eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2014 › Sygn. akt: KIO 1835/14
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-09-16
rok: 2014
sygnatury akt.:

KIO 1835/14

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Agnieszka Trojanowska

wobec cofnięcia w dniu 11 września 2014r. przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 5 września 2014 r. przez
wykonawcę Aspen spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie,
ul. Bularnia 5
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Szpital Wolski im. Dr
Anny Gosty
ńskiej Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z siedzibą w
Warszawie, ul. Kasprzaka 17


postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2.
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcę Aspen spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Krakowie, ul. Bularnia 5
kwoty 14 250 zł. 00 gr. (słownie: czternaście tysięcy
dwieście pięćdziesiąt złotych zero groszy), w kwoty 6 750 zł. 00 gr. (słownie: sześć
tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego
wpisu i kwoty 7 500 zł. 00 gr. (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy)
tytułem nadpłaconego wpisu.


Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Warszawie.

Przewodnicz
ący: ……………


Sygn. akt KIO 1835/14
Uzasadnienie

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego naświadczenie kompleksowej usługi sprzątania i transportu wewnątrzszpitalnego zostało
wszczęte przez zamawiającego Szpital Wolski im. Dr Anny Gostyńskiej Samodzielny
Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Warszawie, ul. Kasprzaka 17 ogłoszeniem
ogłoszonym w Biuletynie Zamówień Publicznych za numerem 2014-186721 w dniu 1
września 2014r.
W dniu 1 września 2014r. odwołujący Aspen sp. z o.o. wniósł drogą elektroniczną odwołanie
wobec formy i treści ogłoszenia. Odwołanie zostało opatrzone bezpiecznym podpisem
cyfrowym weryfikowanym w dacie złożenia ważnym certyfikatem pochodzącym od
prokurenta ujawnionego w KRS i upoważnionego do samodzielnej reprezentacji, zgodnie z
odpisem z KRS załączonym do odwołania. Kopia odwołania została przekazana
zamawiającemu drogą elektroniczną w dniu 1 września 2014r. Odwołujący uiścił wpis w
wysokości 15 000zł.
W dniu 11 września 2014r. odwołujący drogą elektroniczną cofnął odwołanie. Cofnięcie
zostało opatrzone podpisem elektronicznym tak jak odwołanie.
W dniu 12 września 2014r. zamawiający oświadczył, że wartość szacunkowa
przedmiotowego zamówienia wynosi 712 291,72zł., co stanowi równowartość 168 593,75
euro i postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami dotyczącymi postępowań o
wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8
ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. t.j. z 2013r. poz. 907
ze zm. – dalej ustawy). Zamawiający oświadczył także, iż kopię odwołania przekazał
wykonawcom w dniu 8 września 2014r.
Do postępowania odwoławczego do dnia wydania postanowienia nikt nie przystąpił.

Izba zważyła, co następuje:

Izba uznała, że nie zachodzą przesłanki do odrzucenia odwołania, o których mowa w art.
189 ust. 2 ustawy.
Przepis art. 187 ust. 8 ustawy stanowi, iż odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu
zamknięcia rozprawy; w takim przypadku Izba umarza postępowanie odwoławcze, przy
czym, jeżeli cofnięcie nastąpiło przed otwarciem rozprawy, odwołującemu zwraca się 90 %
wpisu.

Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 187 ust. 8
zdanie pierwsze ustawy, na posiedzeniu umorzyła postępowanie odwoławcze.

Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy, orzeczono o zwrocie odwołującemu 90%
kwoty uiszczonego wpisu tj. kwoty 6 750zł.
Jednocześnie Izba stwierdziła, że z oświadczenia zamawiającego wynika, iż wartość
przedmiotowego zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, zatem zgodnie z § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238) wysokość wpisu od odwołania wnoszonego w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego na usługi wynosi 7 500zł. Odwołujący zaś uiścił kwotę
15 000zł., co wynika z dowodu załączonego do odwołania. W tym stanie rzeczy należało
uznać, że odwołujący nadpłacił kwotę 7 500zł. i kwotę tę Izba nakazała zwrócić
odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych.



Przewodnicz
ący: …………………..




Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie