Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2020-07-08
Og³oszenie nr 558353-N-2020 z dnia 2020-07-08 r.
Gmina Bytom reprezentowana przez Prezydenta Miasta: Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa ¦l±skiego na lata 2014-2020 O¶ Priorytetowa IV Efektywno¶æ energetyczna, odnawialne ¼ród³a energii i gospodarka niskoemisyjna Dzia³anie 4.3 Efektywno¶æ energetyczna i odnawialne ¼ród³a energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej Poddzia³anie 4.3.1 Efektywno¶æ energetyczna i odnawialne ¼ród³a energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej - ZIT
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bytom reprezentowana przez Prezydenta Miasta, krajowy numer identyfikacyjny
00000000000000, ul.
ul. Parkowa
2
,
41-902
Bytom, woj.
¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
322 836 301, e-mail
zamowienia@um.bytom.pl, faks
322 836 344.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.um.bytom.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
http://bip.um.bytom.pl/
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.um.bytom.pl/
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
osobi¶cie, za po¶rednictwem operatora pocztowego lub przez pos³añca
Adres:
Urz±d Miejski w Bytomiu, ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom, kancelaria Urzêdu (pokój 128)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu
Numer referencyjny:
PA.271.1.16.2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej Specjalnej nr 2 przy ul. A. Bo¿ka 21 w Bytomiu, obejmuj±ca w szczególno¶ci: 1) Wymianê stolarki zewn±trznej; 2) Naprawy elewacji; 3) Wyburzenie tarasu przylegaj±cego do budynku basenu; 4) Docieplenie elewacji i stropów; 5) Wymianê pokrycia dachów i daszków; 6) Wymianê orynnowania; 7) Wymianê instalacji odgromowej; 8) Modernizacjê instalacji C.O.; 9) wykonanie i monta¿ tablicy informacyjnej i tablicy pami±tkowej na ww. budynku. Z uwagi na wykonywanie robót w czynnym budynku, Wykonawca zobowi±zany bêdzie prowadziæ roboty w sposób najmniej uci±¿liwy dla u¿ytkowników budynku, w szczególno¶ci wg zasad opisanych w Istotnych postanowieniach umownych. 2. Celem zadania jest zwiêkszenie efektywno¶ci energetycznej budynku szko³y, poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na energiê budynku oraz poprawê stanu ¶rodowiska naturalnego, w tym zmniejszenie niskiej emisji. W wyniki realizacji zadania maj± zostaæ uzyskane, wykazane w audycie energetycznym efekty ekologiczne: - Powierzchnia u¿ytkowa budynków poddanych termomodernizacji 4687,00 m2, -Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych 111,26551 tony równowa¿nika CO2, - Liczba zmodernizowanych energetycznie budynków 1 szt., - Ilo¶æ zaoszczêdzonej energii cieplnej 1313,98 GJ, -Zmniejszenie zu¿ycia energii koñcowej w wyniku realizacji projektu 1314,88 GJ/rok, - Zmniejszenie rocznego zu¿ycia energii pierwotnej 474818,00 kWh/rok, - Stopieñ redukcji PM 10 0,47236 tony/rok. 3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj± za³±czniki do siwz: 1) Dokumentacja techniczna 2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót 3) Przedmiary robót 4) Audyt energetyczny 4. Szczegó³owe warunki realizacji przedmiotu zamówienia zawieraj± Istotne postanowienia umowne - stanowi±ce za³±cznik nr 4 do siwz. 5. Wykonawca zobowi±zany jest udzieliæ Zamawiaj±cemu na wykonane roboty budowlane i zastosowane materia³y, urz±dzenia i elementy wyposa¿enia co najmniej 60 miesiêcy gwarancji i rêkojmi, liczonych od dnia odbioru koñcowego robót. 6. Wykonawca zobowi±zany jest zatrudniaæ na podstawie umowy o pracê wszystkie osoby wykonuj±ce prace budowlane takie jak roboty rozbiórkowe, murarskie, tynkarskie, malarskie, dekarskie, instalacyjne, monta¿owe oraz pozosta³e roboty ogólnobudowlane wymienione w przedmiarze robót, do wykonania których nie s± wymagane uprawnienia. Okre¶lenie sposobu dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ okre¶lono w Istotnych postanowieniach umownych. 7. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowej czê¶ci zamówienia. 8. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych.
II.5) G³ówny kod CPV: 45420000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45321000-3 |
45261910-6 |
45410000-4 |
45442110-1 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach: 140
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
II.9) Informacje dodatkowe: Termin wykonania zamówienia: do 20 tygodni (140 dni) od dnia przekazania terenu budowy. Zawarcie umowy nast±pi po uzyskaniu dofinansowania lecz nie wcze¶niej ni¿ 1 marca 2021 roku.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej jn.:
1) DO¦WIADCZENIE WYKONAWCY
Wykonawca winien wykazaæ, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ w sposób nale¿yty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej jedn± robotê budowlan± obejmuj±c± ocieplenie ¶cian/ -y i/lub stropu/-ów, o warto¶ci - w ramach jednej umowy - co najmniej 500 000,00 z³ brutto
W przypadku gdy warto¶æ roboty wyra¿ona zosta³a w walucie innej ni¿ PLN, Wykonawca winien dokonaæ przeliczenia warto¶ci zgodnie z ¶rednim kursem Narodowego Banku Polskiego z dnia og³oszenia nin. postêpowania. W przypadku braku ¶redniego kursu NBP z dnia og³oszenia nin. postêpowania nale¿y dokonaæ przeliczenia podanych kwot z waluty obcej na ich równowarto¶æ w z³otych polskich po ¶rednim kursie NBP ostatnio obowi±zuj±cym przed dniem og³oszenia nin. postêpowania z podaniem daty kursu.
W przypadku gdy warto¶æ robót obejmowa³a tak¿e inne elementy ni¿ wymienione w ww. warunku w wykazie robót Wykonawca bêdzie zobowi±zany podaæ warto¶æ robót wymienionych w warunku udzia³u w postêpowaniu.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców potwierdzi spe³nienie ³±cznie wszystkich elementów warunku (tzn. potencja³y Wykonawców nie sumuj± siê).
Dowodami, o których mowa powy¿ej s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty.
2) KWALIFIKACJE ZAWODOWE I DO¦WIADCZENIE OSÓB SKIEROWANYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Wykonawca winien wykazaæ, i¿ dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej jedn± osob±, któr± skieruje do realizacji zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci:
a) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ - osoba ta bêdzie pe³niæ funkcje kierownika budowy, a jej do¶wiadczenie bêdzie oceniane w ramach kryteriów oceny ofert;
b) instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych bez ograniczeñ;
c) instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych bez ograniczeñ.
Wskazane powy¿ej uprawnienia budowlane winny byæ zgodne z ustaw± Prawo budowlane.
Zamawiaj±cy dopuszcza odpowiadaj±ce ww. uprawnieniom, wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, które w zakresie objêtym zamówieniem pozwalaæ bêd± na pe³nienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalno¶ciach.
W przypadku Wykonawców spoza RP, Zamawiaj±cy dopuszcza odpowiadaj±ce ww. uprawnieniom, uprawnienia, kwalifikacje, które w zakresie objêtym zamówieniem pozwalaæ bêd± na pe³nienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalno¶ciach, zgodnie z ustaw± o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwa cz³onkowskich Unii Europejskiej.
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie funkcji osób wymienionych powy¿ej pod warunkiem posiadania przez te osoby wymaganych uprawnieñ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia potencja³y Wykonawców sumuj± siê.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
POTENCJA£ PODMIOTÓW TRZECICH
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych, przy czym stosowna sytuacja w niniejszym postêpowaniu wyst±pi wy³±cznie w przypadku gdy:
a) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach innych podmiotów udowodni Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia oraz, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów. W tym celu Wykonawca winien z³o¿yæ dokument/-y, który/-e okre¶la/-j± w szczególno¶ci:
aa) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
ab) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy
wykonywaniu zamówienia,
ac) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
ad)czy podmiot, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu zrealizuje roboty budowlane/us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
Dokumentem, o którym mowa powy¿ej mo¿e byæ zobowi±zanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (mo¿na wykorzystaæ za³±cznik nr 3 do siwz),
b) Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
c) Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
Zamawiaj±cy, przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu: a) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, b) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, c) o¶wiadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z op³acaniem podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i op³atach lokalnych - wzór o¶wiadczenia zostanie za³±czony do Wezwania, d) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, UWAGA: - dokumenty, o których mowa powy¿ej Wykonawca zobowi±zany bêdzie przed³o¿yæ równie¿ w stosunku do ka¿dego z podmiotów, na których zdolno¶ciach polega przy potwierdzaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, - Zamawiaj±cy nie bêdzie ¿±daæ dokumentów o których mowa w lit. a, b, c, d w stosunku do podwykonawcy nie bêd±cego podmiotem trzecim, tj. z zasobów którego wykonawca nie korzysta w odniesieniu do warunku udzia³u w postêpowaniu; - w przypadku, gdy do przetargu przystêpuj± Wykonawcy dzia³aj±cy wspólnie (konsorcjum, spó³ka cywilna) dokumenty, o których mowa powy¿ej zobowi±zany bêdzie przed³o¿yæ ka¿dy z podmiotów wchodz±cych w sk³ad konsorcjum (ka¿dy z wspólników spó³ki cywilnej). W przypadku sk³adania oferty przez spó³kê cywiln±: - za¶wiadczenie, o którym mowa pod lit. a) winno dotyczyæ spó³ki (jedno za¶wiadczenie) oraz ka¿dego z wspólników (kolejne za¶wiadczenia), - za¶wiadczenie, o którym mowa pod lit. b) winno dotyczyæ ka¿dego z wspólników (ile wspólników tyle za¶wiadczeñ) oraz - je¿eli dotyczy - spó³ki (kolejne za¶wiadczenie). Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ wykonawcy do przed³o¿enia dokumentu, o którym mowa w lit. d) w przypadku, gdy Wykonawca wska¿e Zamawiaj±cemu na podstawie art. 26 ust. 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz § 10 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia z pó¼n. zm. adres, pod którym Zamawiaj±cy mo¿e uzyskaæ dokument za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych lub sprawê, w której Zamawiaj±cy przechowuje zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych dokument i poinformuje, ¿e jest on aktualny. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast: 1) dokumentów okre¶lonych lit. a) i b) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo, ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony/wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, 2) dokumentu okre¶lonego lit. d) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±ce ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca na siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby z zachowaniem terminów ich wystawienia okre¶lonych powy¿ej. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym winny byæ z³o¿one wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
Zamawiaj±cy, przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ i dokumentów w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci
jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca
wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane,
z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami,
o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty (wzór Wykazu zostanie za³±czony do Wezwania);
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór Wykazu zostanie za³±czony do Wezwania).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Oferta winna sk³adaæ siê z: 1) formularza oferty 2) o¶wiadczenia wstêpnie potwierdzaj±cego spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia oraz je¿eli dotyczy: 3) pe³nomocnictwa do dzia³ania w imieniu Wykonawcy, je¿eli do reprezentowania Wykonawcy wskazano inn± osobê ni¿ upowa¿nion± z mocy prawa - orygina³ lub kopia po¶wiadczona za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza; 4) dokumentu potwierdzaj±cego ustanowienie pe³nomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych w przypadku, gdy do przetargu przystêpuj± Wykonawcy dzia³aj±cy wspólnie - orygina³ lub kopia po¶wiadczona za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza; 5) dokument/-y dot. udostêpnienia zasobów np. pisemne zobowi±zanie 2. Wykonawca zobowi±zany jest bez wezwania Zamawiaj±cego przed³o¿yæ w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiaj±cego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych - o¶wiadczenie Wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 (wzór o¶wiadczenia zostanie zamieszczony na stronie internetowej). W przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu. UWAGA: W przypadku, gdy do przetargu przystêpuj± Wykonawcy dzia³aj±cy wspólnie (konsorcjum, spó³ka cywilna) o¶wiadczenie, o którym mowa powy¿ej przedk³ada ka¿dy z podmiotów wchodz±cych w sk³ad konsorcjum (ka¿dy z wspólników spó³ki cywilnej).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 20 000,00 z³
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w pieni±dzu, porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej (z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych,
porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
3. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy:
GETIN NOBLE Bank S.A. Oddzia³ w Bytomiu nr konta:
49 1560 1049 0000 9030 0005 1567 z wpisaniem na dowodzie wp³aty has³a:
"Termomodernizacja SPS nr 2 w Bytomiu - wadium"
UWAGA:
Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako termin sk³adania ofert).
5. Wadium wnoszone w pozosta³ych formach nale¿y z³o¿yæ w oryginale w Urzêdzie
Miejskim w Wydziale Zamówieñ Publicznych; 41-902 Bytom, ul. Parkowa 2, pok. nr 301.
Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ z³o¿enie dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium w kopercie wraz z ofert±. Wykonawca powinien przed³o¿yæ dokument
w sposób umo¿liwiaj±cy Zamawiaj±cemu zwrot orygina³u.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia winno:
1) byæ wystawione na Gmina Bytom reprezentowana przez Prezydenta z siedzib±
w Urzêdzie Miejskim w Bytomiu, ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom;
2) zawieraæ w swej tre¶ci o¶wiadczenie gwaranta (porêczyciela), w którym zobowi±zuje siê on do bezwarunkowej wyp³aty kwoty wadium na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z przes³anek wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp;
3) mieæ okres wa¿no¶ci nie krótszy ni¿ okres zwi±zania ofert±;
4) zawieraæ informacjê, jakiego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy (tytu³ postêpowania, numer sprawy lub numer i data og³oszenia
o zamówieniu).
UWAGA:
W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot nale¿y wskazaæ na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium.
7. Wadium powinno zabezpieczaæ ca³y 30-dniowy termin zwi±zania ofert±, za pocz±tek
którego uwa¿a siê termin sk³adania ofert.
8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy
zostanie odrzucona.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena (z³ brutto) | 60,00 |
Jako¶æ | 31,00 |
okres gwarancji i rêkojmi | 5,00 |
do¶wiadczenie kierownika budowy | 4,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zakazuje siê zmian postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e zachodzi co najmniej jedna z poni¿szych okoliczno¶ci. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ: 1) zmiany strony umowy w sytuacji nastêpstwa prawnego wynikaj±cego z odrêbnych przepisów, 2) zmiany Wykonawcy: a) w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, b) w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców, 3) zmiany osoby wskazanej w § 15 ust. 1 i 2 umowy w przypadku: a) wa¿nych zdarzeñ losowych dotycz±cych tej osoby, b) niewywi±zywania siê przez t± osobê z ci±¿±cych na niej obowi±zków, c) je¿eli zmiana tej osoby stanie siê konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy; W przypadku zmiany, o której mowa powy¿ej, osoba wskazana przez Wykonawcê winna posiadaæ uprawnienia co najmniej takie jakich wymagano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia a w przypadku zmiany osoby wskazanej w § 15 ust.1 - równie¿ do¶wiadczenie, które pozwala³oby uzyskaæ Wykonawcy w ramach kryterium oceny ofert - do¶wiadczenie kierownika budowy, co najmniej tak± sam± ilo¶æ punktów, jak za osobê wskazan± z ofercie, 4) zmiany § 7 ust. 1 umowy w zakresie wskazanych podwykonawców, rezygnacji z podwykonawców, zmiana wskazanego zakresu podwykonawstwa, wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ¿adnej czê¶ci zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego potencja³ Wykonawca powo³ywa³ siê w zakresie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia te warunki w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. Dokumenty potwierdzaj±ce spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 2. 5) zmiany postanowieñ umowy, których konieczno¶æ wprowadzenia jest wynikiem zmian obowi±zuj±cego prawa b±d¼ dzia³añ organów pañstwowych, samorz±dowych, s±dowych lub administracyjnych, 6) wprowadzenia do umowy zmian dotycz±cych realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy nieobjêtych niniejsz± umow±, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) zmiana wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zmienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach niniejszej umowy, b) zmiana wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla zamawiaj±cego, c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50 % warto¶ci umowy okre¶lonej pierwotnie w § 17 ust. 1 umowy, 7) dokonania zmiany postanowieñ umownych, pod warunkiem ³±cznego spe³nienia poni¿szych warunków: a) konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci umowy okre¶lonej pierwotnie w § 17 ust. 1 umowy, 8) wprowadzenia zmian nieistotnych, niezale¿nie od ich warto¶ci, z zastrze¿eniem art.144 ust.1e ustawy Prawo zamówieñ publicznych, 9) wprowadzenia zmian, których ³±czna warto¶æ jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy Prawo zamówieñ publicznych jest mniejsza od 15 % warto¶ci umowy okre¶lonej pierwotnie w § 17 ust. 1 umowy, 10) terminu wykonania przedmiotu umowy, je¿eli dochowanie terminu okre¶lonego w umowie jest niemo¿liwe z uwagi na: a) si³ê wy¿sz± lub inne okoliczno¶ci niezale¿ne od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci nie by³ w stanie unikn±æ lub przewidzieæ, jak równie¿ inne przeszkody lub utrudnienia w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osoby trzecie. Niniejsza zmiana mo¿liwa jest o okres nie d³u¿szy ni¿ czas trwania przeszkody uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy przez Wykonawcê, b) jakiekolwiek opó¼nienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub daj±ce siê przypisaæ Zamawiaj±cemu, personelowi Zamawiaj±cego lub innemu Wykonawcy wprowadzonemu przez Zamawiaj±cego na teren budowy. Niniejsza zmiana mo¿liwa jest o okres nie d³u¿szy ni¿ czas trwania przeszkody uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy przez Wykonawcê, c) wykonanie robót zamiennych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy. Niniejsza zmiana mo¿liwa jest o okres nie d³u¿szy ni¿ czas trwania robót zamiennych uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie przedmiotu umowy, 11) zmiany wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 17 ust.1 umowy w przypadku zmiany obowi±zuj±cych przepisów dot. podatku VAT. 2. Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzedniego z³o¿enia na pi¶mie wniosku wykazuj±cego zasadno¶æ wprowadzenia zmian i zgody stron na jej dokonanie. 3. Wszelkie zmiany nin. umowy wymagaj± - pod rygorem niewa¿no¶ci - zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-08-06, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
W niniejszym postêpowaniu Zamawiaj±cy ¿±daæ bêdzie od Wykonawcy z³o¿enia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej podanej w ofercie. XIX. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", zamawiaj±cy informuje, ¿e: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Bytomia 41-902 Bytom, ul. Parkowa 2 2) Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych w Gminie Bytom: Inspektor IOD: Katarzyna Jurczyk-Kwiecieñ Urz±d Miejski w Bytomiu, ul. Parkowa 2 e-mail: pi@um.bytom.pl 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówieñ publicznych, dalej "ustawa Pzp" 5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane do czasu zniszczenia dokumentacji postêpowania zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa lub zgodnie z umow± dotycz±c± dofinansowania projektu, lecz nie krócej ni¿ przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy (zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp). 6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp. 7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8) Posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych * * W trakcie oraz po zakoñczeniu postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art.15 ust.1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowania ¿±dania, w szczególno¶ci nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia. b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych** ** skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym Wyst±pienie z ¿±daniem , którym mowa w art.18 ust.1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego *** *** prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO 9) nie przys³uguje Pani/Panu: a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych b) prawo do przenoszenia danych osobowych, których mowa w art. 20 RODO c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. XX. Postanowienia koñcowe 1. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Wykonawca mo¿e zastrzec w ofercie tajno¶æ informacji w niej zawartych stanowi±cych tajemnicê przedsiêbiorstwa. W takim przypadku winien wykazaæ, i¿ zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa zgodnie z art. 11 ust. 2 w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W tym celu wykonawca winien w szczególno¶ci: 1) wskazaæ zastrze¿one dokumenty lub ich czê¶ci, 2) wyja¶niæ podstawy wy³±czenia jawno¶ci w stosunku do ka¿dego z nich, 3) wyja¶niæ, czy informacje w nich zawarte nie by³y poznawalne dla osób trzecich, 4) wskazaæ potrzeby uznania danego dokumentu lub jego czê¶ci za tajemnicê przedsiêbiorstwa, 5) wykazaæ, ¿e zastrze¿one informacje maj± dla wykonawcy znaczenie z uwagi na mechanizmy konkurencji, a ich ujawnienie nara¿a³oby interesy Wykonawcy na szkodê. Wykonawca nie mo¿e zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 2. Zamawiaj±cy: 1) nie dopuszcza mo¿liwo¶ci z³o¿enia oferty wariantowej, 2) nie przewiduje rozliczeñ w walucie obcej, 3) nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia, 4) nie zamierza zawrzeæ umowy ramowej 5) nie przewiduje aukcji elektronicznej. 3. W przypadku zaistnienia rozbie¿no¶ci w tre¶ci dokumentów opisuj±cych przedmiot zamówienia i warunki realizacji nale¿y przyj±æ nastêpuj±c± hierarchiê wa¿no¶ci dokumentów: 1) Istotne postanowienia umowne/umowa; 2) Specyfikacja istotnych warunków zamówienia; 3) Audyt; 4) Projekt; 5) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych; 6) Przedmiary. 4. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ uniewa¿nienia postêpowania na podstawie art. 93 ust.1a ustawy Prawo zamówieñ publicznych je¿eli ¶rodki przeznaczone na realizacjê niniejszego zamówienia nie zostan± mu przyznane. 5. Wszystkie ustalenia dot. dat (godzin) stosowane dla potrzeb niniejszego postêpowania przyjmuje siê zgodnie z czasem lokalnym w³a¶ciwym dla siedziby Zamawiaj±cego. 6. Wszelkie koszty zwi±zane z przygotowaniem i z³o¿eniem oferty ponosi Wykonawca. 7. Przy realizacji zamówienia strony zobowi±zane s± do porozumiewania siê (sk³adania dokumentów) w jêzyku polskim, koszt ewentualnych t³umaczeñ jest elementem realizacji zamówienia. 8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji maj± zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z pó¼n. zm.).
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z BYTOMIA
- Przebudowa skrzy¿owania ul. Strzelców Bytomskich z ul. Narutowicza dla nadania priorytetu dla ruchu tramwajowego linii T19 w Bytomiu
- Wprowadzenie i utrzymanie oznakowania tymczasowego na wiadukcie w ci±gu al. Jana Paw³a II (DW-911)
- Doposa¿enie pracowni zawodowych w Pañstwowych Szko³ach Budownictwa - Zespo³u Szkó³ w Bytomiu - edycja 2
- "Dostawa materia³ów biurowych dla Spó³ki Restrukturyzacji Kopalñ S.A. w Bytomiu i jej Oddzia³ów".
- ¦wiadczenie us³ug systemu telefonii VoIP realizowanej w sieci wewnêtrznej SRK (odseparowanej od sieci Internet) wraz z zakupem aparatów telefonicznych dla jednostek Spó³ki Restrukturyzacji Kopalñ S.A.
- Malowanie ¶cian oraz sufitów w budynku B zlokalizowanym w Bytomiu przy Placu Akademickim 17
wiêcej: przetargi w Bytomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Termomodernizacja oraz przebudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego po³o¿onego w Mys³owicach przy ul. Stra¿ackiej 3
- Termomodernizacja budynku przy ul. Stefana Batorego 4 wraz z modernizacj± przy³±cza elektroenergetycznego
- Dostosowanie do przepisów przeciw po¿arowych budynku Szko³y Podstawowej nr 85 przy ul. gen. R. Traugutta 37 we Wroc³awiu
- Modernizacja Szko³y Podstawowej nr 2 w Wapnicy
- Budowa ¶wietlicy wraz z pomieszczeniami remizy w Mokrej oraz rozbiórka istniej±cego budynku - kontynuacja budowy
- Adaptacja pomieszczeñ na potrzeby Bran¿owego Centrum Umiejêtno¶ci dla elektroniki przy Technicznych Zak³adach Naukowych w Czêstochowie, ul. Jasnogórska 84/90.
wiêcej: Naprawa dachów »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.