eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SkrzyszówDostawa sprzętu komputerowego, sieciowego z wdrożeniem oraz podniesieniem poziomu bezpieczeństwa dla UG oraz CUS w Skrzyszowie w związku z realizacją projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"



Ogłoszenie z dnia 2025-12-03

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa sprzętu komputerowego, sieciowego z wdrożeniem oraz podniesieniem poziomu bezpieczeństwa dla UG oraz CUS w Skrzyszowie w związku z realizacją projektu „Cyberbezpieczny Samorząd”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKRZYSZÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660861

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 642

1.5.2.) Miejscowość: Skrzyszów

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-156

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@ug.skrzyszow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/ugskrzyszow

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa sprzętu komputerowego, sieciowego z wdrożeniem oraz podniesieniem poziomu bezpieczeństwa dla UG oraz CUS w Skrzyszowie w związku z realizacją projektu „Cyberbezpieczny Samorząd”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2737af71-c667-4b4f-a67e-bdc2f1d269c8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00574234

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

„Cyberbezpieczny Samorząd. Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe. Działanie 2.2. - Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa” - środki pochodzące z Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2737af71-c667-4b4f-a67e-bdc2f1d269c8

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: inwestycje@ug.skrzyszow.pl
i/lub ePUAP'u https://epuap.gov.pl/wps/portal (Uwaga! Nie dotyczy składania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2)Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3)Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: inwestycje@ug.skrzyszow.pl
(Uwaga! Nie dotyczy składania ofert).
4)W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/Podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
5)Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
6)Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
7)Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
8)Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
9)W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w kafelku „Moje zgłoszenia w Centrum pomocy” – „Nowe zgłoszenie" lub w kafelku "FAQ" - "Nie znalazłem rozwiązania, chcę zgłosić problem".
10)Pozostałe wymagania w zakresie komunikacji zostały wskazane w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1.administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Urząd Gminy Skrzyszów reprezentowany przez Wójta Gminy Skrzyszów z siedzibą w Urzędzie Gminy Skrzyszów, 33-156 Skrzyszów 642;
2.inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Skrzyszów jest Pan Piotr Chrupek, kontakt:
e-mail: iod@ug.skrzyszow.pl;
3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym (bez negocjacji); nazwa: „Dostawa sprzętu komputerowego, sieciowego z wdrożeniem oraz podniesieniem poziomu bezpieczeństwa dla Urzędu Gminy w Skrzyszowie oraz jednostki Centrum Usług Społecznych w Skrzyszowie w związku z realizacją projektu „Cyberbezpieczny Samorząd”
4.odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.). Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
5. Szczegóły dotyczące RODO zawarte są w rozdziale XXIII SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.2.43.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego, sieciowego z wdrożeniem oraz podniesieniem poziomu bezpieczeństwa dla Urzędu Gminy w Skrzyszowie oraz jednostki Centrum Usług Społecznych w Skrzyszowie w związku z realizacją projektu „Cyberbezpieczny Samorząd. Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe. Działanie 2.2.- Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa” - środki pochodzące z Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027. Niniejsze zamówienie obejmuje:
1) dostawę sprzętu i oprogramowania na potrzeby Urzędu Gminy Skrzyszów oraz Centrum Usług Społecznych w Skrzyszowie (opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 5 do SWZ – opis, specyfikacja przedmiotu zamówienia),
2) wdrożenie dostarczonego sprzętu i oprogramowania w Urzędzie Gminy Skrzyszów oraz Centrum Usług Społecznych w Skrzyszowie, polegające w szczególności na:
a) wdrożenie dostarczonego sprzętu i oprogramowania w Urzędzie Gminy Skrzyszów:
 zainicjowaniu, konfiguracji sieciowej oraz instalacji środowiska wirtualizacji na 3 dostarczonych serwerach,
 migracji wskazanych maszyn wirtualnych ze środowisk Hyper-V/VMware na nowe środowisko wirtualizacji,
 segmentacji sieci LAN w oparciu o 802.1Q (zaplanowanie i wdrożenie) wraz z konfiguracją odpowiednich polityk na urządzeniu UTM dla poszczególnych segmentów sieci,
 konfiguracji wszystkich dostarczonych zarządzalnych przełączników sieciowych w siedzibie Urzędu Gminy Skrzyszów oraz dostosowanie ich do poprawnego działania z nowymi urządzeniami w sieci jednostki,
 instalacji dostarczonego zasilacza awaryjnego UPS w szafie teleinformatycznej.
b) wdrożenie dostarczonego sprzętu i oprogramowania w Centrum Usług Społecznych w Skrzyszowie:
 inicjalizacji oraz utworzeniu podstawowej polityki dla dostarczonego urządzenia typu UTM uwzględniająca obecnie działające w sieci urządzenia oraz nowo dostarczone urządzenia,
 zainicjowaniu, konfiguracji sieciowej oraz instalacja środowiska wirtualizacji na 2 dostarczonych serwerach,
 instalacji dostarczonych systemów operacyjnych w środowisku wirtualnym,
 migracji serwera fizycznego oraz maszyny wirtualnej na nowe środowisko wirtualne,
 konfiguracji wszystkich dostarczonych zarządzalnych przełączników sieciowych w siedzibie Centrum Usług Społecznych w Skrzyszowie oraz dostosowanie ich do poprawnego działania z nowymi urządzeniami w sieci jednostki,
 inicjalizacji i konfiguracji dostarczonego NAS jako magazyn dla kopii zapasowych,
 instalacji dostarczonego systemu backupowego oraz utworzenie planów backupowych dla jednego serwera fizycznego, 2 maszyn wirtualnych oraz 12 stacji roboczych,
 instalacji dostarczonego UPS w szafie teleinformatycznej,
3) wykonanie aktualizacji zabezpieczeń dla wdrożonego Systemu Informacji Przestrzennej IPmap w Urzędzie Gminy w Skrzyszowie:
a) DZIAŁANIA DLA SYSTEMU IPMAP:
- wymiana systemu operacyjnego dla IPmap (linux) – instalacja najnowszej wersji posiadającej wsparcie minimum do końca 2026 r.
 przygotowanie: stworzenie kopii zapasowych całego systemu oraz danych, aby zapewnić możliwość przywrócenia w razie wystąpienia problemów,
 testowanie: przeprowadzenie instalacji nowej wersji Debiana na środowisku testowym, co pozwoli zidentyfikować potencjalne problemy kompatybilności,
 migracja: uruchomienie procesu aktualizacji na serwerze produkcyjnym zgodnie z procedurami bezpieczeństwa i minimalizacji przestojów,
 konfiguracja systemu: ustawienie niezbędnych usług i aplikacji, takich jak IPmap, ipMapApi, SSH, firewall, oraz monitoring systemu,
 testy końcowe: sprawdzenie poprawności działania zaktualizowanego systemu operacyjnego oraz integracji z istniejącymi aplikacjami, szczególnie z bazą danych Postgres.
- wymiana bazy danych dla IPmap (Postgres) – instalacja najnowszej wersji posiadającej wsparcie minimum do końca 2026 r.
 analiza zgodności: sprawdzenie zależności i kompatybilności aplikacji IPmap z nową wersją Postgres,
 przygotowanie kopii zapasowych: backup danych przed migracją do nowej wersji,
 instalacja nowej wersji: instalacja Postgres na serwerze testowym, weryfikacja ustawień konfiguracji i optymalizacji pod kątem bezpieczeństwa i wydajności,
 testy migracyjne: wykonanie migracji danych na środowisku testowym, testowanie integralności oraz wydajności działania nowej bazy danych,
 wdrożenie w środowisku produkcyjnym: migracja danych oraz konfiguracja nowej wersji na serwerze produkcyjnym,
 testy funkcjonalne: weryfikacja działania aplikacji w połączeniu z nową wersją bazy oraz przeprowadzenie testów obciążeniowych.
- wymiana silnika do obliczeń geodezyjnych dla IPmap (PostGIS):
 analiza kompatybilności: sprawdzenie zgodności z wersją Postgres oraz z aplikacją IPmap, w tym z istniejącymi zapytaniami SQL i funkcjami przestrzennymi,
 instalacja i konfiguracja: instalacja nowej wersji PostGIS na środowisku testowym, ustawienie parametrów optymalizacyjnych oraz testowanie funkcji geodezyjnych,
 migracja danych geodezyjnych: migracja danych przestrzennych i ich testowanie pod kątem integralności oraz zgodności z nową wersją PostGIS,
 optymalizacja indeksów: aktualizacja lub rekonstrukcja indeksów przestrzennych dla poprawy wydajności,
 testy i wdrożenie w środowisku produkcyjnym: Przeniesienie zmian do środowiska produkcyjnego oraz testy wydajnościowe i funkcjonalne.
- migracja danych:
 audyt danych: analiza struktury danych, weryfikacja spójności oraz ocena, które dane wymagają dodatkowej konwersji przed migracją,
 tworzenie kopii zapasowej: wykonanie pełnego backupu danych oraz zapewnienie planu przywrócenia na wypadek błędów migracji,
 migracja testowa: przeniesienie danych do środowiska testowego i weryfikacja ich integralności, spójności oraz poprawności działania,
 konwersja danych: jeśli wymagane, konwersja danych na nowe formaty lub struktury, zgodnie z wymaganiami nowej bazy danych i systemu operacyjnego,
 migracja do środowiska produkcyjnego: przeniesienie danych do nowego środowiska produkcyjnego,
 weryfikacja poprawności: sprawdzenie, czy wszystkie dane zostały przeniesione poprawnie i działają zgodnie z założeniami systemu.
- upgrade systemu IPmap do wersji posiadającej możliwość pełnej rejestracji zdarzeń:
 analiza funkcjonalna: zidentyfikowanie zdarzeń, które mają być rejestrowane (np. logowanie użytkowników, zmiany w danych, pobrania map),
 aktualizacja systemu IPmap: instalacja najnowszej wersji IPmap na środowisku testowym (serwer) i weryfikacja poprawności działania nowych funkcji,
 konfiguracja rejestracji zdarzeń: ustawienie parametrów logowania, w tym poziomu szczegółowości i zakresu rejestrowanych operacji,
 bezpieczeństwo danych: upewnienie się, że dostęp do logów jest ograniczony do upoważnionych użytkowników oraz że dane logowania są odpowiednio zabezpieczone,
 wdrożenie w środowisku produkcyjnym: aktualizacja IPmap na serwerze produkcyjnym i przeprowadzenie testów funkcjonalnych,
 monitoring i analiza: implementacja monitorowania działania rejestracji zdarzeń oraz analiza wydajności w trybie produkcyjnym.
- upgrade systemu IPmap do wersji posiadającej wsparcie dla szyfrowania danych:
 wybór metody szyfrowania: decyzja o algorytmie szyfrowania (np. AES),
 instalacja narzędzi szyfrujących: wdrożenie oprogramowania szyfrującego dla danych wrażliwych w bazie danych,
 przygotowanie kluczy szyfrujących: generacja kluczy szyfrujących,
 implementacja szyfrowania danych: szyfrowanie danych wrażliwych w bazie oraz dostosowanie zapytań i aplikacji, aby mogły obsługiwać zaszyfrowane dane,
 testy wydajnościowe i funkcjonalne: sprawdzenie działania szyfrowania na środowisku testowym, ocena wpływu na wydajność oraz integralność danych,
 szyfrowanie w produkcji: wdrożenie szyfrowania w środowisku produkcyjnym i monitoring działania oraz bezpieczeństwa danych,
 dokumentacja i szkolenie: opracowanie dokumentacji dla administratorów dotyczącej procedur szyfrowania oraz szkolenie personelu z obsługi nowego systemu zabezpieczeń.
- aktualizacja i testy aplikacji IPmap na stanowiskach (użytkownik końcowy):
 aktualizacja do wersji wspierającej logowanie zdarzeń i szyfrowanie danych: wdrożenie nowej wersji IPmap na wybranych stanowiskach testowych, która obsługuje rejestrację zdarzeń i szyfrowanie danych, aby sprawdzić kompatybilność aplikacji z zaszyfrowanymi i zmigrowanymi danymi,
 testy funkcjonalne: sprawdzenie poprawności działania kluczowych funkcji IPmap, takich jak wyświetlanie map, przetwarzanie zapytań geodezyjnych, rejestrowanie zdarzeń oraz integracja z zaszyfrowanymi danymi,
 weryfikacja dostępu do danych: upewnienie się, że zaszyfrowane dane są dostępne i poprawnie deszyfrowane dla autoryzowanych użytkowników oraz że nieautoryzowani użytkownicy nie mają dostępu do tych danych,
 testy wydajnościowe: ocena, czy operacje na zaszyfrowanych danych nie powodują znacznego spadku wydajności aplikacji na stanowiskach użytkowników,
 identyfikacja i raportowanie błędów: monitorowanie działania aplikacji, zgłaszanie ewentualnych problemów oraz ich analiza w celu ich szybkiego rozwiązania,
 aktualizacja na stanowiskach produkcyjnych: po pomyślnych testach na stanowiskach testowych przeprowadzenie pełnej aktualizacji na stanowiskach produkcyjnych,
 szkolenie użytkowników końcowych: zapewnienie wsparcia dla użytkowników w zakresie korzystania z nowej wersji IPmap, w tym zapoznanie ich z nowymi funkcjami oraz procedurami bezpieczeństwa związanymi z szyfrowaniem danych.
b) DZIAŁANIA DLA SYSTEMU IPPORTAL I IPMAP:
- wymiana systemu operacyjnego dla IPportal (linux) – instalacja najnowszej wersji posiadającej wsparcie minimum do końca 2026 r.
- przygotowanie: stworzenie kopii zapasowych całego systemu oraz danych, aby zapewnić możliwość przywrócenia w razie wystąpienia problemów,
- testowanie: przeprowadzenie instalacji nowej wersji Debiana na środowisku testowym, co pozwoli zidentyfikować potencjalne problemy kompatybilności.
Ciąg dalszy opisu przedmiotu zamówienia w Rozdziale V ust. 1 SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 48822000-6 - Serwery komputerowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

32420000-3 - Urządzenia sieciowe

31682530-4 - Awaryjne urządzenia energetyczne

48710000-8 - Pakiety oprogramowania do kopii zapasowych i odzyskiwania

30234000-8 - Nośniki do przechowywania

72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas realizacji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4)zdolności technicznej lub zawodowej:
W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości dotyczące: doświadczenia tj. Zamawiający uzna że warunek doświadczenia jest spełniony jeśli Wykonawca wykonał w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował co najmniej 1 dostawę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Za dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia Zamawiający uzna 1 dostawę polegającą na dostarczeniu i wdrożeniu sprzętu komputerowego (przy czym przez „wdrożenie” rozumie się w szczególności: instalację, konfigurację, uruchomienie, integrację ze środowiskiem Zamawiającego oraz doprowadzenie sprzętu do stanu pełnej funkcjonalności), wraz z wykonaniem usługi informatycznej polegającej na aktualizacji i/lub wdrożeniu systemu informacji przestrzennej, o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto.
2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń według zasady: spełnia - nie spełnia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składane na podstawie art. 125 ust 1 ustawy Pzp (zał. 2a do SWZ) w
zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SWZ, składane pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2.Oświadczenia, o których mowa w rozdz. XVI ust. 2 SWZ, stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert.
3.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w rozdz. XVI ust. 2 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (zał. 2b do SWZ)
4.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w rozdz. XVI ust.2 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia
5.Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składane na podstawie art. 462 ust 5 ustawy Pzp (wg zał. nr 2e do SWZ) w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SWZ, składają również Podwykonawcy niebędący podmiotami udostępniającymi zasoby, składane pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Aktualne na dzień składania ofert ośw. o spełnianiu war. udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (zał. 2c do SWZ) w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SWZ.
2.Ośw., o których mowa w rozdz. XVI ust. 2 SWZ, stanowią dowód potwierdzający spełnianie war. udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępując wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z ośw., o którym mowa w rozdz. XVI ust. 2 SWZ, także ośw. podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające odpowiednio spełnianie war. udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (zał. 2d do SWZ).
4.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, ośw., o których mowa w rozdz. XVI ust. 2 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Ośw. te potwierdzają spełnianie war. udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie war. udziału w postępowaniu.
5.W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1)wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert – określonych w rozdz. XIV ust. 1 pkt. 4 SWZ – zał. nr 6 do SWZ;
6.Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostawy wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w ust. 5 pkt. 1), dotyczy dostaw, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1.Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 106 ustawy Pzp, potwierdzających, że zaoferowana dostawa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w odniesieniu do:
1)serwera z oprogramowaniem systemowym i licencjami dostępowymi oraz systemem do wirtualizacji – pozycja w rozdziale VII w załączniku nr 5 do SWZ,
2)serwera z systemem do wirtualizacji – pozycja w rozdziale VIII w załączniku nr 5 do SWZ,
3)serwera z systemem do wirtualizacji – pozycja w rozdziale IX w załączniku nr 5 do SWZ, należy dostarczyć następujące dokumenty:
a)dokumenty z wynikami testów na zainstalowane dwa procesory min. 8-rdzeniowe, min. 2.6GHz z częstotliwości nominalnej, klasy x86, osiągające minimalne wyniki testów w konfiguracji dwuprocesorowej:
- SPECrate2017_int_base wynik min. 169 pkt,
- SPECrate2017_int_peak wynik min. 174 pkt,
- SPECrate2017_fp_base wynik min. 246 pkt,
- SPECrate2017_fp_peak wynik min. 252 pkt,
Maksymalny TDP dla procesora 125W,
b)certyfikaty: serwer musi być wyprodukowany zgodnie z normą: ISO-9001, ISO-14001, ISO-50001 lub równoważną,
c)deklaracja CE,
d)oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że serwis urządzenia będzie realizowany bezpośrednio przez producenta i/lub we współpracy z autoryzowanym partnerem serwisowym producenta (zał. nr 7 do SWZ),
4)serwer z oprogramowaniem systemowym i licencjami dostępowymi oraz systemem do wirtualizacji – pozycja w rozdziale X w załączniku nr 5 do SWZ,
5)serwera z systemem do wirtualizacji – pozycja w rozdziale XI w załączniku nr 5 do SWZ,
należy dostarczyć następujące dokumenty:
a)dokumenty z wynikami testów na zainstalowany jeden procesor minimum 8-rdzeniowy, min. 2.8GHz częstotliwości nominalnej, osiągający minimalne wyniki testów w konfiguracji jednoprocesorowej:
- SPECrate2017_int_base wynik min. 89 pkt,
- SPECrate2017_int_peak wynik min. 93 pkt,
- SPECrate2017_fp_base wynik min. 105 pkt,
- SPECrate2017_fp_peak wynik min. 106 pkt,
Maksymalny TDP dla procesora 80W,
b)certyfikaty: serwer musi być wyprodukowany zgodnie z normą: ISO-9001, ISO-14001, ISO-50001 lub równoważną,
c)deklaracja CE,
d)oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że serwis urządzenia będzie realizowany bezpośrednio przez producenta i/lub we współpracy z autoryzowanym partnerem serwisowym producenta (zał. nr 7 do SWZ).
Przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Dotyczy wszystkich przedmiotowych środków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1.Wypełniony formularz ofertowy (zał. 1 do SWZ) sporządzony w języku polskim złożony, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby o którym mowa w rozdziale XV ust. 3 SWZ do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – złożonych pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (zał. 4 do SWZ) – jeżeli dotyczy.
3.Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy/pełnomocnictwo.
W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powyżej, zamawiający może żądać od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania w postępowaniu wykonawcy. Powyższe wymagania stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oraz do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp lub Podwykonawcy niebędącego podmiotem udostepniającym zasoby na takich zasadach.
W przypadku oferty wspólnej należy do oferty załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego – wymagania dotyczące podpisania dokumentu elektronicznego wg rozdziału XI.
4.Dowód wniesienia wadium. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w rozdz. XIX ust. 3 pkt 2)-4)SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
5.Wypełniony załącznik nr 5 do SWZ - opis/specyfikacja przedmiotu zamówienia stanowiący formularz asortymentowo-cenowy do oferty

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (zał. 4 do SWZ).
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie, podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdz. XIV ust. 1 pkt 3) i 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy w rozdz. XIII SWZ.
5. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby.
8. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawarte są w § 5 projektowanych postanowień umownych stanowiących załącznik nr 3 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-11 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy https://ezamowienia.gov.pl - zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-11 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-09

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1.W specyfikacji warunków zamówienia zawarte są szczegółowe informacje i wytyczne dla Wykonawców ubiegających się o uzyskanie niniejszego zamówienia publicznego.
2.W zakresie nieuregulowanym SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415) oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30grudnia w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020r., poz. 2452).
3.Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 514 ze zm.) z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
4.Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na platformie
https://ezamowienia.gov.pl/pl i/lub na stronie internetowej BIP Zamawiającego:
https://bip.malopolska.pl/ugskrzyszow,m,216290,zamowienia-publiczne-ogloszenia.html zakładka „Zamówienia publiczne i ogłoszenia"

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.