rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2020-10-27
rok: 2020
data dokumentu: 2020-10-27
rok: 2020
sygnatury akt.:
KIO 2433/20
KIO 2433/20
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Jan Kuzawiński
Przewodniczący: Jan Kuzawiński
po rozpoznaniu w dniu 27
października 2020 roku w Warszawie, na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 25
września 2020 roku przez wykonawcę REMONDIS Sp. z o.o., ul. Zawodzie 18,
02-981 Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Gmina i Miasto
Szadek, ul. Warszawska 3, 98-240 Szadek
października 2020 roku w Warszawie, na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 25
września 2020 roku przez wykonawcę REMONDIS Sp. z o.o., ul. Zawodzie 18,
02-981 Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Gmina i Miasto
Szadek, ul. Warszawska 3, 98-240 Szadek
postanawia:
1.
umarza postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy REMONDIS Sp. z o.o., ul. Zawodzie 18, 02-981 Warszawa kwoty 15 000
zł
00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej wniesiony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (tj.: Dz. U. z 2019 roku, poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Sieradzu.
Przewodniczący: …………………………
Sygn. akt KIO 2433/20
U Z A S A D N I E N I E
Gmina i Miasto Szadek, ul. Warszawska 3, 98-240 Szadek, zwany
dalej „Zamawiającym”,
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą „Odbiór
i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Szadek w okresie od
01.01.2021 do 31.12.2021 r”.
W dniu 25
września 2020 roku wykonawca REMONDIS Sp. z o.o., ul. Zawodzie 18,
02-981 Warszawa,
zwany dalej „Odwołującym”, wniósł odwołanie od zapisów specyfikacji
istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający, jak wynika z pisma z dnia 7 października 2020 roku, przesłanego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w tej samej dacie, poinformował, że informację
o wniesieniu odwołania wraz z kopią odwołania umieścił na swojej stronie internetowej w
dniu 25
września 2020 roku. Do postępowania odwoławczego żaden wykonawca nie zgłosił
przystąpienia w ustawowo przewidzianym terminie.
W dniu 22
października 2020 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło
pismo Zamawiającego zawierające oświadczenie o uwzględnieniu wszystkich zarzutów
odwołania.
Wobec ustalenia, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione
w odwołaniu, a do postępowania nie zgłosił przystąpienia żaden wykonawca, stwierdzić
należy, że zaszły przesłanki do umorzenia postępowania odwoławczego zgodnie z art. 186
ust. 2 ustawy.
O
kosztach
postępowania
orzeczono
stosownie
do
wyniku
postępowania
na podstawie art. 192 ust. 9 oraz art. 192 ust. 10, 186 ust.
6 pkt 1 Prawa zamówień
publicznych oraz w oparciu o przepisy § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. z 2018 r., poz. 972).
Przewodniczący: ……………………
1.
umarza postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy REMONDIS Sp. z o.o., ul. Zawodzie 18, 02-981 Warszawa kwoty 15 000
zł
00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej wniesiony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (tj.: Dz. U. z 2019 roku, poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Sieradzu.
Przewodniczący: …………………………
Sygn. akt KIO 2433/20
U Z A S A D N I E N I E
Gmina i Miasto Szadek, ul. Warszawska 3, 98-240 Szadek, zwany
dalej „Zamawiającym”,
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą „Odbiór
i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Szadek w okresie od
01.01.2021 do 31.12.2021 r”.
W dniu 25
września 2020 roku wykonawca REMONDIS Sp. z o.o., ul. Zawodzie 18,
02-981 Warszawa,
zwany dalej „Odwołującym”, wniósł odwołanie od zapisów specyfikacji
istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający, jak wynika z pisma z dnia 7 października 2020 roku, przesłanego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w tej samej dacie, poinformował, że informację
o wniesieniu odwołania wraz z kopią odwołania umieścił na swojej stronie internetowej w
dniu 25
września 2020 roku. Do postępowania odwoławczego żaden wykonawca nie zgłosił
przystąpienia w ustawowo przewidzianym terminie.
W dniu 22
października 2020 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło
pismo Zamawiającego zawierające oświadczenie o uwzględnieniu wszystkich zarzutów
odwołania.
Wobec ustalenia, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione
w odwołaniu, a do postępowania nie zgłosił przystąpienia żaden wykonawca, stwierdzić
należy, że zaszły przesłanki do umorzenia postępowania odwoławczego zgodnie z art. 186
ust. 2 ustawy.
O
kosztach
postępowania
orzeczono
stosownie
do
wyniku
postępowania
na podstawie art. 192 ust. 9 oraz art. 192 ust. 10, 186 ust.
6 pkt 1 Prawa zamówień
publicznych oraz w oparciu o przepisy § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. z 2018 r., poz. 972).
Przewodniczący: ……………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 3085/20 z dnia 2020-12-07
- Sygn. akt KIO 2974/20 z dnia 2020-12-03
- Sygn. akt KIO 2911/20 z dnia 2020-11-25
- Sygn. akt KIO 2416/20 z dnia 2020-11-24
- Sygn. akt KIO 2371/20, KIO 2381/20 z dnia 2020-11-23