rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-04-23
rok: 2014
data dokumentu: 2014-04-23
rok: 2014
sygnatury akt.:
KIO 751/14
KIO 751/14
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Andrzej Niwicki
Przewodniczący: Andrzej Niwicki
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron dnia 23 kwietnia 2014 r. w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 15
kwietnia 2014 r. przez wykonawcę
Impel Cleaning sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu w
postępowaniu prowadzonym przez
Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr. Józefa
Psarskiego w Ostrołęce
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 15
kwietnia 2014 r. przez wykonawcę
Impel Cleaning sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu w
postępowaniu prowadzonym przez
Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr. Józefa
Psarskiego w Ostrołęce
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Impel Cleaning
sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście
tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Ostrołęce.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 751/14
U z a s a d n i e n i e
Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr. Józefa Psarskiego w
Ostrołęce jako Zamawiający
prowadzi postępowanie na świadczenie usług w zakresie kompleksowego utrzymania
czystości i dezynfekcji w szpitalu, usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe
gdzie indziej niesklasyfikowane, transport wewnętrzny oraz usługi dodatkowe.
Impel Cleaning sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (dalej: odwołujący) zarzucił
zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1, 22 ust. 1 i art. 22 ust. 4 i 5 ustawy Prawo zamówień
publicznych poprzez nieprawidłowe określenie warunków udziału w postępowaniu, opisu ich
spełniania, w tym w sposób niezwiązany z przedmiotem zamówienia i nieproporcjonalny do
przedmiotu zamówienia.
Odwołujący pismem, które wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
17 kwietnia 2014 r., złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu bez udziału stron - działając na
podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła
umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane wyżej opisanym odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący:
………………………………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Impel Cleaning
sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście
tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Ostrołęce.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 751/14
U z a s a d n i e n i e
Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. dr. Józefa Psarskiego w
Ostrołęce jako Zamawiający
prowadzi postępowanie na świadczenie usług w zakresie kompleksowego utrzymania
czystości i dezynfekcji w szpitalu, usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe
gdzie indziej niesklasyfikowane, transport wewnętrzny oraz usługi dodatkowe.
Impel Cleaning sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (dalej: odwołujący) zarzucił
zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1, 22 ust. 1 i art. 22 ust. 4 i 5 ustawy Prawo zamówień
publicznych poprzez nieprawidłowe określenie warunków udziału w postępowaniu, opisu ich
spełniania, w tym w sposób niezwiązany z przedmiotem zamówienia i nieproporcjonalny do
przedmiotu zamówienia.
Odwołujący pismem, które wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
17 kwietnia 2014 r., złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu bez udziału stron - działając na
podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła
umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane wyżej opisanym odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący:
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27