eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2014Sygn. akt: KIO 1958/14
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-10-07
rok: 2014
sygnatury akt.:

KIO 1958/14

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa Protokolant: Paweł Puchalski

po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 7 października 2014 r. w Warszawie, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23 września 2014 r. przez
wykonawcę Eko Serwis Sp. z o. o. ul Piotra i Pawła 9, 72-015 Police w postępowaniu
prowadzonym przez Instytut Metali Nieżelaznych w Gliwicach Oddział w Legnicy ul.
Złotoryjska 89, 59-220 Legnica,
wobec uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów
odwołania


postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze

2. nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Eko Serwis Sp. z o. o. ul Piotra i Pawła 9, 72-015 Police kwoty 15 000 zł 00
gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) stanowiącej równowartość wpisu uiszczonego
przez odwołującego.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 984, 1047 i 1473 oraz z 2014 r. poz. 423, 768, 811, 915 i
1146). na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje
skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Legnicy.


Przewodnicz
ący: ……………



Sygn. akt: KIO 1958/14

U z a s a d n i e n i e


Zamawiający Instytut Metali Nieżelaznych w Gliwicach Oddział w Legnicy ul. Złotoryjska 89,
59-220 Legnica, prowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na: „Odbiór,
transport i zagospodarowanie żużla z produkcji stopów ołowiu”.
Postępowanie było prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego według
przepisów ustawy Pzp wymaganych przy procedurze, kiedy wartość szacunkowa
zamówienia przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8
ustawy Prawo zamówień publicznych. Informacja o postępowaniu została zamieszczona w
Dz. Urz. Unii Europejskiej nr 2014/S 148-266535 z dnia 5 sierpnia 2014 roku.
W wyniku przeprowadzonego badania i oceny ofert ustalono, że najkorzystniejszą
ofertą w postępowaniu jest oferta odwołującego. Jednakże zamawiający w dniu 17 września
2014 roku poinformował wykonawców, że Zamawiający unieważnia przedmiotowe
post
ępowanie, z. uwagi na fakt, iż obarczone jest ono .niemożliwą, do usunięcia wadą
uniemo
żliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia
publicznego (art.93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp).
Odwołujący uznał że podanie wykonawcom
uzasadnienie unieważnienia postępowania o takiej treści narusza przepis art. 93 ust.3 PZP,
gdyż zamawiający nie podał żadnego uzasadnienia faktycznego unieważnienia
postępowania, do czego był ww. przepisem zobowiązany.
Niewątpliwym w sprawie jest fakt, że zamawiający po otrzymaniu w dniu 22 września
kopii wniesionego do KIO odwołania w dniu 23 września przesłał ponownie do wszystkich
wykonawców informację o unieważnieniu postępowania zawierającą już pełne uzasadnienie
faktyczne podjętej czynności.
Na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron zamawiający oświadczył, że ponowna
informacja skierowana do stron w dniu 23 września 2014 roku zawierająca pełne
uzasadnienie czynności unieważnienia postępowania, była w sensie merytorycznym
uwzględnieniem zarzutu odwołania, lecz tylko nie zawierało formalnie takiego oświadczenia
zamawiającego. Zamawiający biorąc pod uwagę powyższe wniósł o uznanie przez Izbę, że
pismo z dnia 23 września 2014 roku było uwzględnieniem zarzutów odwołania i wniósł o
umorzenie postępowania w sprawie.
Odwołujący
stwierdził
do
protokołu
posiedzenia,że
takie
oświadczenia
zamawiającego w rzeczywistości odpowiada prawdzie i jest dla niego satysfakcjonujące.
Izba biorąc pod uwagę treść zawiadomienia zamawiającego skierowanego do
wszystkich wykonawców z dnia 23 września 2014 roku, oraz zgodne stanowiska stron w tej
sprawie uznała iż ww. pismo jest oświadczeniem o uwzględnieniu zarzutów odwołania w

całości.
Zgodnie z treścią art. 186 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku
uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba
umarza postępowanie odwoławcze pod warunkiem, że w postępowaniu odwoławczym po
stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca. Co miało miejsce w
przedmiotowej sprawie.
Dla
wywarcia
skutku
procesowego
w
postaci
umorzenia
postępowania
odwoławczego, konieczne jest uwzględnienie przez zamawiającego zarzutów podniesionych
w odwołaniu. Dalsze czynności, jakie zamawiający podejmie w związku z uwzględnieniem
zarzutów, pozostają bez znaczenia dla ustalenia przesłanki do umorzenia postępowania
odwoławczego.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż uwzględnienie odwołania miało miejsce przed otwarciem
posiedzenia, zatem koszty te z mocy przepisu art. 186 ust. 6 pkt 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych, znoszą się wzajemnie. Tym samym Izba orzekła o konieczności zwrotu kwoty
wpisu uiszczonego przez odwołującego z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych,
stosownie do § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).

Przewodniczący: ……………………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie