eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2022 › Sygn. akt: KIO 1376/22
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2022-06-09
rok: 2022
sygnatury akt.:

KIO 1376/22

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Luiza Łamejko

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w dniu 9 czerwca 2022 r.
w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
23 maja 2022 r. przez Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o., ul.
Północna 22A, 20-064 Lublin
w postępowaniu prowadzonym przez Regionalne Centrum
Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach, ul. Raciborska 15, 40-074 Katowice

przy udziale wykonawcy A. I.
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Firma
Transportowa „OMEGA” A. I., ul. Grażyny 6, 42-202 Częstochowa
zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego

postanawia:
1. umarza
postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o., ul. Północna
22A, 20-064 Lublin
kwoty 15 0
00 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero
groszy) stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.

Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.

Przewodniczący : ………………………………

Sygn. akt: KIO 1376/22
U z a s a d n i e n i e


Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach (dalej:
„Zamawiający”) prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Świadczenie usług transportu sanitarnego w zakresie transportu krwi i jej składników”.
Postępowanie to prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019
r. -
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.), zwanej dalej: „ustawa
Pzp”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 13 maja 2022 r. w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej pod pozycją 2022/S 093-255482.

W dniu 23 maja 2022 r. wykonawca Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED
Sp. z o.o.
z siedzibą w Lublinie (dalej: „Odwołujący”) wniósł do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 99 ust. 1 i 2 ustawy Pzp w zw. z art. 13 ust. 1 ustawy o systemie oceny
zgodności
oraz 70b ust. 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym i w zw. z art. 161ba ust. 1 i 2 ustawy
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych poprzez opisanie
przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, niewyczerpujący, a to przez wskazanie
w opisie przedmiotu zamówienia, że pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia mają
być pojazdami sanitarnymi, zamiast wskazania, że pojazdy do transportu krwi są pojazdami
„specjalnymi-innymi”, co uniemożliwia złożenie ważnej i skutecznej oferty przez
Odwołującego, porównywalnej z innymi ofertami, gdyż oferenci mogą zaoferować
i skalkulować w cenie różne typy pojazdów, w efekcie czego złożone oferty mogą się okazać
nieporównywalne, gdyż Zamawiający nie uwzględnił wszystkich wymagań i okoliczności
mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty, co ma wpływ na wynik postępowania.
2. art. 99 ust. 1 i 2 ustawy Pzp
poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób
nieprecyzyjny,
niewyczerpujący, a to przez brak określenia wszystkich wymagań
dotyczących specjalistycznej lodówki, w której jest przechowywana podczas transportu krew
i jej
składniki, co uniemożliwia złożenie ważnej i skutecznej oferty przez Odwołującego,
porównywalnej z innymi ofertami, gdyż oferenci mogą zaoferować i skalkulować w cenie
różne specjalistyczne lodówki, w efekcie czego złożone oferty mogą się okazać
nieporównywalne, gdyż Zamawiający nie uwzględnił wszystkich wymagań i okoliczności
mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty, co ma wpływ na wynik postępowania.

3. art. 439 ust. 2 pkt 2 a ustawy Pzp w zw. z art. 99 ust. 1 i 2 ustawy Pzp przez zawarcie
w § 9 ust. 4 wzoru umowy, w postanowieniach dotyczących zasad wprowadzania zmian
wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany ceny materiałów lub
kosztów związanych z realizacją zamówienia, zapisu „zmiana wynagrodzenia dokonana
zostanie w
oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług opublikowany przez
Prezesa
GUS”, bez odniesienia jakiego roku dotyczyć ma opublikowany przez Prezesa GUS
średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług.

Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu:
1. odnośnie zarzutu nr 1 dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia poprzez
doprecyzowanie opisu przedmiotu
zamówienia:
1) wprowa
dzenie zapisu dotyczącego wymogu realizacji przedmiotowego zamówienia
pojazdami z
arejestrowanymi jako „specjalny-inny”,
2)
wprowadzenie zapisu dotyczącego wymogu przedłożenia przez oferenta na
potwierdzenie, że pojazd do transportu krwi zarejestrowany jako „specjalny-inny”, oprócz
dowodu rejestracy
jnego, także podmiotowego środka dowodowego, tj. deklaracji producenta,
że pojazd jest przeznaczony do transportu krwi.
2. odnośnie zarzutu nr 2 dokonanie zmiany opisu przedmiotu zamówienia, poprzez
doprecyzowanie wymagań dotyczących specjalistycznej lodówki tj.
1)
określenie modelu/ producenta lodówki lub równoważnych parametrów,
2)
sposobu zasilania lodówki wraz z parametrami granicznymi, w celu określenia
rodzaju przetwornicy wymaganej do zasilani
a 230V, lub amperażu wymaganego przy
zasilaniu 12V,
3)
wymiarów lodówki wraz z podaniem długości/szerokości/wysokości,
4)
czy lodówka ma być wyjmowana z pojazdu z podaniem wagi i sposobu ich załadunku
oraz
po czyjej stronie leży załadunek z uwagi na wagę lodówki i przepisy BHP,
5)
czy lodówka ma być zamocowana na stałe, wówczas wymagane jest podanie
modelu/producenta
lodówki lub równoważnych parametrów w celu określenia sposobu
mocowania, zgodnie z wymogami normy PN EN 1685,
6)
jeśli lodówka ma być wyjmowana, to musi być mocowana w sposób stabilny,

uniemożliwiający przemieszczanie w czasie jazdy i oddzielone od przedziału pasażerskiego,
zgodnie z norm
ą PN EN 1685 i normą PN EN 1789.
3 . odnośnie zarzutu nr 3 dokonanie zmiany § 9 ust. 4 wzoru umowy, poprzez wprowadzenie
zapisu:
z:
„zmiana wynagrodzenia dokonana zostanie w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen
towarów i usług opublikowany przez Prezesa GUS”
na:
„zmiana wynagrodzenia dokonana zostanie w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen
towarów i usług opublikowany przez Prezesa GUS w komunikacie dotyczącym roku
poprzedniego w stosunku do roku w którym dokonywana jest zmiana wynagrodzenia.

Przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego zgłosił
wykonawca A. I.
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Firma Transportowa
„OMEGA” A. I. z siedzibą w Częstochowie.

W dniu 6 czerwca 2022
r. Zamawiający wniósł odpowiedź na odwołanie, w której
oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.

W dniu 7 czerwca 2022 r.
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej wezwał wykonawcę A.
I.
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Firma Transportowa „OMEGA” A. I. z
siedzibą w Częstochowie do złożenia oświadczenia w przedmiocie sprzeciwu wobec
uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów przedstawionych w odwołaniu.
W dniu 8 czerwca 2022 r. wykonawca A. I.
prowadząca działalność gospodarczą pod
firmą Firma Transportowa „OMEGA” A. I. złożyła oświadczenie, że nie będzie zgłaszała
s
przeciwu wobec uwzględnienia przez Zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych
w odwołaniu. Wykonawca ten wniósł o umorzenie postępowania na posiedzeniu niejawnym.
Wobec powyższych ustaleń, Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że zachodzą
przesłanki do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania odwoławczego na
podstawie art. 522 ust. 2 ustawy Pzp.
O
kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575
ustawy Pzp
w zw. z § 9 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r.

(Dz. U. z 2020 r. poz. 2437), nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu
z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.

Przewodniczący : ………………………………



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie