Ogłoszenie z dnia 2025-12-03
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa wsparcia technicznego – obsługa serwisowa oprogramowania dostępowego do Europejskiej Bazy Danych Lotniczych w roku 2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 3 REGIONALNA BAZA LOGISTYCZNA W KRAKOWIE
1.3.) Oddział zamawiającego: Sekcja Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121390415
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Montelupich 3
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-901
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.zborowski@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://3rblog.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka Wojskowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa wsparcia technicznego – obsługa serwisowa oprogramowania dostępowego do Europejskiej Bazy Danych Lotniczych w roku 2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-295f374e-f979-487f-8513-d47a418e46b0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00573730
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12281573.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z dokumentami zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami obywa się przy użyciu platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporządzania i przekazywania ofert, oświadczeń, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w niniejszym postępowaniu musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), uwzględniającego zmiany wprowadzone Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2023 r., poz. 1824).
2. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 307), tj. Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U z 2024 r. poz. 773).
3. Dokumenty, dla których zamawiający określił wzory w formie załączników (druk OFERTA, formularz cenowy, itp) należy sporządzić zgodnie z tymi wzorami co do wymaganej w nich treści (tj. z zachowaniem pełnego zakresu treści).
4. Oferta Wykonawcy musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
1) wypełniony i podpisany (opatrzony) kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź podpisem zaufanym lub osobistym (zaawansowany podpis elektroniczny) przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy druk Oferta sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ, zawierający wszystkie informacje i oświadczenia zawarte w jego treści.
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.
2) sporządzone w postaci elektronicznej wypełnione i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź podpisem zaufanym lub osobistym przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SWZ).
5. Wraz z ofertą wykonawca składa (przekazuje):
1) Dokument potwierdzający, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
2) Przedmiotowe środki dowodowe - zgodnie z dokumentami zamówienia (Rozdział IV SWZ) - o ile dotyczy.
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - w przypadku, o którym mowa w rozdz. IX. (o ile dotyczy).
4) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp (załącznik nr 6
do SWZ) – w przypadku, o którym mowa w rozdz. VIII.
6. Komunikacja między Wykonawcami a Zamawiającym odbywa za pośrednictwem internetowej platformy zakupowej:
https://www.platformazakupowa.pl/
7. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania i przekazywania korespondencji elektronicznej (w tym przekazywania ofert) za pośrednictwem wskazanego w pkt. 5 środka komunikacji elektronicznej zostały opisane w Instrukcji korzystania z platformy, który znajduje się na stornie internetowej pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/strona/instrukcje-wykonawca
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział XXII SWZ: Klauzula Informacyjna Pzp
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział XXII SWZ: Klauzula Informacyjna Pzp
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 13/2026/U
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa wsparcia technicznego – obsługi serwisowej oprogramowania dostępowego do Europejskiej Bazy Danych Lotniczych
w roku 2026.
2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określono w załączniku nr 3 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48611000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert złożonych w postępowaniu według nw. kryteriów oceny ofert:
1) Cena oferty [C] - Znaczenie/waga kryterium: 100%
Zasady oceny w kryterium „cena oferty” (C):
Do oceny Zamawiający przyjmie cenę oferty podaną przez wykonawcę
w załączniku nr 1 do SWZ – druk OFERTA, w pkt 1. Cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich (PLN). Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów (100 pkt). Pozostałe oferty zostaną przeliczone wg wzoru podanego poniżej
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wynik traktowany będzie, jako wartość punktowa oferty wg kryterium „cena oferty”.
C=(C of.n.)/(C of.b.) x 100
gdzie:
C – liczba punktów za kryterium cena
C of. n. – oferta z najniższą ceną
C of. b. – cena oferty badanej
2. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta która uzyska najwyższą liczbę punków [W] wyliczoną wg. poniższego wzoru:
W=C
gdzie:
W – liczba punktów
C – liczba punktów za kryterium cena
3. Zamawiający w przypadku podziału zamówienia na części (zadania) dokona oceny ofert oddzielnie w zakresie każdego z zadań.
4. Zgodnie z art. 223 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający poprawi w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Zamawiający odrzuci ofertę, w której dokonano poprawy innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją warunków zamówienia niepowodujących istotnych zmian w treści oferty, jeżeli w wyznaczonym przez zamawiającego terminie od dnia doręczenia zawiadomienia o poprawieniu tych omyłek wykonawca zakwestionuje sposób ich poprawienia zgodnie z brzmieniem art. 223 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, przy czym brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie Zamawiający uzna za wyrażenie zgody na
poprawienie omyłki
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający w ramach ww. warunku wymaga aby Wykonawca dysponował kadrą techniczną posiadającą szczegółową znajomość udzielania (świadczenia) usługi wsparcia technicznego dla oprogramowania dostępowego do EAD (Europejskiej Bazy Danych Lotniczych) zgodnie z dokumentami zamówienia.
Zamawiając uzna, iż powyższy warunek został spełniony jeżeli Wykonawca:
• złoży oświadczenie o dysponowaniu kadrą techniczną posiadającą szczegółową wiedzę w zakresie świadczenia usługi wsparcia technicznego dla oprogramowania EAD.
oraz
• przedstawi wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji usługi wraz z informacjami o podstawie dysponowania tymi osobami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
- odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa
w pkt 1 lit. a) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami
nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
wystawiony/-ne nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykaz osób, których Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowani tymi osobami (wzór - załącznik nr 4 do SWZ).
b) Oświadczenie Wykonawcy, iż dysponuje kadrą techniczną posiadającą szczegółową wiedze w zakresie świadczenia usługi wsparcia technicznego dla oprogramowania EAD wraz z oświadczeniem, iż osoby skierowane do realizacji zamówienia posiadają niezbędną wiedzę i umiejętności pozwalające na realizację zamówienia zgodnie z dokumentami zamówienia (wzór - załącznik nr 5 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający w ramach przedmiotowego postępowania, nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp. Ustanawiają wówczas pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Pełnomocnictwo lub inny dokument, z którego treści będzie wynikało umocowanie ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania każdego z tych wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są przekazać wraz z ofertą.
Pełnomocnictwo winno zostać sporządzone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym/podpisem zaufanym/podpisem osobistym każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia oraz przekazane przy użyciu środka komunikacji elektronicznej wskazanego przez zamawiającego.
W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone, jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem - przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem
elektronicznym/podpisem zaufanym/podpisem osobistym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej dokonuje mocodawca.
3. Sposób spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz sposób wykazania braku podstaw wykluczenia przez każdego z tych wykonawców regulują zapisy rozdz. VI i VII SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z §10 Projektowanych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-12 07:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1228157
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-12 07:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający informuje, iż o udzielenie niniejszego postępowania mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu z postępowania z powodu okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 514).INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- "Bieżące utrzymanie infrastruktury odwodnienia na odcinku drogowym Trasa Łagiewnicka w Krakowie"
- 427-2025 Wyłonienie Wykonawcy w zakresie wymiany instalacji odgromowej w budynku Wydziału Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii UJ ul. Gronostajowa 7 w Krakowie - etap I.
- Zakup wyposażenia IT do pracowni Branżowego Centrum Umiejętności
- Zakup materiałów biurowych dla Starostwa Powiatowego w Krakowie na lata 2026 - 2027 r.
- Wykonanie dwóch przejść dla pieszych wraz z oświetleniem przy skrzyżowaniu ul. Snycerska/Górników oraz Na Wrzosach/Górników
- Zakup wyposażenia IT do pracowni Branżowego Centrum Umiejętności
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





