eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2013Sygn. akt: KIO 2481/13
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-10-29
rok: 2013
sygnatury akt.:

KIO 2481/13

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Marek Szafraniec

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 29 października 2013 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 21 października 2013 r. przez wykonawcę:
CompuGroup Medical Polska sp. z o.o.
w Lublinie (20-149), ul. Do Dysa 9
w postępowaniu prowadzonym przez Zespół Opieki
Zdrowotnej w Szczytnie (12-100), ul. Marii Curie-Skłodowskiej 12



postanawia:

1.
umarza postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień
Publicznych
na
rzecz
wykonawcy:
CompuGroup
Medical
Polska sp. z o.o. w Lublinie (20-149), ul. Do Dysa 9
kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczonej tytułem wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Olsztynie.

Przewodnicz
ący: ……………………………

Sygn. akt:
KIO 2481/13

U z a s a d n i e n i e


Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu ograniczonego
na realizację zadania: „Wdrożenie systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie
usługami medycznymi ZOZ w Szczytnie
” zostało wszczęte przez Zespół Opieki Zdrowotnej
w Szczytnie, zwany dalej Zamawiającym. Ustalona przez Zamawiającego wartość
zamówienia przekraczała kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11
ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r.
poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp. Ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (2013/S 198-341676)
w dniu 11 października 2013 r. W dniu 15 października 2013 r. na stronie internetowej
została zamieszczona Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
W dniu 21 października 2013 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie
wniesione przez wykonawcę: CompuGroup Medical Polska sp. z o.o. w Lublinie, zwanego
dalej Odwołującym.
Odwołujący zarzucał Zamawiającemu
1. art. 7 ust. 1 PZP oraz art. 29 ust. 2 PZP poprzez wprowadzenie wymogu,
aby dostarczany zintegrowany system informatyczny (ZSI) był produktem chronionym
znakiem towarowym (SIWZ - str. 3, definicja poj
ęcia Oprogramowania Aplikacyjnego
(Zintegrowanego Systemu Informatycznego - ZSI)), podczas gdy udzielenie prawa
ochronnego na znak towarowy nie jest obligatoryjne, jak równie
ż nie ma wpływu na prawa
do korzystania z dostarczanego oprogramowania, wobec czego wprowadzany wymóg
preferuje wykonawców, którzy dokonali stosownego zgłoszenia dotycz
ącego znaków
towarowych dotycz
ących oferowanego oprogramowania.
2. art. 25 ust. 1 PZP, w art. 7 ust. 1 PZP zwi
ązku z §1 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo
że żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane
(Dz.U. z 2013 r., poz. 231) poprzez wprowadzenie w Zał
ączniku nr 9 do SIWZ wymogu
zło
żenia oświadczenia składanego przez osobę, która nie jest pracownikiem Wykonawcy,
w którym osoba ta zobowi
ąże się podjąć współpracę z wykonawcą w zakresie realizacji
zamówienia, w sytuacji gdy przepisy rozporz
ądzenia oraz ustawy wyłączają możliwość żądania takich dokumentów oraz różnicowania sytuacji prawnej wykonawców,

którzy
dysponuj
ą
osobami
zatrudnionymi
na
podstawie
umowy
o
prac
ę
lub zaanga
żowanymi na podstawie innego rodzaju umów.
3. art. 25 ust. 1 PZP, art. 41 pkt 7, art. 36 ust. 1 pkt 5-6 oraz art. 7 ust. 1 PZP zwi
ązku
z §1 ust. 1 pkt 7 rozporz
ądzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku
w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo
że żądać zamawiający od wykonawcy,
oraz form, w jakich te dokumenty mog
ą być składane (Dz.U. z 2013 r., poz. 231)
poprzez wprowadzenie w w SIWZ (Rozdział V pkt 3 - Pakiet 3) niejednoznacznego
wymogu, z którego wynika, i
ż instalatorzy okablowania strukturalnego mają posiadać
certyfikat ISO 9001:2008, w sytuacji gdy:
a) w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiaj
ący nie określił podobnych wymagań, co prowadzi
do sprzeczno
ści treści ogłoszenia z treścią SIWZ,
b) w tre
ści SIWZ omawiany wymóg dotyczy pakietu 3 w sytuacji, gdy w ramach
zamówienia maj
ą być realizowane tylko dwa zadania;
c) certyfikaty ISO 9001:2008 te nie s
ą nadawane osobom fizycznym lecz organizacjom,
przez co stawiany warunek jest niemo
żliwy do spełnienia, a nadto nie dotyczy
kwalifikacji osób zaanga
żowanych w realizację zamówienia;
4. art. 25 ust. 1 PZP oraz art. 36 ust. 1 pkt 6 PZP i art. 41 pkt 7 PZP w zwi
ązku z §1 ust. 1
pkt 11 rozporz
ądzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku w sprawie
rodzajów dokumentów, jakich mo
że żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form,
w jakich te dokumenty mog
ą być składane (Dz.U. z 2013 r., poz. 231)
poprzez wprowadzenie w ogłoszeniu (sekcja 111.2.2. - w odniesieniu do ka
żdego
z dwóch zada
ń) oraz w SIWZ (Rozdział V pkt 4 - w odniesieniu do każdego z dwóch
zada
ń, Rozdział VI pkt 1.6) wymogu wykazania posiadania umów ubezpieczenia
od odpowiedzialno
ści cywilnej z zakresem ubezpieczenia obejmującym przedmiot
niniejszego zamówienia, w sytuacji gdy:
a) Zamawiaj
ący w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ nie wskazuje sposobu
dokonywania oceny spełniania warunku udziału w post
ępowaniu w części dotyczącej
wymogów dotycz
ących ubezpieczenia OC;
b) gdy przepisy rozporz
ądzenia pozwalają żądać jedynie opłaconej polisy potwierdzającej
zawarcie umowy ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalno
ści związanej
z przedmiotem zamówienia, co wył
ącza możliwość żądania ubezpieczenia konkretnego
kontraktu.
5. art. 29 ust. 2 PZP oraz art. 7 ust. 1 PZP poprzez wprowadzenie wymogu dostarczenia
systemów HIS oraz ERP o okre
ślonej systematyce funkcjonalnej (przyporządkowanie
okre
ślonych funkcjonalności do danego modułu lokowanego w konkretnym systemie
tj. HIS lub ERP), przy jednoczesnym wprowadzaniu wymogu pochodzenia
poszczególnych cz
ęści systemu od jednego producenta, co uniemożliwia zaoferowanie

systemu posiadającego całą wymaganą funkcjonalność, lecz zbudowanego w odmiennej
architekturze i co prowadzi do preferowania wykonawcy stosuj
ących systematykę
stosowan
ą przez Zamawiającego.
6. art. 29 ust. 2 oraz art. 7 ust. 1 PZP poprzez zastosowanie kombinacji parametrów
technicznych serwerów, która pozwala na zaoferowanie wył
ącznie urządzeń firmy DELL
z wył
ączeniem innych producentów serwerów, co dotyczy następujących parametrów
serwera (Zał
ącznik nr 2b do SIWZ - str. 5-6):
a) interfejsy sieciowe: Minimum 4 porty typu Gigabit Ethernet Base-T z wsparciem
dla protokołu IPv6. Interfejsy sieciowe nie mog
ą zajmować żadnego z dostępnych slotów
PCI-Express. Mo
żliwość instalacji wymiennie modułów udostępniających 2 porty Gigabit
Ethernet Base-T oraz 2 porty 10Gb Ethernet SFP+;
b) Bezpiecze
ństwo: Wbudowany czujnik otwarcia obudowy współpracujący z BIOS i kartą
zarz
ądzającą;
c) Karta zarządzania: możliwość podłączenia lokalnego przez złącze RS-232 oraz karta SD
min. 4GB VRash
.”
Uwzględniając podniesione zarzuty, Odwołujący wnosił o nakazanie Zamawiającemu
dokonania zmian treści ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ wskazanych w treści
uzasadnienia odwołania.
W dniu 28 października 2013 r., tj. przed rozpoczęciem posiedzenia Izby z udziałem stron,
Zamawiający doręczył Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej odpowiedź na odwołanie,
w której zawarł oświadczenie o uwzględnieniu w całości zarzutów przedstawionych
w odwołaniu.
Kopię odwołania wraz z wezwaniem do przystąpienia do postępowania odwoławczego
Zamawiający przekazał wykonawcom biorącym udział w postępowaniu w dniu
22 października 2013 r.
W przewidzianym przepisem art. 185 ust. 2 ustawy Pzp terminie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego nie przystąpił żaden wykonawca.
Biorąc powyższe pod uwagę, Izba uznała, że zachodzą przesłanki określone w art. 186
ust. 2 ustawy Pzp umożliwiające umorzenie postępowania odwoławczego. Kierując się
tym przekonaniem rozstrzygnęła jak w sentencji.
W tym miejscu zaznaczyć należy, iż zgodnie z powołanym przepisem Zamawiający
wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia
zgodnie
zżądaniem
zawartym
w
odwołaniu.
Dlatego
też
uwzględnienie

przez Zamawiającego w całości zarzutów i umorzenie w takim przypadku przez Izbę
postępowania odwoławczego, rodzi po stronie Zamawiającego obowiązek uczynienia zadość
wszystkim żądaniom zawartym w uwzględnionym odwołaniu. Zaniechanie realizacji tego
obowiązku może być dla Odwołującego podstawą wniesienia kolejnego odwołania,
którego zasadność będzie następnie przedmiotem oceny Izby.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10,
w związku z art. 186 ust. 6 pkt 1) ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238), a w szczególności § 5 ust. 1 pkt 1) powołanego
rozporządzenia. Uwzględniając powołane przepisy Izba uznała, iż wpis wpłacony
przez Odwołującego podlega zwrotowi, zaś koszty poniesione przez Strony znosi się
wzajemnie.

Przewodniczący: ……………………………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie