eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2020 › Sygn. akt: KIO 1662/20
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2020-07-31
rok: 2020
sygnatury akt.:

KIO 1662/20

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Bartosz Stankiewicz Protokolant: Piotr Kur

po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem stron

w dniu 31 lipca 2020 r. w Warszawie
odwo
łania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20 lipca 2020 r. przez
wykonawcę Asseco Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Olchowej 14 (35-322
Rzeszów) w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Zakład Ubezpieczeń
Społecznych
z siedzibą w Warszawie przy ul. Szamockiej 3, 5 (01-748 Warszawa)
przy udziale
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Comarch
Polska S.A.

z siedzibą w Krakowie przy Al. Jana Pawła II 39a (31-864 Kraków) oraz
Comarch S.A.
z siedzibą w Krakowie przy Al. Jana Pawła II 39a (31-864 Kraków),
zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego

postanawia:
1. Umarza
postępowanie odwoławcze;
2.
Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Asseco Poland S.A.
z siedzibą w Rzeszowie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.


Przewodniczący: …………………………….




Sygn. akt: KIO 1662/20
U z a s a d n i e n i e


Zakład Ubezpieczeń Społecznych z siedzibą w Warszawie zwany dalej:
„zamawiającym”, na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) zwanej dalej: „Pzp”, prowadzi
postępowanie w celu zawarcia umowy wykonawczej na Dostosowanie systemu
informatycznego ZUS do zmian legislacyjnych związanych z wprowadzeniem tzw. e-akta
oraz małej działalności gospodarczej i innych ustaw
(II etap) na podstawie umów ramowych
nr 1066671 oraz nr 1066673 dotyczących modyfikacji i rozbudowy oprogramowania KSI
ZUS
, zwane dalej: „postępowaniem”.
Zamawiający wszczął postępowanie w dniu 14 kwietnia 2020 r. Szacunkowa wartość
zamówienia, którego przedmiotem są usługi, jest wyższa od kwot wskazanych w przepisach
wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.
Wykonawca Asseco Poland S.A.
z siedzibą w Rzeszowie zwany dalej: „odwołującym”
w dniu 20 lipca 2020 r. wni
ósł odwołanie od:
-
zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany, tj. zaniechania
dostosowania daty startu produkcyjnego do zmieniającego się harmonogramu realizacji
umowy, w szczególności dokonania kolejnego (7 już) przesunięcia terminu składania ofert
przy jednoczesnym zaniechaniu zmiany daty startu produkcyjnego;
- zmiany
Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej: „IWZ”) w pkt 2.2.4.1 polegającej na
skróceniu terminu Odbioru Modyfikacji z 44 tygodni od daty zawarcia Umowy wykonawczej
do 32 tygodni od daty zawarcia Umowy wykonawczej;
-
zmiany IWZ w pkt 2.4.1 polegającej na wprowadzeniu konstrukcji tzw. odwróconego cyklu
wytwórczego z terminami realizacji poszczególnych elementów cyklu wytwórczego
niemożliwymi do zrealizowania, zgodnie z którymi termin na wykonanie Oprogramowania
dedykowa
nego został skrócony z 28 tygodni od dnia zawarcia umowy do 18 tygodni od dnia
zawarcia umowy.

Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie następujących przepisów:
1) art. 29 ust. 1 Pzp przez
opisanie przedmiotu zamówienia w zakresie terminu realizacji w
sposób uniemożliwiający przygotowanie oferty, bez uwzględnienia wszystkich wymagań i
okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty;
2) art 7 ust. 1 Pzp
w związku z art. 29 ust. 1 Pzp przez prowadzenie postępowania z
naruszeniem zasad Prawa zamówień publicznych, tj. z naruszenie zasady zachowania
uczciwej konkurencji, zasady równego traktowania wykonawców, zasady proporcjonalności
oraz zasady przejrzystości.

W związku z powyższym odwołujący wniósł o zmianę harmonogramu przez

nakazanie zamawiającemu:
-
unieważnienia Modyfikacji 1 z 10 lipca 2020 r. i przywrócenie pkt 2.2.4.1 pierwotnego
brzmienia:
2.2.4.
1. Odbiór Modyfikacji nastąpi do 44 tygodni od daty zawarcia Umowy wykonawczej (z
uwzględnieniem Okresu Stabilizacji)
.;
-
likwidację daty startu produkcyjnego jako daty kalendarzowej 18 grudnia 2020 r. i
określenie daty Startu produkcyjnego 1 dzień od daty odbioru Pakietów instalacyjnych;
-
zmianę pkt 2.4.1. w taki sposób, aby zachowany został pierwotny termin na wykonanie
Oprogramowania dedykowanego, tj. 28 tygodni od dnia zawarcia Umowy;
-
odpowiednią zmianę pozostałych punktów IWZ - uwzględniająca w/w zmiany.
Przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego zgłosili
wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: Comarch Polska S.A. z
siedzibą w Krakowie oraz Comarch S.A. z siedzibą w Krakowie.
W dniu 30 lipca 2020 r. do sekretariatu Izby
za pośrednictwem elektronicznej skrzynki
podawczej
wpłynęło pismo odwołującego, zawierające oświadczenie o cofnięciu odwołania.
Na
skutek cofnięcia odwołania wypełniły się przesłanki do umorzenia postępowania
odwoławczego na podstawie art. 187 ust. 8 Pzp (Odwołujący może cofnąć odwołanie do
czasu zamknięcia rozprawy; w takim przypadku Izba umarza postępowanie odwoławcze.
Jeżeli cofnięcie nastąpiło przed otwarciem rozprawy, odwołującemu zwraca się 90% wpisu.).

Cofnięcie odwołania jest nieograniczonym uprawnieniem odwołującego do czasu
zamknięcia rozprawy. Skuteczne cofnięcie odwołania znosi wszelkie skutki prawne związane
z jego wniesieniem.
Dokonanie tej czynności przez odwołującego nastąpiło przed otwarciem rozprawy,
zatem Izba umorzyła postępowanie odwoławcze na podstawie wskazanego powyżej art. 187
ust. 8 Pzp i nakazała zwrot odwołującemu kwoty 13 500 zł 00 gr stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.

Przewodniczący: …………………………….


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie