eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzyżów › REMONT SZLAKÓW ZRYWKOWYCH W NADLEŚNICTWIE STRZYŻÓW

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-07-05

Strzyżów: REMONT SZLAKÓW ZRYWKOWYCH W NADLEŚNICTWIE STRZYŻÓW
Numer ogłoszenia: 183974 - 2011; data zamieszczenia: 05.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Strzyżów , ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów, woj. podkarpackie, tel. 017 2761011.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.krosno.lasy.gov.pl/web/strzyzow

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REMONT SZLAKÓW ZRYWKOWYCH W NADLEŚNICTWIE STRZYŻÓW.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Strzyżów, w leśnictwach Babica i Łętownia. Zadanie jest podzielone na 2 części (pakiety). Szczegółowy opis części zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 2 do SIWZ - kosztorys ofertowy. Poszczególna część zamówienia (pakiet) jest niepodzielna. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub na obie części zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące prace: a) CZĘŚĆ I - leśnictwo Babica (zał. nr 2.1 do 2.5 do SIWZ, obiekty nr 1, 2, 3,4, 5): mechaniczne plantowanie gruntu spycharką gąsienicową, mechaniczne karczowanie pni roboty ziemne wykonywane koparkami - wykonanie rowów odwadniających, częściowe ulepszenie nawierzchni szlaku, obejmujące usunięcie wierzchniej warstwy humusowej gruntu poza szlak, zakup, dowiezienie, rozplantowanie i uwałowanie kruszywa naturalnego, wykonanie przepustów o średnicach od 40 cm do 120 cm wraz z przyczółkami z drewna modrzewiowego, wykonanie wodospustów drewnianych b) CZĘŚĆ II - leśnictwo Łętownia (zał. nr 2.6 do 2.10 do SIWZ, obiekty nr 6, 7, 8, 9, 10) : mechaniczne plantowanie gruntu spycharką gąsienicową, mechaniczne karczowanie pni, częściowe ulepszenie nawierzchni szlaku, obejmujące zakup, dowiezienie, rozplantowanie i uwałowanie kruszywa naturalnego, roboty ziemne wykonywane koparkami - wykonanie rowów odwadniających, wykonanie przepustów z tworzyw sztucznych o średnicy 40cm, 60cm, 80cm, 100cm, wraz z przyczółkami z drewna modrzewiowego, wykonanie brodu przez potok lesny, wykonanie wodospustów drewnianych Szczegółowy zakres robót zawierają kosztorysy ofertowe, stanowiące załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wskazane jest, aby oferent przed złożeniem oferty zapoznał się na gruncie z zakresem prac objętych niniejszym zamówieniem. Wskazania projektowanych do remontu szlaków mogą dokonać właściwi terytorialnie Leśniczowie: dla Części I (Leśnictwo Babica) Pan Jacek Charchut, tel. 606 693 358, dla Części II (leśnictwo Łętownia) Pan Józef Szlachta, tel. 606 336 594. CZĘŚĆ I - Leśnictwo Babica; położenie administracyjne: Obręby ewidencyjne Babica, Zaborów, Przedmieście Czudeckie, Wyżne - Gmina Czudec; Połomia - Gmina Niebylec; Lutoryż - Gmina Boguchwała. Lokalizacja oddziałów wg opisu w kosztorysach ofertowych. Lokalizacje graficzne miejsc realizacji zadania określone są w załączniku nr 2.1 do 2.5, obiekty nr 1, 2, 3,4, 5. CZĘŚĆ II - Leśnictwo Łętownia ; położenie administracyjne: Obręby ewidencyjne Łętownia, Strzyżów - Gmina Strzyżów; Nawsie - Gmina Wielopole Skrz.; Pstrągowa - Gmina Czudec. Lokalizacja oddziałów wg opisu w kosztorysach ofertowych. Lokalizacje graficzne miejsc realizacji zadania określone są w załączniku nr 2.6 do 2.10, obiekty nr 6, 7, 8, 9, 10..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Remont szlaków zrywkowych na terenie Nadleśnictwa Strzyżów Zamawiający informuje, iż przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.23.10.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości : a) CZĘŚĆ I - 3000,00 złotych b) CZĘŚĆ II - 2000.00 złotych W przypadku złożenia oferty na obie części zamówienia, wadium sumuje się.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie trzech lat przed wszczęciem postępowania (a jeśli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie) co najmniej jednej pracy polegającej na wykonywaniu podobnego zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 tys. zł Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże się posiadaniem co najmniej następującego sprzętu (np. wg załącznika nr 5 do SIWZ): spycharka gąsienicowa koparka przedsiębierna lub koparko - spycharka Wykonawca powołujący się na potencjał obcych podmiotów, do oferty dołącza pisemne zobowiązanie tych podmiotów, o udostępnieniu mu tego potencjału na czas realizacji zamówienia. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: a) wypełniony formularz ofertowy wg załączonego druku stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, oraz wypełnione kosztorysy ofertowe (należy podać ceny bez podatku vat), stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ b) oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy oraz, że zapoznał się projektem umowy i nie wnosi do niej zastrzeżeń i akceptuje warunki w niej zawarte - załącznik nr 6 do SIWZ, c) aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), d) oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego - załącznik nr 4 do SIWZ, e) oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności - załącznik nr 4 do SIWZ, f) oświadczenie o dostarczeniu w wyznaczonym terminie, w przypadku wyboru oferty, polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia OC (załącznik nr 7 do SIWZ) g) wykaz podmiotów (podwykonawców), które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia- załącznik nr 3 do SIWZ wraz ze wskazaniem, które prace będą przez nich realizowane, h) oświadczenie o dysponowaniu potencjałem technicznym i osobowym koniecznym do realizacji zadania lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego lub osób zdolnych do wykonania zamówienia - załącznik nr 5 do SIWZ i) pełnomocnictwo upoważniające do reprezentowania firmy, jeżeli nie wynika bezpośrednio z dokumentu, o którym mowa pkt. VII ppkt.1 lit. c SIWZ. j) Wykaz wykonanych w okresie trzech lat przed wszczęciem postępowania (a jeśli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie) podobnych zamówień wraz z podaniem wartości tych zamówień (oświadczenie lub referencje). W przypadku składania oferty wspólnej właściwe dokumenty tu wymienione dostarczyć musi każdy z wykonawców. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast dokumentów, o których mowa w lit. c, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych (za zgodność z oryginałem) przez właścicieli lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 3. Brak jakiegokolwiek z ww. dokumentów lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie (np. nie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem odpisy lub kopie) spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust 3 ustawy. 4. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. 2. Umowa zostanie zawarta w terminie określonym w art. 94 ustawy PZP, nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. 3. Zamawiający dopuszcza dokonanie zmiany w zawartej umowie. Zmiany te dotyczyć mogą w szczególności terminu realizacji zadania w przypadku zaistnienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających terminową realizację zadania. Wszelkie postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący - załącznik nr 9 do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.krosno.lasy.gov.pl/web/strzyzow/zamowienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Strzyżów, ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.07.2011 godzina 09:45, miejsce: Nadleśnictwo Strzyżów, ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów pokój nr 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: leśnictwo Babica.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ I - leśnictwo Babica (zał. nr 2.1 do 2.5 do SIWZ, obiekty nr 1, 2, 3,4, 5): mechaniczne plantowanie gruntu spycharką gąsienicową, mechaniczne karczowanie pni roboty ziemne wykonywane koparkami - wykonanie rowów odwadniających, częściowe ulepszenie nawierzchni szlaku, obejmujące usunięcie wierzchniej warstwy humusowej gruntu poza szlak, zakup, dowiezienie, rozplantowanie i uwałowanie kruszywa naturalnego, wykonanie przepustów o średnicach od 40 cm do 120 cm wraz z przyczółkami z drewna modrzewiowego, wykonanie wodospustów drewnianych CZĘŚĆ I - Leśnictwo Babica; położenie administracyjne: Obręby ewidencyjne Babica, Zaborów, Przedmieście Czudeckie, Wyżne - Gmina Czudec; Połomia - Gmina Niebylec; Lutoryż - Gmina Boguchwała. Lokalizacja oddziałów wg opisu w kosztorysach ofertowych. Lokalizacje graficzne miejsc realizacji zadania określone są w załączniku nr 2.1 do 2.5, obiekty nr 1, 2, 3,4, 5. Szczegółowy zakres robót zawierają kosztorysy ofertowe, stanowiące załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wskazane jest, aby oferent przed złożeniem oferty zapoznał się na gruncie z zakresem prac objętych niniejszym zamówieniem. Wskazania projektowanych do remontu szlaków mogą dokonać właściwi terytorialnie Leśniczowie: dla Części I (Leśnictwo Babica) Pan Jacek Charchut, tel. 606 693 358..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.23.10.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: leśnictwo Łętownia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ II - leśnictwo Łętownia (zał. nr 2.6 do 2.10 do SIWZ, obiekty nr 6, 7, 8, 9, 10) : mechaniczne plantowanie gruntu spycharką gąsienicową, mechaniczne karczowanie pni, częściowe ulepszenie nawierzchni szlaku, obejmujące zakup, dowiezienie, rozplantowanie i uwałowanie kruszywa naturalnego, roboty ziemne wykonywane koparkami - wykonanie rowów odwadniających, wykonanie przepustów z tworzyw sztucznych o średnicy 40cm, 60cm, 80cm, 100cm, wraz z przyczółkami z drewna modrzewiowego, wykonanie brodu przez potok lesny, wykonanie wodospustów drewnianych CZĘŚĆ II - Leśnictwo Łętownia ; położenie administracyjne: Obręby ewidencyjne Łętownia, Strzyżów - Gmina Strzyżów; Nawsie - Gmina Wielopole Skrz.; Pstrągowa - Gmina Czudec. Lokalizacja oddziałów wg opisu w kosztorysach ofertowych. Lokalizacje graficzne miejsc realizacji zadania określone są w załączniku nr 2.6 do 2.10, obiekty nr 6, 7, 8, 9, 10. Szczegółowy zakres robót zawierają kosztorysy ofertowe, stanowiące załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wskazane jest, aby oferent przed złożeniem oferty zapoznał się na gruncie z zakresem prac objętych niniejszym zamówieniem. Wskazania projektowanych do remontu szlaków mogą dokonać właściwi terytorialnie Leśniczowie: dla Części II (leśnictwo Łętownia) Pan Józef Szlachta, tel. 606 336 594..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.23.10.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.