Og³oszenie z dnia 2025-05-21
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Szko³y Podstawowej nr 2 w Wapnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MIÊDZYZDROJE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685591
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Ratuszowy 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Miêdzyzdroje
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@miedzyzdroje.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.miedzyzdroje.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja Szko³y Podstawowej nr 2 w Wapnicy
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-47774744-3e4d-4447-8a49-8b6e63a45ecb
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00241655
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-05-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00042152/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.6 Modernizacja Szko³y Podstawowej nr 2 w Wapnicy.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Informacje o sposobie porozumiewania
siê zamawiaj±cego z Wykonawcami szczegó³owo opisane s± w pkt 14, 15 SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.ZP.271.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich prac prowadz±cych do
osi±gniêcia stanu zgodnego z dokumentacj± projektow±, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych , SWZ oraz zapisami wzoru umowy.
Wykaz prac budowlanych dla których uzyskano pozwolenie na budowê:
a) Przebudowa pomieszczeñ szatni, magazynku sprzêtu sportowego, pokoju nauczycielskiego na pomieszczenie oddzia³u przedszkolnego / zerówki.
b) Przebudowa pomieszczeñ by³ego mieszkania socjalnego na pomieszczenia biblioteki i czytelni oraz przebudowa wraz zmian± sposobu u¿ytkowania pomieszczenia przyleg³ego na pokój do zajêæ terapeutycznych
c) Remont i przystosowanie pomieszczenia biblioteki do funkcji pokoju nauczycielskiego
d) Przebudowa i remont pomieszczenia ³azienki i przystosowanie go do funkcji szatni dla oddzia³u przedszkolnego
e) Wymiana wy³azu na dach nad pomieszczeniami administracji na II piêtrze
f) Modernizacja schodów wej¶ciowych od strony wschodniej
g) Wykonanie dojazdu do kuchni
h) Wymiana drzwi
i) Remont klatki schodowej
Wykaz prac budowlanych nie wymagaj±cych pozwolenia na budowê:
A) Remont pomieszczeñ kuchni, zaplecza kuchennego i sto³ówki
B) Wymiana wyk³adziny pod³ogowej w salach lekcyjnych
C) Wymiana instalacji elektrycznej
D) Przebudowa wej¶cia do budynku SP 2 w Wapnicy poprzez wykonanie zjazdu dla osób niepe³nosprawnych
E) Monitoring wizyjny na obiekcie szkolnym oraz przyleg³ym terenie
F) Remont klatki schodowej od strony wschodniej
O ) Odwodnienie
H) Wymiana drzwi
I) Adaptacja pomieszczenia na 1. Piêtrze
2.2 Wykonawca powinien zapewniæ funkcjonowanie placówki w takcie robót budowlanych, zapewniaj±c bezpieczny dostêp do sal lekcyjnych, sto³ówki i innych pracownikom placówki oraz uczniom.
Wykonawca podpisuj±c umowê o¶wiadcza, ¿e jest mu znany stan faktyczny placówki oraz zakres prac, winien tak¿e ustaliæ z U¿ytkownikiem wstêpny termin realizacji poszczególnych prac, aby nie zak³óciæ funkcjonowania placówki tj. prowadzenia lekcji, korzystania ze sto³ówki itp. itd. ( najpó¼niej 7 dni od dnia podpisania umowy).
Zamawiaj±cy WYMAGA sporz±dzenia harmonogramu rzeczowo- terminowo- finansowego zgodnie z zapisami w umowie.
2.3 Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi projekt, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót i na tej podstawie nale¿y wyceniæ ofertê.
Przedmiot zamówienia obejmuje tak¿e wszystkie inne czynno¶ci, wyra¼nie niewyspecyfikowane w opisie przedmiotu zamówienia, które z przyczyn technicznych, technologicznych lub organizacyjnych, s± lub stan± siê niezbêdne do wykonania robót opisanych w dokumentacji technicznej i w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
Zwraca siê uwagê, i¿ przy wynagrodzeniu rycza³towym przedmiar robót nie jest podstaw± do okre¶lenia zakresu robót budowlanych objêtych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze pozycje maj± byæ jedynie pomoc± w kalkulacji kosztów inwestycji, wobec tego jest on jedynie dokumentem wspomagaj±cym wycenê przedsiêwziêcia
2.4. W razie ró¿nicy w tre¶ci dokumentów przyjmuje siê, ¿e Wykonawca uwzglêdni³ w cenie oferty wszystkie posiadane informacje o przedmiocie zamówienia, a w razie sprzeczno¶ci pomiêdzy dokumentami, co do zakresu zamówienia przyjmuje siê, ¿e Wykonawca uwzglêdni³ w cenie oferty najszerszy mo¿liwy zakres wynikaj±cy z jakiegokolwiek udostêpnionego dokumentu, w tym odpowiedzi na pytania i zmian tre¶ci wskazanych wy¿ej dokumentów.
2.5. Materia³y uzyskane z rozbiórki konstrukcji lub czê¶ci robót, za wyj±tkiem odpadów powsta³ych w trakcie wykonywania robót, stanowi± w³asno¶æ Zamawiaj±cego i Wykonawca winien przedsiêwzi±æ wszelkie ¶rodki ostro¿no¶ci niezbêdne dla ich zachowania.
2.6. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zosta³y wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, ¼ród³o lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê, wskazaniu takiemu towarzysz± wyrazy "lub równowa¿ny".
2.7. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne, nie gorsze ni¿ wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwañ jako¶ciowych i technologicznych Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne o tym samym poziomie technologicznym, wydajno¶ciowym i funkcjonalnym zgodnie z za³o¿onym opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie ewentualne nazwy w³asne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urz±dzeñ i wyposa¿ania zawarte w SWZ oraz dokumentacji projektowej, zosta³y u¿yte w celu sprecyzowania oczekiwañ jako¶ciowych i technologicznych Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy informuje, ¿e dopuszcza sk³adanie ofert, w których poszczególne urz±dzenia b±d¼ materia³y wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mog± byæ zast±pione urz±dzeniami b±d¼ materia³ami równowa¿nymi. Poprzez pojêcie materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych nale¿y rozumieæ materia³y gwarantuj±ce realizacjê robót zgodnie z za³o¿eniami SWZ oraz zapewniaj±ce uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w dokumentacji SWZ oraz przedmiarze robót. Równowa¿ne produkty i urz±dzenia musz± byæ dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowi±zuj±cym prawem.
2.8. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisanym za pomoc± norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp.
2.9. Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê do poddania ewentualnych sporów w relacjach z Wykonawc± o roszczenie cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwi±zaniu sporu przed S±dem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osob± prowadz±c± inne polubowne rozwi±zanie sporu.
2.10. Wykonawca opracowuje szczegó³owy harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowego realizacji robót najpó¼niej 7 dni po podpisaniu umowy. W harmonogramie realizacji umowy Wykonawca przedstawia warto¶ci, terminy i czas wykonywania poszczególnych elementów prac obejmuj±cych roboty budowlane. Harmonogram akceptuje Zamawiaj±cy w terminie 5 dni od dnia otrzymania. Harmonogram musi zawieraæ uwzglêdnienie przeprowadzenia prac na czynnym budynku.
2.11. Po stronie Wykonawcy le¿y powiadomienie gestorów sieci np.: Telekomunikacji, Zak³adu Energetycznego, Zak³adu Gazowniczego, Firmy Teletechniczne o planowanej dacie rozpoczêcia inwestycji.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45432120-1 - Instalowanie nawierzchni pod³ogowych
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45431200-9 - K³adzenie glazury
45431100-8 - K³adzenie terakoty
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Opis warunków zamówienia szczegó³owo opisane s± w pkt. 8 SWZ5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Wykonawca zobowi±zany jest do wniesienia wadium w wysoko¶ci:25 000.00 PLN (s³ownie: dwadzie¶cia piêæ tysiêcy 00/100 PLN).
16.2. Wadium musi zostaæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 462).
16.3. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert±
16.4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: 44 1020 4795 0000
9702 0416 4349 (w tytule przelewu zaleca siê wpisaæ nazwê i sygnaturê postêpowania). Wadium musi wp³yn±æ na
wskazany rachunek bankowy najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert (decyduje data wp³ywu na rachunek
bankowy Zamawiaj±cego).
16.5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu
elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê porêczenia lub gwarancji oraz
powinno zawieraæ:
1) wskazanie Beneficjenta porêczenia lub gwarancji, którym musi byæ Gmina Miêdzyzdroje, Plac Ratuszowy 1 , 72-500
Miêdzyzdroje;
2) nazwê i adres siedziby Wykonawcy;
3) kwotê i termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia;
4) bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy porêczenia lub gwarancji do zap³aty kwoty wadium, na pierwsze pisemne
¿±danie Zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
16.6. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
16.7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium
nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98
ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy odrzuci ofertê Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
16.8. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub
porêczenia, wyst±pi odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, w przypadkach okre¶lonych w
art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wzór umowy stanowi za³±cznik do SWZ.Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmian umowy w nastêpuj±cym zakresie i na okre¶lonych poni¿ej warunkach:
dopuszczalne zmiany umowy szczegó³owo opisane s± we wzorze umowy w § 16
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-06-05 08:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: za po¶rednictwem platformy https://e-propublico.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-05 08:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Cena, GwarancjaINNE PRZETARGI MIÊDZYZDROJE
- Modernizacja Szko³y Podstawowej nr 2 w Wapnicy
- Wykonanie w formule zaprojektuj-wybuduj: 1) platformy multifunkcyjnej w Karnocicach, 2) platformy multifunkcyjnej w £unowie.
- Modernizacja budynku gospodarczego - przebudowa czê¶ci obiektu na kancelariê Obwodu Ochronnego Wicko, ul. Podgórna 18
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. "Przebudowa ulic pó³nocno-zachodniego kwarta³u w miejscowo¶ci Miêdzyzdroje".
- Zakup, dostawa i monta¿ wyposa¿enia placu zabaw do siedziby Przedszkola Miejskiego nr 1 "Morskie Skarby" w ramach zadania" Modernizacja Placówek o¶wiatowych na terenie Gminy Miêdzyzdroje- etap I"
- "Budowa budynku biurowego - samodzielnej kancelarii le¶nictwa Karsibór wraz z zagospodarowaniem terenu'' - II postêpowanie
wiêcej: przetargi MIÊDZYZDROJE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie remontu kuchni w tutejszym Domu.
- Wymiana stolarki okiennej w budynku Szko³y Podstawowej w Siemy¶lu
- Budowa krytego lodowiska wraz z infrastruktur± techniczn± na terenie Centrum Park w Chojnicach w formule zaprojektuj i wybuduj
- Budowa toru Pumptrack na terenie Parku D³uga w T³uszczu wspó³finansowanego ze ¶rodków Samorz±du Województwa Mazowieckiego programu "Mazowsze dla Sportu" - edycja 2024
- WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH POLEGAJ¡CYCH NA PRZEBUDOWIE PRACOWNI ORAZ DOSTOSOWANIU INFRASTRUKTURY TELEINFORMATYCZNEJ W ZESPOLE SZKÓ£ PONADPODSTAWOWYCH NR 3 W JAWORZNIE
- Roboty budowlane polegaj±ce na remoncie tarasów widokowych w budynku sêdziowskim przy ul. Olimpijskiej 4 w Dusznikach-Zdroju
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.