eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2017 › Sygn. akt: KIO 1517/17
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2017-08-02
rok: 2017
sygnatury akt.:

KIO 1517/17

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka Protokolant: Piotr Cegłowski

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron w dniu 02 sierpnia 2017 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21 lipca
2017 r. przez
Wykonawcę G. M. S. P. sp. z o.o. (…) w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiaj
ącego Specjalistyczny Zespół Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w P.
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej (…)


przy udziale Wykonawcy T. sp. z o.o. (…) zgłaszającego przystąpienie po stronie
Zamawiającego



postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy
G. M. S. P. sp. z o.o. (…) kwoty 13500 zł 00 gr (słownie: trzynaście
tysięcy pięćset złotych) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.


Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Poznaniu.

Przewodnicz
ący: …………………………….



Sygn. akt: KIO 1517/17
U z a s a d n i e n i e


Zamawiający Specjalistyczny Zespół Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w P.
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Zakup Tomografu
Komputerowego ze stacjami lekarskimi opisowymi, strzykawką automatyczną do
wstrzykiwania kontrastu, pełną integracją ze szpitalnym systemem PACS i RIS wraz z
dostosowaniem pomieszczeń, przeniesieniem tomografu i przeszkoleniem personelu na
potrzeby SZOZnMiD w P.".
Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się 11 lipca 2017 r. w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej pod nr 2017/S 130-265382.
Odwołujący G. M. S. P. sp. z o. o. wniósł odwołanie wobec postanowień specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, w którym zarzucił Zamawiającemu, że dokonał opisu
przedmiotu zamówienia w sposób nieuwzględniający wszystkich wymagań i okoliczności
mogących mieć wpływ na treść oferty oraz w sposób utrudniający uczciwą konkurencję,
poprzez dobór parametrów technicznych i preferencje określonych rozwiązań technicznych,
charakterystycznych dla wyrobów konkretnego producenta, czym uniemożliwił złożenie oferty
Odwołującemu; określił sposób oceny ofert w kryterium „parametry techniczne” w sposób
nieobiektywny, nieproporcjonalny, sprzeczny z zasadą równego traktowania i uczciwej
konkurencji, wskutek czego zostały naruszone przepisy
art. 7 ust. 1 oraz art. 29 ust. 1 i 2
ustawy PZP, a także art. 5 k.c. w zw. z art. 14 ustawy PZP.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości i nakazanie Zamawiającemu
dokonania zmian w SIWZ - zgodnie z żądaniami wynikającymi z uzasadnienia odwołania.

01 sierpnia 2017 roku Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł pismo, w
którym oświadczył, że cofa odwołanie.

Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn.
zm.) postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.).



Przewodnicz
ący: ……………………..


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie