eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2011 › Sygn. akt: KIO 2300/11
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2011-11-02
rok: 2011
sygnatury akt.:

KIO 2300/11

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Robert Skrzeszewski

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego w dniu 2 listopada 2011 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 24 października 2011 r. przez
Odwołującego - Impel Cleaning Sp. z o. o., ul.Ślężna 118, 53-111 Wrocław, Hospital
Serwis Partner Sp. z o.o. sp. k.
, ul.Ślężna 118, 53-111 WrocławŚlężna 118 w
postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego - Samodzielny Publiczny Zespół
Zakładów Opieki Zdrowotnej Gryfice
, Niechorska 27, 72-300 Gryfice


postanawia:

1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,

2.
znieść koszty postępowania odwoławczego wzajemnie i nakazać zwrot z
rachunku
Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz Odwołującego - Impel Cleaning Sp. z
o. o., Hospital Serwis Partner Sp. z o.o. sp. k.
kwoty 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy
złotych), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Szczecinie.


Przewodniczący: …………


Sygn. akt: KIO 2300/11

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający - Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Gryfice,
Niechorska 27, 72-300 Gryfice wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Sprzątanie i dezynfekcję
powierzchni, czynności pomocnicze przy pacjencie jako usługi ochrony zdrowia wykonywane
w oddziałach szpitalnych pod nadzorem personelu medycznego z częściątransportu
wewnątrzzakładowego, transport wewnątrzzakładowy i utrzymanie terenów zewnętrznych w
SPZZOZ w Gryficach”.

Przedmiotowe zamówienie zostało ogłoszone w dniu 06.08.2011r.w Dzienniku
Urzędowym Wspólnot Europejskich pod numerem ogłoszenia 2011/S 150249880.

W dniu 14 października Odwołujący - Impel Cleaning Sp. z o. o., ul.Ślężna 118, 53-
111 Wrocław, Hospital Serwis Partner Sp. z o.o. Sp. K., ul.Ślężna 118, 53-111 WrocławŚlężna 118 otrzymał zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty konkurencyjnej
wykonawcy Spółdzielnia Inwalidów „Naprzód” w Krakowie.

Odwołujący nie zgodził sięz takim rozstrzygnięciem postępowania przez
Zamawiającego i w dniu 24.10.2011r. wniósł odwołanie do prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej.

Do chwili obecnej do siedziby Izby nie wpłynęło jakiekolwiek zgłoszenie przystąpienia
do postępowania odwoławczego.

Pismem z dnia 31.10.2011r. Zamawiający udzielił odpowiedzi na przedmiotowe
odwołanie uwzględniając w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.

Izba zważyła co następuje.

Krajowa Izba Odwoławcza rozpoznając przedmiotowe odwołanie na posiedzeniu
niejawnym bez udziału stron stwierdziła,że postępowanie odwoławcze należało umorzyćna
podstawie przepisu art. 186 ust.2 zd.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo
zamówieńpublicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz.759 z poź. zm.).

Zgodnie z art.186 ust.2 zd.1 ustawy Pzp w przypadku uwzględnienia przez
zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod
warunkiemże w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w
terminieżaden wykonawca.

Zgodnie z art.185 ust.2 zd. 1 cyt. ustawy Pzp Wykonawca może zgłosićprzystąpienie
do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania,
wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść
strony, do której przystępuje.

W niniejszej sprawie zgłoszenie takie nie zostało skutecznie dokonane.

Orzekając o kosztach postępowania Izba wzięła pod uwagętreśćart.186 ust.6 pkt 1
ustawy Pzp i § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010
r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238). Z wskazanych przepisów
wynika, iżw przypadku umorzenia postępowania odwoławczego przez Izbę, jeżeli w
postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminieżaden
wykonawca, a zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu, Izba
orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem
wpisu, a jeżeli uwzględnienie w całości zarzutów odwołania nastąpiło po otwarciu rozprawy
albo rozpoczęciu posiedzenia z udziałem stron, Izba zasądza koszty od zamawiającego na
rzecz odwołującego.

W niniejszej sprawie umorzenie postępowania nastąpiło w okolicznościach, o których
mowa w ust.2 art.186 ustawy Pzp, a w takiej sytuacji w myśl ust.6 pkt 1 powyższego
przepisu koszty postępowania odwoławczego znosi sięwzajemnie.

Mając powyższe na uwadze, na zasadzie art.186 ust.2 zd.1 ustawy Pzp orzeczono
jak w sentencji.

Przewodniczący: …………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie