eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2021 › Sygn. akt: KIO 1658/21
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2021-07-01
rok: 2021
sygnatury akt.:

KIO 1658/21

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Aleksandra Patyk

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 1 lipca 2021 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
K
rajowej Izby Odwoławczej w dniu 31 maja 2021 r. przez wykonawcę Impel Facility
Services Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu
w postępowaniu prowadzonym przez
Samodzielny Publiczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Olsztynie,


postanawia:

1.
Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego – wykonawcy Impel Facility Services Sp. z o.o. z siedzibą we
Wrocławiu
kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero
groszy
), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.

Przewodniczący: ……………………………..



Sygn. akt: KIO 1658/21

U z a s a d n i e n i e


Zamawiający – Samodzielny Publiczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc
w Olsztynie
[dalej „Zamawiający”] prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na
usługi kompleksowego sprzątania,
transportu wewnętrznego oraz wykonywania czynności pomocniczych
(znak postępowania:
SOZ.383.17.2021).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 7 maja 2021 r. pod numerem 2021/S 089-229608.

W dniu 31 maja 2021 r. wykonawca
Impel Facility Services Sp. z o.o. z siedzibą we
Wrocławiu [dalej „Odwołujący”] wniósł odwołanie wobec postanowień specyfikacji warunków
zamówienia zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 112 ust. 1 i 2 pkt 3 w zw. z art. 116 oraz w zw. z art. 16 i 17 ustawy Pzp poprzez
ustalenie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie)
w sposób nieproporcjonalny względem przedmiotu zamówienia, tj. poprzez określenie
warunku udziału w postępowaniu na zbyt niskim, minimalnym poziomie zdolności w stosunku
do przedmiotu zamówienia, podczas gdy warunki udziału w postępowaniu powinny być
ustalane na odpowiednim poziomie, proporcjonalnie do przedmiotu
zamówienia oraz
związane z przedmiotem zamówienia oraz sformułowane zgodnie z zasadami
proporcjonalności, przejrzystości oraz w sposób zapewniający zachowanie uczciwej
konkurencji i równe traktowanie wykonawców, tj. w sposób, który gwarantuje wykonanie
zamówienia przez wykonawcę dającego rękojmię należytego wykonania zamówienia, na
odpowiednim poziomie jakościowym oraz zapewni najlepszą jakość usług w ramach środków
przeznaczonych na realizację zamówienia i najlepsze efekty w stosunku do poniesionych
nakładów;
2. art. 246 ust. 2 w zw. z art. 214 i 242 w zw. z art. 16 i 17 ustawy Pzp poprzez
sformułowanie jako kryterium oceny ofert wyłącznie ceny o wadze 100% pomimo, że opis
przedmiotu zamówienia nie zawiera wymagań jakościowych odnoszących się co najmniej do
głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia.

Wobec w
w. zarzutów Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości oraz
nakazanie Zamawiającemu dokonania zmiany treści SWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu
w sposób wskazany w odwołaniu.

Izba ustaliła, że do postępowania odwoławczego nie zgłoszono przystąpień.

W dniu 30 czerwca 2021 r.
Odwołujący wniósł do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej pismo w postaci elektronicznej, w którym oświadczył, że cofa odwołanie. Izba
stwierdziła, że oświadczenie o wycofaniu odwołania zostało złożone przez osobę
uprawnioną do reprezentowania Odwołującego.

Wobec powyższych ustaleń Izba wskazuje, że na skutek cofnięcia odwołania
wystąpiła przesłanka do umorzenia postępowania odwoławczego, o której mowa w art. 520
ust. 1 i 2 oraz art. 568 pkt 1 ustawy nPzp.
Stosownie do treści art. 520 ust. 1 ustawy nPzp,
odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy. Cofnięte odwołanie nie
wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby
(art. 520 ust. 2 ustawy nPzp). Z kolei w myśl art. 568 pkt 1 ustawy nPzp, Izba umarza
postępowania odwoławcze, w formie postanowienia, w przypadku cofnięcia odwołania.

O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575
ustawy nPzp w zw. z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020
r. poz. 2437),
nakazując zwrot na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego
w
wysokości 15 000,00 zł.

Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.

Przewo
dniczący: ……………………………..




Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie