Ogłoszenie z dnia 2025-11-20
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+ w 2026 roku w podziale na cztery części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Książki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 528799030
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wróblewskiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-148
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@instytutksiazki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.instytutksiazki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+ w 2026 roku w podziale na cztery części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-176d6318-4145-4e90-929f-b192d130d8c9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00545773
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00127596/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/instytutksiazki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/instytutksiazki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu Zamawiający
wymaga przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/instytutksiazki w zakładce Korespondencja”. Szczegółowa Instrukcja korzystania z Platformy, w tym wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy jej użyciu dostępna jest w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” pod adresem ttps://platformazakupowa.pl/pn/instytutksiazki
2. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
2.1. zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Instytutu Książki; pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/instytutksiazki ;
2.2. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://platformazakupowa.pl/pn/instytutksiazki gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”;
3. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania: OZP.261.21.2025/PZP
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) w zw. z art. 19 ust. 1 ustawy Pzp, informuje, że:
a. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Instytut Książki z siedzibą przy ulicy Wróblewskiego 6 w Krakowie, dalej także IK reprezentowany przez Dyrektora,
b. IK wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: iod@instytutksiazki.pl
c. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 us t. 1 lit. c) RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę oprogramowania w przedmiocie zamówienia niniejszego postępowania i w związku z niezbędnością wypełnienia obowiązku prawnego na podstawie przepisów prawa (Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.) oraz w celu ustalania, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą umową, wypełnienia obowiązków związanych z archiwizowaniem
dokumentów,
d. art. 6 ust. 1 lit. b RODO: przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy - wyłącznie w zakresie danych podmiotu, z którym ma zostać zawarta umowa,
e. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
f. Konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z ustawy PZP.
g. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
- osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 oraz 4 ustawy Pzp, przy czym udostepnieniu nie podlegają dane osobowe, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebrane w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
- osoby lub podmioty, którym Administrator udzieli informacji publicznej zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego
- organy nadzoru, kontroli, inne organy administracji publicznej upoważnione na mocy przepisu prawa, oraz inne podmioty w zakresie niezbędnym do realizacji ustawowych i umownych obowiązków administratora
h. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres co najmniej 4 lat liczonych od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego albo do upływu terminu możliwości kontroli projektu współfinansowanego lub finansowanego ze środków Unii Europejskiej albo jego trwałości takie projektu bądź innych umów czy zobowiązań wynikających z realizowanych projektów.
i. Posiada Pani/Pan prawo do:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
j. Nie przysługuje Pani/Panu prawo do:
- prawo do usunięcia danych osobowych w zw. z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) w zw. z art. 21 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OZP.261.21.2025/PZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest Wyłonienie wykonawcy na realizację usługi administratora systemu bibliotecznego MAK+ w 2026 roku. Zamówienie jest podzielone na cztery części.
2. Administratorzy systemu MAK+ świadczą bieżące wsparcie (techniczne i merytoryczne za pomocą narzędzi teleinformatycznych) dla bibliotek korzystających z systemu MAK+, uzupełnione o działania sprzedażowe (pozyskiwanie nowych klientów, realizowanie wdrożeń oraz importów danych) oraz utrzymaniowe (np. realizacja warsztatów wojewódzkich). Świadczenie usług administratorów systemu bibliotecznego MAK+ to działania zapewniające kompleksową obsługę procesów związanych z obecnymi oraz nowymi klientami systemu MAK+ w zakresie wyszczególnionym w dalszej części OPZ. Zamawiający przewiduje świadczenie usług w powyższym zakresie w wymiarze czasowym po 5 dni w tygodniu, 8 godzin dziennie dla każdej z części przedmiotu zamówienia. Dla każdej z części przedmiotu zamówienia świadczenie usługi pomocy technicznej telefonicznej/mailowej dla bibliotek korzystających z systemu MAK+ dotyczyć będzie co najmniej 200 bibliotek, przy czym liczba ta może być zmienna w ciągu roku, a jej zmiana zarówno na plus jak i na minus nie będzie podstawą do zmiany zawartej umowy w zakresie wysokości stawki miesięcznej wynagrodzenia.
3. Zakres usług objętych przedmiotem zamówienia dla części nr 1-4 jest tożsamy, za wyjątkiem obszaru geograficznego, dla którego świadczone mają być usługi. Są to odpowiednio:
3.1 Część nr 1 – administrator dla obszaru północno-wschodniej Polski obejmujący województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie oraz północno-wschodnią część województwa mazowieckiego tj. powiaty: mławski, przasnyski, ostrołęcki, ciechanowski, makowski, ostrowski, węgrowski, sokołowski, siedlecki i łosicki, wraz z miastami na prawach powiatu znajdującymi się na wskazanym obszarze.
4. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia (dla cz. 1, cz. 2, cz. 3 i cz. 4) - załącznik A do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72261000-2 - Usługi pomocnicze w zakresie oprogramowania
72224100-2 - Usługi w zakresie planowania wdrażania systemu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 1.2 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w bezpośredniej obsłudze systemu MAK + na poziomie administratora
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 1.3 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w bezpośredniej obsłudze systemu MAK+ na poziomie szkolącego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest Wyłonienie wykonawcy na realizację usługi administratora systemu bibliotecznego MAK+ w 2026 roku. Zamówienie jest podzielone na cztery części.
2. Administratorzy systemu MAK+ świadczą bieżące wsparcie (techniczne i merytoryczne za pomocą narzędzi teleinformatycznych) dla bibliotek korzystających z systemu MAK+, uzupełnione o działania sprzedażowe (pozyskiwanie nowych klientów, realizowanie wdrożeń oraz importów danych) oraz utrzymaniowe (np. realizacja warsztatów wojewódzkich). Świadczenie usług administratorów systemu bibliotecznego MAK+ to działania zapewniające kompleksową obsługę procesów związanych z obecnymi oraz nowymi klientami systemu MAK+ w zakresie wyszczególnionym w dalszej części OPZ. Zamawiający przewiduje świadczenie usług w powyższym zakresie w wymiarze czasowym po 5 dni w tygodniu, 8 godzin dziennie dla każdej z części przedmiotu zamówienia. Dla każdej z części przedmiotu zamówienia świadczenie usługi pomocy technicznej telefonicznej/mailowej dla bibliotek korzystających z systemu MAK+ dotyczyć będzie co najmniej 200 bibliotek, przy czym liczba ta może być zmienna w ciągu roku, a jej zmiana zarówno na plus jak i na minus nie będzie podstawą do zmiany zawartej umowy w zakresie wysokości stawki miesięcznej wynagrodzenia.
3. Zakres usług objętych przedmiotem zamówienia dla części nr 1-4 jest tożsamy, za wyjątkiem obszaru geograficznego, dla którego świadczone mają być usługi. Są to odpowiednio:
3.2 Część nr 2 – administrator dla obszaru centralnej Polski obejmujący województwa: kujawsko-pomorskie, łódzkie, pozostałą część województwa mazowieckiego tj. powiaty: żuromiński, sierpecki, płocki, płoński, pułtuski, wyszkowski, gostyniński, sochaczewski, warszawski zachodni, nowodworski, legionowski, wołomiński, żyrardowski, grodziski, pruszkowski, piaseczyński, otwocki, miński, grójecki, garwoliński, białobrzeski, kozienicki, przysuski, szydłowiecki, radomski, zwoleński i lipski, wraz z miastami na prawach powiatu znajdującymi się na wskazanym obszarze oraz wschodnią część województwa wielkopolskiego tj. powiaty: gnieźnieński, wrzesiński, jarociński, krotoszyński, słupecki, pleszewski, ostrowski, koniński, kaliski, ostrzeszowski, kępiński, kolski, turecki, wraz z miastami na prawach powiatu znajdującymi się na wskazanym obszarze.
4. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia (dla cz. 1, cz. 2, cz. 3 i cz. 4) - załącznik A do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72261000-2 - Usługi pomocnicze w zakresie oprogramowania
72224100-2 - Usługi w zakresie planowania wdrażania systemu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 1.2 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w bezpośredniej obsłudze systemu MAK + na poziomie administratora
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 1.3 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w bezpośredniej obsłudze systemu MAK+ na poziomie szkolącego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest Wyłonienie wykonawcy na realizację usługi administratora systemu bibliotecznego MAK+ w 2026 roku. Zamówienie jest podzielone na cztery części.
2. Administratorzy systemu MAK+ świadczą bieżące wsparcie (techniczne i merytoryczne za pomocą narzędzi teleinformatycznych) dla bibliotek korzystających z systemu MAK+, uzupełnione o działania sprzedażowe (pozyskiwanie nowych klientów, realizowanie wdrożeń oraz importów danych) oraz utrzymaniowe (np. realizacja warsztatów wojewódzkich). Świadczenie usług administratorów systemu bibliotecznego MAK+ to działania zapewniające kompleksową obsługę procesów związanych z obecnymi oraz nowymi klientami systemu MAK+ w zakresie wyszczególnionym w dalszej części OPZ. Zamawiający przewiduje świadczenie usług w powyższym zakresie w wymiarze czasowym po 5 dni w tygodniu, 8 godzin dziennie dla każdej z części przedmiotu zamówienia. Dla każdej z części przedmiotu zamówienia świadczenie usługi pomocy technicznej telefonicznej/mailowej dla bibliotek korzystających z systemu MAK+ dotyczyć będzie co najmniej 200 bibliotek, przy czym liczba ta może być zmienna w ciągu roku, a jej zmiana zarówno na plus jak i na minus nie będzie podstawą do zmiany zawartej umowy w zakresie wysokości stawki miesięcznej wynagrodzenia.
3. Zakres usług objętych przedmiotem zamówienia dla części nr 1-4 jest tożsamy, za wyjątkiem obszaru geograficznego, dla którego świadczone mają być usługi. Są to odpowiednio:
3.3 Część nr 3 – administrator dla obszaru północno-zachodniej Polski obejmujący województwa: pomorskie, zachodniopomorskie, lubuskie, dolnośląskie oraz zachodnią część województwa wielkopolskiego tj. powiaty: złotowski, pilski, czarnkowsko- trzcianecki, chodzieski, wągrowiecki, międzychodzki, szamotulski, obornicki, poznański, nowotomyski, wolsztyński, grodziski, kościański, śremski, średzki, leszczyński, gostyński i rawicki, wraz z miastami na prawach powiatu znajdującymi się na wskazanym obszarze.
4. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia (dla cz. 1, cz. 2, cz. 3 i cz. 4) - załącznik A do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72261000-2 - Usługi pomocnicze w zakresie oprogramowania
72224100-2 - Usługi w zakresie planowania wdrażania systemu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 1.2 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w bezpośredniej obsłudze systemu MAK + na poziomie administratora
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 1.3 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w bezpośredniej obsłudze systemu MAK+ na poziomie szkolącego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest Wyłonienie wykonawcy na realizację usługi administratora systemu bibliotecznego MAK+ w 2026 roku. Zamówienie jest podzielone na cztery części.
2. Administratorzy systemu MAK+ świadczą bieżące wsparcie (techniczne i merytoryczne za pomocą narzędzi teleinformatycznych) dla bibliotek korzystających z systemu MAK+, uzupełnione o działania sprzedażowe (pozyskiwanie nowych klientów, realizowanie wdrożeń oraz importów danych) oraz utrzymaniowe (np. realizacja warsztatów wojewódzkich). Świadczenie usług administratorów systemu bibliotecznego MAK+ to działania zapewniające kompleksową obsługę procesów związanych z obecnymi oraz nowymi klientami systemu MAK+ w zakresie wyszczególnionym w dalszej części OPZ. Zamawiający przewiduje świadczenie usług w powyższym zakresie w wymiarze czasowym po 5 dni w tygodniu, 8 godzin dziennie dla każdej z części przedmiotu zamówienia. Dla każdej z części przedmiotu zamówienia świadczenie usługi pomocy technicznej telefonicznej/mailowej dla bibliotek korzystających z systemu MAK+ dotyczyć będzie co najmniej 200 bibliotek, przy czym liczba ta może być zmienna w ciągu roku, a jej zmiana zarówno na plus jak i na minus nie będzie podstawą do zmiany zawartej umowy w zakresie wysokości stawki miesięcznej wynagrodzenia.
3. Zakres usług objętych przedmiotem zamówienia dla części nr 1-4 jest tożsamy, za wyjątkiem obszaru geograficznego, dla którego świadczone mają być usługi. Są to odpowiednio:
3.4 Część nr 4 – administrator dla obszaru południowej Polski obejmujący województwa: świętokrzyskie, małopolskie, podkarpackie, opolskie i śląskie.
4. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia (dla cz. 1, cz. 2, cz. 3 i cz. 4) - załącznik A do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72261000-2 - Usługi pomocnicze w zakresie oprogramowania
72224100-2 - Usługi w zakresie planowania wdrażania systemu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 1.2 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w bezpośredniej obsłudze systemu MAK + na poziomie administratora
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 1.3 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w bezpośredniej obsłudze systemu MAK+ na poziomie szkolącego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia w postępowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:DL KAŻDEJ Z CZĘŚCI:
2.1. zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie .
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że:
2.4.1. posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie co najmniej dwie umowy obejmujące wdrożenie lub wsparcie, trwające minimum 6 miesięcy każda, w zakresie oprogramowania użytkowego systemów obsługi bibliotek publicznych.
Za jedną umowę będzie uważana także umowa ramowa lub wiele zleceń realizowanych na rzecz jednego podmiotu lub działania j/w podejmowane w ramach innego stanowiska pracy związanego z funkcjonowaniem bibliotek publicznych pod warunkiem zgodności z treścią warunku co do ich przedmiotu, okresu realizacji (wszystkie zlecenia muszą być zrealizowane w okresie nie krótszym niż 6 miesięcy).
2.4.2. skierują do realizacji zamówienia osobę pełniącą funkcję administratora, która:
a) posiada minimum roczne doświadczenie w zakresie znajomości zasad pracy biblioteki dotyczącej: ewidencji zbiorów (ze szczególnym uwzględnieniem zasad katalogowania i ich obsługi z użyciem formatu MARC21, dla różnych typów dokumentów takich jak: książki, wydawnictwa ciągłe, artykuły, dokumenty elektroniczne, audiobooki, ikonografia, eksponaty, kartografia, starodruki, nuty, dźwięki oraz dla haseł wzorcowych), wymagań dotyczących dokumentacji, przeprowadzania skontrum i ubytkowania, przygotowywania statystyk, ewidencji wypożyczeń, ewidencji czytelników,
b) posiada minimum roczne doświadczenie w pracy z zastosowaniem zasad przetwarzania danych osobowych z uwzględnieniem RODO,
c) posiada minimum roczne doświadczenie w pracy z wykorzystaniem systemu operacyjnego Linux (Debian, Ubuntu),
d) posiada minimum roczne doświadczenie w pracy z zastosowaniem języka SQL oraz maszyny wirtualnej JAVY,
e) posiada czynne prawo jazdy kat. B,
f) posiada minimum roczne doświadczenie w pracy z wykorzystaniem protokołów SSH.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- warunek określony w pkt 2.4.1. musi spełniać jeden z Wykonawców samodzielnie dla danej części,
- warunek określony w pkt 2.4.2. musi spełniać jeden z Wykonawców samodzielnie dla danej części, a w przypadku składania oferty na więcej niż jedną część do realizacji przedmiotu zamówienia dla każdej z części musi zostać wskazana inna osoba.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3.1. Wykonawca, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia składa:
3.1.1. oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik 3 do SWZ;
3.1.2. oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu dotyczącym podstaw wykluczenia – wzór oświadczenia stanowi załącznik 4 do SWZ;
3.1.3. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3.1.4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
a) zaświadczenia, o którym mowa w pkt. 3.1.3 powyżej tj. zaświadczenia lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
b) dokument, o którym mowa w pkt. 3.1.4 lit. a) powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
c) jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 3.1.1 – 3.1 3, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 4, Ustawy PZP, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3.2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu składa:
3.2.1 wykaz usług zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ),
3.2.2 dowody określające czy usługi zamieszczone w „Wykazie usług” zostały wykonane należycie. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. A jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
3.2.3 wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (wzór stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek opisanych w Rozdziale VI SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z Rozdziałem VII SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawcy są zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale VIII SWZ przy czym:
3.1. podmiotowe środki dowodowe, dotyczące braku podstaw wykluczenia składa każdy z nich;
3.2. podmiotowe środki dowodowe, dotyczące warunków udziału w postępowaniu składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w Rozdziale VII pkt. 2 SWZ.
4. Zamawiający nie określił odmiennych wymagań związanych z realizacją zamówienia w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem zapisu Rozdziału VII punkt 3.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 1.2 do SWZ, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym Załącznik 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-27
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Ustawa z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514).Zamawiający nie ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy pod warunkiem, iż do realizacji każdej z Części zostanie skierowana inna osoba.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- 149/2025 Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części.
- Usługa dostępu do systemu informacji prawnej on-line na rok 2026 dla Sądu Okręgowego w Krakowie oraz Sądów Rejonowych w Miechowie, w Myślenicach i w Suchej Beskidzkiej
- DOSTARCZANIE IMPLANTÓW DO DYNAMICZNEJ STABILIZACJI MIĘDZYTRZONOWEJ SZYJNEJ TYPU ACIF ORAZ IMPLANTÓW DO ENDOPROTEZY STAWU KOLANOWEGO
- dostawa odzieży roboczej i ochronnej dla pracowników Miasteczka Studenckiego AGH w Krakowie - KC-DE-zp.272-696/25
- ZP.117.2025 - Pokrycie blachą dachu budynku głównego i budynku oficyny z robotami towarzyszącymi dla Komisariatu Policji w Kętach
- (DFP.271.238.2025.AMW) Świadczenie asysty technicznej i serwisu pogwarancyjnego dla systemu RIS VIZO
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i instalacja urządzeń oraz oprogramowania na potrzeby realizacji projektu "Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy Głowno"
- Dostawa sprzętu komputerowego
- Zakup wsparcia serwisowego dla rozwiązań FortiNet
- Usługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+ w 2026 roku w podziale na cztery części
- Budowa i wdrożenie Systemu Obiegu Faktur
- Wdrożenie oprogramowania do nadzoru logów systemowych wraz z dostawą licencji.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





