rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-02-11
rok: 2014
data dokumentu: 2014-02-11
rok: 2014
sygnatury akt.:
KIO 147/14
KIO 147/14
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Andrzej Niwicki
Przewodniczący: Andrzej Niwicki
po rozpoznaniu na posiedzeniu bez udziału stron w dniu 11 lutego 2014 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 stycznia 2014 r.
przez wykonawcę Mercant sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w postępowaniu
prowadzonym przez Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. W. Orłowskiego
CMKP w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 stycznia 2014 r.
przez wykonawcę Mercant sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w postępowaniu
prowadzonym przez Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. W. Orłowskiego
CMKP w Warszawie
postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze.
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Mercant sp. z
o.o. z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 147/14
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. W. Orłowskiego
CMKP w Warszawie, prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego „na dostawę do Apteki Szpitalnej produktów leczniczych
i sprzętu do żywienia pozajelitowego i dojelitowego w okresie 12 miesięcy oraz usługa
transportowa produktów leczniczych i sprzętu do żywienia z siedziby Zamawiającego do
domu chorego”, znak sprawy: 5/8/2014.
Wykonawca MERCANT Sp. z o.o., zwany dalej „Odwołującym” wniósł odwołanie wobec
treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia (dalej „SIWZ”) i zarzucił zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy w
związku z naruszeniem art. 29 ust. 1, 2 i 3 ustawy poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący, art. 7 ust. 1 ustawy w związku z art. 29 ust. 2
ustawy w związku z art. 83 ust. 2 ustawy poprzez niedopuszczenie możliwość złożenia oferty
częściowej, art. 7 ust. 1 ustawy w związku z naruszeniem art. 22 ust. 3 i 4 ustawy poprzez
niejednoznaczny i nieprecyzyjny opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku
dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, art. 7 ust. 1 w związku z naruszeniem art.
25 ust. 1 ustawy poprzez żądanie od wykonawców oświadczeń i dokumentów, które nie są
niezbędne do przeprowadzenia postępowania, art. 7 ust. 1 ustawy w związku art. 25 ust. 1,
art. 7 ust. 1 w związku z naruszeniem art. 25 ust. 1 ustawy poprzez brak wskazania w
ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ próbek jakich konkretnie produktów leczniczych i
wyrobów medycznych objętych przedmiotem zamówienia Zamawiający będzie żądał oraz w
jakim terminie i jakiej ilości.
Odwołujący wniósł o nakazanie dokonanie modyfikacji SIWZ w zakresie opisanym w
odwołaniu.
Odwołujący pismem, które wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
10 lutego 2014 r., złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron - działając
na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy pzp - postanowiła
umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący:
………………………………
1. umarza postępowanie odwoławcze.
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Mercant sp. z
o.o. z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 147/14
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. W. Orłowskiego
CMKP w Warszawie, prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego „na dostawę do Apteki Szpitalnej produktów leczniczych
i sprzętu do żywienia pozajelitowego i dojelitowego w okresie 12 miesięcy oraz usługa
transportowa produktów leczniczych i sprzętu do żywienia z siedziby Zamawiającego do
domu chorego”, znak sprawy: 5/8/2014.
Wykonawca MERCANT Sp. z o.o., zwany dalej „Odwołującym” wniósł odwołanie wobec
treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia (dalej „SIWZ”) i zarzucił zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy w
związku z naruszeniem art. 29 ust. 1, 2 i 3 ustawy poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący, art. 7 ust. 1 ustawy w związku z art. 29 ust. 2
ustawy w związku z art. 83 ust. 2 ustawy poprzez niedopuszczenie możliwość złożenia oferty
częściowej, art. 7 ust. 1 ustawy w związku z naruszeniem art. 22 ust. 3 i 4 ustawy poprzez
niejednoznaczny i nieprecyzyjny opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku
dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, art. 7 ust. 1 w związku z naruszeniem art.
25 ust. 1 ustawy poprzez żądanie od wykonawców oświadczeń i dokumentów, które nie są
niezbędne do przeprowadzenia postępowania, art. 7 ust. 1 ustawy w związku art. 25 ust. 1,
art. 7 ust. 1 w związku z naruszeniem art. 25 ust. 1 ustawy poprzez brak wskazania w
ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ próbek jakich konkretnie produktów leczniczych i
wyrobów medycznych objętych przedmiotem zamówienia Zamawiający będzie żądał oraz w
jakim terminie i jakiej ilości.
Odwołujący wniósł o nakazanie dokonanie modyfikacji SIWZ w zakresie opisanym w
odwołaniu.
Odwołujący pismem, które wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
10 lutego 2014 r., złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron - działając
na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy pzp - postanowiła
umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący:
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27