rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2011-12-01
rok: 2011
data dokumentu: 2011-12-01
rok: 2011
sygnatury akt.:
KIO 2525/11
KIO 2525/11
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa
Przewodniczący: Emil Kawa
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 1 grudnia 2011 r. odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 25 listopada 2011 r. przez wykonawcęImpel Cleaning Sp. z o.o. ul.Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu prowadzonym przez Wojewódzki Szpital
Chirurgii Urazowej ul. Barska 16/20 Warszawa
odwoławczego w dniu 1 grudnia 2011 r. odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 25 listopada 2011 r. przez wykonawcęImpel Cleaning Sp. z o.o. ul.Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu prowadzonym przez Wojewódzki Szpital
Chirurgii Urazowej ul. Barska 16/20 Warszawa
postanawia:
1. Umorzyćpostępowanie odwoławcze,
2. nakazaćUrzędowi ZamówieńPublicznych zwrot z rachunku bankowego Urzędu
ZamówieńPublicznych na rzecz wykonawcy Impel Cleaning Sp. z o.o. ul.Ślężna 118, 53-
111 Wrocław, kwoty 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), stanowiącej
uiszczony przez Odwołującego wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie
Przewodniczący:
……….……………
Sygn.akt KIO 2525/11
UZASADNIENIE
Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej ul. Barska 16/20 w Warszawie prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. utrzymanie czystości, zapewnienie
sprawnego funkcjonowania zaplecza technicznego, transportu wewnętrznego i usług
portierskich w WSCHUśw. Anny w Warszawie.
Odwołanie od postanowieńspecyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie
warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu oraz opisu sposobu ich oceniania złożył
wykonawca Impel Cleaning Sp. z o.o. ul.Ślężna 118 z Wrocławia.
W dniu 30 listopada 2011 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła
odpowiedźZamawiającego na odwołanie w której to Zamawiający uwzględnił w całości
zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Wobec powyższego Izba w oparciu o przepis 186 ust.2 i 3 postanowiła umorzyć
postępowanie.
O kosztach postępowania, Izba orzekła w oparciu o treśćart.186 ust.6 pkt. 1 oraz § 5 ust.
1 pkt 2 i 2a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i
sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238), z którego wynika,że jeżeli zamawiający
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed rozpoczęciem posiedzenia
lub rozprawy, a w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego przystępujący nie
zgłosił sprzeciwu co do uwzględnienia zarzutów odwołania, Izba orzeka o wzajemnym
zniesieniu koszów postępowania i o dokonaniu zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu
ZamówieńPublicznych kwoty kosztów uiszczonych tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący
………………………..
1. Umorzyćpostępowanie odwoławcze,
2. nakazaćUrzędowi ZamówieńPublicznych zwrot z rachunku bankowego Urzędu
ZamówieńPublicznych na rzecz wykonawcy Impel Cleaning Sp. z o.o. ul.Ślężna 118, 53-
111 Wrocław, kwoty 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), stanowiącej
uiszczony przez Odwołującego wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie
Przewodniczący:
……….……………
Sygn.akt KIO 2525/11
UZASADNIENIE
Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej ul. Barska 16/20 w Warszawie prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. utrzymanie czystości, zapewnienie
sprawnego funkcjonowania zaplecza technicznego, transportu wewnętrznego i usług
portierskich w WSCHUśw. Anny w Warszawie.
Odwołanie od postanowieńspecyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie
warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu oraz opisu sposobu ich oceniania złożył
wykonawca Impel Cleaning Sp. z o.o. ul.Ślężna 118 z Wrocławia.
W dniu 30 listopada 2011 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła
odpowiedźZamawiającego na odwołanie w której to Zamawiający uwzględnił w całości
zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Wobec powyższego Izba w oparciu o przepis 186 ust.2 i 3 postanowiła umorzyć
postępowanie.
O kosztach postępowania, Izba orzekła w oparciu o treśćart.186 ust.6 pkt. 1 oraz § 5 ust.
1 pkt 2 i 2a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i
sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238), z którego wynika,że jeżeli zamawiający
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed rozpoczęciem posiedzenia
lub rozprawy, a w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego przystępujący nie
zgłosił sprzeciwu co do uwzględnienia zarzutów odwołania, Izba orzeka o wzajemnym
zniesieniu koszów postępowania i o dokonaniu zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu
ZamówieńPublicznych kwoty kosztów uiszczonych tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący
………………………..
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27