eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2023 › Sygn. akt: KIO 630/23
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2023-03-15
rok: 2023
sygnatury akt.:

KIO 630/23

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Monika Szymanowska

po rozpoznaniu na posiedzeniu bez
udziału stron i uczestników postępowania odwoławczego
w dniu 15 marca 2023 r. w Wa
rszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 6 marca 2023 r. przez odwołującego Skamex Sp. z o. o. w Łodzi
w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Samodzielny Publiczny Szpital
Kliniczny Nr 2 PUM w Szczecinie


postanawia:

1.
u
morzyć postępowanie odwoławcze,

2.
znieść wzajemnie między stronami koszty postępowania odwoławczego i nakazać
Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot na rzecz odwołującego Skamex Sp. z o. o.
w
Łodzi kwoty 15 000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych) uiszczonej tytułem wpisu od
odwołania.

Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2
ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie –
w terminie 14 dni od dnia jeg
o doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.

Przewodniczący:
…………………………
U z a s a d n i e n i e
postanowienia z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie o sygn. akt: KIO 630/23


Zama
wiający – Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie
Al.
Powstańców Wielkopolskich nr 72, 70-111 Szczecin, prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Dostawa kaniul obwodowych oraz rękawic chirurgicznych”,
o
ogłoszeniu o zamówieniu publicznym opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu
2 września 2022 r. pod numerem 2022/S 169-476291, zwane dalej
„postępowaniem”.
Postępowanie na dostawę, o wartości powyżej kwoty określonej w przepisach
wydanych na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 18 maja 2021 r.
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.)
dalej zwanej „p.z.p.”, jest prowadzone przez
zamaw
iającego w trybie przetargu nieograniczonego.
W dniu 6 marca 2023 r.
odwołanie wobec czynności i zaniechań zamawiającego
w zakresie
zadania (części) nr 4 postępowania wniósł wykonawca Skamex Sp. z o. o.
ul.
Częstochowska 38/52, 93-121 Łódź, dalej zwany „odwołującym”. We wniesionym środku
zask
arżenia odwołujący postawił zamawiającemu następujące zarzuty naruszenia (pisownia
oryginalna):
1.
art. 253 ust. 1 pkt
1 w związku z art. 107 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych -
poprzez bezpodstawne zaniechanie uzupełnienia oferty złożonej przez Wykonawcę
Anmar oraz wybór tej oferty jako najkorzystniejszej, w zakresie zadania 4. Zgodnie
z
§ 5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów
elektronicznych
oraz
środków
komunikacji
elektronicznej
w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, podmiotowe
środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub
oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na
język polski. Firma Anmar nie złożyła wraz z ofertą w zakresie poz. 1-2 oryginałów
dokumen
tów „Raport z testu rękawic” wystawionych przez Enersol;
2.
art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp przez zaniechanie odrzucenia
oferty Anmar pomimo, że w/w
Wykonawca nie potwierdził wymaganej siły zrywania przed starzeniem dla rozmiarów
6,0; 6,5; 7,0; 7,5; 8,0; 8,5, zatem
nie spełnił wymagań SWZ. Przedstawione przez
Wykonawcę odnośne przedmiotowe środki dowodowe:
a)
w
zakresie części 4, poz. 1 złożony z ofertą „Raport z testu rękawic” dla
rękawic Encore Latex Micro nie odnosi się do wymaganego przez
Zamawiającego parametru, tj. siła zrywania przed starzeniem, a wprost
wymienia inny parametr „siła przy zerwaniu w okresie trwałości (N)” oraz „siła
przy zerwaniu po testach prowokacyjnych (N)
”. Jednocześnie załączona karta
techniczna potwierdza, że siła zrywania przed starzeniem dla rękawic
o
rozmiarze od 5.5 do 9,0 wynosi 9N lub min. 12,5 N, zatem nie spełnia
wymagań Zamawiającego. Nadmieniamy, że „Raport z testu rękawic” przy
wartościach dotyczących siły zrywania odnosi się jedynie do rozmiaru
7,5
podczas gdy Zamawiający wymagał zaoferowania rękawic o rozmiarach
od 6,0 do 8.5;
b)
w
zakresie części 4, poz. 2 złożony z ofertą „Raport z testu rękawic” dla
rękawic Medi-Grip Latex Standard nie odnosi się do wymaganego przez
Zamawiającego parametru, tj. siła zrywania przed starzeniem, a wprost
wymienia inny parametr „siła zrywu podczas okresu ważności (N)” oraz „siła
zrywu po starzeniu (N)
”. Jednocześnie załączona karta techniczna potwierdza,
że siła zrywania przed starzeniem dla rękawic o rozmiarze od 5,5 do
9,0
wynosi 9N lub min. 12.5 N, zatem nie spełnia wymagań Zamawiającego.
Nadmieniamy, że „Raport z testu rękawic” przy wartościach dotyczących siły
zrywania od
nosi się jedynie do rozmiaru 7,5, podczas gdy Zamawiający
wymaga
ł zaoferowania rękawic o rozmiarach od 6,0 do 8.5;
3.
art. 226 ust. 1 pkt. 1 lit. c ustawy PZP
– poprzez zaniechanie odrzucenia oferty
Anmar, który na wezwanie z dnia 13.02.2023 r. zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP
nie przedłożył w wyznaczonym terminie wymaganych przez Zamawiającego
„dokumentów wystawionych przez producenta oferowanych na zadaniu 4 rękawic
potwierdzających parametr siła zrywu przed starzeniem dla rozmiarów 6,0; 6,5; 7,0;
7,5; 8,0; 8,5;
4.
art. 16 pkt 1 i 2 Pzp popełnione w zw. z naruszeniem ww. przepisów i wybór oferty
Anmar jako najkorzystniejszej.
Wobec
powyższego odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie
z
amawiającemu: unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w zadaniu nr
4 p
ostępowania, powtórzenia czynności badania i oceny ofert, a w konsekwencji odrzucenie
oferty wykonawcy Anmar Sp. z o. o. w Tychach.
W dniu 13 marca 2023 r. do Izby
wpłynęła odpowiedź zamawiającego na odwołanie
zawierająca stanowisko procesowe o uwzględnieniu środka ochrony prawnej w całości.
S
kład orzekający ustalił, że w terminie na zgłoszenie przystąpień, określonym w art.
525 ust. 1 p.z.p., który zgodnie z aktami postępowania upłynął 13 marca 2023 r., żaden
z
wykonawców nie zgłosił przystąpienia do postępowania odwoławczego.

W wywiedzionym stanie faktycznym i prawnym Izba stwie
rdziła spełnienie przesłanek
opisanych w dyspozycji art. 522 ust. 1 p.z.p., tj. skuteczne
uwzględnienie zarzutów
podniesionych w od
wołaniu i brak przystępujących po stronie zamawiającego, więc
zobligowana była postępowanie umorzyć, w związku z czym orzeczono jak w sentencji.
Rozstrzygnięcie o kosztach postępowania odwoławczego wydano na podstawie
§ 9 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
w
sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania
o
raz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r. poz. 2437).

Przewodniczący:
…………………………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie