eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MszczonówZabezpieczenie dodatkowej obsługi ratowniczejw Kompleksie Basenów Termalnych w Mszczonowie przy ul. Warszawskiej 52



Ogłoszenie z dnia 2025-12-09

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zabezpieczenie dodatkowej obsługi ratowniczejw
Kompleksie Basenów Termalnych w Mszczonowie przy ul. Warszawskiej 52

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Sportu i Rekreacji

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016070873

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Warszawska 52

1.5.2.) Miejscowość: Mszczonów

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-320

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski

1.5.7.) Numer telefonu: 46 857 87 81

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: termy@termy-mszczonow.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.termy-mszczonow.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zabezpieczenie dodatkowej obsługi ratowniczejw
Kompleksie Basenów Termalnych w Mszczonowie przy ul. Warszawskiej 52

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cdab6eb0-28fc-4e07-84d7-0cd79970fc56

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00587656

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00048400/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 zabezpieczenie dodatkowej obsługi ratowniczej w Kompleksie Basenów Termalnych w Mszczonowie przy ul. Warszawskiej 52

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cdab6eb0-28fc-4e07-84d7-0cd79970fc56

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:
1) poczty elektronicznej: termy@termy-mszczonow.eu
lub
2) platformy e-Zamówienia („Platforma”) https://ezamowienia.gov.pl, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuję wyłącznie przy użyciu Platformy.
2. Korzystanie z Platformy e- Zamówienia jest bezpłatne.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
6. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. 2024 r., poz. 773), zwanego dalej „Rozporządzeniem KRI”.
7. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
8. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
1) .zip;
2) .7Z.
9. Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w Rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages.
Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
10. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
11. Zamawiający zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów, np. osobistym i kwalifikowanym, może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
12. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
13. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
14. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
15. Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików, co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
16. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) może odbywać się elektronicznie za pośrednictwem:
1) dedykowanego formularza dostępnego na Platformie e- Zamówienia pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana;
lub
2) poczty elektronicznej, na adres email: termy@termy-mszczonow.eu
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy powinni posługiwać się numerem referencyjnym postępowania lub numerem ogłoszenia o zamówieniu.
17. Pozostałe wymagania Zamawiający opisał w SWZ (rozdz. XIII).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): I. Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016, nr 119, s. 1 ze zm.), zwanego dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w Mszczonowie reprezentowany przez Dyrektora Ośrodka z siedzibą przy ul. Warszawska 52, 96-320 Mszczonów, tel. 46 857 87 81 – zwanego dalej „Administratorem” lub „Zamawiającym”.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się pod adresem e-mali: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie, kierując korespondencję pod adres siedziby Administratora.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia pn: „Zabezpieczenie dodatkowej obsługi ratowniczej w Kompleksie Basenów Termalnych w Mszczonowie przy ul. Warszawskiej 52”, na podstawie w art. 2 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych,
4) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO – jako niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na mocy przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530) oraz innych przepisów prawa.
5) Administrator przetwarza dane w oparciu o następujące podstawy prawne:
-ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
-ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 ze zm.),
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
-rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r, poz. 2415),
-Art. 6 ust. 1 lit. f RODO- w związku z uzasadnionymi interesami administratora polegającymi na ewentualnym dochodzeniu roszczeń oraz w związku z realizacją zawartej umowy art. 6 ust. 1 lit b RODO).
6) W związku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w pkt. 3, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) podmioty lub organy uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa;
b) podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem są współadministratorami danych osobowych lub przetwarzają w imieniu Administratora dane osobowe, jako podmioty przetwarzające;
c) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 6 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
d) podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów np. do prowadzenia kontroli, jak również zainteresowani w oparciu o przepisy o dostępie do informacji publicznej; ponadto odbiorcami danych mogą być również podmioty dostarczające lub utrzymujące infrastrukturę IT Administratora, podmioty i osoby świadczące usługi prawne, brokerskie, firmy archiwizujące dokumenty.
7) Pani/Pana dane nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

Pozostałe wymagania Zamawiający opisał w SWZ (rozdz. II).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: S.260.4.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług w zakresie ratownictwa wodnego, na terenie obiektu Kompleksu Basenów Termalnych w Mszczonowie, pozostającego w dyspozycji Ośrodka Sportu i Rekreacji w Mszczonowie.
2. Przedmiot zamówienia będzie świadczony w ilości od 6500 do 8000 godzin (ilość maksymalna), w Kompleksie Basenów Termalnych w Mszczonowie przy ul. Warszawskiej 52.
3. Szczegółowy opis zakresu obowiązków oraz wymagania dotyczące realizacji zamówienia zawiera SWZ oraz Wzór umowy, stanowiący załącznik nr 7 do SWZ.
4. Zamawiający przewidział możliwość skorzystania ze wznowienia, o którym mowa w § 12 Wzoru Umowy (Załącznik nr 7 do SWZ).

4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak

4.2.12.) Opis wznowienia

1. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z wznowienia realizacji usługi objętej przedmiotem umowy, tj. świadczenia usługi w terminie od dnia 2 stycznia 2027 do 31 grudnia 2027 r., po zakończeniu świadczenia usługi w ramach zamówienia podstawowego. Zamawiający może wznowić realizację usług w zakresie wskazanym w § 1 Umowy albo część tego zakresu. Ponadto, jeżeli na zasadach określonych w niniejszej Umowie, został zwiększony albo zmniejszony zakres świadczonych usług, wówczas wznowieniem może być objęty również ww. zwiększony albo zmniejszony zakres świadczonych usług.
2. Wznowienie następuje jednokrotnie, na warunkach przewidzianych dla zamówienia podstawowego.
3. Cena realizacji zamówienia (w ramach skorzystania z wznowienia) będzie zwiększona o 4 % w stosunku do ceny, o której mowa w § 3 ust 1 i ust 2 Umowy, chyba że na etapie realizacji zamówienia podstawowego cena uległa zmianie np. (wskutek innej waloryzacji), wówczas obowiązującą ceną realizacji zamówienia (w ramach wznowienia) będzie cena po dokonaniu ostatniej zmiany przez Strony + 4 % ceny, o której mowa w § 3 ust 1 i ust 2 Umowy.
4. Wznowienie następuje w drodze pisemnego oświadczenia Zamawiającego złożonego Wykonawcy w formie pisemnej na co najmniej 15 dni przed upływem terminu świadczenia usługi w ramach zamówienia podstawowego.
5. W przypadku skorzystania ze wznowienia, Strony będą mogły dokonać zmian Umowy na zasadach przewidzianych w niniejszej Umowie.
6. W przypadku skorzystania ze wznowienia Wykonawca jest zobowiązany do dalszego świadczenia usługi przez okres wskazany w ust. 1. Odmowa realizacji usługi w ramach wznowienia będzie traktowana jako niewywiązanie się Wykonawcy ze zobowiązań umownych i będzie skutkować naliczeniem kar umownych, na zasadach określonych w § 8 Umowy.
7. W przypadku braku skorzystania przez Zamawiającego ze wznowienia Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług – t.j. zabezpieczenie dodatkowej obsługi ratowniczej w Kompleksie Basenów Termalnych w Mszczonowie przy ul. Warszawskiej 52, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia lub przedłużenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel – do wysokości 50% pierwotnej wartości zamówienia podstawowego brutto i do maksymalnie 4000 godzin świadczenia usługi ratowniczej. W celu udzielenia zamówienia Zamawiający przeprowadzi postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki, w którym Zamawiający i Wykonawca negocjować będą m.in. postanowienia umowy, w tym cenę za 1 godzinę świadczenia usługi.
Ponadto, zamówienie, o którym mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp będzie udzielone Wykonawcy który spełni łącznie warunki dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada:
aktualne uprawnienia do wykonywania ratownictwa wodnego zgodnie z art. 12 ust 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych tj. zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz aktualny wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Z 2024r, poz. 652 ze zm.);
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca musi wykazać, że:
dysponuje lub będzie dysponował osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj. co najmniej 12 osobami spełniającymi wymagania ratownika wodnego zgodnie z art 15 a) ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Złożone oferty będą oceniane przez Zamawiającego przy zastosowaniu następujących kryteriów:
1) Cena za 1 godzinę świadczenia usługi przez 1 ratownika wodnego (C) – znaczenie 60 % (60 pkt).
Dla celów porównawczych przyjmuje się, że 1% = 1 pkt.
Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów, (60pkt) oferty następne będą oceniane wg wzoru:
C = [C min / C bad] x 60 pkt
gdzie:
C – liczba punktów za cenę ofertową
C min – najniższa cena ofertowa spośród ofert badanych
C bad – cena oferty badanej
Oferta wykonawcy może w tym kryterium uzyskać maksymalnie 60 pkt

2) Kontrola świadczenia usług przez koordynatora (K) –znaczenie 20% (20pkt )
Dla celów porównawczych przyjmuje się, że 1% = 1 pkt.
Kryterium Kontrola świadczenia usług przez koordynatora będzie rozpatrywana na podstawie informacji złożonej przez Wykonawcę w formularzu oferty.
Kontrola świadczenia usług przez koordynatora została opisana w § 4 ust 5 umowy.
Oferowana przez Wykonawcę ilość kontroli świadczenia usług przez koordynatora w jednym tygodniu (od poniedziałku do niedzieli) nie może być mniejsza niż 1 raz.


3) Przeprowadzenie szkolenia z pierwszej pomocy (Sz) –znaczenie 20% (20pkt )
Dla celów porównawczych przyjmuje się, że 1% = 1 pkt.
Kryterium przeprowadzenie szkolenia z pierwszej pomocy będzie rozpatrywana na podstawie informacji złożonej przez Wykonawcę w formularzu oferty.
Przeprowadzenie szkolenia z pierwszej pomocy zostało opisane w § 4 ust 8 umowy.
Oferowana przez Wykonawcę ilość przeprowadzonych szkoleń z pierwszej pomocy w czasie obowiązywania umowy nie może być mniejsza niż 1 raz.

Łączna punktacja oferty zostanie wyliczona według wzoru:
W = C+K+Sz;
W – łączna punktacja oferty badanej;
C – punktacja według kryterium ,,Cena za 1 godzinę świadczenia usługi przez 1 ratownika wodnego” oferty badanej w danej części;
K – punktacja według kryterium ,,Kontrola świadczenia usług przez koordynatora” oferty badanej w danej części;
Sz – punktacja według kryterium „Przeprowadzenie szkolenia z pierwszej pomocy” oferty badanej w danej części;
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę Wykonawcy, który spełni warunki udziału w postępowaniu, nie podlega wykluczeniu, a jego oferta nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą ilość punktów.

Pozostałe informacje Zamawiający opisał w SWZ (rozdz. XIX).

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kontrola świadczenia usług przez koordynatora (K)

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Przeprowadzenie szkolenia z pierwszej pomocy (Sz)

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualne uprawnienia do wykonywania ratownictwa wodnego zgodnie z art. 12 ust 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych tj. zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz aktualny wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek będzie spełniony, jeżeli każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełni powyższy wymóg i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca musi wykazać, że:
a) dysponuje lub będzie dysponował osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego tj. co najmniej 12 osobami spełniającymi wymagania ratownika wodnego zgodnie z art 15 a) ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.
Uwaga!
Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie powyższych wymagań, dopuszcza odpowiadające im wymagania, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia na podstawie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 334 ze zm.).

Zamawiający wymaga aby, przy wykazywaniu przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, albo na zasadach określonych w artykule 118 ustawy Pzp, warunki określone w niniejszym pkt były spełnione przez Wykonawców wspólnie.
Uwaga!
Patrz pkt XX ust 3 SWZ.

b) wykonał lub wykonywał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie usługi ratownictwa wodnego świadczone na kąpieliskach wodnych lub miejscach wykorzystywanych do kąpieli, o wartości każdej usługi minimum 100 000,00 zł brutto, przy czym ww. usługi powinny być świadczone przez ratowników spełniających wymagania określone art 15 a) ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.

Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie powyższych wymagań, dopuszcza odpowiadające im wymagania, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia na podstawie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r., poz. 334 ze zm.).

Uwaga!
Zamawiający wymaga aby przy wykazywaniu przez wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia albo na zasadach określonych w artykule 118 ustawy Pzp, warunki określone w niniejszym pkt były spełnione samodzielnie przez jednego wykonawcę.
Powyższe oznacza, że w przypadku wykazania doświadczenia zakazuje się łączenia zamówień przez dwa lub więcej podmioty.
Ponadto wykonawca, będąc członkiem konsorcjum w uprzednio wykonanym zamówieniu, może posłużyć się nabytym doświadczeniem tylko i wyłącznie w przypadkach, kiedy dane usługi wykonał osobiście. Istotna jest jedynie część faktycznie przez niego zrealizowana.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków:

1) odpisu lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem – również dla podmiotu trzeciego, jeżeli wykonawca powołuje się na zasoby;
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j: Dz. U. z 2025 r. poz. 1714) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków:
1) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ;
2) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – zgodnie z treścią załącznika nr 6 do SWZ;
3) aktualne uprawnienia do wykonywania ratownictwa wodnego zgodnie z art. 12 ust 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych tj. zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz aktualny wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku: PKO Bank Polski S.A., Nr rachunku: 08 1020 1042 0000 8502 0349 0448 z dopiskiem „Wadium - nr postępowania S.260.4.2025, nazwa Zabezpieczenie dodatkowej obsługi ratowniczej w Kompleksie Basenów Termalnych w Mszczonowie przy ul. Warszawskiej 52”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp., bez potwierdzania tych okoliczności;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Warszawska 52 96-320;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa ustawa Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do Formularza oferty.
4 Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Ponadto, Zamawiający określił w SWZ (w szczególności w rozdz. VIII) wymagania dot. wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wszelkie zmiany do umowy zostały określone w załączniku nr 7 do SWZ - Wzór Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-17 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-17 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-15

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r (t.j.: DZ. U. z 2025 r, poz. 514) o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Pozostałe informacje Zamawiający opisał w SWZ.
3. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym, o jakim stanowi art. 275 pkt 1 Pzp w związku z art. 359 pkt 2) Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.