eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańSukcesywne świadczenie usług drukarskich na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2026 roku



Ogłoszenie z dnia 2025-12-09

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sukcesywne świadczenie usług drukarskich na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2026 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257816

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 34

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 61-714

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umww.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.umww.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywne świadczenie usług drukarskich na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2026 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e66ebbd8-a8b9-4240-bd70-5602c5a5ca0a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00585912

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041421/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.52 Świadczenie usług drukarskich na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2026 roku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

PS WPR 2023-2027; FEWP 2021-2027

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://e-zp.umww.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Nie

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Systemu E-Zamówienia Publiczne Województwo Wielkopolskie z siedzibą UMWW w Poznaniu, (zwanego dalej Systemem e-ZP lub Systemem) dostępnego pod adresem: https://e-zp.umww.pl.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w przy użyciu: Systemu e-ZP dostępnego pod adresem: https://e-zp.umww.pl.
Ponadto wszelkie informacje dotyczące postępowania, w tym: zapytania i odpowiedzi dla Wykonawców, modyfikacje treści SWZ, informacje o wynikach postępowania, itp. będą zamieszczane w Systemie e-ZP.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie e-ZP. Rejestracja i korzystanie z Systemu e-ZP jest bezpłatne. Zaleca się rejestrację konta w Systemie e-ZP na adres email wskazany w formularzu ofertowym.
2. Użytkownik niezarejestrowany może jedynie przeglądać treści udostępniane w części publicznej Systemu. Jest to równoznaczne z tym, że użytkownicy niezarejestrowani nie posiadają dostępu do wszystkich funkcjonalności systemu. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Województwo Wielkopolskie z siedzibą UMWW w Poznaniu.
3. W Systemie e-ZP znajdują się także instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja, zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl.
4. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu e-ZP:
1) Format kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,
2) Komunikacja pomiędzy przeglądarką Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS,
3) Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
5. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
1) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s,
2) zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze,
3) system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple maciOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
6.Złożenie oferty w trybie podstawowym poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
7. Pliki można podpisać przed dołączeniem do Systemu za pomocą zewnętrznych narzędzi do podpisu lub po dołączeniu do Systemu e-ZP przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
8. Korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis osobisty, profil zaufany, podpis zaufany) możliwe jest pod warunkiem, że system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposażony jest
w jeden z poniższych komponentów:
- wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obsługą technologii Java Web
Start (JavaWS) lub
- wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
9. Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z zewnętrznego oprogramowania do składania podpisu elektronicznego,
1) kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozostałe formaty),
2) podpis zaufany,
3) podpis osobisty.
10. Zamawiający zaleca składnie ww. plików w formacie pdf.
11. Maksymalny rozmiar przesyłanych plików oferty w trybie podstawowym oraz wiadomości wynosi 150 MB.
12. W zależności od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES,
XAdES) i jego typu (zewnętrzny, otaczający) Wykonawca dołącza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczający).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.10.) Przyczyny odstąpienia od komunikacji elektronicznej:

zamawiający wymaga przedstawienia modelu fizycznego, modelu w skali lub próbki, których nie można przekazać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (art. 65 ust. 1 pkt 4 ustawy)

3.11.) Sposób nieelektronicznego składania ofert, wniosków, oświadczeń oraz innych dokumentów: 2. Sposób oraz termin składania przedmiotowego środka dowodowego (próbka wydruku zaproszenia zapakowanego w kopertę, o której mowa w Rozdziale nr IX SWZ):

1) Przedmiotowy środek dowodowy w postaci próbki wydruku zaproszenia zapakowanego w kopertę (według Rozdziału nr IX SWZ) należy złożyć przed upływem terminu wskazanego w ust. 1 pkt. 4 SWZ, tj. do dnia 18.12.2025 roku, do godz. 08:00, w trwale zamkniętym opakowaniu za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 ze zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca na adres: Biuro Zamówień Publicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań.

2) Przesyłka zawierająca próbki powinna być zaadresowana w następujący sposób: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, Biuro Zamówień Publicznych oraz oznakowana napisem: „PRÓBKA” do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Sukcesywne świadczenie usług drukarskich na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2026 roku” znak sprawy BZP-III-1.272.1.2025, „NIE OTWIERAĆ PRZED 18.12.2025 r. godz. 08:30”, a ponadto winna być opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy.

Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu, o którym mowa w ust. 2 pkt. 1) ma data i godzina wpływu próbki na wskazany adres, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje dotyczące RODO określone zostały w Rozdziale nr XXII ust. 1 SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje o ograniczeniach w zakresie stosowania przepisów RODO określone zostały w Rozdziale nr XXII ust. 2 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BZP-III-1.272.1.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług drukarskich na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2026 r. Na usługi drukarskie (poligraficzne) składa się w szczególności: przygotowanie do druku, skład, łamanie, przygotowanie projektu graficznego, korekta, druk oraz dostawa materiałów do miejsca wskazanego w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia (zwanym dalej „SOPZ”) stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.

2. Pozostałe warunki realizacji zamówienia oraz szczegółowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w Projektowanych Postanowieniach Umowy (zwanych dalej „PPU”), stanowiących załącznik nr 3 do SWZ oraz w SOPZ (załącznik nr 4 do SWZ).

3. Ilości asortymentu wskazane w poszczególnych pozycjach SOPZ mają charakter szacunkowy i służą wyłącznie do kalkulacji ceny ofertowej.

4. Złożona przez Wykonawcę oferta musi obejmować cały zakres przedmiotu zamówienia, który przewidziany został w SWZ.

5. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których realizacja polegałaby na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. 2025, poz. 277), w zakresie:
a) obróbka DTP (tj. komputerowe przygotowanie materiałów do publikacji drukowanych),
b) druk,
- zgodnie z wymaganiami określonymi w §4 projektowanych postanowień umowy (PPU), stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.

6. Na podstawie art. 91 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że nie dokonuje podziału niniejszego zamówienia na części. Decyzja ta jest podyktowana koniecznością zapewnienia najwyższej efektywności, jakości i spójności realizowanych usług drukarskich przez cały okres obowiązywania umowy. Głównymi argumentami przemawiającymi za brakiem podziału są:
a) zapewnienie spójności - zlecenie realizacji zamówienia jednemu Wykonawcy eliminować będzie ryzyko niespójności w zakresie standardów jakości, kolorystyki i identyfikacji wizualnej, które powstałoby przy współpracy z wieloma podmiotami;
b) powierzenie całego, kompleksowego procesu świadczenia usług (obejmującego skład, korektę, druk i dostawę) jednemu Wykonawcy upraszczać będzie komunikację, znacząco przyspieszać będzie realizację poszczególnych zleceń i minimalizować będzie ryzyko błędów technicznych wynikających z przekazywania prac między różnymi firmami;
c) skoncentrowanie zamówienia u jednego podmiotu prowadzić będzie do uzyskania korzystniejszych (niższych) cen jednostkowych dla Zamawiającego.

7. We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę lub, jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i dokumentacji przetargowej, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.

8. Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp), jest obowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają przez niego wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ.

9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zakresu usługi niż maksymalny zakres zobowiązania, z tym że Zamawiający gwarantuje Wykonawcy, że wykorzysta nie mniej niż 70% maksymalnej wartości przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79810000-5 - Usługi drukowania

79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-18

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, polegających na powtórzeniu podobnych usług do wysokości 55 000,00 zł netto, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia podobne będą polegały na zleceniu podobnych usług zgodnych z usługami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia oraz usług podobnych do nich w aspekcie technologicznym ich wykonawstwa, w różnych terminach, zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego. Zamówienia podobne będą realizowane na zasadach i warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.
2. Zamówienia, o których mowa w pkt. 1 będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
3. Zamówienia, o których mowa w pkt. 1 będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia na skutek zwiększenia zapotrzebowania Zamawiającego na tego typu usługi, powierzenia Zamawiającemu nowych zadań publicznych, jak również w sytuacji braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług drukarskich w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa tego typu usług oraz w przypadku powierzania wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do usług realizowanych przez innego Wykonawcę.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oceny punktowe uzyskane w kryteriach oceny ofert opisane w SWZ sumuje się, a uzyskana łączna liczba punktów stanowić będzie całkowitą ocenę punktową oferty. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów w przyjętych kryteriach oceny ofert. Łączna ocena punktowa liczona będzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Punkty zostaną obliczone wg poniższego wzoru:

LP = C + Jw

gdzie:

LP - oznacza całkowitą liczbę punktów przyznanych ofercie
C - oznacza liczbę punktów przyznanych w kryterium „Cena oferty” (max. 70,00 pkt.)
Jw - oznacza liczbę punktów przyznanych w kryterium „Jakość wydruku” (max. 30,00 pkt.)

Oferta złożona przez wykonawcę może otrzymać maksymalnie 100,00 pkt.

Zamawiający udzieli niniejszego zamówienia temu Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów w ostatecznej ocenie punktowej.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość wydruku

4.3.6.) Waga: 30,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp), tj.:
a) doświadczenie Wykonawcy:
Zamawiający uzna spełnienie powyższego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje należycie, w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
1. co najmniej 2 (dwie) kompleksowe usługi poligraficzne *, z których każda była o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto,
2. przy czym co najmniej jedna z usług **, o których mowa w pkt. 1 powyżej, obejmowała realizację usług o charakterze złożonym, o łącznej wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł brutto, zrealizowanych w ramach usługi o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto, w tym w szczególności: druk oraz oprawę introligatorską materiałów wymagających precyzyjnej obróbki wykończeniowej (tzw. postpress), takich jak:
- kalendarze książkowe,
- lub katalogi klejone lub katalogi szyte,
- lub książki w twardej oprawie (oprawa złożona),
- lub inne materiały drukowane o porównywalnym stopniu złożoności i zaawansowania obróbki introligatorskiej***.
Uwaga:
* przez „kompleksową usługę poligraficzną” Zamawiający rozumie usługę obejmującą co najmniej: druk materiałów poligraficznych oraz oprawę introligatorską gotowych wyrobów i ich dostawę do Odbiorcy / Zamawiającego;
** za jedną usługę Zamawiający uzna jedno zamówienie (jedną umowę) realizowane jednorazowo lub w sposób ciągły/powtarzający się, w ramach którego Wykonawca wykonywał jedno lub więcej zleceń cząstkowych, pod warunkiem, że łączna wartość świadczenia w ramach tej usługi wynosi nie mniej niż 150 000,00 zł brutto;
*** za inne materiały drukowane o porównywalnym stopniu złożoności i zaawansowania obróbki introligatorskiej Zamawiający rozumie materiały spełniające łącznie następujące kryteria:
- są to publikacje wielostronicowe (co najmniej 16 stron) w formacie nie mniejszym niż A5,
- wymagają składu i łamania tekstu oraz rozmieszczenia elementów graficznych (np. zdjęcia, ilustracje, infografiki),
- są przeznaczone do druku w pełnym kolorze,
- są to materiały o charakterze informacyjnym, wizerunkowym lub promocyjnym (np. biuletyny, informatory, broszury, katalogi produktowe, raporty, foldery okolicznościowe, kalendarze książkowe).
b) kwalifikacje zawodowe / doświadczenie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedną osobę odpowiedzialną za przygotowywanie projektów graficznych oraz kontrolę jakości realizacji tych czynności, która:
1. posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie projektowania graficznego,
2. posiada umiejętność obsługi programów graficznych przeznaczonych do projektowania i przygotowania do druku materiałów publikacyjnych,
3. posiada doświadczenie w przygotowywaniu projektów do druku, w tym w szczególności w tworzeniu logotypów oraz szat graficznych materiałów takich jak katalogi, czasopisma, zaproszenia oraz inne materiały publikacyjne o porównywalnym charakterze i stopniu złożoności*
* przez „inne materiały publikacyjne o porównywalnym charakterze i stopniu złożoności” Zamawiający rozumie materiały spełniające łącznie następujące kryteria:
- są to publikacje wielostronicowe (co najmniej 16 stron) w formacie nie mniejszym niż A5,
- wymagają składu i łamania tekstu oraz rozmieszczenia elementów graficznych (np. zdjęcia, ilustracje, infografiki),
- są przeznaczone do druku w pełnym kolorze,
- są to materiały o charakterze informacyjnym, wizerunkowym lub promocyjnym (np. biuletyny, informatory, broszury, katalogi produktowe, raporty, foldery okolicznościowe, kalendarze książkowe).
Zamawiający nie określa szczególnego, obiektywnie uzasadnionego sposobu spełnienia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu, na zasadach określonych w art. 117 ust. 1 ustawy Pzp.

2. Na potwierdzenie spełniania opisanego powyżej warunku Zamawiający będzie żądał od Wykonawców podmiotowych środków dowodowych określonych w Rozdziale nr VIII ust. 2 SWZ.

3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia” / „nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach określonych w Rozdziale nr VIII ust. 2 SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu opisanych w Rozdziale nr V SWZ, Zamawiający wymaga przedstawienia podmiotowych środków dowodowych (zwanych dalej „PŚD”), tj.:

a) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 6 (na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu - składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona) - na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale nr V ust. 1 lit. b) SWZ.

b) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których usługi zostały wykonane, informacją czy jedna ze wskazanych usług obejmowała m. in. elementy, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 lit. a) pkt. 2. SWZ oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ (składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona) - na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale nr V ust. 1 lit. a) SWZ.

Dowodami, o których mowa powyżej są:
1) referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
2) oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej,
3) w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1. Zamawiający żąda do upływu terminu składania ofert złożenia przez Wykonawcę przedmiotowego środka dowodowego w postaci próbki zaproszenia zapakowanego w kopertę, sporządzonej na podstawie materiałów (plików produkcyjnych) udostępnionych przez Zamawiającego w załączniku nr 7 do SWZ. Złożona przez Wykonawcę próbka wydruku zaproszenia z kopertą ma być zgodna z wytycznymi szczegółowo opisanymi w SOPZ stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ oraz powinna spełniać wymagania pliku produkcyjnego opisane w załączniku nr 7 do SWZ.

Próbka wydruku obejmuje:

Zaproszenie (1 szt.):

• format: 15 x 15 cm po złożeniu (15 cm wysokości x 30 cm długości po rozłożeniu),
• druk cyfrowy,
• nadruk: kolor (4+4),
• surowiec: papier - jak dla papieru klasy premium do wizytówek, o parametrach nie gorszych niż papier typu OLIN Rough Bright White lub równoważny, spełniający wszystkie wskazane wymagania, tj. niepowlekany, nielaminowany, faktura: wyraźnie wyczuwalna, szorstka, gramatura: 300 g/ m2, kolor: biały (odcień zbliżony do tzw. „bright white”),
• wykończenie: uszlachetnienie: lakier UV wybiórczo na okładce - lakier kładziony na papier bezpośrednio, nie na laminowaną bazę - zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego projektem; bigowanie + złożenie do formatu, konfekcjonowanie do koperty,
• wykonawca zastosuje wypełnienie środka lakierem UV elementów wskazanych w projekcie zaproszenia,

Koperta (1 szt.):

• format: 16 x 16 cm po złożeniu,
• druk cyfrowy,
• nadruk: kolor (4+0),
• surowiec: papier offsetowy 170 g, produkcja z arkusza,
• wykończenie: koperta z paskiem samoprzylepnym do zaklejania rozumiana jako koperta z paskiem samoprzylepnym do zaklejania z warstwą ochronną na klejonej powierzchni umożliwiającą samodzielne ściągnięcie z koperty i przyklejenie klapki do podstawy koperty.

2. Wykonawca przed wydrukiem próbki jest zobowiązany dostosować załączony do SWZ materiał (plik) do wydruku.

3. Próbka zaproszenia zapakowanego w kopertę wymagana jest w celu oceny ofert w kryterium: „Jakość wydruku” opisanym w Rozdziale nr XV ust. 2 SWZ.

UWAGA: W celu właściwej oceny próbki należy pozostawić kopertę niezaklejoną.

4. Szczegółowe informacje w zakresie terminu jak i sposobu złożenia próbki wydruku (przedmiotowego środka dowodowego) zostały określone w Rozdziale nr XVII ust. 2 SWZ.

5. Złożone próbki zaproszenia zapakowanego w kopertę będą stanowiły wzorzec odniesienia (weryfikacji) dla dostarczanych artykułów przez Wykonawcę, któremu udzielone zostanie zamówienie. Zamawiający zastrzega, że na etapie realizacji zamówienia szata graficzna ulegnie zmianie w stosunku do zawartości plików produkcyjnych stanowiących załącznik nr 7 do SWZ.

6. Zwrot próbek nastąpi na podstawie art. 77 ustawy Pzp.

7. Jeżeli Wykonawca nie złoży do upływu terminu składania ofert próbki zaproszenia zapakowanego w kopertę, o której mowa w ust. 1, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 pkt. 5 ustawy Pzp.

8. UWAGA: próbka wydruku zaproszenia zapakowanego w kopertę stanowi przedmiotowy środek dowodowy, który nie podlega uzupełnieniu, zgodnie z art. 107 ust. 3 ustawy Pzp.

9. Załączona do oferty próbka musi spełniać minimalne wymagania jakościowe określone przez Zamawiającego. Oznacza to, że w kryterium „Jakość wydruku” próbka musi uzyskać co najmniej 10,00 punktów w skali od 0,00 do 30,00 punktów. Oferta, która nie spełni minimalnych wymagań jakościowych będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp jako niezgodna z warunkami zamówienia. Przyjęty próg 10,00 pkt. odpowiada minimalnemu poziomowi jakości akceptowalnej w materiale reprezentacyjnym Zamawiającego. Wynik poniżej 10,00 pkt. oznacza występowanie istotnych wad jakościowych w kilku ocenianych elementach w ramach przyjętych przez Zamawiającego podkryteriów, przez co zaproszenie/koperta nie nadaje się do wykorzystania zgodnie z celem zamówienia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Kompletna oferta musi zawierać następujące dokumenty:
1) formularz ofertowy – wg załącznika nr 1 do SWZ;
2) oświadczenie z art. 125 ust.1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg załącznika nr 2 do SWZ;
3) formularz cenowy, stanowiący jednocześnie szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – wg załącznika nr 4 do SWZ;
4) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, jeżeli w imieniu Wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp – działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych;
5) zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia zasobów – o ile zachodzi;
6) podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (Zamawiający rekomenduje wykorzystać oświadczenie znajdujące się na Formularzu oferty w treści załącznika nr 1 do SWZ) – o ile zachodzi;
7) Próbkę wydruku zaproszenia zapakowanego w kopertę, stanowiącą przedmiotowy środek dowodowy, o którym mowa w Rozdziale nr IX SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika). Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych.
3. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (Lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
5) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez Lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;
6) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy PZP Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
4. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dotyczące oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Informacje dotyczące rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w Projektowanych Postanowieniach Umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ – w tzw. "PPU".

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-18 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez System e-ZP. O terminie złożenia oferty decyduje czas wygenerowania Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP) w Systemie e-ZP. Próbki zaproszenia zapakowanego w kopertę (według rozdz. IX SWZ) należy złożyć przed upływem terminu wskazanego w Rozdz. XVII ust. 2 SWZ

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-18 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-16

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514 t.j. – „Specustawy”).

Podwykonawstwo:
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom.
2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca w formularzu ofertowym wskazał części zamówienia, których wykonanie zamierza
powierzyć podwykonawcom oraz podał nazwy ewentualnych podwykonawców - jeżeli na etapie składania ofert są już znani.
3. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte
wykonanie tego zamówienia.
4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących przedmiotu zamówienia.

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu opisanych w Rozdziale nr V SWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych - szczegóły opisane zostały w Rozdziale nr XI SWZ.

Opis sposobu przygotowania oferty określony został w Rozdziale nr XIV SWZ.

Opis sposobu obliczenia ceny określony został w Rozdziale nr XV SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.