eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2016 › Sygn. akt: KIO 1572/16
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2016-09-09
rok: 2016
sygnatury akt.:

KIO 1572/16

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Anna Chudzik Protokolant: Rafał Komoń

po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem stron w dniu 9 września 2016 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 22 sierpnia 2016 r.
przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Agencja
Reklamowa dsk Sp. z o.o. z siedzib
ą w Warszawie, Effective Media Solutions Sp. z o.o.
Sp.k. z siedzib
ą w Warszawie, Effective Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
w postępowaniu prowadzonym przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie,
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Włodzimierz
R. prowadz
ący działalność gospodarczą pod firmą R. Włodzimierz Bringmore
Advertising, Media Group Sp. z o.o. z siedzib
ą w Warszawie, Profile Sp. z o.o. z
siedzib
ą w Warszawie, zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po
stronie Zamawiającego,


postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego kwoty
13.500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.

Przewodnicz
ący: ………………

Sygn. akt KIO 1572/16

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający − Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie − prowadzi w trybie
przetargu nieograniczonego z ogłoszeniem postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na Opracowanie i realizacja ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-promocyjnej
„Czytajmy etykiety" w zwi
ązku z realizacją Projektu (SPPW) KIK/34 „Zapobieganie nadwadze
i otyło
ści oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia
i aktywno
ści fizycznej" w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy.
W dniu 22 sierpnia 2016 r. Konsorcjum: Agencja Reklamowa dsk Sp. z o.o., Effective
Media Solutions Sp. z o.o. Sp.k., Effective Media sp. z o.o. wniosło odwołanie wobec
czynności odrzucenia oferty tego Konsorcjum, ewentualnie – zaniechania poprawienia
w ofercie Odwołującego omyłki polegającej na braku podziału budżetu TV na stacje, a także
wobec przyznania Konsorcjum R. Włodzimierz Bringmore Advertising, Media Group Sp. z
o.o., Profile Sp. z o.o. punktacji w ramach kryterium „Jakość kreacji kampanii”, podkryterium
„Koncept przewodni kampanii – Big Idea” sposób niezgodny z SIWZ, naruszający zasadę
uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Odwołujący zarzucił
Zamawiającemu naruszenie przepisów: art. 7 ust. 1 i 3, art. 89 ust. 1 pkt 2, ewentualnie art.
87

ust. 2 pkt 3, art. 91 ust. 1 ustawy Pzp.
W dniu 9 września 2016 r. podczas posiedzenia z udziałem stron Odwołujący złożył
oświadczenie o cofnięciu odwołania. Wobec powyższego postępowanie odwoławcze –
zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp – należało umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 187 ust. 8 zd.
2 ustawy Pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 13.500 zł stanowiącej 90 %
uiszczonego wpisu.


Przewodnicz
ący: ………………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie