eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KomprachciceProwadzenie Centrum Informacji Gospodarczej, w celu zwiększenia przychodu do budżetu Gminy Komprachcice



Ogłoszenie z dnia 2022-02-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Prowadzenie Centrum Informacji Gospodarczej,
w celu zwiększenia przychodu do budżetu Gminy Komprachcice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Komprachcice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413082

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kolejowa 3

1.5.2.) Miejscowość: Komprachcice

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-070

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.7.) Numer telefonu: 774031712

1.5.8.) Numer faksu: 774031725

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@komprachcice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.komprachcice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bipkomprachcice.pl/1777/1922/przetargi.html. https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Prowadzenie Centrum Informacji Gospodarczej,
w celu zwiększenia przychodu do budżetu Gminy Komprachcice

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-63800383-826e-11ec-83b1-bea871b78b5b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00057023

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00040963/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Prowadzenie Centrum Informacji Gospodarczej, w celu zwiększenia przychodów do budżetu Gminy Komprachcice

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00041209/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.1.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie świadczenia usług marketingowo-doradczych
polegających na promowaniu walorów inwestycyjno-gospodarczych Gminy Komprachcice oraz pobudzeniu aktywności gospodarczej, w celu maksymalizacji wpływów do budżetu Gminy Komprachcice w szczególności z tytułu podatku od środków transportowych od osób prawnych, poprzez prowadzenie Centrum Informacji Gospodarczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 75112000-4 - Usługi administracyjne dotyczące działalności gospodarczej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

79221000-9 - Usługi w zakresie doradztwa podatkowego

79342200-5 - Usługi w zakresie promocji

79411100-9 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju działalności gospodarczej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w niniejszym postępowaniu odrzucił złożoną ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) PZP, ponieważ jej treść jest niezgodna z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej „SWZ”.
W toku badania oferty, Zamawiający stwierdził, iż złożona oferta nie spełnia wskazanego w SWZ kryterium – Wynagrodzenie prowizyjne (Wp) - Cena za sukces. Zamawiający w SWZ zawarł informację, iż oferty zawierające wynagrodzenie prowizyjne - Cena za sukces, które stanowić będzie więcej niż 40 % kwoty uzyskanej przez Zamawiającego z tytułu wpłaconych do budżetu Zamawiającego kwot podatków od środków transportowych od nowych przedsiębiorców, pozyskanych wyłącznie wskutek działań Wykonawcy podlegać będą odrzuceniu. Wskazana przez Zamawiającego w SWZ wartość 40% kwot podatków od środków transportowych jest maksymalną kwotą jaką Zamawiający planował przeznaczyć na wynagrodzenie wykonawcy z tytułu wynagrodzenia prowizyjnego - ceny za sukces.
Natomiast złożona oferta w formularzu oferty określa następująco w/w kryterium:
„ b) Wynagrodzenie prowizyjne (Wp) -Cena za sukces, które stanowić będzie 40% netto (49,2% brutto) kwoty uzyskanej przez Zamawiającego z tytułu wpłaconych do budżetu Za-mawiającego kwot podatków od środków transportowych od nowych przedsiębiorców, pozy-skanych wyłącznie wskutek działań Wykonawcy, wyrażone procentowo”.

Zaoferowane kryterium na poziomie 49,2 % kwoty uzyskanej przez Zamawiającego z tytułu wpłaconych do budżetu Zamawiającego kwot podatków od środków transportowych od nowych przedsiębiorców, pozyskanych wyłącznie wskutek działań Wykonawcy, zgodnie z zapisami SWZ powoduje, iż oferta podlega odrzuceniu.

Ponadto należy zwrócić uwagę, że oferent samodzielnie dokonał modyfikacji formularza oferty, dodając przy jego pkt 2 b) wartości netto i brutto, podczas gdy w tym punkcie miał być wskazany jedynie % wyrażony wartością liczbową. Formularz oferty winien być sporządzony zgodnie z wymaganiami wynikającymi z SWZ. Oferent nie powinien zatem samodzielnie dokonywać modyfikacji formularza ofertowego. Jeżeli oferent samodzielnie wprowadza zmiany w treści wzoru formularza ofertowego to z jednej strony doprowadza do sytuacji, w której jego oferta przestaje być porównywalna z ofertami konkurencji, a z drugiej strony narażą się na ryzyko odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 PZP. Decyzja w sprawie odrzucenia oferty ze zmodyfikowanym przez wykonawcę formularzem ofertowym musi być poprzedzona analizą, co do możliwości zastosowania art. 223 ust. 2 pkt 3 PZP. Przywołany przepis ustawy uprawnia Zamawiającego do poprawienia w ofercie omyłek prowadzących do niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, pod warunkiem, że omyłka nie powoduje istotnych zmian w treści oferty. Zamawiający w niniejszym przypadku nie może zastosować art. 223 ust. 2 pkt 3 PZP. Po pierwsze, zmianie treści formularza ofertowego, z którą mamy do czynienia nie sposób przypisać charakteru omyłki. Działanie wykonawcy może być zakwalifikowane jako omyłka pod warunkiem, że modyfikacja treści formularza nastąpiła nieświadomie. Po drugie dokonanie poprawki prowadziłoby do istotnych zmian w treści oferty. W sytuacji, gdy nie można zastosować art. 223 ust. 2 pkt 3 PZP, obowiązkiem Zamawiającego jest odrzucenie oferty z uwagi na niezgodność jej treści z treścią SWZ.
Należy podkreślić, że w toku procedury postępowania o udzielenie w/w zamówienia publicznego Zamawiający nie otrzymał żadnych zapytań dotyczących wyjaśnienia zapisów SWZ.
Działając na podstawie art. 260 ust. 1 i 2 PZP, Zamawiający informuje o konieczności unieważnienia prowadzonego postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 PZP, z uwagi na fakt, iż wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.