eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2017 › Sygn. akt: KIO 2120/17
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2017-10-20
rok: 2017
sygnatury akt.:

KIO 2120/17

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Anna Osiecka Członkowie: Anna Packo, Katarzyna Odrzywolska

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 20 października 2017 r. w Warszawie odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 9 października 2017 r. przez wykonawcę
SKAMEX Sp. z o.o. Sp. k. ul. Częstochowska 38/52, 93-121 Łódź, w postępowaniu
prowadzonym przez
Szpital Wojewódzki im. Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego
w Sieradzu, ul. Armii Krajowej 7, 98-200 Sieradz


przy udziale wykonawcy SINMED Sp. z o.o., ul. Toszecka 6, 44-100 Gliwice
zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego


postanawia:

1) umarza
postępowanie odwoławcze
;
2) nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
SKAMEX Sp. z o.o. Sp. k. ul. Częstochowska 38/52, 93-121 Łódź kwoty
13 5
00 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej
90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Sieradzu.


Przewodniczący: ………………………

Członkowie:
……………………….

………………………..



Sygn. akt: KIO 2120/17

U Z A S A D N I E N I E

Szpital Wojewódzki im. Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Sieradzu (dalej:
„Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego na dostawę sprzętu medycznego jednorazowego użytku.
Postępowanie to prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. t.j. z 2017 r. poz. 1579), zwanej dalej: „ustawa Pzp”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 25 kwietnia 2017 r. pod poz. 2017/S 080 - 153780.
W dniu
9 października 2017 r. odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
wniósł wykonawca SKAMEX Sp. z o.o. Sp. k., dalej: „Odwołujący”. Odwołujący zarzucił
Zamawiającemu naruszenie:
1. Art. 82 ust. 3 w zw. z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp poprzez zaniechanie odrzucenia
oferty SINMED Sp. z o.o., której treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych
warunków zamówienia, dalej: „SIWZ”;
2.
Art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez prowadzenie postępowania z naruszeniem zasad
uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców;
3.
Art. 91 ust. 1 ustawy Pzp poprzez wybór oferty SINMED Sp. z o.o., która nie jest
ofertą najkorzystniejszą w rozumieniu przepisów ustawy Pzp.
Odwołujący wniósł o:
1.
Uwzględnienie odwołania;
2.
Nakazanie unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie
Pakietu nr 81;
3.
Nakazanie powtórzenia czynności badania i oceny ofert w zakresie Pakietu nr 81;
4.
Nakazanie odrzucenia oferty złożonej przez SINMED Sp. z o.o.;
5. Nakazanie uznani
a, że ofertę najkorzystniejszą w zakresie Pakietu nr 81 złożył
Odwołujący.
Zgodnie z SIWZ
Zamawiający wymagał m.in. zestawu do toalety jamy ustnej –
komplet 6 szt. na dobę (szczoteczki z gąbką, z otworami odsysającymi, końcówką do
podłączenia ssaka i funkcją fingertip, środki odkażające chlorheksydyna, nadtlenek wodoru,
dwuwęglan sodu).

W ocenie Odwołującego produkt, zaoferowany przez SINMED Sp. z o.o. o nr
katalogowym „10030” jest niezgodny z opisem przedmiotu zamówienia, bowiem posiada
tylko jeden
otwór odsysający, podczas gdy Zamawiający oczekiwał produktu „z otworami
odsysającymi”, czyli z minimum dwoma otworami odsysającymi. Ponadto, zestaw
zaoferowany w zakresie poz. 2 pakietu 81 nie posiada, wbrew twierdzeniu w katalogu
SINMED Sp. z o.o., w sw
oim składzie dwuwęglanu sodu, zgodnie z oczekiwaniami
Zamawiającego. Tym samym treść oferty złożonej przez SINMED Sp. z o.o. nie odpowiada
treści SIWZ i winna zostać odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.

Do postępowania odwoławczego przystąpienie po stronie Zamawiającego zgłosiła
w dniu 12 października 2017 r. SINMED Sp. z o.o.
W dniu 17 października 2017 r. wpłynęło do Izby pisemne uwzględnienie przez
Zamawiającego części zarzutów zawartych w treści odwołania dotyczących braku otworów
odsysających w zestawie do toalety jamy ustnej o numerze kat. 10030 producenta SINMED
Sp. z o.o.
Jednocześnie Zamawiający poinformował, że w związku z uwzględnieniem ww.
zarzutu dokona:
1.
unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie Pakietu
nr 81;
2.
powtórzenia czynności badania i oceny ofert w zakresie Pakietu nr 81;
3. wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie Pakietu nr 81.
Zdaniem Zamawiającego zarzut o nieposiadaniu w katalogu SINMED Sp. z o.o. w
swoim składzie dwuwęglanu sodu jest bezzasadny, bowiem SINMED Sp. z o.o. w
odpowiedzi na wezwanie z dnia 22 września 2017 r. uzupełnił dokumenty potwierdzając
posiadanie dwuwęglanu sodu w zestawie do toalety jamy ustnej.
W dniu 19 października 2017 r. Odwołujący złożył w postaci elektronicznej,
podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
kwalifikowanego certyfikatu,
oświadczenie o cofnięciu odwołania w całości.
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała,
że odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oraz
art. 192 ust. 1 zd. 2 ustawy Pzp, umorzy
ła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt:
KIO 2120/17.

Postanowienie zostało ogłoszone poprzez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w trybie §32 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań
(Dz. U. z 2014, poz. 964 ze zm.).
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Pz
p oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a
r
ozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. nr 41 poz. 238 ze zm.), Izba orzekła o
dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych
90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.



Przewodniczący: ………………………

Członkowie:
……………………….

………………………..



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie