rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-10-29
rok: 2013
data dokumentu: 2013-10-29
rok: 2013
sygnatury akt.:
KIO 2432/13
KIO 2432/13
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 29 października 2013 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu w dniu 15
października 2013r., przez wykonawcę "KONCEPT" Sp. z o.o., ul. Racławicka 56, 30-017
Kraków w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Gminę Głusk, ul. Głuska 140,
20-385 Lublin.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu w dniu 15
października 2013r., przez wykonawcę "KONCEPT" Sp. z o.o., ul. Racławicka 56, 30-017
Kraków w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Gminę Głusk, ul. Głuska 140,
20-385 Lublin.
postanawia:
1. Umarza postępowanie odwoławcze.
2. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy "KONCEPT" Sp. z o.o. kwoty 6 750 zł 00 gr (słownie: sześć tysięcy siedemset
pięćdziesiąt złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
2.1. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy "KONCEPT" Sp. z o.o. kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset
złotych zero groszy) z tytułu zawyżonej kwoty wpisu .
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.
Przewodniczący:
…………………….
Sygn. akt: KIO 2432/13
UZASADNIENIE
Zamawiający Gmina Głusk, ul. Głuska 140, 20-385 Lublin, prowadzi postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na
dostarczenie, instalację i uruchomienie 95 sztuk zestawów komputerowych, w tym 11 sztuk
zest, komputerowych dla osób niepełnosprawnych - składających się z komputera
stacjonarnego wraz z monitorem i zainstalowanym oprogramowaniem systemem
operacyjnym, pakietem biurowym, przeglądarką internetową, programem do obsługi poczty
internetowej, programem zabezpieczającym przed niebezpiecznym oprogramowaniem oraz
wyposażenie wszystkich gospodarstw domowych 35 sztuk i wskazanych przez
Zamawiającego sześciu jednostek organizacyjnych gminy w ilości 60 zestawów
komputerowych w sprzęt i łącza internetowe wraz z dostosowaniem pomieszczeń.
Zamawiający prowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
z zastosowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych wymaganych przy
procedurze, której wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwot określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W postępowaniu zostały złożone oferty dwóch wykonawców. Obie oferty zostały
przez zamawiającego odrzucone z powodu niezgodności treści oferty z treścią SIWZ, a
postępowanie o udzielenie zamówienia zostało unieważnione. Od takiej czynności
zamawiającego wykonawca KONCEPT" Sp. z o.o., ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków wniósł
w dniu 15 października 2013 roku odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (KIO).
W dniu 29 października 2013 roku, przed otwarciem posiedzenia z udziałem stron do
Prezesa KIO wpłynęło pismo odwołującego Koncept iż stosownie do postanowienia art. 187
ust. 8 ustawy Pzp cofa przedmiotowe odwołanie.
Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 187
ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr
113, poz.759), oraz w związku § 13 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z
dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań
(Dz. U. nr 48, poz.280) umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówień publicznych i na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U Nr 41, poz. 3544),
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu, który został
uiszczony w wysokości 7 500,00 zł.
Przewodniczący:
1. Umarza postępowanie odwoławcze.
2. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy "KONCEPT" Sp. z o.o. kwoty 6 750 zł 00 gr (słownie: sześć tysięcy siedemset
pięćdziesiąt złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
2.1. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy "KONCEPT" Sp. z o.o. kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset
złotych zero groszy) z tytułu zawyżonej kwoty wpisu .
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.
Przewodniczący:
…………………….
Sygn. akt: KIO 2432/13
UZASADNIENIE
Zamawiający Gmina Głusk, ul. Głuska 140, 20-385 Lublin, prowadzi postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na
dostarczenie, instalację i uruchomienie 95 sztuk zestawów komputerowych, w tym 11 sztuk
zest, komputerowych dla osób niepełnosprawnych - składających się z komputera
stacjonarnego wraz z monitorem i zainstalowanym oprogramowaniem systemem
operacyjnym, pakietem biurowym, przeglądarką internetową, programem do obsługi poczty
internetowej, programem zabezpieczającym przed niebezpiecznym oprogramowaniem oraz
wyposażenie wszystkich gospodarstw domowych 35 sztuk i wskazanych przez
Zamawiającego sześciu jednostek organizacyjnych gminy w ilości 60 zestawów
komputerowych w sprzęt i łącza internetowe wraz z dostosowaniem pomieszczeń.
Zamawiający prowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
z zastosowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych wymaganych przy
procedurze, której wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza kwot określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W postępowaniu zostały złożone oferty dwóch wykonawców. Obie oferty zostały
przez zamawiającego odrzucone z powodu niezgodności treści oferty z treścią SIWZ, a
postępowanie o udzielenie zamówienia zostało unieważnione. Od takiej czynności
zamawiającego wykonawca KONCEPT" Sp. z o.o., ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków wniósł
w dniu 15 października 2013 roku odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (KIO).
W dniu 29 października 2013 roku, przed otwarciem posiedzenia z udziałem stron do
Prezesa KIO wpłynęło pismo odwołującego Koncept iż stosownie do postanowienia art. 187
ust. 8 ustawy Pzp cofa przedmiotowe odwołanie.
Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 187
ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr
113, poz.759), oraz w związku § 13 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z
dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań
(Dz. U. nr 48, poz.280) umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówień publicznych i na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U Nr 41, poz. 3544),
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu, który został
uiszczony w wysokości 7 500,00 zł.
Przewodniczący:
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27


