eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2017 › Sygn. akt: KIO 2255/17
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2017-11-09
rok: 2017
sygnatury akt.:

KIO 2255/17

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Danuta Dziubińska Protokolant: Agata Dziuban

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron w dniu 9 listopada 2017 r.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 października 2017
r. przez wykonawcę Sanito Sp. z o.o., ul. Puławska 476, 02-884 Warszawa w
postępowaniu prowadzonym przez Gminę Piaski, ul. Lubelska 77, 21-050 Piaski


postanawia:

1.
umarza postępowanie,

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Sanito Sp. z o.o. kwoty 15 000
zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych
zero groszy), stanowiącej kwotę uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.


Przewodniczący: ………………………………




Sygn. akt: KIO 2255 /17

U z a s a d n i e n i e

Gmina Piaski (dalej „Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego na
podstawie przepisów ustawy z dnia 29 styczeń 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz.U.
z 2015r. poz. 2164 ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”, postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Czysta energia w gminie Piaski – montaż instalacji
solarnych i kotów na biomasę II” ( Numer referencyjny: IR.271.17.2017 I).
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji solarnych oraz kotłów na
biomasę na terenie Gminy Piaski, która jest realizowana w ramach projektu: Czysta energia
w gminie Piaski -
montaż instalacji solarnych oraz kotłów na biomasę II współfinansowanego
ze środków UE oraz ze środków krajowych z budżetu państwa w ramach Regionalnego
Programu Operacyjnego
Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 4
Energia Przyjazna Środowisku Działanie 4.1. Wsparcie wykorzystania OZE. Zamówienie
zostało podzielone na dwie części:
1) zadanie 1-
Dostawa i montaż kolektorów słonecznych,
2) zadanie 2 - Dostawa i mo
ntaż kotłów na biomasę

W dniu 27 października 2017 r. wykonawca - Sanito Sp. z o.o. wniósł do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie w zadaniu 2 na czynność Zamawiającego wezwania
do uzupełnienia złożonych dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa
w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp,
który uznał, iż złożone przez wykonawcę dokumenty tj. wykaz
dostaw wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie dostaw, nie potwierdzają
spełniania warunków udziału w postępowaniu. Odwołujący zarzucił Zamawiającemu:
1)
naruszenie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp poprzez bezzasadne i niezgodne z ustawą Pzp
wezwanie
Odwołującego
do
przedstawienia
oświadczeń
lub
dokumentów
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
2) naruszenie art. 38 ust. 4 oraz ust.
4a ustawy Pzp w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp,
w wyniku dokonania, za sprawą przedmiotowego wezwania, niedozwolonej na tym etapie
postępowania zmiany treści SIWZ, w zakresie postawionego warunku udziału
w postępowaniu i sposobu jego oceny, co ma wpływ na naruszenie zasad uczciwej
konkurencji oraz przejrzystości prowadzonego postępowania.

Wskazując na powyższe Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania oraz
nakazanie Zamawiającemu:
1)
unieważnienia czynności polegającej na wezwaniu do uzupełnienia,
2)
przystąpienie do zbadania i oceny ofert w oparciu o przedłożone Zamawiającemu
w trybie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp przez Odwołującego oświadczenia i dokumenty,
3) Uznanie
prawidłowości przedstawionych uprzednio oświadczeń i dokumentów, z uwagi
na spełnienie warunków udziału w postępowaniu postawionych w SIWZ.

Żaden z wykonawców nie przystąpił do postepowania odwoławczego.

W dniu 9 listopada 2017 r. do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło oświadczenie
Zamawiającego o uwzględnieniu odwołania w całości.

Wobec
powyższego postępowanie odwoławcze, stosownie do art. 186 ust. 2 ustawy
Prawo zamówień publicznych, należało umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 186 ust. 6 ustawy
Pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z
późn. zm.), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty uiszczonego wpisu.

Przewodniczący: ……………………………..




Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie