rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-10-21
rok: 2013
data dokumentu: 2013-10-21
rok: 2013
sygnatury akt.:
KIO 2378/13
KIO 2378/13
wobec cofnięcia w dniu 18 października 2013 r. przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 października 2013 r. przez
wykonawcę: Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego: Jednostka Wojskowa Nr 4213, ul. Obornicka
100-102, 50-984 Wrocław,
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 października 2013 r. przez
wykonawcę: Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego: Jednostka Wojskowa Nr 4213, ul. Obornicka
100-102, 50-984 Wrocław,
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław, kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.
Przewodniczący: ………………….…
Sygn. akt: KIO 2378/13
U z a s a d n i e n i e
W dniu 18 października 2013 r., tj. przed otwarciem rozprawy, odwołujący się
wykonawca, Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu,
złożył do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej faksem pismo z dnia 18 października 2013 r., które wpłynęło w dniu 18
października 2013 r., zawierające oświadczenie odwołującego o wycofaniu odwołania
wniesionego w dniu 7 października 2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonym przez zamawiającego:
Jednostkę Wojskową Nr 4213 we
Wrocławiu w przedmiocie „usługi kompleksowego utrzymania czystości i odbioru odpadów
z kompleksów wojskowych administrowanych przez JW 4213 w garnizonie Wrocław
będących w obsłudze SOI 1,2, 3, w latach 2014-2015”.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych, umorzyła
postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit.a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238),
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz odwołującego z rachunku bankowego Urzędu
90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania. Izba nie zasądziła kosztów, o których
mowa w § 3 ust. 2 ww. rozporządzenia na rzecz zamawiającego, gdyż zgodnie z brzmieniem
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit.b ww. rozporządzenia, Izba zasądza te koszty w przypadku cofnięcia
odwołania po otwarciu rozprawy. W niniejszej sprawie cofnięcie odwołania nastąpiło przed
otwarciem posiedzenia.
Przewodniczący: …………….…….…
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław, kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.
Przewodniczący: ………………….…
Sygn. akt: KIO 2378/13
U z a s a d n i e n i e
W dniu 18 października 2013 r., tj. przed otwarciem rozprawy, odwołujący się
wykonawca, Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu,
złożył do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej faksem pismo z dnia 18 października 2013 r., które wpłynęło w dniu 18
października 2013 r., zawierające oświadczenie odwołującego o wycofaniu odwołania
wniesionego w dniu 7 października 2013 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonym przez zamawiającego:
Jednostkę Wojskową Nr 4213 we
Wrocławiu w przedmiocie „usługi kompleksowego utrzymania czystości i odbioru odpadów
z kompleksów wojskowych administrowanych przez JW 4213 w garnizonie Wrocław
będących w obsłudze SOI 1,2, 3, w latach 2014-2015”.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych, umorzyła
postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit.a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238),
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz odwołującego z rachunku bankowego Urzędu
90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania. Izba nie zasądziła kosztów, o których
mowa w § 3 ust. 2 ww. rozporządzenia na rzecz zamawiającego, gdyż zgodnie z brzmieniem
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit.b ww. rozporządzenia, Izba zasądza te koszty w przypadku cofnięcia
odwołania po otwarciu rozprawy. W niniejszej sprawie cofnięcie odwołania nastąpiło przed
otwarciem posiedzenia.
Przewodniczący: …………….…….…
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27