rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2010-04-21
rok: 2010
data dokumentu: 2010-04-21
rok: 2010
sygnatury akt.:
KIO/UZP 479/10
KIO/UZP 479/10
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Justyna Tomkowska, Paweł Trojan, Ryszard Tetzlaff Protokolant: Paulina Zalewska
Przewodniczący: Justyna Tomkowska, Paweł Trojan, Ryszard Tetzlaff Protokolant: Paulina Zalewska
wobec cofnięcia przed otwarciem rozprawy/po otwarciu rozprawy
w dniu 21 kwietnia 2010r.
odwołania/odwołańwniesionego/wniesionych
przez Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna
118, 53-111 Wrocław od rozstrzygnięcia przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Częstochowie Sp. z o.o., ul. Polskiej
Organizacji Wojskowej 24, 42-200 Częstochowa protestu z dnia 25 lutego 2010 r.
w dniu 21 kwietnia 2010r.
odwołania/odwołańwniesionego/wniesionych
przez Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna
118, 53-111 Wrocław od rozstrzygnięcia przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Częstochowie Sp. z o.o., ul. Polskiej
Organizacji Wojskowej 24, 42-200 Częstochowa protestu z dnia 25 lutego 2010 r.
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze
2. nakazaćUrzędowi ZamówieńPublicznych zwrot z rachunku dochodów własnych Urzędu
ZamówieńPublicznych na rzecz Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław kwoty 13.500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącej 90% uiszczonego/uiszczonych
wpisu/wpisów
i zasądzićna rzecz XXX koszty
postępowania w kwocie 00 zł 00 gr (słownie: XXX)
.
3. kosztami postępowania obciąża XXX
i nakazuje
2
:
1)
zaliczyćna rzecz Urzędu ZamówieńPublicznych koszty w wysokości 00 zł 00
gr (słownie: xxx) z kwoty wpisu uiszczonego przez xxx
2)
dokonaćwpłaty kwoty 00 zł 00 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz xxx
stanowiącej xxx
3)
dokonaćwpłaty kwoty 00 zł 00 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz Urzędu
ZamówieńPublicznych na rachunek dochodów własnych UZP
4)
dokonaćzwrotu kwoty 00 zł 00 gr (słownie: xxx) z rachunku dochodów
własnych Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz xxx
U z a s a d n i e n i e
Odwołujący – Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław pismem
z dnia 20 kwietnia 2010 r. przesłanym do UZP, które wpłynęło w dniu 21 kwietnia 2010 r.
przed otwarciem posiedzenia cofnął odwołanie złożone do Prezesa Urzędu Zamówień
Publicznych w dniu 17 marca 2010 r. (data nadania w placówce operatora publicznego) w
sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na Stałe utrzymanie czystości
wnętrz budynków oraz terenów przynależnych do budynków, użytkowanych i zarządzanych
przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej „TBS” Sp. z o.o. w obszarach działania Oddziałów
Eksploatacji prowadzonego przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo
Budownictwa Społecznego w Częstochowie Sp. z o.o..
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła,że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobęumocowaną, w konsekwencji czego uznała,że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 189 ust. 1 zdanie drugie oraz
art. 191 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych
(t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) postanowił umorzyćpostępowanie
odwoławcze w niniejszej sprawie.
Stosownie do art. 189 ust. 2 ustawy Prawo zamówieńpublicznych skład orzekający
Izby postanowił zwrócićna rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu,
tj. 13.500,00 zł.
Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieńpublicznych
(Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu
ZamówieńPublicznych do Sądu Okręgowego w Częstochowie.
Przewodniczący:
…………………………………
Członkowie:
………………………………….
………………………………….
1. umorzyć postępowanie odwoławcze
2. nakazaćUrzędowi ZamówieńPublicznych zwrot z rachunku dochodów własnych Urzędu
ZamówieńPublicznych na rzecz Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław kwoty 13.500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącej 90% uiszczonego/uiszczonych
wpisu/wpisów
i zasądzićna rzecz XXX koszty
postępowania w kwocie 00 zł 00 gr (słownie: XXX)
.
3. kosztami postępowania obciąża XXX
i nakazuje
2
:
1)
zaliczyćna rzecz Urzędu ZamówieńPublicznych koszty w wysokości 00 zł 00
gr (słownie: xxx) z kwoty wpisu uiszczonego przez xxx
2)
dokonaćwpłaty kwoty 00 zł 00 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz xxx
stanowiącej xxx
3)
dokonaćwpłaty kwoty 00 zł 00 gr (słownie: xxx) przez xxx na rzecz Urzędu
ZamówieńPublicznych na rachunek dochodów własnych UZP
4)
dokonaćzwrotu kwoty 00 zł 00 gr (słownie: xxx) z rachunku dochodów
własnych Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz xxx
U z a s a d n i e n i e
Odwołujący – Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław pismem
z dnia 20 kwietnia 2010 r. przesłanym do UZP, które wpłynęło w dniu 21 kwietnia 2010 r.
przed otwarciem posiedzenia cofnął odwołanie złożone do Prezesa Urzędu Zamówień
Publicznych w dniu 17 marca 2010 r. (data nadania w placówce operatora publicznego) w
sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na Stałe utrzymanie czystości
wnętrz budynków oraz terenów przynależnych do budynków, użytkowanych i zarządzanych
przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej „TBS” Sp. z o.o. w obszarach działania Oddziałów
Eksploatacji prowadzonego przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo
Budownictwa Społecznego w Częstochowie Sp. z o.o..
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła,że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobęumocowaną, w konsekwencji czego uznała,że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 189 ust. 1 zdanie drugie oraz
art. 191 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych
(t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) postanowił umorzyćpostępowanie
odwoławcze w niniejszej sprawie.
Stosownie do art. 189 ust. 2 ustawy Prawo zamówieńpublicznych skład orzekający
Izby postanowił zwrócićna rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu,
tj. 13.500,00 zł.
Stosownie do art. 194 i 195 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieńpublicznych
(Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Urzędu
ZamówieńPublicznych do Sądu Okręgowego w Częstochowie.
Przewodniczący:
…………………………………
Członkowie:
………………………………….
………………………………….
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27