rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2012-06-12
rok: 2012
data dokumentu: 2012-06-12
rok: 2012
sygnatury akt.:
KIO 1099/12
KIO 1099/12
wobec cofnięcia w dniu 8 czerwca 2012 roku przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 28 maja 2012 roku przez
wykonawcęSpółdzielnięInwalidów „NAPRZÓD” w Krakowie, ul.Żabiniec 46
w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Wojewódzki im. Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w Łomży, Al. Piłsudskiego 11
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 28 maja 2012 roku przez
wykonawcęSpółdzielnięInwalidów „NAPRZÓD” w Krakowie, ul.Żabiniec 46
w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Wojewódzki im. Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w Łomży, Al. Piłsudskiego 11
postanawia:
1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego Spółdzielni Inwalidów „NAPRZÓD” w Krakowie, ul.Żabiniec 46 kwotę
13 500,00 (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu .
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łomży
Przewodniczący:
……………………
Członkowie: …………………….
…………………….
KIO 1099/12
UZASADNIENIE
Szpital Wojewódzki im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży, Al. Piłsudskiego 11,
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
przetargu
nieograniczonego
na
wykonanie
kompleksowych
usług
czystościowo-
porządkowych,
dezynfekcyjnych,
dezynsekcyjnych
i
deratyzacyjnych,
transportu
wewnętrznego i czynności pomocniczych w oddziałach szpitalnych Szpitala Wojewódzkiego
w Łomży, ogłoszonego w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w dniu
31 stycznia 2012 roku pod pozycją2012/S 20-032531
Wykonawca Spółdzielnia Inwalidów „NAPRZÓD” w Krakowie, wniósł odwołanie do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej na dokonanie nieprawidłowej (tj. naruszającej obowiązujące
przepisy prawa oraz niezgodnej z zasadami podanymi w SIWZ) oceny oferty Wykonawcy
Konsorcjum Impel Cleaning Sp. z o.o. we Wrocławiu, Hospital Serwis Partner Sp. z o.o., Sp.
K. we Wrocławiu, ul.Ślężna 118,53-111 Wrocław oraz w konsekwencji dokonania
nieprawidłowego wyboru oferty tego wykonawcy jako najkorzystniejszej, oraz zaniechania
czynności odrzucenia oferty wykonawcy Konsorcjum Impel Cleaning Sp. z o.o. we
Wrocławiu, Hospital Serwis Partner Sp. z o.o., Sp. K. we Wrocławiu, ul.Ślężna 118, 53-111
Wrocław na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2, 3 i 6 Pzp.
Do postępowania odwoławczego zgłosił przystąpienie wykonawca- konsorcjum firm EVER
GRUPA Sp. z o.o lider konsorcjum- Warszawa ul. Arkuszowa 39. Jednakże Izba uznała,że
zgłoszenie przystąpienia nie czyni zadośćwymogom z art. 185 ust. 2 gdyżw przystąpieniu
wykonawca nie wskazał strony do której przystępuje. Tym samym Izba stwierdziła
nieskutecznośćzgłoszonego przystąpienia.
W piśmie z dnia 08 czerwca 2012 roku Odwołujący złożył oświadczenie o cofnięciu
odwołania przed otwarciem rozprawy. Termin rozprawy dla rozpatrzenia odwołania
wyznaczony został na dzień12 czerwca 2012 roku.
Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 187 ust.
8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieńPublicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113,
poz.759), oraz w związku § 13 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań(Dz. U.
nr 48, poz.280) umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówieńpublicznych i na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U Nr 41, poz. 3544),
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu, który został
uiszczony w wysokości 15 000,00 zł.
Przewodniczący: ……………………
Członkowie: …………………….
…………………….
1.
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego Spółdzielni Inwalidów „NAPRZÓD” w Krakowie, ul.Żabiniec 46 kwotę
13 500,00 (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu .
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łomży
Przewodniczący:
……………………
Członkowie: …………………….
…………………….
KIO 1099/12
UZASADNIENIE
Szpital Wojewódzki im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży, Al. Piłsudskiego 11,
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
przetargu
nieograniczonego
na
wykonanie
kompleksowych
usług
czystościowo-
porządkowych,
dezynfekcyjnych,
dezynsekcyjnych
i
deratyzacyjnych,
transportu
wewnętrznego i czynności pomocniczych w oddziałach szpitalnych Szpitala Wojewódzkiego
w Łomży, ogłoszonego w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w dniu
31 stycznia 2012 roku pod pozycją2012/S 20-032531
Wykonawca Spółdzielnia Inwalidów „NAPRZÓD” w Krakowie, wniósł odwołanie do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej na dokonanie nieprawidłowej (tj. naruszającej obowiązujące
przepisy prawa oraz niezgodnej z zasadami podanymi w SIWZ) oceny oferty Wykonawcy
Konsorcjum Impel Cleaning Sp. z o.o. we Wrocławiu, Hospital Serwis Partner Sp. z o.o., Sp.
K. we Wrocławiu, ul.Ślężna 118,53-111 Wrocław oraz w konsekwencji dokonania
nieprawidłowego wyboru oferty tego wykonawcy jako najkorzystniejszej, oraz zaniechania
czynności odrzucenia oferty wykonawcy Konsorcjum Impel Cleaning Sp. z o.o. we
Wrocławiu, Hospital Serwis Partner Sp. z o.o., Sp. K. we Wrocławiu, ul.Ślężna 118, 53-111
Wrocław na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2, 3 i 6 Pzp.
Do postępowania odwoławczego zgłosił przystąpienie wykonawca- konsorcjum firm EVER
GRUPA Sp. z o.o lider konsorcjum- Warszawa ul. Arkuszowa 39. Jednakże Izba uznała,że
zgłoszenie przystąpienia nie czyni zadośćwymogom z art. 185 ust. 2 gdyżw przystąpieniu
wykonawca nie wskazał strony do której przystępuje. Tym samym Izba stwierdziła
nieskutecznośćzgłoszonego przystąpienia.
W piśmie z dnia 08 czerwca 2012 roku Odwołujący złożył oświadczenie o cofnięciu
odwołania przed otwarciem rozprawy. Termin rozprawy dla rozpatrzenia odwołania
wyznaczony został na dzień12 czerwca 2012 roku.
Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 187 ust.
8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieńPublicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113,
poz.759), oraz w związku § 13 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań(Dz. U.
nr 48, poz.280) umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówieńpublicznych i na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U Nr 41, poz. 3544),
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu, który został
uiszczony w wysokości 15 000,00 zł.
Przewodniczący: ……………………
Członkowie: …………………….
…………………….
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27