Ogłoszenie z dnia 2025-12-05
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie przygotowania do druku publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk z zakresu nauk humanistycznych i społecznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Polska Akademia Nauk
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325713
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Defilad 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-901
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
nauka
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie przygotowania do druku publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk z zakresu nauk humanistycznych i społecznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-de0ea585-450f-4fe5-a6e4-e669afd26144
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00580158
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00091365/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.17 Przygotowanie do druku (skład i łamanie) czasopism naukowych PAN w podziale na dwie części – część 2 humanistyczna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona za pośrednictwem Platformy przetargowej https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html Zamawiający zaleca, aby oferta została utworzona w formacie .pdf oraz musi być sporządzona pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) albo w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w języku polskim.
2. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę wyłącznie poprzez Platformę przetargową – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresem: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału SWZ.
4. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej - pod adresem: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
5. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade SA ul. Legnicka 57D, lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8:00 – 16:00.
6. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy przetargowej.
7. Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajduje się w Rozdziale XI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polska Akademia Nauk, pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa, PKiN, zp@pan.pl;
- kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Polskiej Akademii Nauk iod@pan.pl;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług w zakresie przygotowania do druku publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk
z zakresu nauk humanistycznych i społecznych” – znak sprawy BZP.26.22.2025, prowadzonym w trybie podstawowym, a w przypadku danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana - także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), w celu zawarcia i realizacji umowy o zamówienie publiczne;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 19 oraz art. 74 i art. 75 ustawy Pzp lub ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r., poz. 902) lub inne przepisy prawa lub Umowy zawarte przez Zamawiającego;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz przez okres archiwizacji dokumentów wynikający z przepisów wewnętrznych administratora danych;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana - także
z zawarciem i realizacją Umowy; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają
z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, (a w przypadku Wykonawcy, którego oferta została wybrana i z którym Zamawiający zawrze Umowę - także art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.26.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług w zakresie przygotowania do druku (skład i łamanie) publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk z zakresu nauk humanistycznych i społecznych 962 arkuszy wydawniczych zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SWZ.
a) W przypadku publikacji wymienionych w Załączniku nr 8 do SWZ konieczne jest odtworzenie layoutu lub dla wskazanych publikacji wykonanie nowego projektu layoutu oraz nowego projektu okładki. Jeśli zachodzi taka potrzeba, wymagane jest przeskładanie przysłanych w formie obrazu wzorów jedno i /lub dwustopniowych wzorów matematycznych lub chemicznych zgodnie z layoutem przy zachowaniu wymaganych krojów pisma.
Wzory są dostępne na stronach:
https://www.czytelnia.pan.pl
https://www.publikacje.pan.pl
https://rzym.pan.pl/pl/publikacje/seria-wydawnicza-conferenze-pdf
https://cbh.pan.pl/pl/publikacje
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania do każdego Zlecenia okładki zgodnie ze wzorem przesłanym drogą elektroniczną lub w formie drukowanej. Okładka powinna zostać przesłana razem z materiałami do I i II korekty.
b) Zamawiający od dnia obowiązywania Umowy w okresie 12 miesięcy będzie sukcesywnie przekazywał do wykonania (przygotowania do druku i/lub publikacji online) kolejne publikacje naukowe PAN wymienione w Załączniku 8 do SWZ.
c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji (w całości lub w części) ...,
e) Za każdy arkusz wykonany i dostarczony w ramach opcji Wykonawca otrzyma wynagrodzenie jednostkowe wynikające z Formularza ofertowego (cena jednostkowa arkusza wydawniczego dla zakresu objętego opcją). Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji opcji podczas trwania Umowy.
f) Opcja jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z opcji, obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym opcją. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z opcji zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu opcji. Zamówienie w ilości przekraczającej opcję wymaga zmiany Umowy.
g) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zamówienia podstawowego
o maksymalnie 30%.
h) Opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności związane
z kompleksowym przygotowaniem publikacji do druku zajmujących się odtworzeniem layoutu z dopasowywaniem kroju pisma, ustaleniem interlinii, stylu, wielkości wcięć akapitowych, ustawieniem tytułów i śródtytułów publikacji, łączeniem tekstu ze zdjęciami
i układaniem ich na stronie zgodnie z zasadami redakcji technicznej, obróbką elementów graficznych, naniesieniem na tekst korekty oraz zapisaniem danych komputerowych
w postaci pliku PDF. Zakres czynności został podany w Załączniku nr 9 do SWZ, które powinny być wykonywane przez minimum 1 osobę.
Zakres czynności został podany w § 8 ust. 7 projektowanego postanowienia Umowy stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79822000-2 - Usługi składu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79822500-7 - Usługi projektów graficznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb. Opcja obejmuje uprawnienie Zamawiającego do zamówienia w ramach realizacji Umowy dodatkowej liczby arkuszy wydawniczych w liczbie: maksymalnie 200 z odtworzeniem layoutów lub wykonaniem nowych projektów layoutu i nowych projektów okładek.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XX
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej:1) w zakresie doświadczenia Wykonawcy:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje) co najmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. Przez usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy rozumieć usługę obejmującą przygotowanie do druku (skład i łamanie, opracowanie ilustracji, tabel, przygotowanie pliku produkcyjnego PDF) i/lub przygotowanie do publikacji online czasopism lub książek naukowych o charakterze humanistycznym lub społecznym zawierających ilustracje, tabele, jedno i/lub dwustopniowe wzory matematyczne lub chemiczne oraz różne rodzaje znaków i alfabetów, o wartości nie mniejszej niż 120 000,00 zł brutto (w ramach jednej umowy) lub maksymalnie 5 usług o łącznej wartości nie mniejszej niż 120 000,00 zł brutto (w ramach pięciu umów);
2) w zakresie potencjału kadrowego (osób):
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą brały udział w jego realizacji, tj. minimum trzema osobami, które posiadają co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie wykonywania czynności, takich jak opisane w Rozdziale III ust. 2 SWZ związanych z kompleksowym przygotowaniem do druku (odtworzenie layoutu, skład i łamanie, opracowanie ilustracji, tabel, przygotowanie pliku produkcyjnego PDF) i/lub przygotowanie do publikacji online czasopism lub książek naukowych o charakterze humanistycznym lub społecznym zawierających ilustracje, tabele, jedno i/lub dwustopniowe wzory matematyczne lub chemiczne oraz różne rodzaje znaków i alfabetów oraz posiadają doświadczenie w obróbce elementów graficznych, naniesieniu na tekst korekty, zapisaniu danych komputerowych w postaci pliku PDF, a także przygotowaniu publikacji elektronicznej w formacie PDF (interaktywny) oraz HTML. Osoby te będą odpowiedzialne za realizację zamówienia Zamawiającego i będą upoważnione do dokonywania ustaleń technicznych aspektów realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda:
- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawiane w okresie ostatnich 3 miesięcy – na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 1 SWZ. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;
- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 2 SWZ. Wzór wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca zobowiązany jest w terminie wyznaczonym na składanie ofert złożyć próbkę elektronicznie o której mowa poniżej, za pośrednictwem Platformy przetargowej w terminie wskazanym w Rozdziale XVIII ust. 2 SWZ. Próbka stanowić będzie treść oferty oraz podstawę oceny ofert w ramach kryteriów oceny ofert, a jej niezłożenie skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie przepisu art. 226 ust. 1 pkt 2 lit c) ustawy Pzp. Wymaga się, aby próbka zawierała elementy określone w opisie przedmiotu zamówienia (jedno i/lub dwustopniowe wzory matematyczne lub chemiczne, tabele, różne rodzaje znaków i alfabetów oraz rysunki i ilustracje). Próbkę uzna się za zgodną z warunkami zamówienia, jeżeli będzie zawierać powyższe elementy określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz będzie można w niej pozytywnie ocenić minimum jedenaście punktów z piętnastopunktowego kryterium oceny jakości. Pozytywna ocena oferty oznacza przyznanie minimum 42 punktów przez merytorycznych członków komisji. W przypadku przyznania ofercie mniej niż 42 punktów przez merytorycznych członków komisji, Zamawiający uzna, że próbka nie jest zgodna z warunkami zamówienia i oferta zostanie odrzucona na podstawie przepisu art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. Z uwagi na charakter próbki jako treści oferty, realizacja przyszłego zamówienia odbywać musi się w jakości zgodnej z przedstawioną próbką w szczególności w zakresie elementów, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, wskazanych w Rozdziale XX ust. 2 pkt 2 SWZ.Zamawiający wymaga, aby przedłożona próbka była wydawnictwem, którego skład wykonywał Wykonawca składający ofertę i składała się z trzech tytułów i była wydaną książką (książkami) lub czasopismem (czasopismami) (poprzez książkę lub czasopismo rozumie się pełną treść publikacji od kart tytułowych po materiały dodatkowe, w tym wszystkie spisy, rozdziały, podrozdziały, indeksy itp.) zawierającymi: rysunki, zdjęcia, tabele oraz jedno i/lub dwustopniowe wzory matematyczne lub chemiczne oraz zawierająca litery i znaki różnych alfabetów. Przedstawione książki lub czasopisma wchodzące w skład próbki mają być naukowymi publikacjami o tematyce humanistycznej lub społecznej, posiadającymi numer ISSN lub ISBN. Wchodzące w skład próbki publikacje muszą być książką lub czasopismem wydanym w latach 2021-2025, z informacją o Wykonawcy usługi składu i łamania w stopce, w wersji elektronicznej w języku polskim lub w jednym z języków kongresowych, tj. język angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, rosyjski, w pliku PDF z aktywnymi linkami przesłanym, wraz z ofertą, za pośrednictwem Platformy przetargowej https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html.
W przypadku, gdy Wykonawca załączy do oferty większą liczbę tytułów niż wymagana, zobowiązany jest w Formularzu oferty wskazać tytuły, które będą poddane ocenie w kryterium „jakość”. Niewskazanie tytułów w ww. przypadku skutkować będzie uznaniem próbki za niezgodną z treścią warunkami zamówienia i oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. Brak złożenia w wyznaczonym terminie na składanie ofert wymaganych próbek, tj.: trzech tytułów będących wydanymi książkami lub czasopismami oraz brak próbki będącej rozdziałem lub artykułem w wersji elektronicznej oraz brak próbki będącej rozdziałem lub artykułem w wersji elektronicznej w pliku PDF z aktywnymi linkami przekazanych, wraz z ofertą, za pośrednictwem Platformy przetargowej https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html powoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit c) ustawy Pzp jako niezgodnej z warunkami zamówienia. Brak możliwości otwarcia przez Zamawiającego próbki w wersji elektronicznej załączonej przez Wykonawcę do oferty, będzie podstawą do odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit c) ustawy Pzp jako niezłożenie przedmiotowego środka dowodowego.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (spółki cywilne/konsorcja):1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane; w takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp);
3) dokumenty, o których mowa w Rozdziale IX ust. 2 SWZ składa dowolny Wykonawca/dowolni Wykonawcy wykazujący spełnienie warunków udziału w postępowaniu, spośród Wykonawców składających wspólnie ofertę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej Umowy w sytuacjach opisanych w treści przepisu art. 455 ustawy Pzp, a także w następujących sytuacjach:1) zmian (wskazania nowych) tytułów publikacji naukowych PAN przeznaczonych do wykonania przez Wykonawcę w stosunku do wyszczególnionych w Załączniku nr 4 do Umowy, pod warunkiem ich analogicznej tematyki i poziomu trudności w stosunku do tytułów wyszczególnionych w Załączniku nr 4 do Umowy;
2) wynikających ze zmiany obowiązujących przepisów prawa, które będą miały wpływ na realizację Umowy, w celu dostosowania treści postanowień Umowy do aktualnego stanu prawnego;
3) w toku realizacji Umowy wynikną rozbieżności lub niejasności w jej treści,
których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie postanowień Umowy w stopniu wyłączającym dopuszczalność różnej interpretacji zapisów Umowy przez Strony;
4) zmiany terminu końcowego Umowy, w razie niewykorzystania całej kwoty, o której mowa w § 4 ust. 1 Umowy, za zakres podstawowy zamówienia lub w przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego opcji, nie dłużej jednak niż o 6 miesięcy;
5) wystąpienia zdarzeń siły wyższej, rozumianych jako zdarzenia zewnętrznie
niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, które będą miały wpływ na sposób, częstotliwość lub terminy świadczenia usług objętych przedmiotem Umowy, jak również wysokość wynagrodzenia umówionego przez Strony.
2. Strony przewidują zmianę wysokości wynagrodzenia umownego w przypadku, gdy w okresie obowiązywania Umowy nastąpi zmiana:
1) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1773 ze zm.),
2) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
3) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 427),
4) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy, a proponowana przez Wykonawcę zmiana wynagrodzenia odpowiadać będzie wyłącznie ich faktycznemu wzrostowi wskutek zaistnienia wskazanych powyżej okoliczności i zostanie zgłoszona Zamawiającemu w terminie wskazanym w ust. 3;
– zastosowanie mają zasady wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, określone w postanowieniach ust. 2-10.
3. Ponadto Strony ustalają następujące zasady wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany kosztów związanych z realizacją zamówienia, przy czym przez zmianę kosztów rozumie się wzrost kosztów, jak i ich obniżenie, względem kosztów przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w zdaniu pierwszym nie dotyczy kosztów, o których mowa w ust. 1-11.
1) Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w przypadku, gdy zmiana średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszanego w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za poprzedni rok kalendarzowy, zwanego dalej „wskaźnikiem GUS”, wyniesie co najmniej 10%.
2) Zmiana wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 1, nastąpi nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy wykonywania Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-15 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca zobowiązany jest w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego wraz z ofertą (Formularzem oferty sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ) złożyć:1) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, stanowiące Załącznik nr 3A do SWZ;
2) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 2 SWZ, stanowiące Załącznik nr 3B do SWZ i zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa
w Rozdziale IX ust. 2 (jeżeli dotyczy);
3) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy
w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 5 SWZ;
4) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 7 pkt 2 SWZ;
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentu rejestrowego KRS, CEIDG);
6) uzasadnienie Wykonawcy, że informacje wskazane w ust. 8 Załącznika nr 2 do SWZ – Formularza ofertowy, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli dotyczy);
7) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 7 pkt 2 SWZ, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ (jeżeli dotyczy)
8) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w przepisie art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ (jeżeli dotyczy);
9) próbkę - opis w Rozdziale XVI ust. 1 pkt 9 SWZ.
2. Usługa świadczona będzie w okresie 12 miesięcy od daty obowiązywania Umowy lub do wyczerpania maksymalnej wartości brutto Umowy określonej w § 4 ust. 1 Projektowanych postanowień Umowy stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ z zastrzeżeniem klauzuli opcji,
w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpi jako pierwsze.
3. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w związku z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514 z późn. zm.).
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Sprzedaż i następcze przechowywanie produktu leczniczego przeciwgruźliczego (...) postępowanie uzupełniające)
- Sprzedaż i dostawa do siedziby Zamawiającego pojemników służących do zbierania stałych, niebezpiecznych odpadów medycznych
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: Dzielna 4 m. 22 część nr 2: A. Sulkiewicza 8 m. 12
- Druk i dystrybucja publikacji wybranych wzorów matematycznych oraz wybranych wzorów i stałych fizykochemicznych
- dostawa materiałów informacyjno-promocyjnych wraz z pakietami powitalnymi z logo NFZ
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych (10 pustostanów - 10 części) - Oznaczenie sprawy: DNZP.260.130.2025
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług w zakresie przygotowania do druku publikacji naukowych Polskiej Akademii Nauk z zakresu nauk humanistycznych i społecznych
- Organizacja kursów i szkoleń - materiały szkoleniowe oraz platforma e-learningowa w ramach projektu pn. "Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie CUKIERNICTWO w Powiecie Wieluńskim"
- Wykonanie i dostarczenie materiałów informacyjno-promocyjnych promujących Markę Polskiej Gospodarki w ramach realizacji projektu finansowanego ze środków unijnych (....)
- Usługa dla materiałów informacyjnych
więcej: Usługi składu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





