Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2011-07-07
Lublin: ¦wiadczenie us³ug poligraficznych dla Uniwersytetu Medycznego w Lublinie; UM-ZP-262-61/11
Numer og³oszenia: 189630 - 2011; data zamieszczenia: 07.07.2011
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Medyczny w Lublinie , Al. Rac³awickie 1, 20-059 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 528 88 88, faks 81 528 89 18.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.am.lublin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: ¦wiadczenie us³ug poligraficznych dla Uniwersytetu Medycznego w Lublinie; UM-ZP-262-61/11.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.
II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie przez Wykonawcê na rzecz Zamawiaj±cego us³ug poligraficznych polegaj±cych na: wykonaniu publikacji (sk³ad, na¶wietlanie, druk offsetowy, oprawa) oraz dostarczaniu Zamawiaj±cemu w ilo¶ci i asortymencie okre¶lonym w trzech zadaniach w za³±czniku nr 6 do niniejszej specyfikacji Formularzu cenowym / Opisie przedmiotu zamówienia oraz spe³niaj±cych wymagania zawarte w wymienionym za³±czniku. Wykonanie oraz dostarczanie przez Wykonawcê Zamawiaj±cemu druków bêdzie nastêpowa³o na podstawie oddzielnych zamówieñ sk³adanych przez Zamawiaj±cego. Wymagania dotycz±ce przedmiotu zamówienia: 1. Zadruk powierzchni: Zamawiaj±cy nie dopuszcza druku tekstów w kolorach szaro¶ci, zachowanie czysto¶ci druku, zachowanie czytelno¶ci, zachowanie ostro¶ci konturów oraz zachowanie pasowania barw elementów graficznych 2. Wykoñczenie powierzchni: równomierne pokrycie powierzchni, brak rozwarstwieñ pomiêdzy zadrukowan± powierzchni± a foli±, brak wystêpowania nierówno¶ci, brak obdaræ, brak zacieków, brak zmarszczeñ, brak zabrudzeñ 3. Inne: prawid³owy format, prawid³owe zachowanie marginesów, równomierna intensywno¶æ druku, zachowanie odpowiednich k±tów po obciêciu, zachowana wytrzyma³o¶æ oprawy, brak skosów, brak wystêpowania zjawiska odkszta³cania oraz brak wystêpowania zjawiska marszczenia siê zadrukowanych powierzchni.
II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.
II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 79.81.00.00-5, 79.82.00.00-8, 79.82.20.00-2, 79.97.10.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: tak, liczba czê¶ci: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Oswiadczenie Wykonawcy
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O¶wiadczenie Wykonawcy
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O¶wiadczenie Wykonawcy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O¶wiadczenie Wykonawcy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O¶woadczenie Wykonawcy
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na potencja³ innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosownie do tre¶ci § 4 ust. 1 rozporz±dzenia, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie III 4.2. - Wykonawca sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci; 2.Dokument, o których mowa w pkt 1. a) powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3.Je¿eli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej w ppkt 1., zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. Zapis pkt 2 stosuje siê odpowiednio. Dokument ten winien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 4. W przypadku w±tpliwo¶ci, co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych przed³o¿onego dokumentu. 5. Je¿eli Wykonawca, polega na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, to zobowi±zany jest równie¿ przed³o¿yæ: 5.1. Pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; 5.2. O¶wiadczenie i dokumenty dotycz±ce tych podmiotów, wymienione powy¿ej w punkcie III 4.2., w przypadku, gdy podmioty te bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia.
III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
1. Zmiana postanowieñ niniejszej Umowy mo¿e nast±piæ w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci w nastêpuj±cych przypadkach: 1.1. zmiany obowi±zuj±cych przepisów, je¿eli konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci umowy do aktualnego stanu prawnego. 1.2. zmiany stawki podatku VAT. Cena brutto ulegnie zmniejszeniu w przypadku obni¿enia stawki podatku od towarów i us³ug lub powiêkszeniu w przypadku podwy¿szeniu stawki podatku od towarów i us³ug; 1.3. konieczno¶ci zmiany osób przewidzianych do wzajemnego wspó³dzia³ania przy realizacji niniejszej umowy, wskazanych w §9; 1.4. wprowadzenie nowej technologii lub innych okoliczno¶ci pozwalaj±cych na obni¿enie ceny przedmiotu umowy, Wykonawca powinien ja odpowiednio obni¿yæ; 1.5. wyst±pienia zdarzeñ si³y wy¿szej jako zdarzenia zewnêtrznego, niemo¿liwego do przewidzenia i niemo¿liwego do zapobie¿enia; 1.6. Zamawiaj±cy przewiduje ewentualn± zmianê terminu obowi±zywania umowy w przypadku: 1.6.1. wcze¶niejszego jej zrealizowania w zakresie ilo¶ci i/lub warto¶ci umowy wówczas umowa wygasa automatycznie; 1.6.2. niewyczerpania ilo¶ci i warto¶ci umowy w terminie jej obowi±zywania - wówczas mo¿na przed³u¿yæ niniejsz± umowê do wyczerpania ilo¶ci przedmiotu i warto¶ci umowy nie d³u¿ej jednak ni¿ o 3 lata. 2. Inicjatorem zmian mo¿e byæ Zamawiaj±cy lub Wykonawca poprzez pisemne wyst±pienie w okresie obowi±zywania umowy zawieraj±ce uzasadnienie proponowanych zmian.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umlub.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: 1) j.w. 2) osoba do kontaku Agnieszka Czajka e:mail: agnieszka.czajka@umlub.pl, tel. (81) 528-89-67 fax. (81) 528-89-54.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 18.07.2011 godzina 10:30, miejsce: siedziba Zamawiaj±cego AL. Rac³awickie 1, pokój nr 22 (Kancelaria Ogólna).
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
CZÊ¦Æ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie przez Wykonawcê na rzecz Zamawiaj±cego us³ug poligraficznych polegaj±cych na: wykonaniu publikacji (sk³ad, na¶wietlanie, druk offsetowy, oprawa) oraz dostarczaniu Zamawiaj±cemu w ilo¶ci i asortymencie okre¶lonym w trzech zadaniach w za³±czniku nr 6 do niniejszej specyfikacji Formularzu cenowym / Opisie przedmiotu zamówienia oraz spe³niaj±cych wymagania zawarte w wymienionym za³±czniku. Wykonanie oraz dostarczanie przez Wykonawcê Zamawiaj±cemu druków bêdzie nastêpowa³o na podstawie oddzielnych zamówieñ sk³adanych przez Zamawiaj±cego. Wymagania dotycz±ce przedmiotu zamówienia: 1. Zadruk powierzchni: Zamawiaj±cy nie dopuszcza druku tekstów w kolorach szaro¶ci, zachowanie czysto¶ci druku, zachowanie czytelno¶ci, zachowanie ostro¶ci konturów oraz zachowanie pasowania barw elementów graficznych 2. Wykoñczenie powierzchni: równomierne pokrycie powierzchni, brak rozwarstwieñ pomiêdzy zadrukowan± powierzchni± a foli±, brak wystêpowania nierówno¶ci, brak obdaræ, brak zacieków, brak zmarszczeñ, brak zabrudzeñ 3. Inne: prawid³owy format, prawid³owe zachowanie marginesów, równomierna intensywno¶æ druku, zachowanie odpowiednich k±tów po obciêciu, zachowana wytrzyma³o¶æ oprawy, brak skosów, brak wystêpowania zjawiska odkszta³cania oraz brak wystêpowania zjawiska marszczenia siê zadrukowanych powierzchni.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 79.81.00.00-5, 79.82.00.00-8, 79.82.20.00-2, 79.97.10.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie przez Wykonawcê na rzecz Zamawiaj±cego us³ug poligraficznych polegaj±cych na: wykonaniu publikacji (sk³ad, na¶wietlanie, druk offsetowy, oprawa) oraz dostarczaniu Zamawiaj±cemu w ilo¶ci i asortymencie okre¶lonym w trzech zadaniach w za³±czniku nr 6 do niniejszej specyfikacji Formularzu cenowym / Opisie przedmiotu zamówienia oraz spe³niaj±cych wymagania zawarte w wymienionym za³±czniku. Wykonanie oraz dostarczanie przez Wykonawcê Zamawiaj±cemu druków bêdzie nastêpowa³o na podstawie oddzielnych zamówieñ sk³adanych przez Zamawiaj±cego. Wymagania dotycz±ce przedmiotu zamówienia: 1. Zadruk powierzchni: Zamawiaj±cy nie dopuszcza druku tekstów w kolorach szaro¶ci, zachowanie czysto¶ci druku, zachowanie czytelno¶ci, zachowanie ostro¶ci konturów oraz zachowanie pasowania barw elementów graficznych 2. Wykoñczenie powierzchni: równomierne pokrycie powierzchni, brak rozwarstwieñ pomiêdzy zadrukowan± powierzchni± a foli±, brak wystêpowania nierówno¶ci, brak obdaræ, brak zacieków, brak zmarszczeñ, brak zabrudzeñ 3. Inne: prawid³owy format, prawid³owe zachowanie marginesów, równomierna intensywno¶æ druku, zachowanie odpowiednich k±tów po obciêciu, zachowana wytrzyma³o¶æ oprawy, brak skosów, brak wystêpowania zjawiska odkszta³cania oraz brak wystêpowania zjawiska marszczenia siê zadrukowanych powierzchni.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 79.81.00.00-5, 79.82.00.00-8, 79.82.20.00-2, 79.97.10.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 3 NAZWA: Zadanie nr 3.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie przez Wykonawcê na rzecz Zamawiaj±cego us³ug poligraficznych polegaj±cych na: wykonaniu publikacji (sk³ad, na¶wietlanie, druk offsetowy, oprawa) oraz dostarczaniu Zamawiaj±cemu w ilo¶ci i asortymencie okre¶lonym w trzech zadaniach w za³±czniku nr 6 do niniejszej specyfikacji Formularzu cenowym / Opisie przedmiotu zamówienia oraz spe³niaj±cych wymagania zawarte w wymienionym za³±czniku. Wykonanie oraz dostarczanie przez Wykonawcê Zamawiaj±cemu druków bêdzie nastêpowa³o na podstawie oddzielnych zamówieñ sk³adanych przez Zamawiaj±cego. Wymagania dotycz±ce przedmiotu zamówienia: 1. Zadruk powierzchni: Zamawiaj±cy nie dopuszcza druku tekstów w kolorach szaro¶ci, zachowanie czysto¶ci druku, zachowanie czytelno¶ci, zachowanie ostro¶ci konturów oraz zachowanie pasowania barw elementów graficznych 2. Wykoñczenie powierzchni: równomierne pokrycie powierzchni, brak rozwarstwieñ pomiêdzy zadrukowan± powierzchni± a foli±, brak wystêpowania nierówno¶ci, brak obdaræ, brak zacieków, brak zmarszczeñ, brak zabrudzeñ 3. Inne: prawid³owy format, prawid³owe zachowanie marginesów, równomierna intensywno¶æ druku, zachowanie odpowiednich k±tów po obciêciu, zachowana wytrzyma³o¶æ oprawy, brak skosów, brak wystêpowania zjawiska odkszta³cania oraz brak wystêpowania zjawiska marszczenia siê zadrukowanych powierzchni.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 79.81.00.00-5, 79.82.00.00-8, 79.82.20.00-2, 79.97.10.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- ¦wiadczenie us³ug konserwacji i naprawy sieci telefonicznej w obiektach dydaktycznych i domach studenckich Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie
- Dostawa urz±dzeñ UTM na rzecz Starostwa Powiatowego w Lublinie
- Postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na zakup materia³ów ogólnobudowlanych, sanitarnych, elektrycznych, baterii i akumulatorów
- "RDW w Pu³awach Dostawa paliw" (zamówienie na rok 2026)
- Dostawa warzyw, owoców i produktów podobnych do Domu Pomocy Spo³ecznej "Kalina" w Lublinie
- Jednorazowa dostawa ¶rodków czysto¶ci na potrzeby Miejskiego O¶rodka Sportu i Rekreacji "Bystrzyca" w Lublinie Sp. z o.o., wg. zadañ 1-2:
wiêcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- SUKCESYWNA DOSTAWA MATERIA£ÓW PROMOCYJNYCH, KONFERENCYJNYCH, REKLAMOWYCH ORAZ WYDRUK I DOSTAWA KALENDARZY W LATACH 2026-2029 DLA PROJEKTU CENTRUM CZYSTYCH TECHNOLOGII WÊGLOWYCH: P2X (CCTW+P2X)
- Sukcesywne ¶wiadczenie us³ug drukarskich na potrzeby Urzêdu Marsza³kowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2026 roku
- sk³ad i druk gminnego miesiêcznika "S±siadka-Czytaj"
- Us³uga drukowania materia³ów promocyjnych - notesy, zeszyty
- ¦wiadczenie us³ug w zakresie przygotowania do druku publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk z zakresu nauk humanistycznych i spo³ecznych
- Kompleksowa us³uga druku materia³ów informacyjno-edukacyjnych, publikacji, ksi±¿ek, podrêcznika wraz z dostaw±, sk³adem i przygotowaniem do druku dla ROPS w Lublinie z podzia³em na 2 czê¶ci
wiêcej: Us³ugi drukowania »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





