eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2015 › Sygn. akt: KIO 928/15
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-05-18
rok: 2015
sygnatury akt.:

KIO 928/15


odwołania wniesionego w dniu
5 maja 2015 r. przez wykonawcę: Impel Catering
“Company” sp. z o. o. sp. k. ul.
Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego prowadzonym przez zamawiającego:
Wojewódzki Szpital
Chirurgii Urazowej
Św. Anny, ul. Barskiej 16/20, 02-315 Warszawa,
- wobec uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w
odwołaniu


orzeka:
1. Umarza post
ępowanie odwoławcze.
2. Znosi wzajemnie koszty postępowania odwoławczego między stronami.
3. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego wykonawcy
Impel Catering “Company” sp. z o. o. sp. k. ul. Ślężna
118, 53-111 Wrocław
kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero
groszy) uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a ust. 1 i 198b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Warszawie.

Przewodniczący:

.…….….……………


Sygn. akt: KIO 928/15

U z a s a d n i e n i e:

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie w
przetargu nieograniczonego ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym UE TED 2015/S 2015/S
081-143824 z dnia 25 kwietnia 2015 roku na „Świadczenie usługi żywienia chorych
(catering)”, dnia 5 maja 2015 r. zostało złożone pisemne odwołanie przez wykonawcę Impel
Catering “Company” sp. z o.o. sp. k.
z siedzibą we Wrocławiu, w kopii przekazane
zamawiającemu w tym samym terminie.
Odwołanie zostało wniesione wobec postanowień ogłoszenia o zamówieniu oraz
specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ), opublikowanej na stronie
internetowej zamawiającego w dniu 25 kwietnia 2015 r.
Na wezwanie zamawiającego z dnia 5 maja 2015 r. do postępowania odwoławczego
nie zgłosił przystąpienia w trybie art. 185 ustawy Prawo zamówień publicznych żaden
wykonawca.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu: Wojewódzkiemu Szpitalowi Chirurgii UrazowejŚw. Anny w Warszawie naruszenie następujących przepisów ustawy z dnia 29 stycznia
2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), dalej ustawa Pzp, tj.:
1)
art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez naruszenie zasad zachowania uczciwej konkurencji
oraz równego traktowania wykonawców przy formułowaniu postanowień ogłoszenia o
zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
2)
art. 142 ust. 5 ustawy Pzp, przez zaniechanie ustalenia w treści SIWZ postanowień o
zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego
wykonawcy.
W związku z powyższymi zarzutami odwołujący wnosił o nakazanie zamawiającemu
zmiany kwestionowanych przez odwołującego postanowień ogłoszenia o zamówieniu oraz
SIWZ w zakresie i w brzmieniu zaproponowanym przez odwołującego w odwołaniu, tj. żądał:
zmiany postanowień SIWZ, w tym w szczególności Załącznika do SIWZ nr 4 § 19, w
następujący sposób:
1.
Strony postanawiają, iż dokonają w formie pisemnego aneksu zmiany wynagrodzenia
w wypadku wystąpienia jednej ze zmian przepisów wskazanych w art. 142 ust. 5 ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany:
a.
stawki podatku od towarów i usług,
b.
wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.
3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,

c.
zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
2.
Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie
zmian, o których mowa w ust. 1.
3.
W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 lit. a) wartość netto wynagrodzenia
wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie
wyliczona na podstawie nowych przepisów.
4.
W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 lit. b) wynagrodzenie wykonawcy ulegnie
zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu wykonawcy wynikającą ze zwiększenia
wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie
obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń
publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia.
5.
W przypadku zmiany, o którym mowa w ust 1 lit. c) wynagrodzenie wykonawcy
ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu wykonawcy, jaką będzie on
zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu
dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie
na rzecz zamawiającego.
6.
Za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w ust. 1 lit. a), wprowadzenie zmian wysokości
wynagrodzenia wymaga uprzedniego złożenia przez wykonawcę oświadczenia o wysokości
dodatkowych koszów wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w ust 1 litera b) i
c).
7.
Zmiany treści umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem
nieważności.
W dniu 18 maja 2015 r. zamawiający w odpowiedzi na odwołanie złożył pismo
obejmujące oświadczenie Pana L. Ś. p.o. Dyrektora Wojewódzkiego Szpitala Chirurgii
Urazowej Św. Anny w Warszawie, że „Zamawiający uwzględnia w całości zarzuty
przedstawione w przedmiotowym w/w odwołaniu i wnosi o umorzenie przedmiotowego
post
ępowania odwoławczego w trybie i na zasadach określonych w art. 186 ust. 2 ustawy
Pzp.”

Przepis art. 186 ust. 2 ustawy Pzp stanowi, że w przypadku uwzględnienia przez
zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron, pod warunkiem, że w
postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca. W takich okolicznościach zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia

czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w
odwołaniu.
Wobec stwierdzenia, że zamawiający ze skutkiem prawnym uwzględnił w całości
zarzuty przedstawione w odwołaniu, Izba działając na podstawie art. 186 ust. 2 w związku z
art. 192 ust. 1 zdanie 2 ustawy Pzp - umorzyła postępowanie odwoławcze, o czym orzekła
postanowieniem.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Izba miała na uwadze, że
uwzględnienie w całości zarzutów odwołania nastąpiło przed otwarciem wyznaczonego
posiedzenia z udziałem stron, zatem z mocy art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp koszty znosi się
wzajemnie między stronami.
Jednocześnie, w związku z umorzeniem postępowania odwoławczego, Izba nakazała
dokonanie na rzecz odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
uiszczonego wpisu, zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).


Przewodnicz
ący:

………………………



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie