Ogłoszenie z dnia 2024-07-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00446817/01 - Wynik z dnia 2024-08-06
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu gminy w 2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Białośliwie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791170
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Księdza Kordeckiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Białośliwie
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-340
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bialosliwie.net
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialosliwie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu gminy w 2024 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee084250-af6f-41dd-aa3a-b0e29247bd27
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00412531
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00032632/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2024 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/bialosliwie3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/bialosliwie
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0 lub Google Chrome wersji 71.0.3 lub Firefox od wersji 65.0.1 lub Safari od wersji 12.0.2,
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały określone w pkt 10 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarto w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zawarto w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RR.271.7.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.540.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2024r.
2. Środki pozyskane z kredytu przeznaczone zostaną na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2024r.
3. Karencja w spłacie kapitału – do dnia 30.03.2025r.
Spłata kapitału nastąpi w 24 ratach, płatnych kwartalnie w danym roku do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału:
a) w 2025 r. - w 4 ratach w kwocie 25.000,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
b) w 2026 r. - w 4 ratach w kwocie 25.000,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
c) w 2027 r. - w 4 ratach w kwocie 15.000,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
d) w 2028 r. - w 4 ratach w kwocie 43.750,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
e) w 2029 r. - w 4 ratach w kwocie 138.135,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału,
f) w 2030 r. - w 4 ratach w kwocie 138.115,00 zł każda, płatnych do ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału.
4. Spłata rat odsetkowych odbywać się będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, rozpoczęcie spłaty odsetek nastąpi bezpośrednio po uruchomieniu kredytu.
5. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu (kapitału, odsetek) przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający zobowiązuje się uregulować wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty.
6. Zabezpieczeniem spłaty kredytu przez Zamawiającego będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
7. Istotne postanowienia dot. realizacji zamówienia:
a) Maksymalna wysokość kredytu długoterminowego wynosić będzie 1.540.000,00 zł. Kredyt zostanie wpłacony w jednej transzy w terminie określonym w SWZ na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy w banku obsługującym budżet gminy. Gmina Białośliwie zastrzega sobie zmniejszenie wysokości kredytu oraz zmiany terminu uruchomienia kredytu w zależności od sytuacji finansowej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów oraz bez zmiany warunków oprocentowania.
b) Spłata kapitału będzie realizowana przez Gminę w okresach kwartalnych w systemie rat kapitałowych stałych, natomiast spłata odsetek będzie realizowana przez Gminę w okresach miesięcznych, w systemie rat odsetkowych malejących.
c) Spłata kredytu wraz z odsetkami będzie realizowana przez Gminę na podstawie międzybankowej zmiennej stawki referencyjnej WIBOR 3M, powiększonej o marżę banku.
d) System naliczania WIBORU do ustalania odsetek:
według stawki zmiennej WIBOR dla depozytów 3M, ustalonych według strony WIBO Reutera FIX z godziny 11:00, na dzień 28 miesiąca poprzedzającego. W przypadku niedostępności w danym dniu strony WIBO w systemie Reutera za obowiązującą przyjmie się stawkę WIBOR z ostatniego dnia roboczego kiedy kwotowania były dostępne. Wartość stopy WIBOR zaokrąglana będzie do dwóch miejsc po przecinku w sposób matematyczny.
e) Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się z końcem miesiąca. Kolejne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego. Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
f) Spłata będzie realizowana na podstawie każdorazowej pisemnej informacji wystawionej przez bank. Informacja będzie zawierała następujące dane: niespłacona kwota kapitałowa, wysokość stopy procentowej, wysokość odsetek, suma do zapłaty, termin zapłaty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności bankowej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. 2023 r., poz. 2488);5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w pkt 22 SWZ (Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-23 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/bialosliwie (na stronie internetowej prowadzonego postępowania)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-23 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-21
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
INNE PRZETARGI BIAŁOŚLIWIE
więcej: przetargi BIAŁOŚLIWIE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 1 800.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2025 rok
- BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU MIASTA PRZEMYŚLA I MIEJSKICH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH PRZEZ 36 MIESIĘCY LICZĄC OD 1 LIPCA 2025 R
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.