eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2008 › Sygn. akt: KIO/UZP 518/08
rodzaj: WYROK
data dokumentu: 2008-06-10
rok: 2008
sygnatury akt.:

KIO/UZP 518/08

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Emil Kuriata Członkowie: Izabela Kuciak, Luiza Łamejko Protokolant: Rafał Komoń

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 czerwca 2008 r. w Warszawie odwołania
wniesionego przez Konsorcjum: Miastoprojekt Wrocław Sp. z o.o., Gliwickie Biuro
Projektów Budownictwa Przemysłowego „PROJPRZEM” S.A., 50-123 Wrocław, ul.
Oławska 17
od rozstrzygnięcia przez Zamawiającego Gminę Wrocław, 50-106 Wrocław,
ul. Rynek 7
protestu z dnia 19 maja 2008 roku

przy udziale Konsorcjum: Ove Arup & Partners International Limited Wielka Brytania
reprezentowana w Polsce przez Ove Arup & Partners International Limited Sp. z o.o.,
00-103 Warszawa, ul. Królewska 16 oraz Wrocławska Agencja Rozwoju Regionalnego
S.A., 52-437 Wrocław, ul. Karmelkowa 29
zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego.


orzeka:
1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje zamawiającemu dokonanie czynności powtórnego
badania i oceny ofert.


2. kosztami postępowania obciąża Gminę Wrocław, 50-106 Wrocław, ul. Rynek 7 i
nakazuje:

1)
zaliczyćna rzecz Urzędu ZamówieńPublicznych koszty w wysokości 4 064 zł
00 gr (słownie: cztery tysiące sześćdziesiąt cztery złote zero groszy) z kwoty
wpisu

uiszczonego

przez Konsorcjum: Miastoprojekt Wrocław Sp. z o.o.,
Gliwickie Biuro Projektów Budownictwa Przemysłowego „PROJPRZEM”
S.A., 50-123 Wrocław, ul. Oławska 17,

2)
dokonaćwpłaty kwoty 7 664 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy sześćset
sześćdziesiąt cztery złote zero groszy) przez Gminę Wrocław, 50-106
Wrocław, ul. Rynek 7
na rzecz Konsorcjum: Miastoprojekt Wrocław Sp. z
o.o.,
Gliwickie
Biuro
Projektów
Budownictwa
Przemysłowego
„PROJPRZEM” S.A., 50-123 Wrocław, ul. Oławska 17
stanowiącej
uzasadnione koszty strony poniesione z tytułu wpisu oraz zastępstwa
prawnego,

3)
dokonaćwpłaty kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz Urzędu
ZamówieńPublicznych na rachunek dochodów własnych UZP,

4)
dokonaćzwrotu kwoty 15 936 zł 00 gr. (słownie: piętnaście tysięcy dziewięćset
trzydzieści sześćzłotych zero groszy) z rachunku dochodów własnych Urzędu
ZamówieńPublicznych na rzecz Konsorcjum: Miastoprojekt Wrocław Sp. z
o.o.,
Gliwickie
Biuro
Projektów
Budownictwa
Przemysłowego
„PROJPRZEM” S.A., 50-123 Wrocław, ul. Oławska 17


U z a s a d n i e n i e

Zamawiający – Gmina Wrocław prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na „Wykonywanie usługi Inżyniera w ramach Projektu „Budowa Narodowego
Forum Muzyki we Wrocławiu””
, w trybie przetargu nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu ukazało sięw Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich w
dniu 1 kwietnia 2008 r. za numerem: 2008/S 63 - 085497.
Pismem z dnia 13 maja 2008 roku Zamawiający poinformował Wykonawców o wyniku
postępowania, wskazując WykonawcęKonsorcjum firm: Ove Arup & Partners International
Limited, reprezentowanąw Polsce przez Ove Arup & Partners International Limited Sp. z
o.o. Oddział w Polsce oraz WrocławskąAgencjęRozwoju Regionalnego S.A. jako
wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zwanądalej Ove Arup.
Pismem z dnia 19 maja 2008 roku Konsorcjum firm: Miastoprojekt Wrocław Sp. z o.o. oraz
Gliwickie Biuro Projektów Budownictwa Przemysłowego „PROJPRZEM” S.A. wniosło protest
do Zamawiającego zarzucając naruszenie przepisów art. 7 ust. 1 w związku z art. 89 ust. 1
pkt 1, 3 i 8, art. 9 ust. 1 i art. 23 ust. 2, art. 24 ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych. Protestujący stwierdza,że dokonana przez Zamawiającego ocena ofert z
naruszeniem ww. przepisów, wymaga unieważnienia czynności oceny ofert i odrzucenia
oferty wybranego Wykonawcy, co stanowiżądanie protestu.
Uzasadniając, Protestujący wskazał, iż:
1) pełnomocnictwo, w którym Wrocławska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
upoważnia firmęOve Arup do podpisania oferty obejmuje upełnomocnienie dla firmy
Ove Arup, a zatem ofertęmogły podpisaćjedynie osoby do tego uprawnione zgodnie z
postanowieniami aktu rejestrowego spółki Ove Arup – członkowie zarządu. Osoba
podpisująca ofertęPan Jan Z. nie jest zgodnie z aktem rejestrowym osobąuprawnioną
do reprezentowania spółki, oraz nie uzyskał od WARR S.A. upoważnienia do działania
w Jej imieniu na Jej rzecz w niniejszym postępowaniu. Osoba podpisująca ofertę– Jan
Z. działa jako pełnomocnik WARR S.A. w okolicznościach, w których wykonawca ten
upoważnił do reprezentacji jedynie firmęOve Arup – członków zarządu uprawnionych
do reprezentacji. W zakresie tego pełnomocnictwa nie zawiera sięupoważnienie do
udzielenia dalszego pełnomocnictwa, a tylko takie upoważnienie mogło stanowićdla
zarządu Ove Arup podstawędo ustanawiania dalszych pełnomocników;
2) do oferty dołączono jedynie kopiępełnomocnictwa udzielonego przez zarząd Ove
Arup dla Jana Z. (dokument skanowany do pliku elektronicznego i wydrukowany).
Analiza dokumentu załączonego do oryginalnego egzemplarza oferty wykazała,że
zarówno w dokumencie anglojęzycznym, jak i w kopii tłumaczenia brak jest podpisów
(w oryginale) członków zarządu Ove Arup. Jedyny podpis, który widnieje na każdym z

dokumentów to podpis Jana Z., dokonany jako poświadczenie dokumentu za
zgodnośćz oryginałem. Zdaniem Protestującego kserokopia dokumentu zachowuje
moc oryginału – w polskim systemie zamówieńpublicznych, jedynie w przypadku
poświadczenia za zgodnośćz oryginałem przez notariusza, co zostało potwierdzone
przez zamawiającego w rozdziale 13 punkt 1 ppkt 4 siwz. W ofercie nie zawarto, ani
oryginału pełnomocnictwa ani notarialnie poświadczonej kopii. Kopia dokumentu Ove
Arup nie wywołujeżadnych skutków prawnych w pisemnym postępowaniu o
zamówienie publiczne, w związku, z czym występująobligatoryjne okoliczności
odrzucenia oferty, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 9 ust. 1 i art. 14
ustawy Pzp oraz art. 99 par. 1 i art. 78 par. 1 k.c., jakoże oferta Ove Arup jest
niezgodna z ustawą, która nakazuje wykonawcom zachowanie formy pisemnej dla
oferty i pełnomocnictwa;
3) w ofercie Ove Arup załączono oświadczenia złożone przed właściwym notariuszem
wszystkich członków zarządu firmy Ove Arup, jednak treśćwszystkich oświadczeń
obarczona jest brakiem, ponieważnie wymienia sięw nich wszystkich przestępstw
opisanych w ustawie, tzn. brak jest informacji o skazaniu za przestępstwo skarbowe
lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego. W związku z powyższym
zachodzi przesłanka do wykluczenia wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 w
związku z art. 24 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp;
4) Wykonawca Konsorcjum firm Ove Arup naruszył zasady uczciwej konkurencji.
Protestujący stwierdza,że jako jedyny uzgodnił z Panem Tomaszem N. zarówno wolę
wykorzystania danych osobowych w przetargu, jak i wolęwykonania przez Niego
zamówienia w zakresie przewidzianym dla Eksperta Nr 13 (w załączeniu przekazała
umowęz Panem Tomaszem N.). Protestujący zwraca uwagęna okoliczność,że
nieuprawnione wskazanie osoby eksperta Nr 13 – bez zamiaru i możliwości
wykonywania przezeńumowy – wyczerpuje znamiona czynu nieuczciwej konkurencji,
jako wprowadzające w błąd konsumenta zapewnianie o cenach oferowanych usług
(produktu), których Wykonawcy nie dysponują. Wątpliwe jest równieżoświadczenie
Wykonawcy, zawarte w punkcie 4 podpunktu 10 formularza oferty stanowiące,że nie
zamierza on powierzaćdo podwykonaniażadnej części zamówienia. Wynika stąd,że
również
weryfikacja
dokumentacji
projektowej
odbędzie
się
bez
umowy
podwykonawczej, a z informacji posiadanych przez Protestującego wynika,że Pan
Tomasz N. nie jest pracownikiemżadnej z firm tworzących Konsorcjum Ove Arup –
WARR. Równieżstąd wynika,że Wykonawca nie zamierzał wykonywaćzamówienia
przy udziale Tomasza N., wykorzystując wyłącznie własny potencjał personalny.

Zamawiający pismem z dnia 21 maja 2008 roku wezwał wykonawców do wzięcia udziału w
postępowaniu toczącym sięw wyniku wniesienia protestu.
Wykonawca: Konsorcjum firm Ove Arup, pismem z dnia 23 maja 2008 roku przystąpiło do
postępowania toczącego sięw wyniku wniesienia protestu.
Zamawiający, pismem z dnia 23 maja 2008 roku rozstrzygnął protest poprzez jego
częściowe uwzględnienie.
Zamawiający odnosząc siędo zarzutu Nr 1 stwierdził,że ustalonym zwyczajem jest fakt
przedkładania pełnomocnictwa, wynikający z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp, który przewiduje
obowiązek pełnomocnictwa w przypadku składania oferty wspólnej przez wykonawców.
Zamawiający odmawiając złożenia oferty, naruszyłby art. 7 ust. 1 ustawy Pzp mówiący o
równym traktowaniu wykonawców w związku z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający nie
mógł więc potraktowaćpełnomocnictwa Wykonawcy Ove Arup inaczej, niżjako
pełnomocnictwa prawidłowego i tak tez uczynił.
Zamawiający badając ofertęOve Arup miał na względzie zapisy rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich możeżądaćzamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogąbyćskładane i
stwierdza,że załączone przez WykonawcęOve Arup dokumenty do oferty potwierdzają,że
Wykonawca ten nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp z powodu
wadliwości złożonego dokumentu w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 8 – i z tego powodu nie
wykorzystał zapisów art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
W zakresie przedstawienia w ofercie Wykonawcy Ove Arup osoby Pana Tomasza N., jako
osoby, która będzie uczestniczyćw wykonywaniu zamówienia – a zdaniem Protestującego –
dokonano tego bez wiedzy, zgody lub przyzwolenia Pana Tomasza N., Zamawiający traktuje
tęinformacje jako nowy element, który musi byćrozpatrzony i zbadany. Z tego więc powodu,
oddalenie protestu nie było możliwe, a powtórne badanie i ocena ofert stało siękonieczne.
Wobec powyższego Zamawiający uwzględnił protest, nie uwzględniając jednak wszystkichżądańProtestującego. Zamawiający oświadczył, iżpowtórzy oprotestowanączynnośćpo
ostatecznym rozstrzygnięciu protestu.
Z decyzjąZamawiającego nie zgodził sięProtestujący i w pismem z dnia 27 maja 2008
roku wniósł odwołanie do Prezesa Urzędu ZamówieńPublicznych wnosząo uwzględnienie
odwołania w całości, podtrzymując wszystkieżądania i zarzuty zgłoszone w proteście.
Zamawiający, pismem z dnia 29 maja 2008 roku wezwał Wykonawców do wzięcia udziału
w postępowaniu odwoławczym.
Dnia 9 czerwca 2008 roku Wykonawca: Konsorcjum firm Ove Arup & Partners International
Limited Wielka Brytania reprezentowana w Polsce przez Ove Arup & Partners International
Limited Sp. z o.o. zgłosiło przystąpienie do postępowania odwoławczego.

Po zapoznaniu się z oryginalną dokumentacją przetargową, po wysłuchaniu stron
na rozprawie Izba ustaliła, że odwołanie podlega uwzględnieniu.


Zgodnie z treściąprzepisu art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówieńpublicznych, Wykonawcy
wspólnie ubiegający sięo udzielenie zamówienia ustanawiająpełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Zgodnie z treściąpełnomocnictwa z dnia 25 kwietnia 2008 roku, Wrocławska Agencja
Rozwoju Regionalnego S.A. udzieliła firmie Ove Arup & Partners International Limited Wielka
Brytania działającej w Polsce w formie Oddziału Ove Arup & Partners International Limited
Sp. z o.o. Oddział w Polsce pełnomocnictwa do m.in. występowania oraz składania w jej
imieniu i na jej rzecz oświadczeńwoli w przedmiotowym postępowaniu.
Firma Ove Arup & Partners International Limited Wielka Brytania działająca w Polsce w
formie Oddziału Ove Arup & Partners International Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce jest
zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000164217. W dziale 2 w
rubryce 4 wymienione sąosoby reprezentujące zagranicznego przedsiębiorcęw oddziale.
Jednąz wymienionych osób w rejestrze jest Pan Jan Z.
W tym miejscu zwrócićuwagęnależy na treśćprzepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o
swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity z dnia 16 sierpnia 2007 roku Dz. U. Nr
155, poz. 1095). Artykuł 87 wyżej cytowanej ustawy stanowi,że przedsiębiorca zagraniczny
tworzący oddział jest obowiązany ustanowićosobęupoważnionąw oddziale do
reprezentowania przedsiębiorcy zagranicznego. Zgodnie z tym przepisem osoba taką, dla
przedsiębiorstwa Ove Arup & Partners International Limited Wielka Brytania działającego w
Polsce w formie Oddziału Ove Arup & Partners International Limited Sp. z o.o. Oddział w
Polsce jest między innymi Pan Jan Z..
Na podstawie dwóch dokumentów, tj. treści pełnomocnictwa z dnia 25 kwietnia 2008 roku
jak i odpisu aktualnego z KRS, Zamawiający ponad wszelkąwątpliwośćuznał,że oferta
Przystępującego jest podpisana właściwie. Stanowisko powyższe podziela równieżKrajowa
Izba Odwoławcza wskazując na fakt, iżKrajowy Rejestr Sądowy jest jawny, a poprzez fakt
ustanowienia osób reprezentujących zagranicznego przedsiębiorcęw oddziale uznaćnależy,że działająoni w zakresie swojego umocowania określonego w pełnomocnictwach. Takie też
stanowisko, dodatkowo potwierdza fakt,że Przystępujący dołączył do swojej oferty
pełnomocnictwo z dnia 2 października 2007 roku, dla Pana Jana Z., w języku angielskim
wraz z tłumaczeniem tłumacza przysięgłego, z którego wynika, iżPan Jan Z. może
samodzielnie reprezentowaćfirmęOve Arup oraz może występowaćw jego imieniu w

Polsce. Podkreśleniu ulega fakt, iżpełnomocnictwo to nie wywołujeżadnych skutków
prawnych na treśćzłożonej oferty, tym bardziej na jej prawidłowe podpisanie, gdyżjak już
wcześniej stwierdzono dokumentami takimi są: Pełnomocnictwo z dnia 25 kwietnia 2008
roku oraz odpis KRS. Zarzut Odwołującego,że zgodnie z obowiązującymi w Polsce
przepisami, jak i teżzgodnie z rozdziałem 13 punkt 1 ppkt 4 specyfikacji istotnych warunków
zamówienia Przystępujący miał obowiązek przedłożenia pełnomocnictwa w formie oryginału
lub notarialnie potwierdzonej kopii, nie znajduje uzasadnienia. Stwierdzenie takie, a co za
tym idzie skuteczne odrzucenie oferty miałoby skutek, gdyby pełnomocnictwo wywoływało
skutki prawne co do złożonej oferty. Stwierdzenie Odwołującego,że umowa konsorcjum
została złożona przez Przystępującego dopiero na etapie przystąpienia do postępowania
odwoławczego, a mogłaby byćzłożona jużna etapie przystąpienia do postępowania
toczącego sięw wyniku wniesienia protestu, uznaćnależy za błędne. Zgodnie z przepisem
art. 23 ust. 4 ustawy Prawo zamówieńpublicznych, Zamawiający na etapie przed zawarciem
umowy w sprawie zamówienia publicznego może zażądaćumowy regulującej współpracę
podmiotów występujących wspólnie. Tak więc przedstawienie umowy konsorcjum przed tym
terminem, uznaćnależy za przejaw dobrej woli Przystępującego, pragnącego wyjaśnić
wszystkie wątpliwości Odwołującego w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.

Odnosząc siędo stanowiska Przystępującego, iżpełnomocnictwo należy kwalifikowaćjako
jeden z dokumentów określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja
2006 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich możeżądaćzamawiający od wykonawcy
oraz form, w jakich te dokumenty mogąbyćskładane czyli,że może byćzłożone w formie
kopii poświadczonej za zgodnośćz oryginałem przez wykonawcę, zgodnie z § 4 ust. 1 Izba
uznała to stanowisko za błędne. W/w rozporządzenie zostało wydane z dyspozycji przepisu
art. 25 ust. 2 ustawy Prawo zamówieńpublicznych, gdzie ustawodawca określił,że Prezes
Rady Ministrów określi w drodze rozporządzenia, rodzaje dokumentów jakich możeżądać
zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogąbyćskładane (…).
Tak więc, forma składania dokumentów określona w rozporządzeniu dotyczy tylko i
wyłącznie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Pełnomocnictwo jest odrębnym dokumentem, którego szczegółowy zakres co do formy
określająprzepisy Kodeksu Cywilnego. Tak więc postanowienia specyfikacji istotnych
warunków zamówienia dotyczące formy składnych pełnomocnictw (rozdział 13 punkt 1 ppkt
4 siwz) nie stojąw sprzeczności z treściąustawy bądźteżrozporządzenia.
Tym samym nie potwierdził sięzarzut naruszenia przepisu art. 89 ust. 1 pkt 8 w zw. z art.
14 ustawy Pzp i art. 104 i 106 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, art. 89
ust. 1 pkt 1 w związku z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp, art. 89 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 14 ustawy
Pzp oraz art. 78 § 1 i art. 99 § 1 k.c., jak równieżrozdziału 13 punkt 1 ppkt 3 i 4 specyfikacji

istotnych warunków zamówienia, art. 89 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 14 ustawy Pz oraz art. 78 §
1 i art. 99 § 1 k.c., jak równieżrozdziału 13 punkt 2 specyfikacji istotnych warunków
zamówienia.

W ocenie prawidłowości zarzutu dotyczącego treści oświadczeńzłożonych przed
właściwym notariuszem, wszystkich członków zarządu firmy Ove Arup, skład orzekający
Krajowej Izby Odwoławczej uznał,że zarzut jest zasadny. Wykonawca Ove Arup na stronach
od 81 do 107 oferty załączył kserokopie aktów notarialnych w języku angielskim wraz z
tłumaczeniami na język polski - przez tłumacza przysięgłego, w których to członkowie
zarządu firmy Ove Arup & Partners International Limited Wielka Brytania złożyli
oświadczenia przed właściwym notariuszem, w następującej treści, cyt.: „Niniejszym
oświadczam, że nie byłem prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z
procedurą uzyskania zamówienia publicznego, łapownictwa, przestępstwa handlowego ani
innego przestępstwa popełnionego z zamiarem uzyskania korzyści materialnych”
. Taka treść
oświadczenia pozostaje w sprzeczności z brzmieniem przepisu art. 24 ust. 1 pkt 8 ustawy
Prawo zamówieńpublicznych, który w swoim brzmieniu, oprócz wyżej zacytowanej treści
zawiera, cyt.: „… a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w
zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub
przestępstwa skarbowego”
. Przystępujący, kreując treśćwłasnego oświadczenia woli
składanego przed notariuszem właściwym dla kraju, w którym wykonawca ma siedzibę(w
tym przypadku Wielka Brytania), winien zadbać, aby treśćoświadczenia obejmowała swoim
zakresem treść, która będzie wypełniała przesłanki ustawowe, na podstawie których będzie
możliwe stwierdzenie braku konieczności wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia. Fakt, iżpodmiot występuje w obrocie prawnym zgodnie z prawem Wielkiej
Brytanii nie uniemożliwia mu właściwego zastosowania polskich przepisów, które nie stojąw
sprzeczności z prawem wspólnotowym. W związku z powyższym, Zamawiający winien
stwierdzić, iżoświadczenia złożone na stronach od 81 do 107 oferty zawierająbraki i na
podstawie przepisu art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówieńpublicznych powinien wezwać
Przystępującego do uzupełnienia dokumentów w zakresie przepisu art. 24 ust. 1 pkt 8
ustawy Pzp w treści z nim zgodnych.śądanie Odwołującego, w zakresie wykluczenia
wykonawcy Ove Arup na podstawie przepisu art. 24 ust. 2 pkt 3 w związku z art. 24 ust. 1 pkt
8 ustawy Pzp, na tym etapie postępowania uznaćnależy za niezasadne i przedwczesne.śądanie takie właściwe byłoby w przypadku przeprowadzenia przez Zamawiającego
postępowania zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, w wyniku którego Przystępujący nie
uzupełniłby dokumentówżądanych przez Zamawiającego.

W związku z oświadczeniem Odwołującego, złożonym na rozprawie, dotyczącym
rezygnacji z zarzutu, postawionego Zamawiającemu w zakresie nie odrzucenia oferty Ove
Arup, na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówieńpublicznych, w
związku z art. 3, 10 i 14 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia
1993 roku (Dz. U. Nr 47, poz. 211) tekst jednolity z dnia 26 czerwca 2003 roku (Dz. U. Nr
153, poz. 1503 z późn. zm.), art. 3 – 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku (Dz. U. Nr 171, poz. 1206), Izba pozostawiła bez
rozpoznania.

Wobec powyższego, na podstawie przepisu art. 191 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo
zamówieńpublicznych, należało orzec jak w sentencji.

O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 191 ust.
6 i 7 ustawy Prawo zamówieńpublicznych oraz na podstawie § 4 ust. 1 pkt 2 litera b
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 lipca 2007r. w sprawie wysokości oraz
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 128, poz. 886).
Izba uwzględniła wniosek Odwołującego o przyznanie kosztów wynagrodzenia pełnomocnika
w wysokości 3 600,00 zł.

Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieńpublicznych
(Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, z późn. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień
Publicznych do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.

Przewodniczący:

………………………………

Członkowie:

………………………………

………………………………


_________

*
niepotrzebne skreślić



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie