eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2015 › Sygn. akt: KIO 939/15
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-05-27
rok: 2015
sygnatury akt.:

KIO 939/15

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Klaudia Szczytowska - Maziarz Protokolant: Natalia Dominiak

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 22 maja 2015 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 maja 2015 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia – konsorcjum firm w składzie:
Impel Cleaning Sp. z o.o.
z Wrocławia oraz Hospital Service „Company” Sp. z o.o. Sp. k. z Wrocławia

w postępowaniu prowadzonym przez
Uniwersyteckie Centrum Kliniczne z Gdańska

przy udziale:
A. wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcjum firm
w składzie:
Przedsiębiorstwo Usługowe GOS-ZEC Sp. z o.o. z Poznania, DGP
Clean Partner Sp. z o.o. z Legnicy, DGP Dozorbud Grupa Polska Sp. z o.o.
z Legnicy, SEBAN Sp. z o.o. z Katowic
, zgłaszających swoje przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
B.
Izan+ Sp. z o.o. z Krakowa, Spółdzielnia Inwalidów Naprzód w Krakowie
z Krakowa, Medassist Sp. z o.o. z Krakowa, Naprzód Sp. z o.o. z Krakowa,

zgłaszających swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
odwołującego


postanawia:

1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,
KIO 939/15

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcjum firm
w składzie:
Impel Cleaning Sp. z o.o. z Wrocławia oraz Hospital Service
„Company” Sp. z o.o. Sp. k. z Wrocławia
kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gdańsku.


Przewodnicz
ący: …………………………………….
KIO 939/15

U z a s a d n i e n i e

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Świadczenie
kompleksowej usługi sprz
ątania i dezynfekcji powierzchni, utrzymania w odpowiednim stanie
terenów zewn
ętrznych, transportu wewnątrzszpitalnego i gospodarczego oraz wykonywanie
usług pomocniczych przy obsłudze pacjenta dla UCK,
prowadzonym w trybie przetargu
nieograniczonego (ogłoszonym w dniu 24 lutego 2015 roku – Nr 2015/S 038-065221)
wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia – konsorcjum firm w składzie:
Impel Cleaning Sp. z o.o. z Wrocławia oraz Hospital Service „Company” Sp. z o.o. Sp. k.
z Wrocławia (dalej „odwołujący”) zarzucili Uniwersyteckiemu Centrum Klinicznemu
z Gdańska (dalej „zamawiający”) naruszenie następujących przepisów ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.)
[dalej „ustawa Pzp”]:
1. art. 7 ust. 1 i 3, poprzez naruszenie zasad zachowania uczciwej konkurencji oraz
równego traktowania wykonawców,
2. art. 8 ust. 1-3 w zw. z art. 96 ust. 3 zdanie drugie, poprzez zaniechanie odtajnienia
(ujawnienia) i udostępnienia odwołującemu zastrzeżonych przez konsorcjum
w składzie: GOS-ZEC Sp. z o.o. z Poznania, DGP Clean Partner Sp. z o.o. z Legnicy,
DGP Dozorbud Grupa Polska Sp. z o.o. z Legnicy oraz SEBAN Sp. z o.o. z Katowic
(dalej „DGP”), jako niejawnych części oferty tego konsorcjum (zastrzeżonych jako
informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa), tj.
a)
koncepcji utrzymania czystości,
b)
szczegółowych procedur i instrukcji utrzymania czystości,
c)
zasad kontroli i monitorowania jakości i sposób dokumentowania kontroli,
d)
koncepcji transportu wewnętrznego osób i mienia pod katem optymalnego
zabezpieczenia realizacji zadań ze szczególnym uwzględnieniem ilości zatrudnionych
osób i harmonogramu ich pracy,
e)
dobór sprzętu i urządzeń
(wraz z ewentualnymi wyjaśnieniami i uzupełnieniami) pomimo, że informacje zawarte
w ww. zastrzeżonych dokumentach / oświadczeniach / wyjaśnieniach nie stanowią tajemnicy
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Odwołujący
zażądał
nakazania
zamawiającemu
odtajnienia
(ujawnienia)
zastrzeżonych przez DGP, jako niejawne, części oferty (zastrzeżonych jako informacje
stanowiące
tajemnicę
przedsiębiorstwa)
wraz
z
ewentualnymi
wyjaśnieniami
i uzupełnieniami, a także nakazanie zamawiającemu, aby zawiadomił odwołującego
o odtajnieniu (ujawnieniu) ww. dokumentów oraz udostępnił je odwołującemu.

KIO 939/15

Odwołujący, oświadczeniem złożonym na posiedzeniu z udziałem stron i uczestników
postępowania odwoławczego, cofnął wniesione do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 7 maja 2015 r. odwołanie.

Ze względu na fakt, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia
rozprawy, jego cofnięcie, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oznacza, że postępowanie
odwoławcze podlega umorzeniu.

Dlatego też postanowiono jak w sentencji.

Uwzględniając art. 187 ust. 8 zdanie 2 ustawy Pzp skład orzekający Izby postanowił
zwrócić na rzecz odwołującego 90 % kwoty uiszczonego wpisu, tj. 13 500,00 zł

Przewodniczący: ……..…....……………………………



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie