eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówPełnienie nadzoru inwestorskiego dla prac remontowych związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy na terenie województwa Małopolskiego

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-10-28

Ogłoszenie nr 510230351-N-2019 z dnia 28-10-2019 r.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla prac remontowych związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy na terenie województwa Małopolskiego

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Przedmiotowe zamówienia realizowane jest w ramach projektu nr POIS.02.04.00-00-0180/16 pn.: "Ochrona zagrożonych gatunków i siedlisk chronionych w ramach sieci Natura 2000 w Małopolsce" realizowanego przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Krakowie w ramach działania 2.4. oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 598196-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

tak

Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:

Bartłomiej Kruszyński prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą: Kancelaria Radcy Prawnego Bartłomiej Kruszyński ul. Bliska 1a/1, 43-316 Bielsko-Biała Adres do korespondencji: ul. Kościuszki 68, 34-300 Żywiec, Telefon: 505 519 740, e-mail: kancelaria.kruszynski@gmail.com REGON: 243431460 NIP: 679 30 58 172


I. 1) NAZWA I ADRES:

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 12080353600000, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 619 81 20, 619 81 21, e-mail izabela.znamirowska.rakow@rdos.gov.pl, faks 12 619 81 22.
Adres strony internetowej (url): http://krakow.rdos.gov.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa terenowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla prac remontowych związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy na terenie województwa Małopolskiego

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

CH.082.32.2019.MKl

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest profesjonalne świadczenie usług nadzoru inwestorskiego dla prac związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy polegających na remontach pokryć dachowych. 2. Zamówienie podzielone zostało na 5 następujących części: 1) Część zamówienia nr 1 - "Nadzór inwestorski nad remontem dachu budynku kościoła pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika i św. Barbary w Szyku"; 2) Część zamówienia nr 2 - "Nadzór inwestorski nad remontem dachu kościoła pw. św. Andrzeja Apostoła w Łukowicy"; 3) Część zamówienia nr 3 - "Nadzór inwestorski nad remontem dachu kościoła pw. św. Kosmy i Damiana w Wojkowej"; 4) Część zamówienia nr 4 - "Nadzór inwestorski nad remontem dachu kościoła pw. św. Łukasza w Izbach"; 5) Część zamówienia nr 5 - "Nadzór inwestorski nad remontem dachu budynku dawnej plebani w Krościenku nad Dunajcem". 3. W ramach: 1) części zamówienia nr 1 - Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach zamówienia pn.: "Wykonanie prac związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy polegających na remoncie pokrycia dachowego w kościele pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika i św. Barbary w Szyku", związanymi z wymianą pokrycia dachowego ze starego gontu na pokrycie z nowego gontu modrzewiowego wraz z wymianą deskowania dachu i uszkodzonych elementów więźby, oczyszczeniem i impregnacją więźby dachowej, wymianą instalacji odgromowej w kościele pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika i św. Barbary w Szyku (34-620 Jodłownik, Szyk 7); 2) części zamówienia nr 2 - Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach zamówienia pn.: "Wykonanie prac związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy polegających na remoncie pokrycia dachowego w kościele pw. św. Andrzeja Apostoła w Łukowicy", związanymi z wymianą pokrycia dachowego wraz z wieżą i sygnaturką z blachy stalowej ocynkowanej na pokrycie z blachy miedzianej wraz z orynnowaniem, wymianę deskowania dachu oraz oczyszczenie i impregnację więźby dachowej, wymianą instalacji odgromowej w kościele pw. św. Andrzeja Apostoła w Łukowicy (34-606 Łukowica, Łukowica 11); 3) części zamówienia nr 3 - Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach zamówienia pn.: "Wykonanie prac związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy polegających na remoncie pokrycia dachowego w kościele pw. św. Kosmy i Damiana w Wojkowej", związanymi z wymianą pokrycia dachowego i wież z blachy stalowej ocynkowanej na pokrycie z blachy miedzianej wraz z orynnowaniem, wymianę deskowania dachu oraz oczyszczenie i impregnację więźby dachowej i deskowania stropu, wymianę instalacji odgromowej wymianą okuć na elewacjach, w kościele pw. św. Kosmy i Damiana w Wojkowej (33-370 Muszyna, powroźnik 50); 4) części zamówienia nr 4 - Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach zamówienia pn.: "Wykonanie prac związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy polegających na remoncie pokrycia dachowego w kościele pw. św. Łukasza Apostoła w Izbach", związanymi z wymianą pokrycia dachowego i wież budynku kościoła z blachy stalowej ocynkowanej na pokrycie z blachy miedzianej wraz z orynnowaniem, wymianę deskowania dachu oraz oczyszczenie i impregnację więźby dachowej i deskowania stropu, wymianę instalacji odgromowej, wymianę okuć na elewacjach, odtworzenie podestów komunikacyjnych na strychu w kościele pw. św. Łukasza w Izbach (38-313 Izby, Izby 35); 5) części zamówienia nr 5 - Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach zamówienia pn.: "Wykonanie prac związanych z ochroną letnich stanowisk nietoperzy polegających na remoncie pokrycia dachowego w budynku dawnej plebani w Krościenku nad Dunajcem", związanymi z wymianą pokrycia dachu z blachy stalowej na gont modrzewiowy łącznie z deskowaniem, rynnami, rurami spustowymi i instalacją odgromową oraz wymiana uszkodzonych elementów więźby w budynku dawnej plebani w Krościenku nad Dunajcem (34-450 Krościenko nad Dunajcem, Rynek 32). 4. Usługi winny być świadczone przez wykwalifikowanego inspektora nadzoru inwestorskiego posiadającego kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania usług nadzoru inwestorskiego zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.). 5. Zamawiający wymaga aby inspekcje terenu budowy (każdego obiektu z osoba - w razie wyboru więcej niż jednej części zamówienia) odbywały się w przedziale od 1 razu do 3 razy w tygodniu, w dni powszednie. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w Formularzu Oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, ile będzie dokonywał inspekcji terenu budowy (każdego obiektu z osoba - w razie wyboru więcej niż jednej części zamówienia) w okresie obowiązywania umowy. 6. Szczegółowy zakres przedmiotu niniejszego zamówienia oraz warunki jego realizacji precyzuje załącznik nr 6 do SIWZ - Projekt umowy oraz załącznik nr 7 do SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ). 7. Zamawiający do wykonania powyższego zamówienia nie wskazuje czynności w zakresie realizacji zamówienia, w stosunku do których wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Przedmiot zamówienia obejmuje jedynie czynności wykonywane przez inspektorów nadzoru, tj. osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), a te nie polegają na wykonaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 71520000-9


Dodatkowe kody CPV: 71248000-8, 71310000-4, 71315210-4, 71530000-2, 71540000-5, 71631300-3, 72220000-3, 71313430-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Nadzór inwestorski nad remontem dachu budynku kościoła pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika i św. Barbary w Szyku

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 10733.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PUH Jerzy Gawlik
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Zaruskiego 6
Kod pocztowy: 34-500
Miejscowość: Zakopane
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 11270.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 11270.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 15000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Nadzór inwestorski nad remontem dachu kościoła pw. św. Andrzeja Apostoła w Łukowicy

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 10733.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PUH Jerzy Gawlik
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Zaruskiego 6
Kod pocztowy: 34-500
Miejscowość: Zakopane
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 11970.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 11970.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 12500.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Nadzór inwestorski nad remontem dachu kościoła pw. św. Kosmy i Damiana w Wojkowej

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 10733.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Handlowo Budowlany Tadeusz Desaniuk
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Powroźnik 77/b
Kod pocztowy: 33-370
Miejscowość: Muszyna
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 9225.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 9225.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 15000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Nadzór inwestorski nad remontem dachu kościoła pw. św. Łukasza w Izbach

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 10733.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Handlowo Budowlany Tadeusz Desaniuk
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Powroźnik 77/b
Kod pocztowy: 33-370
Miejscowość: Muszyna
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 9225.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 9225.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 15000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 5

NAZWA: Nadzór inwestorski nad remontem dachu budynku dawnej plebani w Krościenku nad Dunajcem

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 10733.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PUH Jerzy Gawlik
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Zaruskiego 6
Kod pocztowy: 34-500
Miejscowość: Zakopane
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 8270.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 8270.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 15000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.