zamawiający wnosi o
wyjaśnienie czy zaoferowane w Zadaniu 6 poz. 1, 2, 3, 4 produkty cechują się zszywkami
bilateralnie spłaszczonymi.

Pismem z dnia 4 lutego
2021 r. wykonawca Sunmed oświadczył, że staplery i ładunki
60 mm o kodac
h QAB 603 i QAB 604 oraz QB 603 i QB 604, a także staplery i ładunki 80
mm o kodach QAB 803 i QAB 804 oraz QB 803 i QB 804 charakteryzują się zszywkami
obłymi w przekroju. Wobec braku dokładnego opisu kształtu zszywek bilateralne
spłaszczonych oraz wskazania, iż nie dopuszcza się zaoferowania staplerów ze zszywkami
okrągłymi uznajemy, że kształt zszywek w staplerach i ładunkach QAB 603 i QAB 604 oraz
QB 603 i QB 604 a także QAB 803 i QAB 804 oraz QB 803 i QB 804 jest równoważny do
kształtu zszywek opisanego w SIWZ.

Pismem z dnia 4
lutego 2021 r. Zamawiający na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy Pzp
wezwał wykonawcę Sunmed do złożenia wyjaśnień czy zaoferowane w Zadaniu 6 poz. 1, 2,
3, 4 produkty cechują się zszywkami bilateralnie spłaszczonymi przyjmującymi po
zamknięciu kształt zbliżony do litery „B". Jeśli jest taka możliwość, wskazane by było, aby
Wykonawca załączył ulotkę/katalog na potwierdzenie spełniania wymagań Zamawiającego w
powyższym zakresie przez zaoferowany asortyment.

Pismem z dnia 8 lutego 2021
r. wykonawca Sunmed oświadczył, że staplery i ładunki
60 mm o kodach QAB 603 i QAB 604 oraz QB 603 i QB 604, a także staplery i ładunki 80
mm o kodach QAB 803 i QAB 804 oraz QB 803 i QB 804 charakteryzują się zszywkami
przyjmującymi po zamknięciu kształt zbliżony do litery „B”
oraz załączył oświadczenie
wytwórcy staplerów w powyższym zakresie wraz z wyciągiem z katalogu produktu w języku
polskim bez oryginalnego katalogu producenta.
W dniu 15 lutego 2021 r.
Zamawiający poinformował o wyborze oferty wykonawcy
Sunmed jako najkorzystniejszej w zakresie zadania 6.
Izba
podzieliła stanowisko Odwołującego, że wykonawca Sunmed zaoferował
produkty, których wymiary są inne, a kształt odmienny od tych wskazanych w SIWZ, co
dowodzi sprzeczności parametrów oferowanego urządzenia z postanowieniami SIWZ.
Odnosząc się do kształtu zszywek, Zamawiający wymagał zszywki bilateralnie
spłaszczonej przyjmującej po zamknięciu kształt zbliżony do litery „B". Wykonawca Sunmed
zaoferował zszywki o kształcie obłym w przekroju, co potwierdził wprost w swoich
wyjaśnieniach z dnia 4 lutego 2021 r. W ocenie Izby kształt obły to inny kształt niż kształt

bilateralnie spłaszczony i nie sposób stawiać znaku równości pomiędzy tymi pojęciami.
Według, słownika języka polskiego pod red. Mieczysława Szymczaka jest to kształt podłużny
i
zaokrąglony, walcowaty, jajowaty. Natomiast Zamawiający wprost wykluczył możliwość
dostawy zszywek okrągłych. Jak słusznie zauważył Odwołujący dodatkowe wyjaśnienia
wykonawcy Sunmed, że zszywki przyjmują po zamknięciu kształt zbliżony do litery „B”
niczego nie zmieniają, bowiem informacja ta nie potwierdza spełniania przez oferowane
przez Sunmed zszywki wymagań SIWZ w zakresie kształtu bilateralnie spłaszczonego. Izba
nie podziela
stanowiska Zamawiającego jakoby w SIWZ nie opisano oczekiwanego kształtu
zszywek, bowiem
Zamawiający uczynił to precyzyjnie wskazując na zszywki bilateralnie
spłaszczone i nie dopuszczając zszywek okrągłych.
Odnosząc się do wysokości zszywek należy wskazać, że Zamawiający wymagał
zszywek o wyso
kości 3,8 mm oraz 4,8 mm. W udzielonej odpowiedzi na pytanie wykonawcy
nie dopuścił zszywek o innych wymiarach. Wykonawca Sunmed zaoferował produkty, które
zgodnie z ogólnodostępnymi katalogami posiadały wymiary zszywki 3,85 mm oraz 4,5 mm.
Następnie w wyjaśnieniach wykonawca Sunmed wskazał, że staplery o podanych numerach
katalogowych mogą posiadać wysokość zszywki 3,85 mm lub 3,8 mm oraz 4,5 mm lub 4,8
mm (do wyboru przy zamówieniu), załączając oświadczenie producenta. Niemniej z
oświadczenia producenta wynika jedynie, że zwiększono zakres produkowanych staplerów i
dostarcza je również ze zszywkami o wysokości 3,8 mm i 4,8 mm, a wybór jest dokonywany
przy składaniu zamówienia. Ww. oświadczenie stanowi w zasadzie ogólną deklaracje, nie
wiadomo czy zszywki,
które były wymagane przez Zamawiającego już istnieją. Nie oznacza
to więc, że zszywki o wymiarach wymaganych przez Zamawiającego są objęte tym samym
numerem katalogowym, który został wskazany w ofercie wykonawcy Sunmed. Nie sposób
też twierdzić, że właściwe wymiary zszywek zostały podane w załączonym do wyjaśnień
Sunmed
wyciągu z katalogu produktu w języku polskim, skoro został on załączony bez
oryginalnego katalogu producenta,
a zgodnie ze stroną 6 katalogu Brightness Medical
Devices, brak informacji, aby zszywki oznaczone podanym przez Sunmed numerem
katalo
gowym mogły mieć różne wielkości.
Zamawiający wymagał także staplerów oraz ładunków 60 mm i 80 mm „wykonujących
szew”. Wykonawca Sunmed zaoferował staplery o długości 65 mm i 85 mm. W złożonych
wyjaśnieniach Sunmed wskazał, że staplery i ładunki 60 mm o kodach QAB 603 i QAB 604
oraz QB 603 i QB 604 charakteryzują się linią cięcia o długości 60 mm, długość linii szwu to
65 mm, zaś staplery i ładunki 80 mm o kodach QAB 803 i QAB 804 oraz QB 803 i QB 804
ch
arakteryzują się linią cięcia o długości 80 mm, długość linii szwu to 55 mm.
Niewątpliwie czym innym jest długość szwu, a czym innym długość cięcia. Nie sposób
zgodzić się z Zamawiającym, że z opisu przedmiotu zamówienia nie wynika, o którą długość

Zamawia
jącemu chodziło. Po pierwsze, wynika to wprost ze sformułowania „wykonujący
szew”. Po drugie, sam Zamawiający w wezwaniu do wyjaśnień wykonawcy Sunmed z dnia
26 stycznia 2021 r. posługuje się sformułowaniem dotyczącym długości linii szwu. W
konsekwencji za
oferowane przez wykonawcę Sunmed staplery są niezgodne z
wymaganiami Zamawiającego w zakresie długości.
Zatem, skoro wykonawca Su
nmed zaoferował produkty zawierające konkretne
numery katalogowe, które nie spełniają wymogów SIWZ w zakresie kształtu i wysokości
zszywek oraz wymiarów staplerów jego oferta wina być odrzucona, jako niezgodna z treścią
SIWZ.
Izba uznała, że doszło do naruszenia przepisów wskazanych przez Odwołującego w
odwołaniu, a oferta Sunmed podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy
Pzp, dlatego nakazała Zamawiającemu w zakresie zadania nr 6 unieważnienie czynności
wyboru najkorzystniejszej oferty oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert, w tym
odrzucenie oferty wykonawcy Sun-
Med Spółka Cywilna D. S. S. N. z siedzibą w Łodzi na
podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych.
Biorąc pod uwagę powyższe, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do wyniku
na podstawie art. 575 ustawy nPzp oraz
w oparciu o przepisy §7 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów
postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu
od o
dwołania (Dz. U. z 2020 r. poz. 2437).

Przewodniczący: ………………………………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie