rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-11-05
rok: 2015
data dokumentu: 2015-11-05
rok: 2015
sygnatury akt.:
KIO 2325/15
KIO 2325/15
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Katarzyna Brzeska
Przewodniczący: Katarzyna Brzeska
po rozpoznaniu na posiedzeniu bez udziału stron w dniu 5 listopada 2015 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 października 2015
r. przez wykonawcę Impel Catering Company Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu
w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Powiatowy w Chrzanowie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 października 2015
r. przez wykonawcę Impel Catering Company Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu
w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Powiatowy w Chrzanowie
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
Impel Catering Company Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 15 000
zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis
od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Krakowie.
Przewodniczący:…………………..
Sygn. akt: KIO 2325/15
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Szpital Powiatowy w Chrzanowie prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usługa
całodziennego kompleksowego żywienia pacjentów oraz centralnego zmywania urządzeń i
narzędzi służących do przechowywania, przewozu i podawania żywności na bazie
dzierżawionych pomieszczeń”.
W dniu 27 października 2015 r. wykonawca Impel Catering Company Sp. z o.o. Sp.
K. z siedzibą we Wrocławiu (zwani dalej: „Odwołującym”) wniósł odwołanie wobec
postanowień SIWZ, zarzucając Zamawiającemu naruszenie przepisów: art. 7, 142 ust. 5
ustawy Pzp.
Następnie Izba ustaliła, że do niniejszego postępowania po stronie Zamawiającego
nie zgłosił przystąpienia – w terminie przewidzianym w ustawie – żaden wykonawca.
Pismem z dnia 4 listopada 2015 r. Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie,
w której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu i wnosi o
umorzenie postępowania na podstawie art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.
W związku z faktem, że po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca, a Zamawiający w całości uwzględnił zarzuty zawarte w odwołaniu,
postępowanie odwoławcze – stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy Pzp – należało
umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238) jednocześnie orzekając w
tym zakresie o konieczności dokonania zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
Impel Catering Company Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 15 000
zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis
od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Krakowie.
Przewodniczący:…………………..
Sygn. akt: KIO 2325/15
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Szpital Powiatowy w Chrzanowie prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usługa
całodziennego kompleksowego żywienia pacjentów oraz centralnego zmywania urządzeń i
narzędzi służących do przechowywania, przewozu i podawania żywności na bazie
dzierżawionych pomieszczeń”.
W dniu 27 października 2015 r. wykonawca Impel Catering Company Sp. z o.o. Sp.
K. z siedzibą we Wrocławiu (zwani dalej: „Odwołującym”) wniósł odwołanie wobec
postanowień SIWZ, zarzucając Zamawiającemu naruszenie przepisów: art. 7, 142 ust. 5
ustawy Pzp.
Następnie Izba ustaliła, że do niniejszego postępowania po stronie Zamawiającego
nie zgłosił przystąpienia – w terminie przewidzianym w ustawie – żaden wykonawca.
Pismem z dnia 4 listopada 2015 r. Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie,
w której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu i wnosi o
umorzenie postępowania na podstawie art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.
W związku z faktem, że po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca, a Zamawiający w całości uwzględnił zarzuty zawarte w odwołaniu,
postępowanie odwoławcze – stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy Pzp – należało
umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238) jednocześnie orzekając w
tym zakresie o konieczności dokonania zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 2260/15, KIO 2261/15 z dnia 2015-12-10
- Sygn. akt KIO 2554/15, KIO 2561/15 z dnia 2015-12-07
- Sygn. akt KIO 2546/15 z dnia 2015-12-04
- Sygn. akt KIO 2398/15 z dnia 2015-11-23


