eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceUsługa żywienia pacjentów SP ZOZ MSWiA w Katowicach w Oddziale zlokalizowanym w Częstochowie



Ogłoszenie z dnia 2025-06-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa żywienia pacjentów SP ZOZ MSWiA w Katowicach w Oddziale zlokalizowanym w Częstochowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W KATOWICACH IM.SIERŻANTA GRZEGORZA ZAŁOGI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271241038

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wita Stwosza 39-41

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-042

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zozmswia@zozmswia.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozmswia.katowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zozmswiakatowice.ezamawiajacy.pl/pn/zozmswiakatowice/demand/212910/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa żywienia pacjentów SP ZOZ MSWiA w Katowicach w Oddziale zlokalizowanym w Częstochowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-97037334-ff75-43fb-bb1a-289686c60cbb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00291957

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00133848/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 CATERING CZĘSTOCHOWA / 2025

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00247703

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 17/ZP/TP/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa żywienia pacjentów SP ZOZ MSWiA w Katowicach w Oddziale zlokalizowanym w Częstochowie wraz z odbiorem odpadów pokonsumpcyjnych.
5.2. Wspólny słownik zamówień: CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
15894220 – 9 - Posiłki szpitalne
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
5.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
5.3.1. Wymagania dietetyczne – załącznik nr 7 do SWZ
5.3.2. Formularz cenowy – załącznik nr 1 do SWZ
5.3.3. Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ
5.4. Formularz cenowy stanowi treść oferty i nie podlega uzupełnieniu. Niezłożenie formularz cenowy wywiedzie negatywne skutki dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
5.5. Opis przedmiotu zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy należy odczytywać wraz
z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
5.6. Miejscem realizacji umowy jest Oddział SP ZOZ MSWiA w Katowicach zlokalizowany w Częstochowie przy
ul. Mikołaja Kopernika 38, 42-200 Częstochowa.
5.7. Zamówienie obejmuje świadczenie usługi przygotowania i dostarczania do kuchenek oddziałowych szpitala, całodziennego wyżywienia pacjentów z uwzględnieniem diet i kaloryczności:
5.7.1. codzienne (śniadanie, obiad, kolacja) dla pacjentów szpitala
5.7.2. w dni robocze - śniadanie dla Dziennego Oddziału Leczenia Zaburzeń Nerwicowych
5.8. Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2025 poz. 257). Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
- osoby wykonujące czynności objęte przedmiotem zamówienia w szczególności pracownicy fizyczni, administracyjni, logistycy, kierowcy.
5.9. Wszyscy pracownicy Wykonawcy mający bezpośredni kontakt z dostarczaną, na rzecz Zamawiającego, żywnością muszą posiadać aktualne, określone przepisami o chorobach zakaźnych i zakażeniach, orzeczenia lekarskie do celów sanitarno – epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy przy wykonywaniu, których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby. Wykonawca zobowiązuje się do okazania na żądanie wszystkich niezbędnych badań Zamawiającemu.
5.10. Posiłki będą dostarczane codziennie przez wszystkie dni w roku do kuchenek oddziałowych szpitala.
5.11. Usługa będzie realizowana w następujących godzinach:
• Śniadanie oraz śniadanie dla Dziennego Oddziału Leczenia Zaburzeń Nerwicowych – 6:30-7:30
• Obiad i kolacja – 12:00-13:00
5.12. Posiłki gorące należy dostarczać w termosach, zapewniających temperaturę żywności zgodną
z wymogami, tzn.: minimalna temperatura zupy winna wynosić 75ºC, drugiego dania 65ºC, płynów ( m.in. kawa, herbata) 80ºC, a maksymalna temperatura produktów zimnych (sałatki, pasty, sery itp.) 15 ºC.
5.13. Śniadanie dla Dziennego Oddziału Leczenia Zaburzeń Nerwicowym dostarczane będzie w dni robocze, zgodnie z postanowieniami określonymi w wymaganiach dietetycznych stanowiących załącznik nr 7 do SWZ.
5.14. Ponadto Zamawiający wymaga aby:
5.14.1. posiłki były przygotowywane zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierp-nia 2006 r. (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.), Zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej i Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GHP,GMP) oraz zgodnie z procedurami systemu Analizy Ryzyka i Kontroli Punktów Krytycz-nych (HACCP) lub zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej GHP w systemie zintegrowanym normy ISO 9001:2015.
5.14.2. posiłki spełniały wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 25 września 2023 r. w sprawie programu pilotażowego w zakresie edukacji żywieniowej oraz poprawy jakości żywienia w szpita-lach - "Dobry posiłek w szpitalu"
5.14.3. przygotowywanie posiłków odbywało się się wg przykładowych jadłospisów dla diet stosowanych w szpitalu zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ z uwzględnieniem ewentualnych korekt dokonanych przez die-tetyka;
5.14.4. uwzględnić w jadłospisach zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ, rodzaj potrawy (nazwę produktu), gra-maturę potraw, wartość kaloryczną posiłków razem i w rozdziale na śniadanie, obiad, kolację;
5.14.5. dostarczyć jadłospis tygodniowy obejmujący kolejny tydzień od poniedziałku do niedzieli z uwzględ-nionymi alergenami i gramaturą. Jadłospis powinien być sporządzony w formie graficznej, najpóźniej w pią-tek do godz. 9:00. Jadłospis będzie przekazywany do Dietetyka Klinicznego i Pielęgniarki Oddziałowej celem akceptacji.
5.14.6. jadłospis był dostosowany do:
-Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy – wówczas Wykonawca ma obowiązek przygotować posiłki o cha-rakterze świątecznym z zachowaniem tradycyjnych potraw,
-zmiany pór roku – wówczas Wykonawca w jadłospisie ma obowiązek uwzględnić warzywa i owoce sezono-we,
5.14.7. dokonywać zmian w jadłospisie w przypadku stwierdzenia błędów przez organy kontrolne. Wówczas Wykonawca przy współudziale z Zamawiającym ponownie zweryfikują jadłospisy i w razie potrzeby dostosują je do zaleceń pokontrolnych,
5.14.8. do przygotowywania posiłków używać produktów świeżych, wysokiej jakości. Posiłki powinny posiadać odpowiednią temperaturę określoną w pkt 5.12. Zamawiający nie wyraża zgody na przygotowywanie potraw z proszku, stosowania sztucznych substancji wzmacniających smak i zapach np. glutaminianu sodu, stosowa-nia półproduktów oraz dań gotowych.
5.15. Wykonawca zobowiązany będzie do:
5.15.1. stosowania pojemników stalowych i termosów zamykanych szczelnie, tak aby podczas transportu po-siłki w formie płynnej nie ulegały rozlaniu;
5.15.2. zaopatrzenia pracowników Wykonawcy zajmujących się realizacją usługi w ubrania ochronne zgodnie z obowiązującymi przepisami;
5.15.3. posiadania aktualnych badań sanitarno – epidemiologicznych dopuszczających do kontaktu z żywno-ścią, to samo dotyczy przedstawiciela Wykonawcy dostarczającego posiłki do szpitala. Przedstawiciel Wyko-nawcy winien posiadać dokument przy sobie;
5.15.4. zapewnienia pojemników hermetycznie zamykanych służących do transportu odpadów pokonsump-cyjnych, w ilości zgodnej z rzeczywistymi potrzebami, przy czym utrzymanie ich w czystości i we właściwym stanie technicznym spoczywać będzie na Wykonawcy;
5.15.5. dowożenia przygotowanych posiłków w pojemnikach oznaczonych nazwą produktu/posiłku, rodzaju diety oraz liczbą porcji;
5.15.6. umożliwienia w ramach audytu wglądu w dokumentację systemu HACCP, dokumentację oraz protokoły kontroli przeprowadzanych przez Państwową Inspekcję Sanitarną, a także inne dokumenty związane z bezpieczeństwem i jakością świadczonych usług, mające bezpośredni wpływ na realizację niniejszej umowy. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenia kontroli warunków organizacyjnych, sanitarnych oraz technicznych w miejscu wykonywania usług i składowania produktów.

5.16. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
5.16.1. regularnej kontroli gramatury, kaloryczności, ilości, temperatury, zgodności diet, godziny dostaw;
5.16.2. złożenia reklamacji na wykonaną usługę po stwierdzeniu, że dostarczony posiłek (posiłki) nie spełnia wy-maganych parametrów ilościowych i jakościowych; wszystkie niezgodności i braki w realizacji usługi ( m.in. różnica pomiędzy liczbą lub rodzajem diet lub dostarczonych posiłków, dostarczenia posiłku niepełnego (brak składnika posiłku lub jego części), dostarczenia posiłków po upływie czasu jego dostarczenia, dostawy w brudnych pojemnikach, nieprawidłowej temperaturze ) Zamawiający odnotowuje w protokole odbioru. Złożenie podpisu przez osobę dostarczającą posiłki ze strony Wykonawcy uważa się za powiadomienie Wy-konawcy o zdarzeniu. W takim wypadku Wykonawca usuwa niezgodności lub uzupełnia posiłki.
5.16.3. nałożenia kar zgodnie z umową w przypadku wystąpienia zdarzenia opisanego powyżej.
5.16.4. przeprowadzenia audytu w siedzibie Wykonawcy maksymalnie dwa razy w roku kalendarzowym, po uprzednim ustaleniu terminu z Wykonawcą z co najmniej 1-dniowym wyprzedzeniem.

5.17. Ilość wydawanych posiłków w danym dniu na dany oddział odbywa się na podstawie dziennego zamówienia. Zamawiający zastrzega, że posiłki będą dostarczane w ilościach podanych przez pracownika Szpitala składającego dzienne zapotrzebowanie, do godz. 14.00 dnia poprzedniego. Ewentualne korekty ilości będą dokonywane nie później niż do godz. 10.00 dnia poprzedzającego dzień, w którym ma być dostarczony posiłek.
5.18. Wykonawca zobowiązuje się do odbioru, transportu i zagospodarowaniu odpadów oznaczonych kodem 20 01 08 (odpady kuchenne ulegające biodegradacji.
5.19. Wykonawca musi posiadać rejestrację w rejestrze podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.
5.20. Transport odpadów odbywać się będzie na koszt Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do wyczyszczenia, mycia i zdezynfekowania pojemników po każdym użyciu. Pozostałe informacje zostały zawarte w Rozdziale 5 SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

15894220-9 - Posiłki szpitalne

55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne: art. 255 pkt 7 w związku z 263 Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.

Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 18.06.2025 dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej. W dniu 20.06.2025 Wykonawca przekazał informację,
że odstępuje od podpisania umowy. W związku z powyższym zamawiający unieważnia postępowanie z powodu uchylania się wykonawcy od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.