eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2014Sygn. akt: KIO 1516/14
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-08-05
rok: 2014
sygnatury akt.:

KIO 1516/14

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Piotr Kozłowski Protokolant: Agata Dziuban

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron postępowania odwoławczego
w dniu
5 sierpnia 2014 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 25 lipca 2014 r.
przez wykonawcę:
J………… R…………… - J……………… JOLIMPEX z Warszawy
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Dostawa materiałów biurowych
(wkłady drukuj
ące, papier, pisaki, bibuła) (nr postępowania D/75/2014)
prowadzonym przez zamawiającego:
Jednostka Wojskowa Nr 4226 w Warszawie
przy udziale
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: JM
DATA s.c.
Ż……….. J………….., R…………. M……………., Warszawa – zgłaszających
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego


postanawia:
1. Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
J………… R…………. – J……………. JOLIMPEX z Warszawy
kwoty 15000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczonej przez
powyższego
odwołuj
ącego tytułem wpisu od odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) na niniejsze
postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga
za pośrednictwem
Prezesa
Krajowej
Izby
Odwoławczej
do
Sądu
Okręgowego
Warszawa-Praga w Warszawie.



Przewodnicz
ący:
………………………………
Sygn. akt KIO 1516/14

U z a s a d n i e n i e


Zamawiający – Jednostka Wojskowa Nr 4226 w Warszawie
– prowadzi w trybie
przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907, pózn. zm.; zwanej dalej
również „ustawą pzp” lub „pzp”), postępowanie o udzielenie zamówienia na dostawy pn.
Dostawa materiałów biurowych (wkłady drukujące, papier, pisaki, bibuła) (nr postępowania
D/75/2014). Ogłoszenie o tym zamówieniu zostało opublikowane jako obligatoryjne
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2014/S_073-125403 z 12 kwietnia 2014 r., z tymże 9 kwietnia 2014 r. Zamawiający przekazał to ogłoszenie Urzędowi Publikacji Unii
Europejskiej oraz zamieścił ogłoszenie o zamówieniu w swojej siedzibie na tablicy
informacyjnej oraz na swojej stronie internetowej {www.2rblog.wp.mil.pl}, na której udostępnił
również od 14 kwietnia 2014 r. specyfikację istotnych warunków zamówienia {dalej zwaną
również w skrócie „s.i.w.z.” lub „SIWZ”}. Wartość zamówienia przekracza kwoty określone
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp i została ustalona przez
Zamawiającego na kwotę 710.245,00 zł, co stanowi równowartość 168.109,30 euro.

16 lipca 2014 r. Zamawiający przesłał faksem Odwołującemu – J……….. R……… -
J…………… JOLIMPEX z Warszawy {dalej w skrócie: Jolimpex} – zawiadomienie o wyborze
w zadaniu 1 jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez JM DATA s.c. Ż…………
J…………., R………… M……………. {dalej w skrócie: JM Data}.

25 lipca 2014 r. Odwołujący wniósł w formie pisemnej {pismem z 25 lipca 2014 r.}
odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej {zachowując wymóg przekazania kopii
odwołania Zamawiającemu} od powyższej czynności oraz zaniechania odrzucenia oferty JM
Data.

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu następujące naruszenia ustawy pzp:
1. Art. 7 ust. 1 – w zakresie naruszenia zasad uczciwej konkurencji oraz równego
traktowania stron.
2. Art. 7 ust. 3 – przez udzielenie zamówienia Wykonawcy JM Data, który został wybrany
z rażącym naruszeniem przepisów ustawy pzp.
3. Art. 14 w zw. z art. 66 k.c. – przez niedozwoloną interpretację przez Zamawiającego
oświadczeń JM Data w zakresie treści oferty oraz uwzględnienie oświadczeń JM Data
zawartych w wyjaśnieniach jednoznacznie sprzecznych z treścią oferty JM Data.
4. Art. 82 ust. 3 – przez uznanie, że oferta JM Data odpowiada treści SIWZ, gdy
w rzeczywistości oferta ta była niezgodna z treścią SIWZ.
Sygn. akt KIO 1516/14


5. Art. 87 ust. 1 – przez nieuprawnione przyjęcie wyjaśnień JM Data za wiarygodne
i zgodne z wykładnią oświadczeń woli.
6. Art. 89 ust. 1 pkt. 2 – przez nieodrzucenie oferty JM Data jako oferty niezgodnej z treścią
SIWZ.

Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu
w zakresie zadania nr 1:
1. Unieważnienia czynności oceny ofert i czynności wyboru oferty JM Data jako
najkorzystniejszej.
2. Powtórzenia czynności oceny ofert i dokonania odrzucenia oferty JM Data na podstawie
art. 89 ust. 1 pkt 2 pzp jako niezgodnej z treścią SIWZ.
3. Wyboru oferty Jolimpex jako oferty najkorzystniejszej.

Odwołujący sprecyzował zarzut przez podanie następujących okoliczności prawnych
i faktycznych uzasadniających wniesienie odwołania.

Odwołujący podał, że w Załączniku Nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia,
Zamawiający dokładnie określił swoje wymagania co do oczekiwanego asortymentu, jaki
powinien zostać zaoferowany przez wykonawców. W tabeli opisu przedmiotu zamówienia dla
zadania nr 1 Zamawiający dokładnie wskazał marki i symbole urządzeń, w których
zastosowane zostaną wymagane materiały eksploatacyjne oraz dokładnie określił, jakich
wymaga wydajności/pojemności poszczególnych materiałów eksploatacyjnych. Zamawiający
dodatkowo w opisie przedmiotu zamówienia umieścił zapis: W przypadku materiałów
eksploatacyjnych okre
ślonych w Formularzu cenowym nazwą producenta, z uwagi
na wymogi okre
ślone w umowach gwarancyjnych przedmiotowych urządzeń, Zamawiający żąda oferowania odpowiednich produktów producentów wymienionych w pozycjach
kosztorysu ofertowego, tzn. wyprodukowanych przez producenta tego urz
ądzenia,
do którego dany materiał jest przeznaczony lub materiałów eksploatacyjnych równowa
żnych
pod wzgl
ędem jakości i wydajności (pojemności).

W ocenie Odwołującego powyższy zapis wyraźnie wskazuje, że wymóg odpowiedniej
wydajności i pojemności był dla Zamawiającego jednym z kluczowych kryteriów uznania
złożonej oferty za zgodną z treścią SIWZ.

Odwołujący zrelacjonował następnie, że zgodnie z rozdziałem X SIWZ Zamawiający
wymagał złożenia oferty zgodne z treścią SIWZ oraz wymaganiami w nim zawartymi.
W kolumnie 2 Formularza ofertowego Zamawiający wskazał Przedmiot Zamówienia, a w
kolumnie 3 tego formularza wymagał wskazania Producenta/Oznaczenia oferowanego
asortymentu
. Dodatkowo Zamawiający na str. 10 załącznika nr 1 Zamawiający wymagał:
Wszystkie materiały równoważne musza być określone w Opisie oferowanych materiałów
eksploatacyjnych zamiennych (równowa
żnych) sporządzonym poprzez podanie nazwy
Sygn. akt KIO 1516/14


nadanej przez producenta, symbolu i wydajności.

W poz. 147,148,149,150,151 Zamawiający wymagał Wkładów atramentowych
do urz
ądzenia Epson Stylus Pro 9700,Epson Stylus Pro 7700,Epson Stylus Pro 7890,
odpowiednio: Matte Black, Photo Black, Cyan, Magenta, Yellow o pojemności 350ml.

W złożonej ofercie JM Data zaoferował wkłady atramentowe firmy Epson, co wynika
jednoznacznie z wykładni oświadczenia woli JM Data zawartego w kolumnie 2 formularza
ofertowego, wskazując w kolumnie 3 dodatkowo producenta oferowanych wkładów (firmę
Epson) oraz ich symbole dla poszczególnych pozycji: 1) poz. 147 – Epson C13T642800, 2)
poz.148 – Epson C13T642100, 3) poz. 149 – Epson C13T642200, 4) poz. 150 – Epson
C13T642300, 5) poz. 151 – Epson C13T642400.

Odwołujący podniósł, że wskazane przez JM data symbole oferowanych wkładów
Epson jednoznacznie potwierdzają, że zaoferował wkłady o pojemności 150 ml, czyli
o pojemności ponad połowę mniejszej, niż wymagał Zamawiający, tym samym produkt
zaoferowany przez JM Data nie spełniał wymogów SIWZ, a oferta JM Data była niezgodna z
treścią SIWZ.

Zamawiający w toku postępowania w 9 lipca 2014 r. wystąpił z zapytaniem do JM
Data o wyjaśnienie w trybie art. 87 ust. 1 pzp swoich wątpliwości dotyczących wskazanych
symboli wkładów marki Epson, wskazując, że zaoferowane wkłady posiadają pojemność
150 ml zamiast wymaganej 350 ml.

W odpowiedzi JM Data pismem z 14 lipca 2014 r. oświadczył, że:
– w poz. 147 – wskazany w ofercie tusz C13T642800 jest równoważny z C13T596800,
– w poz. 148 – wskazany w ofercie tusz C13T642100 jest równoważny z C13T596100,
– w poz. 149 – wskazany w ofercie tusz C13T642200 jest równoważny z C13T596200,
– w poz. 150 – wskazany w ofercie tusz C13T642300 jest równoważny z C13T596300,
– w poz. 151 – wskazany w ofercie tusz C13T642400 jest równoważny z C13T596400,
oraz, że są to oznaczenia tych wkładów stosowane w wewnętrznym systemie obrotu
i identyfikacji materiałów w firmie JM Data.

W ocenie Odwołującego wskazywanie przez JM Data zaoferowanych tuszy
o pojemności 150 ml jako równoważnych lub zgodnych z treścią SIWZ do wymaganych
350 ml jest nie tylko brakiem spełnienia wymogów SIWZ, ale przede wszystkim nieudolną
próbą wprowadzenia w błąd Zamawiającego, polegającą na udowadnianiu, że produkty o
różnych pojemnościach, dla których producent nadał własne, identyfikowalne oznaczenia
(kody), mogą być uważane za produkty równoważne lub zgodne z treścią SIWZ.

Ponadto zgodnie z zasadami wykładni oświadczeń woli należy uznać, że JM Data
wskazał nazwę producenta oraz stosowane przez tego producenta oznaczenie, a nie
oznaczenie stosowane wewnętrznie przez JM Data, gdyż taka okoliczność nie wynika
Sygn. akt KIO 1516/14


z treści oferty JM Data.

Zamawiający w załączniku nr 1 do SIWZ (str. 8) żądał, aby: Wszystkie oferowane
materiały eksploatacyjny do drukarek i pozostałych urz
ądzeń biurowych muszą spełniać
nast
ępujące wymogi: muszą być fabrycznie nowe (wszystkie części),posiadać etykiety
identyfikuj
ące dany produkt oraz posiadać oryginalne i fabrycznie zamknięte zewnętrzne
opakowanie
Jednocześnie na str. 9 ww. załącznika Zamawiający wskazał, że oferowane
materiały eksploatacyjne …powinny być oznakowane indywidualnym kodem producenta
umo
żliwiającym
jednoznaczna
identyfikacj
ę
producenta
oraz
modelu
materiału
eksploatacyjnego. Oznaczenia powinny by
ć umieszczone na opakowaniach zewnętrznych
oraz bezpo
średnio na kasecie z tonerem oraz tuszu...

Według Odwołującego bezsporne jest, że wymagana przez Zamawiającego
w kolumnie 3 formularza oferty nazwa producenta oraz oznaczenie (kod) miały na celu
identyfikację oferowanego produktu w celu potwierdzenia jego zgodności z wymogami SIWZ,
a wymóg umieszczenia indywidualnego kodu producenta na opakowaniu miał na celu
weryfikację zgodności dostarczonego materiału z tym, który został wskazany w ofercie.

Zdaniem Odwołującego wyjaśnienia, że wykonawca JM Data wskazał rzekomo
wewnętrzne oznaczenia z własnego systemu obrotu, nie mają w tym wypadku żadnego
znaczenia (Zamawiający nie stawiał takiego wymogu), gdyż byłyby one wymagane jedynie
w sytuacji, gdyby zaoferował produkty równoważne np. producenta JM Data, a z taką
sytuacją, jak sam oświadczył JM Data w piśmie wyjaśniającym, nie mamy do czynienia.

Dlatego na podkreślenie zasługuje fakt, że JM Data oświadczył: ...wszystkie
zaoferowane przez nas materiały eksploatacyjne s
ą oryginalne (...) szczególnie w pozycjach:
136, 147,148, 149, 150, 151.


Jeśli więc JM Data oferował produkty oryginalne, czyli producenta Epson, wskazane
przez niego oznaczenia tuszy winny być kodami producenta, gdyż tylko takie znajdują sie na
oryginalnym i fabrycznie zamkniętym zewnętrznym opakowaniu, a nie tymi, które
ewentualnie stosowane są przez JM Data w wewnętrznym systemie obrotu.

Faktycznie, jak dalej stwierdziła JM Data, tusze te są kompatybilne (każdy z nich
pasuje do wymienionych przez Zamawiającego urządzeń Epson) i faktycznie firma Epson
nadała im różne oznaczenia (kody) przede wszystkim w celu identyfikacji oferowanego
tuszu, gdyż każdy z nich ze względu właśnie na różne oznaczenie, charakteryzuje sie inna
pojemnością: 150 ml, 350 ml, a nawet 700 ml, a co za tym idzie również inną ceną, tym
bardziej więc, należało wskazać oznaczenie tuszu o wymaganej przez Zamawiającego
pojemności 350 ml.

Na uwagę zdaniem Odwołującego zasługuje również fakt, że wskazane przez JM
Data tusze o pojemnościach 150 ml nie zostały wycofane z produkcji i są nadal dostępne
Sygn. akt KIO 1516/14


w ofercie Epson.

Odwołujący podsumował, że analiza wyjaśnień JM Data z 14 lipca 2014 r. wzbudza
wiele wątpliwości odnośnie możliwości uznania złożonego oświadczenia za wiarygodne i
uwzględniające zasady wykładni oświadczeń woli wskazane w art. 65 k.c. Podstawowa
dyrektywa wykładni jest przypisanie oświadczeniu sensu, jaki z treścią komunikatu wiązać
mógł potencjalny, racjonalny odbiorca. W wyroku z 20 lutego 2003 r. (sygn. akt I CKN 7/01)
Sąd Najwyższy zwrócił uwagę, że w celu wykładni oświadczenia woli należy ustalić, jaki sens
wiązać mógł z nim adresat: decyduje przy tym nie indywidualny, lecz normatywny punkt
widzenia odbiorcy o
świadczenia, który z należytą starannością wymaganą w obrocie
dokonuje interpretacji, zmierzaj
ącej do odtworzenia treści myślowej składającego
o
świadczenie. Trafne jest spostrzeżenie, że o wykładni oświadczenia nie rozstrzyga sens
przypisywany temu oświadczeniu przez konkretnego odbiorcę. Nie jest możliwe ustalenie,
jak odbiorca rzeczywiście zrozumiał oświadczenie; będzie on interpretował oświadczenie w
sposób korzystny ze względu na swój interes. Interpretacja ta odbiegać może od treści
komunikatu. Oświadczeniu należy nadać sens, jaki nadałby mu typowy odbiorca, znajdujący
się w pozycji adresata. Zdaniem autora ustalenie wzorca typowego odbiorcy nie powinno
następować w oparciu o kryterium należytej staranności. Oświadczenie woli ma sens, jaki
nadałaby temu oświadczeniu rozsądna osoba, mająca te same cechy istotne, co rzeczywisty
adresat (wiek, wykonywany zawód, itd.).

Według Odwołującego w analizowanym przypadku rozsądek nakazuje uznać,że wskazanie producenta i oznaczenia nadanego przez producenta należy analizować
w odniesieniu do katalogów lub wykazów tego producenta, a nie w odniesieniu
do wewnętrznego dowolnie kształtowanego przez JM Data systemu obrotu i identyfikacji.

Ponadto w poz. 136 JM Data zaoferował produkt firmy Panasonic o symbolu
DQ-TCB020, wskazując jednocześnie, że oferuje produkt firmy Panasonic – Bęben czarny
do urz
ądzenia Panasonic DPMB300, DP-MB300-EU. Natomiast wskazany przez JM Data
w ofercie początek symbolu w Panasonicu DQ-T – odnosi się do tonerów a nie bębna
wymaganego przez Zamawiającego. Ponadto wskazany przez JM Data symbol nie istnieje
w katalogach Panasonic.

Również w tym przypadku JM Data w wyjaśnieniach z 16 lipca 2014 r. powołał się
na bliżej nieokreślone oznaczenia wewnętrzne JM Data, które miały jednoznacznie
wskazywać iż oferowany produkt w tej pozycji odpowiada produktowi Panasonic o symbolu
DQ-DCB020 X. Wyjaśnienia JM Data są niewiarygodne w zakresie używania kodów
wewnętrznych, gdyż na stronach internetowych JM Data dla tego produktu wskazuje jako
kod wewnętrzny DQ-DCB020-X a nie DQ-T…, jak wpisał w ofercie.

Odwołujący podniósł, że w powyższym zakresie aktualny pozostaje przytoczony
Sygn. akt KIO 1516/14


powyżej wywód odnośnie oświadczeń woli i ich wykładni.

Z ostrożności procesowej Odwołujący podniósł, że Zamawiający przyjmując
wyjaśnienia JM Data i uznając ofertę za zgodną z treścią SIWZ, co wynika z protokołu oceny
ofert, powinien dokonać poprawy tej oferty w poz. 136 w trybie art. 87 ust. 2 pzp, gdyż w
przeciwnym razie oferta JM Data zawierała błędy i niezgodności z treścią SIWZ, powodujące
jej odrzucenie w trybie art. 89 ust. 1 pkt. 2 pzp.

Odwołujący podsumował, że treść wyjaśnień JM Data wskazuje jedynie na nieudolną
i nie logiczną próbę ratowania oferty JM Data, w której zaoferowano produkty niezgodne
z wymaganiami SIWZ, co w konsekwencji winno prowadzić do odrzucenia oferty tego
wykonawcy. Powoływanie się przy tym na wydruk z wewnętrznego systemu JM Data jako
dowód zgodności oferty z treścią SIWZ stoi w sprzeczności z orzecznictwem Izby, zgodnie
z którym {wyrok z 13 maja 2013 r., sygn. akt KIO 1173/13):
1) Informacje na stronie internetowej mogą być dowolnie podawane, czy zmieniane lub też
mogą nie stanowić aktualnej informacji, a w szczególności nie mają waloru oświadczenia
woli, który należy przypisać ofercie wykonawcy. Z tych względów, ich moc dowodowa jest
ograniczona.
2) Zamawiający ocenia jako treść oferty oświadczenia wykonawcy wykonania przedmiotu
zamówienia w określony sposób i przy pomocy określonych środków i w oparciu o
wymagane dokumenty, i nie jest uprawniony do dokonywania weryfikacji złożonych
oświadczeń w oparciu o informacje nie będące nośnikami oświadczeń woli, a za takie należy
uznać informacje zawarte na stronach internetowych. Zamawiający jest upoważniony
oceniać ofertę w sposób, jaki podał z góry w warunkach zamówienia.

Podsumowując ocenę oferty JM Data w świetle jej zgodności z treścią SIWZ,
Odwołujący zwrócił uwagę, że zgodnie z doktryną prawa zamówień publicznych (...) treść
oferty nie odpowiada tre
ści SIWZ, jeżeli przykładowo wykonawca oferuje wykonanie innego
przedmiotu zamówienia ni
ż opisany w SIWZ (...) {Komentarz Prawo Zamówień Publicznych
pod red. Czajkowskiego, Warszawa 2006 rok str. 220}. Również orzecznictwo w tym
zakresie wskazuje, że oferta nieodpowiadająca treści SIWZ, to taka która jest sporządzona
odmiennie, ni
ż określają to postanowienia SIWZ. Odmienność ta może przejawiać się w
zakresie proponowanego przedmiotu zamówienia
{wyrok zespołu arbitrów z 24 stycznia
2005 r., sygn. akt UZP/ZO/0-82/2005). Podobne, choć precyzyjniejsze stanowisko zajął inny
zespół arbitrów: niezgodność treści oferty z SIWZ ma miejsce w sytuacji, gdy zaoferowany
przedmiot dostawy nie odpowiada opisanemu w SIWZ co do
(...) jakości (...) w stopniu
zaspokajaj
ącym oczekiwania i interesy Zamawiającego.

W zakresie niezgodności oferty JM Data z treścią SIWZ Odwołujący powołał się na
aktualne orzecznictwo Izby, które jego zdaniem znajduje zastosowanie w sprawie: wyrok z
Sygn. akt KIO 1516/14


z 7 października 2010 r. (sygn. akt KIO 2075/10), wyrok z 2 maja 2013 r. (sygn. akt KIO
851/13). {fragmenty uzasadnień zostały przytoczone w odwołaniu}

28 lipca 2014 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pismo z tej daty,
zawierające zgłoszenie przez JM DATA s.c. Ż………… J……….., R………. M………..
przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego.

Wobec dokonania zgłoszenia w odpowiedniej formie, zachowania 3-dniowego
terminu oraz wymogu przekazania jego kopii Stronom postępowania (zgodnie z art. 185 ust.
2 pzp) – Izba nie miała podstaw do stwierdzenia nieskuteczności tego przystąpienia, co do
którego nie zgłoszono również opozycji.

4 sierpnia 2014 r. do Izby wpłynęła odpowiedź na odwołanie, w której Zamawiający
oświadczył, że – na podstawie art. 186 ust. 1 ustawy pzp – postanowił uwzględnić odwołanie
i wnosi o umorzenie postępowania odwoławczego oraz zniesienie jego kosztów.

Pismem z 5 sierpnia 2014 r. Wykonawca JM Data poinformował, że jako uczestnik
postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego nie wnosi sprzeciwu co do
uwzględnienia w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu przez Zamawiającego.

W tych okolicznościach Izba zważyła, co następuje:

Skuteczne skorzystanie przez którąkolwiek ze stron postępowania odwoławczego
z przysługującej jej tzw. czynności dyspozytywnej (czyli uwzględnienia w całości zarzutów
odwołania przez zamawiającego lub cofnięcia odwołania przez odwołującego) – powoduje
zakończenie postępowania odwoławczego bez merytorycznego rozpoznania zarzutów
odwołania.
Zamawiający w piśmie z 4 sierpnia 2014 r. w sposób niebudzący wątpliwości wyraził
wolę uwzględnienia w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu. Z kolei Przystępujący
w piśmie z 5 sierpnia 2014 r. oświadczył, że nie wnosi sprzeciwu wobec powyższej
czynności procesowej Zamawiającego.
Izba zważyła, że dla wywarcia skutku postaci umorzenia postępowania
odwoławczego konieczne i wystarczające jest uwzględnienie przez zamawiającego w całości
zarzutów zawartych w odwołaniu. Natomiast dalsze czynności Zamawiającego, które
podejmie w celu uczynienia zadość żądaniom odwołania, pozostają poza oceną Izby
w ramach ustalenia zaistnienia przesłanki umorzenia postępowania odwoławczego.
Sygn. akt KIO 1516/14


Wobec stwierdzenia, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione
w odwołaniu, a Przystępujący po jego stronie nie sprzeciwił się temu, Izba – działając
na podstawie art. 186 ust. 3 w zw. z art. 192 ust. 1 zd. 2 ustawy pzp – umorzyła
postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym z udziałem Stron.
Zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy pzp w takim przypadku Zamawiający zobowiązany
jest do wykonania, powtórzenia lub unieważnienia czynności zgodnie z żądaniem zawartym
w odwołaniu, którego zarzuty uwzględnił w całości.

Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Izba uwzględniła, że ponieważ
uwzględnienie w całości zarzutów odwołania nastąpiło przed otwarciem posiedzenia, z mocy
art. 186 ust. 6 pkt 2 lit b ustawy pzp koszty te znoszą się wzajemnie, jednocześnie nakazując
dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu kwoty uiszczonej tytułem wpisu, zgodnie z § 5 ust.
1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).



Przewodnicz
ący: ……………………………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie