eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2014 › Sygn. akt: KIO 680/14
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-04-16
rok: 2014
sygnatury akt.:

KIO 680/14

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Piotr Kozłowski Protokolant: Mateusz Michalec

wobec cofnięcia w dniu 16 kwietnia 2014 r. w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 4 kwietnia 2014 r.
przez wykonawcę: E.S.S. Audio sp. z o.o. z siedzibą w Łomiankach
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup urządzeń i zainstalowanie
nowoczesnego systemu wsparcia akustyki oraz systemu nagło
śnienia frontalnego w Teatrze
Wielkim – Operze Narodowej według projektu wykonawcy
(nr postępowania 8/A/2014)
prowadzonym przez zamawiającego: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie

postanawia:
1. Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego: E.S.S. Audio sp. z o.o. z siedzibą w Łomiankach kwoty 13500 zł
00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) na niniejsze postanowienie –
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.



Przewodnicz
ący:
………………………………
Sygn. akt KIO 680/14


U z a s a d n i e n i e

Zamawiający – Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie – prowadzi w trybie
przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907; zwanej dalej również
„ustawą pzp” lub „pzp”), postępowanie o udzielenie zamówienia na dostawy Zakup urządzeń
i zainstalowanie nowoczesnego systemu wsparcia akustyki oraz systemu nagło
śnienia
frontalnego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej według projektu wykonawcy

(nr postępowania 8/A/2014). Ogłoszenie o tym zamówieniu zostało opublikowane
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z 26 marca 2014 r. pod nr 2014/S_060-100878.
Wartość zamówienia przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.
11 ust. 8 ustawy pzp.

4 kwietnia 2014 r. {pismem z tej daty} E.S.S. Audio sp. z o.o. z siedzibą
w Łomiankach {spółka zwana również dalej w skrócie „E.S.S. Audio”} wniosła do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia (zachowując wymóg przekazania kopii odwołania Zamawiającemu).
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów ustawy
pzp {zwięzłe określenie zarzutów}:
1. Art. 7 ust. 1 – naruszenie zasad zachowania uczciwej konkurencji oraz równego
traktowania wykonawców polegające na opisaniu przedmiotu zamówienia w sposób
pośrednio wskazujący na konkretne produkty, tj. system konsolety cyfrowej złożony z
konsolety YAMAHA CL5 i ze stageboxów YAMAHA RIO, który jako całość spełnia
wszystkie wymagania funkcjonalne i techniczne opisane w Załączniku nr 1a do SIWZ
( tzn. wymagania opisane w poszczególnych punktach mogą być spełniane przez różne
urządzenia różnych producentów, jednakże łączne spełnienie wszystkich wymagań jest
możliwe jedynie za pomocą systemu złożonego z ww. urządzeń YAMAHA).
2. Art. 29 ust. 1, 2 i 3 – opisanie przedmiotu zamówienia przez pośrednie wskazanie
znaków towarowych, patentów lub pochodzenia oraz w sposób, który utrudnia uczciwą
konkurencję, polegające na doborze parametrów i rozwiązań technicznych
charakterystycznych dla wyrobów konkretnego producenta, co uniemożliwia złożenie
oferty przez Odwołującego.

Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu zmiany
kwestionowanych przez Odwołującego postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia w zakresie określenia opisu przedmiotu zamówienia, w sposób wskazany
w treści uzasadnienia odwołania, aby były zgodne z ustawą pzp.
Sygn. akt KIO 680/14

Odwołujący sprecyzował okoliczności prawne i faktyczne uzasadniające wniesienie
odwołania w następującym zakresie.
{wstęp}

Odwołujący przedstawił na wstępie następujący wywód. Art. 29 ust. 1 pzp nakłada na
zamawiającego obowiązek opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny
i wyczerpujący za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględnienia
wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty,
zapewniając tym samym realizację ustawowych zasad – uczciwej konkurencji, a co za tym
idzie zasady równego dostępu do zamówienia –wyrażonych w art. 7 ust. 1 pzp. Biorąc pod
uwagę art. 29 ust. 2 pzp – zgodnie z którym przedmiotu zamówienia nie można opisywać
w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję – do stwierdzenia nieprawidłowości
w opisie przedmiotu zamówienia, a tym samym sprzeczności z prawem, wystarczy jedynie
zaistnienie możliwości utrudniania uczciwej konkurencji poprzez zastosowanie określonych
zapisów w specyfikacji, niekoniecznie zaś realne uniemożliwienie takiej konkurencji (tak
m.in.: wyrok Sądu Okręgowego w Bydgoszczy z 25 stycznia 2006 r., sygn. akt II Ca 693/5;
wyrok Izby z 1 października 2008 r., sygn. akt KIO/UZP 984/08). W granicach zakazu
opisywania przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję
zawiera się zarówno dokonywanie opisu poprzez wskazanie określonego produktu, jak
również szczegółowe opisanie produktu, wpływające na konkurencję na rynku. Zgodnie
z piśmiennictwem dotyczącym wyżej wskazanych norm ustawy pzp przedmiot zamówienia
nie może być określony poprzez podanie parametrów ograniczających konkurencję
do jednego, konkretnego modelu urządzenia produkowanego przez konkretnego producenta.
Decydująca przy tym jest tzw. perspektywa wykonawcy, który musi mieć możliwość
zaoferowania produktu jemu dostępnego, spełniającego wymogi SIWZ, ale o charakterze
obiektywnym, a nie ukierunkowane na wybór konkretnego produktu bez możliwości
zaoferowania
produktu
równoważnego.
Odwołujący
zarzucił
w
podsumowaniu,że opracowana przez Zamawiającego treść SIWZ określa przedmiot zamówienia zgodnie
z powyższymi przepisami ustawy pzp jedynie w sposób pozorny.

Odwołujący zakwestionował następujące postanowienia Załącznika nr 1a jako
naruszający art. 7 ust. 1 i art. 29 ust. 1 i 2 pzp {sprecyzowanie zarzutów}.
1) osobliwe przetwarzanie sygnału
pkt 4. 5) c) – Przetwarzanie analogowo-cyfrowe i cyfrowo-analogowe 24 i 32 bit, wybierane
przez u
żytkownika systemu.

Zdaniem Odwołującego wymóg w zakresie przetwarzania sygnału na 32-bitowy jest
nieuzasadniony, gdyż stanowi cechę szczególną produktu YAMAHA (opis zaczerpnięty
wprost z karty katalogowej YAMAHA RIO i ze strony internetowej producenta).
Sygn. akt KIO 680/14

W konsekwencji oferta może zostać złożona wyłącznie w oparciu o produkt Yamaha RIO,
które tylko pozornie posiadają niesztampowe {jak to określił odwołujący} rozwiązanie
przetwarzania 32-bitowego, podczas gdy powszechnym standardem na profesjonalnym
rynku konsolet cyfrowych jest 24-bitowe przetwarzanie sygnału. W praktyce Yamaha pracuje
tylko i wyłącznie w formacie 24-bitowym, gdyż nie istnieją na rynku przetworniki A/C C/A 32-
bitowe. Odwołujący zarzucił, że wymóg 32-bitowego przetwornika służy jedynie ograniczeniu
konkurencji w zakresie ofert dot. przetworników A/C C/A do konsolet cyfrowych.

Odwołujący wniósł o modyfikację parametru wymaganego w SIWZ polegającą na
nadaniu mu następującego brzmienia: Przetwarzanie analogowo-cyfrowe i cyfrowo-
analogowe 24 bit, wybierane przez u
żytkownika systemu.
2) preferencja dla produktów firmy Yamaha (produkt YAMAHA CL)
pkt 5.6) – Posiadanie minimum 8 grup wyciszania (MUTE) z funkcjonalnością regulacji
poziomu wyciszenia (DIM) po aktywowaniu funkcji MUTE, ustawian
ą w dB ze skokiem co 1
dB oraz edycji nazwy niezale
żnie dla każdej grupy MUTE,

Odwołujący zarzucił, że ze względów funkcjonalnych taki wymóg jest
bezprzedmiotowy. Natomiast jest cechą szczególną urządzeń YAMAHA.

Odwołujący wniósł o wykreślenie wskazanego punktu z treści SIWZ lub jego
modyfikację, tak, aby nie naruszał zasad określonych przepisami ustawy pzp.
3) brak wymagania parametru ze względu na nieposiadanie pełnej technologii zasilania
przez firm
ę Yamaha
pkt. 5.12) – Sterowniki systemu konsolety cyfrowej muszą posiadać redundantne systemy
zasilania, oparte o minimum dwa zasilacze.


Według
Odwołującego
Zamawiający
dopuszcza
mniej
zaawansowane
technologicznie rozwiązania Yamaha, podczas gdy inni wiodący na rynku producenci
profesjonalnych urządzeń posiadają systemy nowszej i lepszej generacji, zapewniające
kompleksowe działanie. Odwołujący wyjaśnił, że Zamawiający wymaga redundacji zasilania
tylko i wyłącznie dla sterowników systemu konsolety cyfrowej, a ponieważ pełny system
składa się z sterowników oraz stageboxów, redundantne zasilanie powinno być wymagane
dla każdego elementu systemu. Jeżeli część systemu nie ma takiego zabezpieczenia, cały
system nie zadziała w razie wykorzystania tego zabezpieczenia. Odwołujący zarzucił, że
brak wymogu podwójnego zasilania we wszystkich elementach systemu dowodzi
preferowania przez Zamawiającego produktów Yamaha, a także zasadności zarzutów
podniesionych w odwołaniu.
4) wskazanie na jednego preferowanego producenta, czyli firmę Yamaha
pkt 5.16) c) {urządzenie ma posiadać} niezależną diodę informującą o przesterowaniu
sygnału audio dla ka
żdego wejścia mikrofonowego,
Sygn. akt KIO 680/14

Odwołujący zarzucił, że takie rozwiązanie (niezależna dioda dla wskazywania
przesterowania sygnału dla każdego wejścia mikrofonowego w kartach do stageboxów)
występuje w produktach Yamaha. Natomiast większość producentów profesjonalnego
sprzętu tego rodzaju realizację funkcjonalności zapewnia przez innego rodzaju rozwiązania
techniczne, powszechnie wykorzystywane w wiodących salach teatralnych czy operowych,
nie tylko na terenie Europy, ale i świata.

Odwołujący wniósł o wykreślenie z pkt. 5.16) lit. c) słowa „niezależnej”.
5)

Pkt 5.1):
System cyfrowej konsolety mikserskiej wraz ze stageboxami musi spełniać następujące,
minimalne parametry: 1) Mo
żliwość jednoczesnej obsługi minimum 140 wejściowych
kanałów mikrofonowych, mo
żliwa do zrealizowania przy pomocy jednej konsolety lub
maksymalnie dwóch konsolet, poł
ączonych w trybie kaskadowym oraz minimum 32
wyj
ściowych szyn miksowania (z możliwością wysłania do nich sygnału bezpośrednio
z kanałów wej
ściowych). Obsługiwane jednocześnie sygnały wejściowe i wyjściowe mogą
by
ć wprowadzane e do konsolety w domenie cyfrowej, analogowej lub mieszanej, wraz
z mo
żliwością przyporządkowania dla każdego kanału wejściowego lub wyjściowego,
pełnego fizycznego kanału na konsolecie.

Pkt 5.2):
Mo
żliwość obsługi zwiększonej ilości minimalnych wyjściowych szyn miksowania, tj.
minimum 64 szyn z dopuszczeniem realizowania tej funkcji przez dwie konsolety
korzystaj
ące ze stageboxów systemu, dla których zostanie zmieniony tryb pracy
z kaskadowego na równoległy – zwi
ększenie w tym trybie liczby szyn miksowania do 64
mo
że zmniejszać ilość obsługiwanych wejściowych kanałów mikrofonowych do minimum 70.
Pkt. 5.11 lit. g):
Funkcjonalność dla wybranego kanału wejściowego lub szyny wyjściowej wskazania na
wy
świetlaczu konsolety(lub na tablecie załogowanym do konsolety czy w oprogramowaniu
steruj
ącym komputera, podłączonego do konsolety) dokładnych informacji o: (…) g)
wskazania stanu funkcji zabezpieczenia przez wyciszeniem grup
ą MUTE (MUTE SAFE) oraz
zabezpieczenia przed zmian
ą przez wywołanie sceny (RECALL SAFE) wraz
z przeł
ącznikami,
Pkt 5.16 lit. d):
Stageboxy systemu konsolety cyfrowej muszą posiadać: (…) d) niezależną diodę
informuj
ącą o sygnale audio pojawiającym się na wyjściu dla każdego wyjścia liniowego oraz
kanału cyfrowego
,

Sygn. akt KIO 680/14

Pkt 5.16 lit. f):
Stageboxy systemu konsolety cyfrowej muszą posiadać: (…) f) funkcję współdzielenia
regulacji analogowej czuło
ści przedwzmacniacza mikrofonowego przetwornika analogowo-
cyfrowego, udost
ępniającą możliwość regulacji analogowej czułości przedwzmacniacza
przez maksimum 4 (cztery) podł
ączone do niego konsolety oraz funkcję automatycznej
kompensacji
zmian
czuło
ści
przedwzmacniacza
(zmiany
analogowej
czuło
ści
przedwzmacniacza wprowadzane przez dowolnego operatora konsolety s
ą automatycznie
kompensowane na wszystkich urz
ądzeniach podłączonych do cyfrowej sieci systemu),
Pkt 5.17) d) , e):
System konsolety cyfrowej musi umożliwiać jednoczesną obsługę wszystkich wymaganych
przez Zamawiaj
ącego stageboxów wymienionych w punkcie 5 ppkt 3), z wyborem minimalnej
jednoczesnej ilo
ści kanałów wejściowych i wyjściowych, wymienionych w punkcie 5 ppkt 1)
oraz 2) dla nast
ępujących lokalizacji, pokazanych w załącznikach nr 1a1 (odrębny
skompresowany plik w formacie ZIP) – stageboxy systemu nale
ży zabudować
w odpowiednich skrzyniach transportowych, szafkach typu rack lub w uzgodnionych
z Zamawiaj
ącym zabudowach w następujących lokalizacjach:
d) centralny punkt dystrybucji, umieszczony pod scen
ą – minimalne wymagania dla tego
punktu to 32 analogowe mikrofonowe kanały wej
ściowe, 16 analogowych liniowych kanałów
wyj
ściowych, 72 cyfrowe kanały wejściowe w formacie AES/EBU, 72 cyfrowe kanały
wyj
ściowe w formacie AES/EBU, 64 cyfrowe kanały wejściowe w formacie CobraNet, 64
cyfrowe kanały wyj
ściowe w formacie CobraNet, 128 kanałów wejściowych w formacie MADI
(zł
ącza elektryczne i optyczne), 128 kanałów wyjściowych w formacie MADI (złącza
elektryczne i optyczne),”
e) pomieszczenie akustyka – minimalne wymagania dla tego punktu to 48 analogowych
mikrofonowych kanałów wej
ściowych, 32 analogowe liniowe kanały wyjściowe, 64 cyfrowe
kanały wej
ściowe w formacie AES/EBU, 64 cyfrowe kanały wyjściowe w formacie AES/EBU,
64 cyfrowe kanały wej
ściowe w formacie EtherSound, 64 cyfrowe kanały wyjściowe
w formacie EtherSound, 64 cyfrowe kanały wej
ściowe w formacie CobraNet, 64 cyfrowe
kanały wyj
ściowe w formacie CobraNet, 128 kanałów wejściowych w formacie MADI (złącza
elektryczne i optyczne), 128 kanałów wyj
ściowych w formacie MADI (złącza elektryczne
i optyczne),

Pkt 5.21):
Sieć cyfrowa, łącząca urządzenia systemu konsolety cyfrowej musi posiadać możliwość
przesłania minimum 1024 kanałów (po 512 kanałów w ka
żdym kierunku).
Możliwość utworzenia i zapisania przez użytkownika własnych warstw ustawienia suwaków
konsolety na danej warstwie. Mo
żliwość zapisania utworzonych warstw (rożnych) w scenach
Sygn. akt KIO 680/14

i przywoływania podczas pracy konsolety.
Pkt 5.23):
Wbudowane w konsoletę minimum 3 (trzy) sloty do rozszerzania funkcji połączeniowych oraz
obróbki sygnału.

Pkt 5.24):
Funkcjonalność osadzania i ekstrakcji (embed i de-embed) sygnału audio do i z sygnału
wideo w strumieniu HD-SDI dla dwóch portów wej
ściowych HD-/SD-SDI, czterech portów
wyj
ściowych HD-/SD-SDI (porty zrównoleglone parami) oraz dwóch portów przelotowych thru
HD-/SD-SDI, ekstrakcja dwóch z czterech grup audio (4 kanały na grup
ę, w sumie 2x8
kanałów), osadzanie dwóch grup audio w wyj
ściowy sygnał HD-/SD-SDI.
Pkt 5.25) b):
Możliwość rejestracji sygnału z podłączonych stageboxów bezpośrednio na podłączonym
systemu
konsolety
cyfrowej
komputerze
z
zainstalowanym
wielokanałowym
oprogramowaniem do rejestracji audio, dostarczonym przez Wykonawc
ę razem
z konsoletami
systemu
(ilo
ść
licencji
oprogramowania
ma
by
ć
równa
ilo
ści
konsolet/sterowników systemu konsolety cyfrowej). Wielokanałowe oprogramowanie
do rejestracji audio musi posiada
ć: (…) b) integrację z systemem użytkownika konsolety
w celu obsługi oprogramowania z poziomu konsolety w zakresie automatycznego
kopiowania nazw poszczególnych
śladów rejestracji z aktualnie wczytanej sceny,
manualnego lub automatycznego wstawiania znaczników rejestracji, funkcji uruchomienia
rejestracji jednym przyciskiem oraz pełnej obsługi transportu (wł
ączanie rejestracji,
odtwarzania, przewijanie w obu kierunkach, zatrzymywanie pracy oprogramowania).”

Pkt 5.28):
Zestaw programowanych przycisków i pokręteł do obsługi funkcji konsolety (minimum 10
programowanych przycisków oraz minimum 3 programowane pokr
ętła).

W ocenie Odwołującego zacytowane powyżej zapisy jednoznacznie wskazują
na celowe działanie Zamawiającego, który przez taki opis przedmiotu zamówienia chce
zapewnić możliwość złożenia oferty jedynie w oparciu o rozwiązania dostępne dystrybutorom
urządzeń Yamaha.

Odwołujący stwierdził, że za niezgodne z prawem uznaje się w piśmiennictwie
i orzecznictwie utrudnianie uczciwej konkurencji przez zapisy SIWZ wskazujące
na konkretnych producentów. W orzecznictwie utrwalony jest pogląd, że użycie przez
zamawiającego
przy
opisie
przedmiotu
zamówienia
parametrów
wskazujących
na konkretnego producenta narusza zasady obiektywizmu i równego traktowania wszystkich
podmiotów ubiegających się o zamówienia. Zamawiający winien zatem unikać tego rodzaju
sformułowań lub określania parametrów, które wskazują na konkretny produkt. Wyjątek
Sygn. akt KIO 680/14

określony w art. 29 ust. 3 ustawy pzp – dopuszczający opis przedmiotu zamówienia przez
wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia – ma charakter szczególny
i może być stosowany w sytuacjach ściśle oznaczonych, gdy jest to uzasadnione specyfiką
przedmiotu zamówienia lub gdy zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za
pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a opisowi towarzyszą wyrazy „lub równoważny,”
co nadaje konkretnym wymienionym produktom charakter przykładowy. Odwołujący
podniósł, że z treści SIWZ nie wynika, aby postawione wymogi wskazujące na produkty firmy
Yamacha miały znacznie przykładowe.

Zdaniem Odwołującego należy mieć na uwadze ustrojowy zasięg zasad chroniących
swobodny obrót gospodarczy, którego emanację stanowi ochrona uczciwej konkurencji
wyrażona w art. 7 ust. 1 pzp, doprecyzowana w art. 29 ust. 2 pzp. A dokonanie opisu
przedmiotu zamówienia w sposób, który dyskryminuje jakikolwiek produkt stanowiący
element składowy zamówienia bez uzasadnionej przyczyny, przeczy powołanym zasadom.

Odwołujący zarzucił również, że opis przedmiotu zamówienia w sposób wskazujący
na konkretny produkt wyczerpuje normę określoną w przepisie art. 15 ust. 1 pkt 5 ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U z 2003 r. Nr 153, poz.
1503 ze zm.), z mocy którego czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu
do rynku przez działanie zmuszające do zakupu określonego towaru lub u określonego
dostawcy.

Odwołujący podniósł, że formułowanie opisu przedmiotu zamówienia skutkującego
uprzywilejowaniem lub eliminacją pewnych produktów, jak też dostawców, nie jest
dopuszczalne. Odwołujący powołał się na art. 23 ust. 2 Dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu
Europejskiego i Rady z 31 marca 2004 r., który stanowi wprost, iż opis przedmiotu
zamówienia powinien umożliwić oferentom jednakowy dostęp i nie może powodować
tworzenia nieuzasadnionych przeszkód w otwarciu zamówień publicznych na konkurencję.
Według Odwołującego ochrona rozciąga się na produkty i producentów bezpośrednio
nieubiegających się o zamówienie, będących wytwórcami elementów lub technologii
zawartych w nabywanym produkcie finalnym. Do takich należą producenci różnorodnych
urządzeń objętych przedmiotowym zamówieniem. Zastosowany przez Zamawiającego opis
przedmiotu zamówienia spowodował, że wyłącznie dystrybutorzy produktów firmy Yamacha
mają swobodny dostęp do przedmiotowego zamówienia.

Odwołujący stwierdził, że zgodnie z przepisami ustawy pzp wskazanymi na wstępie
odwołania zakazane jest formułowanie warunków postępowania uniemożliwiających
swobodny dostęp do udziału w postępowaniu w celu złożenia oferty. Oznacza
to konieczność eliminacji z opisu przedmiotu zamówienia wszelkich sformułowań, które
mogłyby wskazywać na konkretnego wykonawcę bądź też, które eliminowałyby konkretnych
Sygn. akt KIO 680/14

wykonawców, uniemożliwiając im złożenie oferty lub powodując sytuację, w której jeden
z zainteresowanych wykonawców byłby bardziej uprzywilejowany od pozostałych.

Zdaniem Odwołującego zapisy zawarte w treści SIWZ a wskazane w pkt. 1-5
odwołania, wskazują na naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych określonych
postanowieniami ustawy Pzp. W ocenie Odwołującego zamawiający postawił wymogi w
opisie przedmiotu zamówienia w sposób celowy, dążąc do ograniczenia konkurencji, o czymświadczy kompilacja parametrów opisujących wymogi techniczne zamawianego sprzętu.

W ocenie Odwołującego naruszenie zasad uczciwej konkurencji i równego
traktowania wykonawców przez zamawiającego nastąpiło na skutek zastosowania
nieuzasadnionych,
nadmiernych
wymogów
technicznych,
preferujących
konkretne
rozwiązania dostępne tylko jednemu producentowi, co stanowi naruszenie art. 7 ust. 1 w zw.
z art. 29 ust. 1-2 ustawy pzp.

Pismem z 9 kwietnia 2014 r. Zamawiający poinformował, że 7 kwietnia 2014 r.
zamieścił informację o wniesieniu odwołania na swojej stronie internetowej.

Izba ustaliła, że do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej nie wpłynęło żadne
zgłoszenie przystąpienia do postępowania odwoławczego w tej sprawie.

15 kwietnia 2014 r. wpłynęła do Izby odpowiedź Zamawiającego na odwołanie
(datowana na 14 kwietnia 2014 r.), w której wniósł o jego oddalenie. Zamawiający wyjaśnił,że w wyniku udzielonych 11 kwietnia 2014 r. odpowiedzi na pytania wykonawcy
(zamieszczonych w tym dniu na stronie internetowej) zostały spełnione żądania
Odwołującego z pkt 1) - 4) odwołania. Odnośnie pkt 5) odwołania Zamawiający zauważył,że Odwołujący nie przedstawił w tym zakresie konkretnego żądania zmiany parametrów
z zacytowanych w odwołaniu postanowień. Zamawiający podniósł również, że zarzut z pkt 5)
należy uznać za niedostatecznie uzasadniony i nieudowodniony. Oprócz tego Zamawiający
szczegółowo opisał udzielone przez siebie odpowiedzi na pytania dotyczące postanowień
s.i.w.z. objętych odwołaniem, a także załączył wyjaśnienia treści s.i.w.z. z 11 kwietnia 2014 r.

16 kwietnia 2014 r. do Izby wpłynęło pismo Odwołującego (datowane na 15 kwietnia
2014 r.), w którym oświadczył, że cofa odwołanie wniesione 4 kwietnia 2014 r.
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego.

Z uwagi na cofnięcie odwołania przed otwarciem rozprawy – działając na podstawie
art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zd. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych – Izba
umorzyła postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym.
Sygn. akt KIO 680/14

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust.
8 zd. 2 pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).

Przewodniczący:
………………………………





Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie