rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-05-23
rok: 2013
data dokumentu: 2013-05-23
rok: 2013
sygnatury akt.:
KIO 1104/13
KIO 1104/13
po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem stron w dniu 23 maja 2013 r. odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 10 maja 2013 r. przez
wykonawcę VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A., ul. Zagańska 232a, 25-563 Kielce w
postępowaniu prowadzonym przez Gmina Bystrzyca Kłodzka, ul. Henryka Sienkiewicza
6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka.
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 10 maja 2013 r. przez
wykonawcę VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A., ul. Zagańska 232a, 25-563 Kielce w
postępowaniu prowadzonym przez Gmina Bystrzyca Kłodzka, ul. Henryka Sienkiewicza
6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka.
postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze.
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A. z siedzibą w Kielcach kwoty 13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje
skarga
za
pośrednictwem
Prezesa
Krajowej
Izby
Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Świdnicy.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 1104/13
U z a s a d n i e n i e
Gmina
Bystrzyca
Kłodzka
(dalej:
zamawiający)
prowadzi
w
trybie
przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „odbieranie i
zagospodarowanie odpadów komunalnych, wytwarzanych przez właścicieli nieruchomości
zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Bystrzyca Kłodzka oraz utworzenie i
utrzymywanie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK)”
Veolia Usługi dla Środowiska S.A. z siedzibą w Kielcach (dalej: odwołujący) wniósł dnia 10
maja 2013 r. odwołanie wobec czynności Zamawiającego polegającej na sformułowaniu
treści ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej:
„SIWZ”) w sposób niezgodny z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej: Pzp)
ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2012
r. poz. 391 ze zm., dalej: Ucpg) i ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
Zarzucił Zamawiającego naruszenie art. 22 ust. 1 pkt 2 i w zw. z § 1 ust. 1 pkt 3
rozporządzenia Prezesa RM z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów /…/,
przez żądanie od Wykonawców wykazaniem się wykonaniem lub wykonywaniem usług w
okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, art. 22 ust. 1 pkt. 3) w zw. art. 25 ust. 1 Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp oraz art.
9d ust.1 i 2 ucpg i rozporządzenia Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie
szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), przez żądanie od Wykonawców posiadania bazy
magazynowo - transportowo – biurowej, art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp przez opisanie
przedmiotu zamówienia oraz warunków udziału w postępowaniu w sposób utrudniający
uczciwą konkurencję i równe traktowanie wykonawców.
Oprócz opisania przedmiotu zamówienia w sposób sprzeczny z dyspozycja art. 29 ust. 2
Pzp zarzucił naruszenie art. 7 ust. 1 pzp, a także art. 41 pkt. 15 Pzp w zw. z art. 67
ust. 1 pkt. 6) Pzp przez pominięcie w treści ogłoszenia informacji o przewidywanych przez
Zamawiającego zamówieniach uzupełniających, których Zamawiający zamierza udzielić, co
wynika z treści pkt. VI SIWZ.
Odwołujący na posiedzeniu Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23 maja 2013 r. z
udziałem stron, złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust.
1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane
w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący:
………………………………
1. umarza postępowanie odwoławcze.
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A. z siedzibą w Kielcach kwoty 13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje
skarga
za
pośrednictwem
Prezesa
Krajowej
Izby
Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Świdnicy.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 1104/13
U z a s a d n i e n i e
Gmina
Bystrzyca
Kłodzka
(dalej:
zamawiający)
prowadzi
w
trybie
przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „odbieranie i
zagospodarowanie odpadów komunalnych, wytwarzanych przez właścicieli nieruchomości
zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Bystrzyca Kłodzka oraz utworzenie i
utrzymywanie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK)”
Veolia Usługi dla Środowiska S.A. z siedzibą w Kielcach (dalej: odwołujący) wniósł dnia 10
maja 2013 r. odwołanie wobec czynności Zamawiającego polegającej na sformułowaniu
treści ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej:
„SIWZ”) w sposób niezgodny z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej: Pzp)
ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2012
r. poz. 391 ze zm., dalej: Ucpg) i ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
Zarzucił Zamawiającego naruszenie art. 22 ust. 1 pkt 2 i w zw. z § 1 ust. 1 pkt 3
rozporządzenia Prezesa RM z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów /…/,
przez żądanie od Wykonawców wykazaniem się wykonaniem lub wykonywaniem usług w
okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, art. 22 ust. 1 pkt. 3) w zw. art. 25 ust. 1 Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp oraz art.
9d ust.1 i 2 ucpg i rozporządzenia Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie
szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), przez żądanie od Wykonawców posiadania bazy
magazynowo - transportowo – biurowej, art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp przez opisanie
przedmiotu zamówienia oraz warunków udziału w postępowaniu w sposób utrudniający
uczciwą konkurencję i równe traktowanie wykonawców.
Oprócz opisania przedmiotu zamówienia w sposób sprzeczny z dyspozycja art. 29 ust. 2
Pzp zarzucił naruszenie art. 7 ust. 1 pzp, a także art. 41 pkt. 15 Pzp w zw. z art. 67
ust. 1 pkt. 6) Pzp przez pominięcie w treści ogłoszenia informacji o przewidywanych przez
Zamawiającego zamówieniach uzupełniających, których Zamawiający zamierza udzielić, co
wynika z treści pkt. VI SIWZ.
Odwołujący na posiedzeniu Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23 maja 2013 r. z
udziałem stron, złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust.
1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane
w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący:
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27


