eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2019 › Sygn. akt: KIO 724/19
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2019-04-30
rok: 2019
sygnatury akt.:

KIO 724/19

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Andrzej Niwicki

po rozpoznaniu na posiedzeniu bez
udziału stron dnia 30 kwietnia 2019 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 19 kwietnia 2019 r.
przez wykonawcę Lek S.A. z siedzibą w Strykowie
w postępowaniu prowadzonym przez Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im.
św. Ludwika w Krakowie


postanawia:

1.
umarza postępowanie odwoławcze;
2.
nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Lek S.A. z
siedzibą w Strykowie
kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset
złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu;

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Krakowie.

Przewodniczący:
………………………………



Sygn. akt: KIO 724/19

Uzasadnienie


Zamawiający: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. św. Ludwika w Krakowie
prowadzi postępowanie, w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej kwot
określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień
publicznych, pod nazwą „Sukcesywna dostawa leków"-numer postępowania: DZP.271-6119.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
pod numerem: 2019/S 045-102225 w dniu 28/02/2019,
następnie zostało zmodyfikowane w
dniu 1/04/2019 oraz ponownie zmodyfikowane w dniu 9/04/2019.

Odwołujący: Lek S.A. w Strykowie wniósł odwołanie wobec czynności i zaniechań
Zamawiającego dalej jako „Postępowanie”, polegających na:
- dokonaniu sprostowania z 9.04.2019 r. do odpowiedzi z 1.04.2019 r. oraz zmiany SIWZ i
zał. 1B do SIWZ z 9.04.2019 r., przez co Zamawiający powrócił do opisania przedmiotu
zamówienia w zakresie Pakietu 3 (zał.1 B do SIWZ) w sposób utrudniający uczciwą
konkurencję i prowadzący do nierównego traktowania wykonawców, przez skonfigurowanie
pakietu 3 w sposób, który zawęża krąg wykonawców mogących złożyć ofertę do wykonawcy
producenta Abbvie, jedynie t
en wykonawca może złożyć ofertę. Wydzielenie z pakietu 3 poz.
2 do oddzielnego pakie
tu 11, czego Zamawiający dokonał pierwotnie przez sprostowanie
ogłoszenia z 1.04.2019 r. zapewniłoby uczciwą konkurencję, dałoby możliwość złożenia
oferty więcej wykonawcom, poszerzając krąg potencjalnych wykonawców.;
- d
okonania czynności sprostowania ogłoszenia o zamówieniu z 9.04.2019 r. w sposób
niekompletny, tj. nie wskazując w zmianach ogłoszenia w sekcji VII Zmiany, zmian
dokonanych w sekcji II.1.4 SIWZ, tj. nie wskazując, że Zamawiający w Krótkim Opisie
powrócił z 11 pakietów do 10 pakietów, podczas, gdy w sprostowaniu ogłoszenia z dnia
1.04.2019 r. zmienił pierwotną treść ogłoszenia o zamówieniu na 11 pakietów, a także dodał
postanowienie dotyczące wadium w zakresie pakietu nr 11 .
Zamawiającemu odwołujący zarzucił naruszenie:
-
art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy pzp w zw. z art. 15 ust. 1 pkt 3 i 5 w zw. z
art. 3 ust. 1 i 2 ustawy znku przez dokonanie sprostowania z 9.04.2019 r. do udzielonych
odpowiedzi z 1.04.2019 r. oraz zmianę SIWZ i zmianę zał. 1B do SIWZ z 9.04.2019 r., przez
co Zam
awiający powrócił do opisania przedmiotu zamówienia w zakresie Pakietu 3 w
sposób utrudniający uczciwą konkurencję, zawężając kręg wykonawców mogących złożyć
ofertę na Pakiet 3 do konkretnego wykonawcy- Abbvie i tym samym utrudnił dostęp do rynku

innym wyk
onawcom, co stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, będąc działaniem
sprzecznym z prawem i dobrymi obyczajami oraz zagrażającym i naruszającym interesy
innych przedsiębiorców, w tym odwołującego;
- art. 38 ust. 4a w zw. z art.12a oraz art. 8 ustawy pzp przez
sprostowanie ogłoszenia o
zamówieniu w sposób niekompletny lub niepełny, nie wskazując zmian w sekcji 11.1.4, tj. nie
wskazując, że Zamawiający powrócił z 11 pakietów do 10 pakietów, podczas, gdy w
sprostowaniu ogłoszenia z 1.04.2019 r. zmienił pierwotną treść ogłoszenia na 11 pakietów.
W związku z powyższymi zarzutami wniósł o nakazanie Zamawiającemu:
1)
unieważnienia informacji o sprostowaniu z 9.04.2019 r. do udzielonych odpowiedzi z
1.04.2019 r. oraz unieważnienia zmiany SIWZ i załącznika nr IB do SIWZ z 9.04.2019 r
2)
unieważnienia czynności sprostowania ogłoszenia o zamówieniu z dnia 9.04.2019 r.
jako wiążącego w zakresie ilości pakietów i ich konfiguracji (zakresu).

Odwołujący w piśmie , które wpłynęło do Prezesa KIO dnia 30 kwietnia 2019 r. oświadczył,
że cofa odwołanie i wniósł o zwrot dokonanego wpisu.

Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, ze wobec cofnięcia odwołania, postępowanie
odwoławcze należy umorzyć w drodze postanowienia wydanego na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron, na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy pzp.

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972),
z których wynika, że jeżeli cofnięcie odwołania nastąpiło przed otwarciem rozprawy,
odwołującemu zwraca się 90% wpisu.


Przewodniczący: ………………………




Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie