eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2007 › Sygn. akt: KIO/UZP 16/07, KIO/UZP 30/07
rodzaj: WYROK
data dokumentu: 2008-01-04
rok: 2007
sygnatury akt.:

KIO/UZP 16/07
KIO/UZP 30/07

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Luiza Łamejko Członkowie: Emil Kuriata, Izabela Kuciak Protokolant: Magdalena Pazura

po rozpoznaniu na posiedzeniu/rozprawie
w dniu/w dniach
03.01.2008 r. w Warszawie
odwołańskierowanych w drodze zarządzenia Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej z dnia
19.12.2007 r. do łącznego rozpoznania,
wniesionych przez:
A Konsorcjum: EGIS Poland Sp. z o.o., SCETAUROUTE S.A. reprezentowanej przez
SCETAUROUTE Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, Warszawa, ul. Puławska 182,
B Konsorcjum: Scott Wilson Ltd reprezentowanej przez Scott Wilson Ltd Sp. z o.o.
Oddział w Polsce, Inwestycje, Budownictwo, Handel „INWEST-COMPLEX” Sp.
z o.o., MBI – Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o., Warszawa, ul. Rejtana
17

od rozstrzygnięcia przez zamawiającego Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych
i Autostrad, Warszawa, ul. śelazna 59
protestów:

A Konsorcjum: EGIS Poland Sp. z o.o., SCETAUROUTE S.A. reprezentowanej przez
SCETAUROUTE Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, Warszawa, ul. Puławska 182

z dnia 19.11.2007r.
B Konsorcjum: Scott Wilson Ltd reprezentowanej przez Scott Wilson Ltd Sp. z o.o.
Oddział w Polsce, Inwestycje, Budownictwo, Handel „INWEST-COMPLEX” Sp.
z o.o., MBI – Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o., Warszawa, ul. Rejtana
17
z dnia 16.11.2007r.

przy
udziale
xxx
zgłaszającego/zgłaszających*
przystąpienie
do
postępowania
odwoławczego: po stronie odwołującego się, oraz

- Konsorcjum: ARCADIS Profil Sp. z o.o., Mott MacDonald Limited, Warszawa, ul.
Puławska 182,

po stronie zamawiającego,
- Konsorcjum: Scott Wilson Ltd reprezentowanej przez Scott Wilson Ltd Sp. z o.o.
Oddział w Polsce, Inwestycje, Budownictwo, Handel „INWEST-COMPLEX” Sp.
z o.o., MBI – Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o., Warszawa, ul. Rejtana 17

częściowo po stronie Zamawiającego oraz częściowo po stronie Odwołującego się
konsorcjum: EGIS Poland Sp. z o.o., SCETAUROUTE S.A. reprezentowanej przez
SCETAUROUTE Spółka Akcyjna Oddział w Polsce.


orzeka:

1. Oddala oba odwołania.

2. Kosztami postępowania obciąża
- Konsorcjum: EGIS Poland Sp. z o.o., SCETAUROUTE S.A. reprezentowanej przez
SCETAUROUTE Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, Warszawa, ul. Puławska 182,
- Konsorcjum: Scott Wilson Ltd reprezentowanej przez Scott Wilson Ltd Sp. z o.o.
Oddział w Polsce, Inwestycje, Budownictwo, Handel „INWEST-COMPLEX” Sp.
z o.o., MBI – Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o., Warszawa, ul. Rejtana 17

i nakazuje:

1)
zaliczyćna rzecz Urzędu ZamówieńPublicznych koszty w wysokości 4064 zł
0 gr (słownie: cztery tysiące sześćdziesiąt cztery złote zero groszy) z kwoty
wpisów uiszczonych przez odwołujących się, w tym:
A
koszty w wysokości 2032 zł 0 gr (słownie: dwa tysiące trzydzieści dwa złote
zero groszy) z kwoty wpisu uiszczonego przez Konsorcjum: EGIS Poland
Sp. z o.o., SCETAUROUTE S.A. reprezentowanej przez SCETAUROUTE
Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, Warszawa, ul. Puławska 182
B

koszty w wysokości 2032 zł 0 gr (słownie: dwa tysiące trzydzieści dwa złote
zero groszy) z kwoty wpisu uiszczonego przez Konsorcjum: Scott Wilson
Ltd reprezentowanej przez Scott Wilson Ltd Sp. z o.o. Oddział w Polsce,
Inwestycje, Budownictwo, Handel „INWEST-COMPLEX” Sp. z o.o., MBI –
Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o., Warszawa, ul. Rejtana 17

2)
dokonaćwpłaty kwoty 3600 zł 0 gr (słownie: trzy tysiące sześćset złotych zero
groszy) stanowiącej uzasadnione koszty strony, w tym:

A
kwoty 1800 zł 0 gr (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych zero groszy) przez
Konsorcjum:
EGIS
Poland
Sp.
z
o.o.,
SCETAUROUTE
S.A.
reprezentowanej przez SCETAUROUTE
Spółka
Akcyjna Oddział
w Polsce, Warszawa, ul. Puławska 182
na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg
Krajowych i Autostrad, Warszawa, ul. śelazna 59
stanowiącej uzasadnione
koszty strony z tytułu zastępstwa prawnego
B
kwoty 1800 zł 0 gr (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych zero groszy) przez
Konsorcjum: Scott Wilson Ltd reprezentowanej przez Scott Wilson Ltd
Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Inwestycje, Budownictwo, Handel „INWEST-
COMPLEX” Sp. z o.o., MBI – Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o.,
Warszawa, ul. Rejtana 17
na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
i Autostrad, Warszawa, ul. śelazna 59
stanowiącej uzasadnione koszty
strony z tytułu zastępstwa prawnego

3)
dokonaćwpłaty kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) na rzecz Urzędu Zamówień
Publicznych na rachunek dochodów własnych UZP, w tym
A
kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) przez xxx
B

kwoty 0 zł 0 gr (słownie: xxx) przez xxx

4)
dokonaćzwrotu kwoty 35936 zł 0 gr (słownie: trzydzieści pięćtysięcy
dziewięćset trzydzieści sześćzłotych zero groszy) z rachunku dochodów
własnych Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz odwołujących się, w tym:
A
kwoty 17968 zł 0 gr (słownie: siedemnaście tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt
osiem złotych zero groszy) na rzecz Konsorcjum: EGIS Poland Sp. z o.o.,
SCETAUROUTE S.A. reprezentowanej przez SCETAUROUTE Spółka
Akcyjna Oddział w Polsce, Warszawa, ul. Puławska 182
B

kwoty 17968 zł 0 gr (słownie: siedemnaście tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt
osiem złotych zero groszy) na rzecz Konsorcjum: Scott Wilson Ltd
reprezentowanej przez Scott Wilson Ltd Sp. z o.o. Oddział
w Polsce, Inwestycje, Budownictwo, Handel „INWEST-COMPLEX” Sp.
z o.o., MBI – Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o., Warszawa, ul.
Rejtana 17.



U z a s a d n i e n i e


Zamawiający, tj. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie
wszczął w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na zarządzanie projektem Funduszu Spójności GDDKIA/BURI/2007/N/8/FS/KA
w zakresie budowy autostrady A1 na odcinku Pyrzowice – Sośnica, w tym pełnienie nadzoru
nad realizacjąrobót. O wynikach oceny ofert i wyborze oferty najkorzystniejszej
w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający poinformował wykonawców faksem w dniu 12
listopada 2007 r. (pismo z dnia 9 listopada 2007 r.).
Na ww. czynnośćZamawiającego w dniu 16 listopada 2007 r. protest wniosło
konsorcjum Scott Wilson Ltd reprezentowanej przez Scott Wilson Ltd Sp. z o.o. Oddział
w Polsce, Inwestycje, Budownictwo, Handel INWEST – COMPLEX Sp. z o.o. i MBI –
Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o. zwane dalej konsorcjum Scott Wilson Ltd.
Na czynnośćoceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej protest złożyło również
w dniu 19 listopada 2007 r. konsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o. i SCETAUROUTE S.A.
reprezentowanej przez SCETAUROUTE Spółka Akcyjna Oddział w Polsce zwanego dalej
konsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o.

Protesty zostały złożone z zachowaniem terminu ustawowego z art. 180 ust. 2 ustawy
Prawo zamówieńpublicznych.

W dniu 20 listopada 2007 r. konsorcjum ARKADIS Profil Sp. z o.o. i Mott MacDonald
Limited zwane dalej konsorcjum ARCADIS Profil Sp. z o.o. zgłosiło przystąpienie do
postępowania toczącego sięw wyniku wniesienia protestów przez konsorcjum Scott Wilson
Ltd oraz konsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o. po stronie Zamawiającego.
W dniu 23 listopada 2007 r. konsorcjum Scott Wilson Ltd złożyło przystąpienie do
postępowania protestacyjnego toczącego sięw wyniku protestu konsorcjum EGIS Poland
Sp. z o.o. częściowo po stronie konsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o. (w zakresie zarzutów od
1 do 3 protestu) oraz częściowo po stronie Zamawiającego (w zakresie zarzutu 4 protestu).

Zamawiający w dniu 29 listopada 2007 r.:
- oddalił protest konsorcjum Scott Wilson Ltd oraz
- oddalił protest konsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o. w zakresie zarzutów dotyczących oferty
złożonej przez konsorcjum ARKADIS Profil Sp. z o.o. oraz częściowo uwzględnił protest
konsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o. w zakresie zarzutów podniesionych przez Odwołującego
sięwobec konsorcjum Scott Wilson Ltd. Jak poinformował Zamawiający w rozstrzygnięciu
protestu, częściowe jego uwzględnienie miało skutkowaćwezwaniem ww. wykonawcy do
uzupełnienia dokumentów w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówieńpublicznych.
Konsorcjum Scott Wilson Ltd złożyło w dniu 4 grudnia 2007 r. odwołanie od ww.
decyzji Zamawiającego zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówieńpublicznych,
2. art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówieńpublicznych poprzez niewykluczenie
konsorcjum ARKADIS Profil Sp. z o.o. z postępowania wobec niezłożenia przez firmęMott
MacDonald Limited oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3. art. 89 ust. 1 pkt 8 ustawy Prawo zamówieńpublicznych poprzez wybór jako
najkorzystniejszej oraz nieodrzucenie oferty konsorcjum ARKADIS Profil Sp. z o.o. wobec
złożenia oferty podlegającej odrzuceniu i nieważnej wświetle przepisów kodeksu cywilnego,
4. art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówieńpublicznych poprzez niewybranie oferty
Odwołującego sięjako oferty najkorzystniejszej.

Odwołujący sięwniósł o:
- nakazanie Zamawiającemu odrzucenia oferty konsorcjum ARKADIS Profil Sp. z o.o.,
-
nakazanie
Zamawiającemu
ponownego
dokonania
czynności
wyboru
oferty
najkorzystniejszej
w wyniku czego oferta Odwołującego zostałaby wybrana jako najkorzystniejsza
w przedmiotowym postępowaniu.
Konsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o. złożyło w dniu 4 grudnia 2007 r. odwołanie od
rozstrzygnięcia protestu, w którym zarzuciło Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 89 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 14 ustawy Prawo zamówieńpublicznych oraz art. 104
kodeksu cywilnego poprzez niewłaściwe zastosowanie i przyjęcie,że konsorcjum ARKADIS
Profil Sp. z o.o. prawidłowo ustanowiło pełnomocnika, zatem jednoczesne naruszenie art.
7 ust.1 ustawy Prawo zamówieńpublicznych,
2. art. 24 ust. 2 pkt 3 w związku z art. 22 ust. 1 pkt 2 i art. 14 ustawy Prawo zamówień
publicznych w związku z art. 65 § 1 kodeksu cywilnego poprzez przyjęcie,że dokument
złożony przez konsorcjum Scott Wilson Ltd na str. 390 oferty potwierdza,że usługa w nim
wskazana została wykonana należycie tj. naruszenie równieżart. 7 ust.1 ustawy Prawo
zamówieńpublicznych,
3. art. 24 ust.2 pkt 3 w związku z art. 22 ust. 1 pkt 2 i art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych poprzez przyjęcie, iżkonsorcjum Scott Wilson Ltd uprawnione jest do
uzupełnienia
złożonych
dokumentów
na
potwierdzenie
posiadania
stosownego
doświadczenia tj. naruszenie równieżart. 7 ust.1 ustawy Prawo zamówieńpublicznych.
Odwołujący sięwniósł o:
- unieważnienie zaskarżonych czynności Zamawiającego,
- nakazanie Zamawiającemu ponownego dokonania badania i oceny ofert konsorcjum
ARKADIS Profil Sp. z o.o. oraz konsorcjum Scott Wilson Ltd, a następnie odrzucenie oferty
konsorcjum ARKADIS Profil Sp. z o.o., wykluczenie konsorcjum Scott Wilson Ltd
z postępowania o udzielenie zamówienia i dokonanie wyboru oferty Odwołującego sięjako
najkorzystniejszej w przedmiotowym postępowaniu.

Pismem z dnia 4 grudnia 2007 r. Odwołujący sięzłożył uzupełnienie do odwołania
w zakresie zarzutu niewykluczenia konsorcjum Scott Wilson Ltd z postępowania.

W dniu 6 grudnia 2007 r. konsorcjum ARCADIS Profil Sp. z o.o. zgłosiło przystąpienie
do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego.

Konsorcjum Scott Wilson Ltd zgłosiło w dniu 17 grudnia br. przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego w zakresie zarzutu 2 i 3
jednocześnie zgadzając sięz Odwołującym siękonsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o.
w zakresie zarzutu 1.

W tym stanie faktycznym Izba zważyła, co następuje:



W odniesieniu do kwestionowanego przez obu Odwołujących siępełnomocnictwa
udzielonego przez Pana Roberta Dubielęfirmie ARCADIS Profil Sp. z o.o. w imieniu Mott
MacDonald Limited Izba uznała, iżpodnoszony zarzut jest bezzasadny. Nie budzi
wątpliwości, iżudzielenie pełnomocnictwa jest jednostronnączynnościąprawną
w rozumieniu art. 104 kodeksu cywilnego. Regułąjest, iżjednostronna czynnośćprawna
dokonana w cudzym imieniu bez umocowania jest obarczona sankcjąnieważności. Ww.

regulacja prawna przewiduje jednak wyjątek od powyższej zasady polegający na zgodzie
adresata oświadczenia rzekomego pełnomocnika na jego działanie bez umocowania.
W takim przypadku ustawa nakazuje stosowanie art. 103 kodeksu cywilnego, na podstawie
którego ważnośćczynności prawnej zależy od jej potwierdzenia przez osobę, w której
imieniu czynnośćzostała dokonana. W toku postępowania ustalono, iżw dniu udzielenia
pełnomocnictwa ARCADIS Profil Sp. z o.o. jako liderowi konsorcjum do reprezentowania obu
firm tj. ARCADIS Profil Sp. z o.o. i Mott MacDonald Limited w konkretnym postępowaniu
o zamówienie publiczne Pan Robert Dubiela nie dysponował stosownym pełnomocnictwem.
Trudno jednakże zgodzićsięz twierdzeniem Odwołujących się, jakoby ARCADIS Profil Sp.
z o.o. nie miał wiedzy o braku umocowania Pana Dubieli. Odwołujący sięnie udowodnili
w toku postępowania, iżprzedstawiciele ARCADIS Profil Sp. z o.o. nie mieliświadomości co
do braku umocowania Pana Dubieli lub zostali wprowadzeni w błąd co do faktu posiadania
przez niego takiego pełnomocnictwa. Izba stoi na stanowisku, iżpoprzez fakt złożenia
podpisów przez przedstawicieli obu firm wchodzących w skład konsorcjum na
pełnomocnictwie z dnia 10 października 2007 r. wyrazili oni zgodęna działanie
przedstawiciela Mott MacDonald Limited bez umocowania, co wypełnia przesłankęz art. 104
kodeksu cywilnego, w doktrynie stwierdza siębowiem, iżww. zgoda nie wymaga
zachowania formy szczególnej. Ponadto Izba stwierdziła, iżpełnomocnictwo szczególne
udzielone Panu Robertowi Dubieli w dniu 15 października 2007 r. jest wyrazem woli
mocodawców do występowania Pana Dubieli w roli pełnomocnika i stanowi potwierdzenie
dokonanych przez niego czynności w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie
publiczne. Podkreślenia wymaga fakt, iżudzielone w dniu 15 października 2007 r.
pełnomocnictwo spełnia wszelkie wymogi tj. wskazuje czynności, do których pełnomocnik
jest umocowany, tytuł oraz numer postępowania o zamówienie publiczne, a także
identyfikuje wykonawcę, z którym mocodawca ma wolęwystępowania w ramach
konsorcjum. W konsekwencji, zgodnie z treściąart. 103 kodeksu cywilnego, pełnomocnictwo
z dnia 15 października 2007 r. przesądza o ważności wcześniej dokonanej czynności
prawnej. O zgodzie ARCADIS Profil Sp. z o.o. na działanie Pana Dubieli bez umocowania
w dniu 10 października 2007 r.świadczy ponadto fakt, iżzłożona przez konsorcjum oferta
zawierała pełnomocnictwo z dnia 15 października 2007 r. Zatem trudno jest uznać, iż
składający ofertęnie znał jej treści.
Izba stwierdza, iżofertękonsorcjum ARCADIS Profil Sp. z o.o. i Mott MacDonald Limited
należy uznaćza ważnąz uwagi na to,że zarówno w dniu podpisania oferty przez lidera
konsorcjum jak i w dniu jej złożenia nie istniały wątpliwości co do skuteczności działańlidera
konsorcjum. Nie może byćzatem mowy w tym przypadku o naruszeniu przez
Zamawiającego zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.

Odnośnie zarzutu konsorcjum Scott Wilson Ltd dotyczącego niezłożenia przez firmę
Mott MacDonald Limited oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Izba
zauważa, iżZamawiający w pkt. 7.4.2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia wymagał
od wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia oświadczenia
przedłożonego w imieniu wszystkich wykonawców. Oświadczenie takie zostało złożone
w imieniu konsorcjum przez ARCADIS Profil Sp. z o.o. dnia 17 października 2007 r.
Wykonawca złożył zatem oświadczenie, które co do treści i formy spełnia wymagania
Zamawiającego i jest ważne.
Powyższe wskazuje na fakt, iżkonsorcjum ARCADIS Profil Sp. z o.o. i Mott MacDonald
Limited nie podlegało wykluczeniu z art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych, a jego oferta nie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 89 ust.1 pkt 8 ustawy
Prawo zamówieńpublicznych.

Izba nie podziela stanowiska konsorcjum EGIS Poland Sp. z o.o. i SCETAUROUTE
S.A.
dotyczącego
zarzutu
nieudokumentowania
wymaganego
w
przedmiotowym
postępowaniu o zamówienie publiczne doświadczenia przez konsorcjum Scott Wilson Ltd.
Z treści dokumentu wystawionego w dniu 24 lutego 2005 r. przez GeneralnąDyrekcjęDróg
Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu wyraźnie wynika, iżZamawiający w danym
postępowaniu potwierdza wykonanie przez konkretnego Wykonawcęzamówienia. Wskazuje

on równieżposzczególne usługi zrealizowane w ramach umowy. Stwierdzenie dotyczące
personelu zatrudnianego przez wykonawcędodatkowo podkreśla, zdaniem Izby, wysoką
jakośćświadczonej usługi. Należy także zauważyć, iżdokument ten nosi nazwę„referencje”,
która zgodnie ze Słownikiem języka polskiego Wydawnictwa Naukowego PWN SA oznacza
m.in. opinię, zaświadczenie polecające kogośjako pracownika.

W ocenie Izby konsorcjum Scott Wilson Ltd. przedłożyło dokumenty potwierdzające
spełnianie warunku udziału w postępowaniu, którym było wykonanie 2 usług polegających na
nadzorze projektów, przy czym Zamawiający zastrzegł, iżjako wykonanie należy rozumieć
doprowadzenie co najmniej do wystawieniaświadectwa przejęcia (pkt 6.2.4 specyfikacji
istotnych warunków zamówienia). Konsorcjum nie przedłożyło jednak wymaganego przez
Zamawiającego w pkt. 7.2.6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia dokumentu
potwierdzającego jakośćwykonania jednej z usług. Zasadnym zatem było wystąpienie
Zamawiającego o uzupełnienie brakującego dokumentu w trybie art. 26 ustawy Prawo
zamówieńpublicznych.

Zdaniem Izby równieżzarzut dotyczący przedłożenia przez konsorcjum Scott Wilson
Ltdświadectw przejęcia jako dokumentów nie potwierdzających spełnienia warunku
postawionego przez Zamawiającego jest niezasadny. Wświetle postanowieńspecyfikacji
istotnych warunków zamówienia (pkt 6.2.4) konsorcjum Scott Wilson Ltd spełniło warunek
Zamawiającego w zakresie wymaganego doświadczenia i na tąokolicznośćprzedłożyło
przedmiotoweświadectwa, z których wynika,że konsorcjum Scott Wilson Ltd wykonało na
rzecz Zamawiającegoświadczenie, które zgodnie z ugruntowanym poglądem doktryny
stanowi zachowanie siędłużnika zgodne z treściązobowiązania. Tym samym skutecznie
udokumentowało wykonanie usługi, o której mowa w art. 2 pkt 10 ustawy Prawo zamówień
publicznych.

Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak w sentencji.

O kosztach orzeczono stosownie do wyniku sprawy, na podstawie art. 191 ust. 6 i 7
ustawy Prawo zamówieńpublicznych, z uwzględnieniem kosztów zastępstwa prawnego
pełnomocnika Zamawiającego w wysokości 3600 zł.

Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, z późn. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu
ZamówieńPublicznych do Sądu Okręgowego w Warszawie.

Przewodniczący:

.................................

Członkowie:

……………………….

………………………..



_____
*
niepotrzebne skreślić



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie