eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2019 › Sygn. akt: KIO 1340/19
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2019-07-24
rok: 2019
sygnatury akt.:

KIO 1340/19

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Luiza Łamejko

po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 24 lipca 2019 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 15 lipca 2019 r. przez wykonawcę Kolumna
Transportu Sanitarnego Triomed Sp. z o.o., ul. Północna 22a, 20-064 Lublin
w postępowaniu
prowadzonym przez
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Krasnymstawie,
ul. M. Sobieskiego 4, 22-300 Krasnystaw

postanawia:
1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed Sp. z o.o., ul. Północna 22a, 20-064 Lublin
kwoty 7 5
00 zł 00 gr
(słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej
uiszczony
wpis od odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2018 poz. 1986 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Zamościu.

Przewodniczący : ………………………………



Sygn. akt: KIO 1340/19

U z a s a d n i e n i e


Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Krasnymstawie (dalej: „Zamawiający”)
prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
na
świadczenie usług transportu sanitarnego. Postępowanie to prowadzone jest na podstawie
przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 poz. 1986
ze zm.
), zwanej dalej: „ustawa Pzp”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 8 lipca
2019 r. w
Biuletynie Zamówień Publicznych pod pozycją 570585-N-2019.

W dniu 15 lipca 2019 r. wykonawca Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed Sp. z o.o.
(dalej: „Odwołujący”) wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wobec dokonania
przez Zamawiającego opisu przedmiotu zamówienia.

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
I. art. 29 ust. 3 i 2 ustawy Pzp w zw. z art. 53 ust. 1 pkt. 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. -
Prawo o ruchu drogowym poprzez opisanie przedmiotu zamówienia przez: wskazanie wymogu
uzyskania przez wykonawcę zezwolenia ministra właściwego do spraw wewnętrznych na
używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w odniesieniu do pojazdów, za
pomocą których wykonawca będzie realizował zamówienie, choć w odniesieniu do przewozów,
które są przedmiotem zadań nr: 3 i 4 oraz zadania „transportu wewnętrznego” w ramach zadania
nr 2, zezwolenie takie nie może zostać wydane ze względu na brak używania takich pojazdów
w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego (a w stosunku do „transportu
wewnętrznego” także dlatego, że nie będzie on wykonywany po drogach publicznych), co
w konsekwencji sprawia, że taki opis przedmiotu zamówienia utrudnia uczciwą konkurencję,
II. art. 29 ust. 1 i 2 ustawy
Pzp poprzez brak określenia w opisie przedmiotu zamówienia wymogów
stawianych pojazdom, ich wyposażeniu i kwalifikacji personelu medycznego w przypadku zadań
nr 1 i 2, podczas gdy opis przedmiotu zamówienia powinien zostać doprecyzowany o takie
postanowienia zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 22 listopada 2013 r.
w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz. U. z 2017 r. poz.
2295, z 2018 r. poz. 2012, 2013 i 2376 oraz z 2019 r. poz. 77), w brzmieniu zmienionym
w drodze rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 lutego 2019 r. zmieniającego
rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego

(Dz. U. z 2019 r., poz. 401), które to naruszenie dodatkowo utrudnia uczciwą konkurencję, gdyż
istnieje ryzyko, że w braku literalnego postanowienia zostaną złożone oferty o nieporównywalnej
treści,
III. art. 29 ust. 1 i 2 ustawy
Pzp w zw. z art. 13 ust. 1 ustawy o systemie oceny zgodności oraz 70b
ust. 1 i 2 ustawy
– Prawo o ruchu drogowym i w zw. z art. 161ba ust. 1 i 2 ustawy
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych poprzez brak
wskazania w opisie przedmiotu zamówienia, że przedmiotowe zamówienie powinno zostać
wykonane pojazdami, w stosunku do których wydana została homologacja fabryczna
odpowiednio pojazdu kompletnego, sanitarnego lub do transportu osób niepełnosprawnych
rucho
wo (stosownie do danego zadania), pomimo ustawowego wymogu wykonania usług
transportu sanitarnego pojazdami spełniającymi odpowiednie normy techniczne pod rygorem
niedopuszczenia ich do obrotu w RP,
IV. art. 29 ust. 1 i 2 ustawy
Pzp poprzez wskazanie w załączniku nr 1 do SIWZ w opisie zadania nr 2
w pkt. 10 dopuszczalności zrealizowania transportu więcej niż jednego pacjenta naraz jednym
środkiem transportu, co może wprowadzić w błąd wykonawców i doprowadzić do złożenia
nieporównywalnych ofert ze względu na jednoczesne zastrzeżenie w pkt. 4, że zadanie nr 2
należy zrealizować co najmniej jedną karetką typu B, przy czym pojazd ten ze względu na
brzmienie normy PN-
EN 1789 jest niezdatny do wykonania przewozu więcej niż jednego
pacjenta naraz,
V. art. 29 ust. 1 i 2 ustawy
Pzp poprzez wskazanie w załączniku nr 1 do SIWZ w opisie zadania nr 3
w pkt. 1, że zadanie ma zostać wykonane przez kierowcę lub kierowcę-ratownika, co zakłada
wykonanie tego zadania tylko przez jednego pracownika wykonawcy, co wprowadza w błąd,
gdyż w pkt. 3 lit. b) wskazano, że wykonawca ma zapewnić w ramach tego zadania transport
pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu uniemożliwiającą korzystanie ze środków publicznego
transportu, co w przypadku transportu takiego pacjenta wymaga obsady co najmn
iej dwóch
pracowników wykonawcy w karetce (np. w przypadku transportu na noszach), a zatem
naruszenie to może prowadzić do złożenia ofert nieporównywalnych,
VI. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 2 pkt. 13 ustawy
Pzp poprzez wskazanie w SIWZ, że:
1) wykonawca
realizując każde z zadań ma obowiązek pozostawania w gotowości do wykonania
transportu,
2)
wykonawca ma zrealizować transport przez odbiór pacjenta z określonej placówki, przewóz
i przekazanie do właściwego podmiotu leczniczego, bez jednak wskazania, jaka jest procedura
postępowania wykonawcy w sytuacji konieczności oczekiwania na pacjenta do transportu

z przyczyn niedotyczących wykonawcy, jak np. konsultacje medyczne,
-
przy jednoczesnym wskazaniu, że wykonawcy przysługuje wynagrodzenie jedynie za ilość
przejechanych kilometrów, co narusza zasadę odpłatności zamówień publicznych w ten sposób,
że wykonawca pozostający w gotowości wykonuje tym samym zamówienie, jednakże nie
otrzymuje za nie wynagrodzenia,
VII.
art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z § 12 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 października 2017 r.
w sprawie leczenia krwią i jej składnikami w podmiotach leczniczych wykonujących działalność
leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne (Dz. U. z 2017 r. poz.
2051) poprzez brak wska
zania w SIWZ w opisie zadania nr 5 warunków do przewozu krwi
i materiałów krwiopochodnych, co może wprowadzać w błąd co do treści rzeczywistych
wymogów wykonania tego rodzaju transportu i oczekiwań Zamawiającego, a w konsekwencji
doprowadzić do złożenia nieporównywalnych ofert,
VIII.
art. 29 ust. 1 ustawy
Pzp poprzez wskazanie w załączniku nr 1 do umowy - „Zlecenie na
transport sanitarny” obowiązku pisemnego potwierdzenia wykonania przewozu przez pacjenta
lub jego osobę towarzyszącą, przy jednoczesnym braku doprecyzowania w opisie przedmiotu
zamówienia jakie są konsekwencje braku takiego podpisu, co sprawia, że wykonawca nie ma
pewności, iż wobec nieuzasadnionej odmowy podpisu uzyska wynagrodzenie za zlecony
przewóz,
IX. art. 29 ust. 2 ustawy Pzp w zw. art. 3 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji poprzez
nadużycie pozycji dominującej Zamawiającego w przetargu przez zastrzeżenie rażąco
wygórowanych kar umownych, kar umownych bez górnego limitu oraz kumulatywnej kary
umownej z tytułu odstąpienia od umowy,
X. art. 29 ust. 3 i 2 ustawy
Pzp w zw. z rozdziałem IX załącznika do rozporządzenia Ministra
Zdrowia z dnia 13 marca 2015 r.
w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (Dz. U.
z 2017 r., poz. 509) poprzez wskazanie w załączniku nr 1 do SIWZ, opisie zadania nr 5, że
w celu wykonania tego zadania wykonawca musi dysponować co najmniej jednym pojazdem
typu A1, który to skrót oznacza ambulans drogowy do transportu pacjenta, podczas gdy takie
zadanie można wykonać pojazdami specjalnymi sanitarnymi do przewozu krwi, niespełniającymi
jednak kryteriów pojazdu A1 zgodnie z normą PN-EN 1789, co stawia w uprzywilejowanej
sytuacji wykonawców, którzy posiadają pojazd A1 i mogą go zaoferować Zamawiającemu,
jednocześnie eliminując wykonawców trudniących się przede wszystkim transportem sanitarnym
krwi, którzy takim pojazdem nie dysponują,
XI. art. 29 ust. 2 w zw. z art. 142 ust. 5 pkt. 4 ustawy Pzp w zw. art. 3 ust. 1 ustawy o zwalczaniu

nieuczciwej konkurencji poprzez nadużycie pozycji dominującej Zamawiającego w przetargu
przez brak zagwarantowania zmiany wynagrodzenia wykonawcy w przypadku zmiany zasad
gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych.

Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu:
I. w zakresie Specyfikacji Istotnych W
arunków Zamówienia (dalej: „SIWZ”):
1.
odnośnie zarzutu nr 1 - dokonania zmiany SIWZ poprzez:
1)
dodanie w rozdziale VI SIWZ, lit. B) pkt. 3 lit. b) po słowach „pojazdy przeznaczone do transportu
sanitarnego” słów „realizowanego w ramach zadań nr: 1, 2 (za wyjątkiem „transportu
wewnętrznego”), i 5”,
2)
wykreślenie § 1 ust. 4 w załączniku nr 9 do SIWZ,
3)
wykreślenie § 1 ust. 4 w załączniku nr 10 do SIWZ,
2.
odnośnie zarzutu nr 2 – dokonania zmiany SIWZ poprzez:
1)
dodanie w załączniku nr 1 do SIWZ w opisie zadania nr 1 punktu 10 w brzmieniu: „Pojazdy i ich
wyposażenie oraz kwalifikacje personelu medycznego muszą spełniać wymogi określone
w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 22 listopada 2013 r. w sprawie świadczeń
gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2295, z 2018 r. poz. 2012,
2013 i 2376 oraz z 2019 r. poz. 77), w brzmieniu zmienionym w drodze rozporządzenia Ministra
Zdrowia z dnia 15 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń
gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz. U. z 2019 r., poz. 401).”,
2)
dodanie w załączniku nr 1 do SIWZ w opisie zadania nr 1 punktu 11 w brzmieniu: „Pojazdy i ich
wyposażenie oraz kwalifikacje personelu medycznego muszą spełniać wymogi określone
w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 22 listopada 2013 r. w sprawie świadczeń
gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2295, z 2018 r. poz. 2012,
2013 i 2376 oraz z 2019 r. poz. 77), w brzmieniu zmien
ionym w drodze rozporządzenia Ministra
Zdrowia z dnia 15 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń
gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz. U. z 2019 r., poz. 401).”,
3)
dodanie w załączniku nr 8 do SIWZ w § 1 ustępu nr 7 w brzmieniu: „Wykonawca oświadcza, że
pojazdy i ich wyposażenie oraz kwalifikacje personelu medycznego na potrzeby realizacji
niniejszej umowy spełniają wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 22
listopada 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz. U.
z 2017 r. poz. 2295, z 2018 r. poz. 2012, 2013 i 2376 oraz z 2019 r. poz. 77), w brzmieniu
zmienionym w drodze rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 lutego 2019 r. zmieniającego

rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego (Dz. U.
z 2019 r., poz. 401).”,
3.
odnośnie zarzutu nr 3 – dokonania zmiany w SIWZ poprzez dodanie w załączniku nr 1 do SIWZ:
a)
w opisie zadania nr 1, w pkt. 5 litery d) w brzmieniu: „posiadać homologację fabryczną pojazdu
kompletnego sanitarnego”,
b)
w opisie zadania nr 2, w pkt. 5 litery d) w brzmieniu: „posiadać homologację fabryczną pojazdu
kompletnego sanitarnego”,
c)
w opisie zadania nr 3, w pkt. 5 litery c) w brzmieniu: „posiadać homologację fabryczną
odpowiednio pojazdu kompletnego, sanitarnego lub pojazdu do przewozu osób
niepełnosprawnych”,
d)
w opisie zadania nr 4, w pkt. 5 litery c) w brzmieniu: „posiadać homologację fabryczną
odpowiednio
pojazdu
kompletnego,
sanitarnego
lub
pojazdu
do
przewozu osób
niepełnosprawnych”,
e)
w opisie zadania nr 5, w pkt. 5 litery c) w brzmieniu: „posiadać homologację fabryczną pojazdu
kompletnego sanitarnego”,
- ewentualnie, poprzez ustanowienie w trybie art. 30b ust. 1 ustawy Pzp w SIWZ wymogu, na mocy
k
tórego Zamawiający żąda okazania potwierdzenia, że dany pojazd spełnia normy PN-EN 1789
w postaci certyfikatu zgodności producenta CE lub równoważnej homologacji sanitarnej,
4.
odnośnie zarzutu nr 4 – dokonania zmiany SIWZ poprzez wykreślenie pkt. 10 w załączniku nr 1
do SIWZ
– opis zadania nr 1,
5.
odnośnie zarzutu nr 5 – dokonania zmiany SIWZ poprzez dodanie w załączniku nr 1 do SIWZ
w opisie zadania nr 3 w pkt. 1 słów „W przypadku transportu, o którym mowa w pkt. 3 lit. b)
wymagane jest wykonanie transp
ortu przez co najmniej dwie osoby, z których co najmniej jedna
została przeszkolona w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.”,
6.
odnośnie zarzutu nr 6 – dokonania zmiany SIWZ poprzez:
1)
dodanie w załączniku nr 8 do SIWZ w § 6 w ust. 2 słów „Dodatkowo Zamawiający zobowiązuje
się do zapłaty za gotowość do wykonania transportu stawki ryczałtowej wynagrodzenia
w wysokości …., zgodnie ze złożoną ofertą, stosując zasady płatności opisane w niniejszym
paragrafie.”,
2)
dodanie w załączniku nr 9 do SIWZ w § 6 w ust. 2 słów „Dodatkowo Zamawiający zobowiązuje
się do zapłaty stawki ryczałtowej wynagrodzenia w wysokości …., zgodnie ze złożoną ofertą,

stosując zasady płatności opisane w niniejszym paragrafie.”,
3)
dodanie w załączniku nr 10 do SIWZ w § 6 w ust. 3 słów „Dodatkowo Zamawiający zobowiązuje
się do zapłaty stawki ryczałtowej wynagrodzenia w wysokości …., zgodnie ze złożoną ofertą,
stosując zasady płatności opisane w niniejszym paragrafie.”,
4)
dodanie w załączniku nr 11 do SIWZ w § 6 w ust. 2 słów „Dodatkowo Zamawiający zobowiązuje
się do zapłaty stawki ryczałtowej wynagrodzenia w wysokości …., zgodnie ze złożoną ofertą,
stosując zasady płatności opisane w niniejszym paragrafie.”,
5)
dodanie w załączniku nr 3 do SIWZ na końcu słów „Za pozostawanie w gotowości do wykonania
zadania nr …....................... wykonawca oferuje, stosując stawkę ryczałtową, następującą cenę
za godzinę (można wskazać cenę dla więcej niż jednego zadania lub dla każdego zadania inną
stawkę cenową): ….....................”,
6)
dodanie w załączniku nr 8 do SIWZ w § 3 ust. 1 słów „Przez pozostawanie w gotowości rozumie
się także czas oczekiwania na pacjenta z przyczyn niedotyczących wykonawcy, takich jak
konsultacje lekarskie, procedura przyjęcia lub odmowy przyjęcia pacjenta itp.”,
7)
dodanie w załączniku nr 9 do SIWZ w § 3 ust. 1 słów „Przez pozostawanie w gotowości rozumie
się także czas oczekiwania na pacjenta z przyczyn niedotyczących wykonawcy, takich jak
konsultacje lekarskie, procedura przyjęcia lub odmowy przyjęcia pacjenta itp.”,
8)
dodanie w załączniku nr 10 do SIWZ w § 3 ust. 1 słów „Przez pozostawanie w gotowości rozumie
się także czas oczekiwania na pacjenta z przyczyn niedotyczących wykonawcy, takich jak
konsultacje lekarskie, procedura przyjęcia lub odmowy przyjęcia pacjenta itp.”,
7.
odnośnie zarzutu nr 7 – dokonania zmiany SIWZ poprzez:
1)
dodanie w załączniku nr 1 do SIWZ w opisie zadania nr 5 w pkt. 6 litery d) w brzmieniu: „być
w pełni wyposażone, m.in. w odpowiednie lodówki i termometry, stosownie do § 12
rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 października 2017 roku w sprawie leczenia krwią i jej
składnikami w podmiotach leczniczych wykonujących działalność leczniczą w rodzaju
stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2051)”
2)
dodanie w załączniku nr 11 do SIWZ w § 2 w ust. 4 słów: „Konieczne jest spełnienie wymogów
w zakresie wyposażenia pojazdów, m.in. w odpowiednie lodówki i termometry, zgodnie z § 12
rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 października 2017 roku w sprawie leczenia krwią i jej
składnikami w podmiotach leczniczych wykonujących działalność leczniczą w rodzaju
stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2051).”, ewentualnie
wprowadzenie wymogu przekazania na żądanie Zamawiającego walidacji termometrów co do

minimum czterech sztuk i analogicznie walidacji lodówek do transportu krwi co do minimum
dwóch sztuk,
8.
odnośnie zarzutu nr 8 – dokonania zmiany SIWZ poprzez:
1) dodanie w
załączniku nr 8 do SIWZ w § 6 ustępu 10 w brzmieniu: „Nieuzasadniona odmowa
dokonania pisemnego potwierdzenia wykonania przewozu przez pacjenta lub osobę
towarzyszącą na formularzu zlecenia stanowiącym załącznik nr 1 do umowy uprawnia
Wykonawcę do otrzymania wynagrodzenia za ten przewóz pod warunkiem wykazania przez
Wykonawcę faktu wykonania przewozu, np. poprzez przedstawienie zapisu z GPS.”,
2)
dodanie w załączniku nr 9 do SIWZ w § 6 ustępu 10 w brzmieniu: „Nieuzasadniona odmowa
dokonania pisemnego potwierdzenia wykonania przewozu przez pacjenta lub osobę
towa
rzyszącą na formularzu zlecenia stanowiącym załącznik nr 1 do umowy uprawnia
Wykonawcę do otrzymania wynagrodzenia za ten przewóz pod warunkiem wykazania przez
Wykonawcę faktu wykonania przewozu, np. poprzez przedstawienie zapisu z GPS.”,
9.
odnośnie zarzutu nr 9 – dokonania zmiany SIWZ poprzez:
1)
zmniejszenie kar umownych w wysokości 1000 zł, określonych w załącznikach nr 8-11 do SIWZ
do wysokości 100 zł,
2)
dodanie do § 7 załączników nr 8-11 do SIWZ ustępu 4 w brzmieniu „Górny limit kar umownych,
o których mowa w ust. 1 lit. e-f), wynosi 1000 zł.”,
3)
dodanie do § 7 załączników nr 8-11 do SIWZ ustępu 5 w brzmieniu „W sytuacji, gdy to samo
zdarzenie jest podstawą do naliczenia kary umownej z więcej niż jednego tytułu, Zamawiający
może dochodzić zapłaty tylko jednej kary umownej za jedno zdarzenie, według swojego
wyboru.”,
10.
odnośnie zarzutu nr 10 – dokonania zmiany SIWZ poprzez wykreślenie w załączniku nr 1 do
SIWZ, opis zadania nr 5, pkt. 5 słów „środkiem transportu sanitarnego typu A1” i zastąpienie ich
słowami „pojazdem specjalnym sanitarnym przeznaczonym do przewozu krwi”,
11.
odnośnie zarzutu nr 11 – dokonania zmiany SIWZ poprzez:
1)
dodanie w § 8 ust. 2 załączników nr 8-11 do SIWZ litery c1) w brzmieniu: „w przypadku zmiany
zasad gromadzenia i wysok
ości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa
w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiana ta
będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę”,
2)
zmianę w § 8 ust. 5 załączników nr 8-11 do SIWZ zdania drugiego na następujące: „W przypadku

zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy z przyczyn, o których mowa w ust. 2 pkt a), b), c)
i c
¹) powyżej ich dokonanie może nastąpić nie wcześniej niż z dniem wejścia w życie przepisów,
z których wynikają te zmiany. Zmiany wynagrodzenia nastąpią po uzyskaniu akceptacji
Zamawiającego w formie aneksu do umowy, z zastrzeżeniem ust. 4.”.
II.
w zakresie ogłoszenia o zamówieniu, odnośnie zarzutu nr 1: dodanie w pkt. III.6) lit. b) po
słowach „pojazdy przeznaczone do transportu sanitarnego” słów „realizowanego w ramach
zadań nr: 1, 2 (za wyjątkiem „transportu wewnętrznego”), i 5”.
W dniu 23 lipca 2019 r.
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło oświadczenie
Zamawiającego, że uwzględnia w całości zarzuty podniesione w odwołaniu i wnosi o umorzenie
postępowania na posiedzeniu niejawnym oraz o zniesienie wzajemnie kosztów.
Izba ustaliła, że w terminie wynikającym z art. 185 ust. 2 ustawy Pzp nie zgłoszono do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej przystąpienia do postępowania odwoławczego.
Wobec powyższego, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 186 ust. 2
ustawy Pzp, postanowiła postępowanie odwoławcze umorzyć.
Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp
w zw. z art. 186 ust. 2 ustawy Pzp, orzeczono jak w sentencji.
Orzekając o kosztach postępowania Izba wzięła pod uwagę treść art. 186 ust. 6
pkt 1
ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010
r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r., poz. 972).

Przewodniczący : ………………………



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie