eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2015Sygn. akt: KIO 2476/15
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-11-19
rok: 2015
sygnatury akt.:

KIO 2476/15

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Klaudia Szczytowska - Maziarz

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 19 listopada 2015 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 17 listopada 2015 r. przez wykonawcę Poczta
Polska S.A., ul. Rodziny Hiszpa
ńskich 8, 00-940 Warszawa w postępowaniu
prowadzonym przez Miasto Słupsk, Pl. Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk


postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze,

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Poczta Polska S.A., ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa kwoty
7 500 zł 00 gr
(słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony
wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Słupsku.

Przewodnicz
ący:
………………………………


U z a s a d n i e n i e

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Świadczenie usług
pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz usług kurierskich na rzecz Miasta
Słupska, jego jednostek organizacyjnych i Spółek
, prowadzonym przez Miasto Słupsk (dalej
„zamawiający”) w trybie przetargu nieograniczonego wykonawca Poczta Polska S.A.,
ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa (dalej „odwołujący ”) wniósł odwołanie wobec
treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia (dalej „SIWZ”), zarzucając zamawiającemu naruszenie następujących przepisów
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Nr 113 z 2010 r.,
poz. 759 z późn. zm.) [dalej „ustawa Pzp]:

1. art. 22 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 22 ust. 4, poprzez opisanie sposobu dokonania oceny
spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym w sposób
nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz w zakresie, który nie jest
niezbędny dla wykazania możliwości wykonania zamówienia, a w związku z tym
prowadzi do nieuzasadnionego ograniczenia uczciwej konkurencji,

2. art. 7 ust. 1, poprzez przygotowanie i prowadzenie postępowania w sposób
niezapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania
wykonawców.

Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania oraz o nakazanie zamawiającemu
modyfikacji SIWZ oraz ogłoszenia, poprzez modyfikację postanowienia zawartego
w Rozdziale V, pkt 2.3 lit.b) SIWZ (także w pkt III.3.3 ogłoszenia o zamówieniu), w sposób,
który nie będzie utrudniał uczciwej konkurencji i umożliwi odwołującemu ubieganie się
o udzielenie zamówienia tj., przez nadanie opisowi sposobu oceny spełniania warunku
odnośnie potencjału technicznego następującej treści (utrzymanie dotychczasowego zapisu
oraz wskazanie alternatywy):

„Zamawiający wymaga aby wykonawca wykazał się, że dysponuje co najmniej
10 placówkami oddawczo- awizacyjnymi
zlokalizowanymi w granicach administracyjnych
miasta Słupska, w których ka
żdy z Płatników wymienionych w Załączniku nr 1 do SIWZ
b
ędzie nadawał przesyłki pocztowe na podstawie umowy zawartej z Wykonawcą wyłonionym
w niniejszym post
ępowaniu. Zamawiający zastrzega, że co najmniej w jednej z placówek

Zamawiaj
ący musi mieć możliwość nadawania przesyłek pocztowych w dni robocze do godz.
20:00. Ponadto Wykonawca zobowi
ązany jest wskazać co najmniej dwie placówki
zlokalizowane na terenie miasta Słupska, w tym jedna w centrum, w których b
ędzie świadczona usługa dla klientów masowych, tj. Płatnicy nie oczekując w kolejce pozostawią
przesyłki pocztowe wraz z ksi
ążką nadawczą, którą odbiorą dnia następnego. Wszystkie
placówki musz
ą być czynne co najmniej 5 dni w tygodniu przez co najmniej 8 godzin,
przy
czym ka
żda placówka musi być czynna w godzinach popołudniowych co najmniej
do godz. 18:00.
Ka
żda placówka musi być oznaczona nazwą i logo Wykonawcy w sposób
zapewniaj
ący widoczność oraz zapewniać prawidłowe zabezpieczenie przesyłek przed
dost
ępem osób trzecich, w szczególności gwarantować zachowanie tajemnicy pocztowej
i ochron
ę danych osobowych. Wszystkie placówki oddawczo-awizacyjne muszą posiadać
wyodr
ębnione, zadaszone, osłonięte od wiatru, dedykowane do obsługi przesyłek
pocztowych miejsca, spełnia
ć wymogi Prawa pocztowego.
albo
Zamawiaj
ący wymaga aby wykonawca wykazał się, że dysponuje co najmniej 10 placówkami
oddawczo-awizacyjnymi
zlokalizowanymi w granicach administracyjnych miasta Słupska,
w których ka
żdy z Płatników wymienionych w Załączniku nr 1 do SIWZ będzie nadawał
przesyłki pocztowe na podstawie umowy zawartej z Wykonawc
ą wyłonionym w niniejszym
post
ępowaniu. Zamawiający zastrzega, że co najmniej w trzech placówkach
Zamawiaj
ący
musi mie
ć możliwość nadawania przesyłek pocztowych w dni robocze do godz. 20:00.
Ponadto Wykonawca zobowi
ązany jest wskazać co najmniej dwie placówki zlokalizowane na
terenie miasta Słupska, w tym jedna w centrum, w których b
ędzie świadczona usługa dla
klientów masowych, tj. Płatnicy nie oczekuj
ąc w kolejce pozostawią przesyłki pocztowe wraz
z ksi
ążką nadawczą, którą odbiorą dnia następnego. Wszystkie placówki muszą być czynne
co najmniej 5 dni w tygodniu przez co najmniej 7 godzin,
przy czym ka
żda placówka musi
by
ć czynna w godzinach popołudniowych co najmniej do godz. 17:00.
Ka
żda placówka musi
by
ć oznaczona nazwą i logo Wykonawcy w sposób zapewniający widoczność oraz
zapewnia
ć prawidłowe zabezpieczenie przesyłek przed dostępem osób trzecich,
w szczególno
ści gwarantować zachowanie tajemnicy pocztowej i ochronę danych
osobowych. Wszystkie placówki oddawczo-awizacyjne musz
ą posiadać wyodrębnione,
zadaszone, osłoni
ęte od wiatru, dedykowane do obsługi przesyłek pocztowych miejsca,
spełnia
ć wymogi Prawa pocztowego.

W dniu 16 listopada 2015 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła
odpowiedź zamawiającego na odwołanie, w której zamawiający oświadczył, że uwzględnia
w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu, a także wniósł o umorzenie postępowania,
a nadto o wzajemne zniesienie kosztów postępowania.
Oświadczył również, że dokonuje zmiany treści SIWZ w zakresie uwzględniającym
zarzuty odwołującego.

Skład orzekający Izby ustalił, że po stronie zamawiającego do postępowania
odwoławczego nie przystąpił żaden wykonawca.

Wobec powyższego Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 186 ust. 2
ustawy Pzp w zw. z art. 186 ust. 1 ustawy Pzp, postanowiła postępowanie odwoławcze
umorzyć.
Stosownie do wskazanego przepisu ustawy Pzp Izba może – w przypadku
uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, jeżeli
w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca – umorzyć postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz
uczestników postępowania.

Mając powyższe na uwadze, działając na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie
ustawy Pzp i art. 186 ust. 2 w zw. z art. 186 ust. 1 ustawy Pzp, orzeczono jak
w sentencji.

Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Izba uwzględniła okoliczność, iż koszty
te znoszą się wzajemnie z mocy przepisu art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp, orzekając
jednocześnie o konieczności zwrotu odwołującemu kwoty wpisu uiszczonego przez
odwołującego na rachunek Urzędu Zamówień Publicznych.


Przewodnicz
ący:
………………………………………



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie