Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2019-12-11
Ogłoszenie nr 550270772-N-2019 z dnia 11-12-2019 r.
Tomaszów Lubelski: ODBIÓR TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY TOMASZÓW LUBELSKI STYCZEŃ-MARZEC 2020 OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Tomaszów Lubelski, Krajowy numer identyfikacyjny 55096000000000,
ul. ul. 29 Listopada
9,
22-600
Tomaszów Lubelski, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
846 643 085, e-mail
wodociagi@tomaszowlubelski.pl, faks
846 643 873.
Adres strony internetowej (url): www.tomaszowlubelski.bip.lubelskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ODBIÓR TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY TOMASZÓW LUBELSKI STYCZEŃ-MARZEC 2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
ODBIÓR TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY TOMASZÓW LUBELSKI STYCZEŃ-MARZEC 2020. Przedmiot zamówienia obejmuje:
odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych:
a) zabudowa jednorodzinna:
- odpady zmieszane (resztki z segregacji) - jeden raz w miesiącu,
- odpady segregowane - jeden raz w miesiącu
- odpady komunalne ulegające biodegradacji - jeden raz w miesiącu,
- popiół - jeden raz w miesiącu
b) zabudowa wielorodzinna:
- zmieszane odpady komunalne - jeden raz w tygodniu
- odpady segregowane jeden raz w miesiącu,
- odpady komunalne ulegające biodegradacji - jeden raz w tygodniu
d) odpady rozbiórkowe i budowlane (wykonywane we własnym zakresie) będą dostarczone przez mieszkańców do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych a Wykonawca ma obowiązek te odpady przyjąć.
Odbiór odpadów będzie się odbywał z nieruchomości które były objęte systemem zbiórki w roku 2019.W przypadku pojawienia się nowych odbiorców Wykonawca zobowiązany jest do:
- dostarczenia do gospodarstw domowych pojemników 120 litrowych lub 240 litrowych na niesegregowane odpady komunalne (odpady zmieszane),
- dostarczenia do gospodarstw domowych po 5 sztuk worków do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 l lub 240 l z folii LDPE, na 10 dni przed pierwszym odbiorem odpadów,:
a) worki żółte - metale i tworzywa sztuczne,
b) worki niebieskie - opakowania z papieru, kartonu i tektury,
c) worki białe - szkło bezbarwne (bezbarwne butelki i słoiki)
d) worki zielone - szkło kolorowe(kolorowe butelki i słoiki)
e) worki brązowe - bioodpady (skoszona trawa, liście, rozdrobnione krzewy i gałęzie, nienadające się do spożycia owoce i warzywa, kwiaty doniczkowe i cięte )
f) worek czarny - popiół
Po każdorazowym odbiorze selektywnie zebranych odpadów pozostawienie worków w liczbie odpowiadającej odebranej ilości worków.
2. Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), w którym mieszkańcy Gminy Tomaszów Lubelski w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będą mogli dostarczyć wytwarzane przez siebie, selektywnie zebrane odpady komunalne.
3. Zagospodarowanie odebranych odpadów w instalacjach w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.Ponoszenia odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy.
Nie mieszania odpadów komunalnych zmieszanych z odpadami zebranymi selektywnie.
Naprawienia pojemników na odpady zmieszane lub dostarczenia nowego pojemnika najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych, w przypadku, gdy do uszkodzenia pojemnika doszło podczas odbioru odpadów przez Wykonawcę.
Monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady, jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację dowodową (np. oświadczenie i dokumentację fotograficzną), która jednoznacznie wskaże zdarzenie, lokalizację nieruchomości oraz datę i godzinę.
Prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, a w szczególności:
Dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań o których mowa w art. 9n i 9na ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami w terminach określonych którym mowa w art. 9 n ust. 2 oraz art. 9 na ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
Dostarczenia niezbędnych informacji umożliwiających sporządzenie Zamawiającemu rocznego sprawozdania zgodnie z art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
Dostarczenia innych niezbędnych dokumentów, na żądanie Zamawiającego w przypadku zmiany przepisów;
Dostarczenia miesięcznych raportów zawierających informacje o ilości i rodzajach odebranych odpadów zmieszanych i segregowanych z terenu Gminy Tomaszów Lubelski oraz sposobach zagospodarowania odpadów (miejsce unieszkodliwienia i odzysk).
Dostarczenia miesięcznych kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innych instalacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oddzielnych dla każdego rodzaju odpadów, zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów, wraz z oświadczeniem, że odpady pochodzą z terenu Gminy Tomaszów Lubelski.
Zawarcia i posiadania umowy ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z prowadzonymi usługami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych w okresie realizacji umowy oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków obejmujących pracowników, osoby trzecie i mienie. Obowiązek Wykonawcy posiadania polisy dotyczy całego okresu obowiązywania umowy na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Koszty ubezpieczenia ponosi Wykonawca. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia na każde żądanie Zamawiającego polisy ubezpieczeniowej oraz dowodu opłacania składek.
Zapewnienia odbioru zgodnie z ustalonym harmonogramem z punktów trudnodostępnych poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z nieruchomości o utrudnionym dostępie.
Ponoszenia odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane w majątku Zamawiającego lub osób trzecich oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonym świadczeniem usługi objętej przedmiotem zamówienia, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych.
Realizacji "reklamacji" (np. nieodebranie z nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem) w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego.
Zamawiający zobowiązany jest do:
dostarczenia w terminie 5 dni od podpisania umowy listy nieruchomości zamieszkałych z których odbierane będą odpady komunalne;
W ramach umowy Zamawiający zastrzega sobie:
prawo zmiany ilości nieruchomości zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmniejszyć się w czasie trwania umowy. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby nieruchomości o 10% bez zmiany warunków wynagrodzenia.
prawo kompleksowej lub wyrywkowej kontroli sposobu wykonywania usługi.
II.5) Główny Kod CPV:
90000000-7
Dodatkowe kody CPV:
90511000-2,
90512000-9,
90513100-7,
90533000-2,
90514000-3
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 - dalej: "ustawa PZP"). Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2019 r. poz. 1843) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zamawiający w dniu 09.10.2019 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę pn. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tomaszów Lubelski w roku 2020, które zakończyło się w dniu 31.10.2019 r. unieważnieniem postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i zamawiający nie mógł tej kwoty zwiększyć do ceny oferty najkorzystniejszej.
W związku z wejściem w życie w dniu 6 września 2019 r. nowelizacji Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zmieniły się zasady usuwania odpadów z nieruchomości zamieszkanych oraz sposób wyliczania opłaty za te usługi. Równocześnie w miesiącach wrzesień - październik drastycznie wzrosły opłaty za przekazywanie odpadów przez przedsiębiorców do instalacji przetwarzania odpadów (RIPOK). Z informacji uzyskanych od przedsiębiorców wynika wręcz, że RIPOK-i nawet odmawiają przyjęcia niektórych rodzajów odpadów. Wspomniane okoliczności sprawiły, że jedyna oferta, która wpłynęła była blisko 2 krotnie wyższa niż kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, równocześnie wskazując, że wielkość zamówienia nie mieści się już w zamówieniach publicznych o wartości poniżej progów UE.
Zmiana systemu zagospodarowania odpadów i wielość, trudnych do przewidzenia w zakresie kierunku zmiany, czynników związanych z tym systemem powoduje, że w interesie samego Zamawiającego, beneficjentów systemu (mieszkańców) oraz wykonawców leży takie określenie przedmiotu zamówienia, aby możliwe było skalkulowanie ceny ofertowej, aby w sposób najpełniejszy gwarantowała ona jej związanie z rzeczywiście realizowanym zakresem świadczenia.
Wskazać tutaj należy również fakt, że nałożony, w drodze ustawy, na gminy obowiązek zorganizowania odbioru i transportu odpadów powinien być finansowany z opłat pobieranych od mieszkańców. Aktualnie obowiązujące w Gminie Tomaszów Lubelski stawiki za odbiór odpadów mogłyby sfinansować zamówienie jedynie w 50%, a drugi 50% musiało by pochodzić z budżetu Gminy, co jest niedopuszczalne.
Analizując całą sytuację, zarówno pod względem sfinansowania zadania, jak również procedury wyłonienia wykonawcy Zamawiający zdecydował się podjąć następujące kroki:
1) Podjąć pracę nad uchwaleniem, w formie aktu prawa miejscowego, nowych stawek za odbiór i transport odpadów, które zapewniałyby finansowanie całego procesu.
2) W trybie pilnym dostosować Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tomaszów Lubelski do obowiązujących przepisów (prawo przewiduje taki obowiązek do dnia 19 lipca 2020r.)
3) Opracować i ogłosić nowy przetarg o planowanej wartości powyżej progów UE, co jest równoznaczne z zachowaniem innych terminów składania ofert tj. przypadający na 35 dzień od przekazania ogłoszenia do publikacji Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej.
Biorąc pod uwagę fakt, że zamawiający jest zobowiązany zapewnić ciągłość w odbiorze odpadów komunalnych na terenie Gminy Tomaszów Lubelski, a ze względu na unieważnienie przeprowadzonego postępowania i niemożność zachowania terminów przy przeprowadzeniu kolejnego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego powyżej progów UE, konieczności dostosowania prawa miejscowego do obecnej sytuacji na rynku odpadów oraz z uwagi na obowiązek zapewnienia odpowiedniej sytuacji sanitarnej na terenie Gminy, zamawiający zamierza zawrzeć umowę na świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tomaszów Lubelski w miesiącach styczeń - marzec 2020 r. w trybie zamówienia z wolnej ręki w minimalnym zakresie, który zabezpieczy odbiór odpadów do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego powyżej progów UE oraz dostosowania prawa w ww. zakresie.
Z powyższego wynika, iż wystąpiła wyjątkowa sytuacja związana z przyczynami nie leżącymi po stronie Zamawiającego, tj. niemożność udzielania zamówienia w trybie przetargowym. Tym samym zaistniała przesłanka do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z dyspozycją art. 67 ust 1 pkt 3 ustawy, tj. konieczność natychmiastowego udzielenia przedmiotowego zamówienia. Na uwagę zasługuje również stanowisko Krajowej Izby odwoławczej (KIO 138/18 z dnia 06.02.2018), w którym to Izba orzekła, że nie stanowi naruszenia normy art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych udzielenie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamawiający doraźnie, na krótki okres udziela zamówienia z wolnej ręki na usługi odbioru i zagospodarowania odpadów - na okres do zakończenia postępowania przetargowego w trybie konkurencyjnym i wyboru wykonawcy zamówienia. Wynika to z faktu, iż odbiór odpadów jest to usługa, która powinna być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony. Konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu tej usługi powodowałyby wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego i dotknęły by nie tyle samego zamawiającego, ale przede wszystkim mieszkańców, za których bezpieczeństwo odpowiada zamawiający. Niewątpliwie natychmiastowe wykonanie zamówienia leży w interesie publicznym, gdyż wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego mogłoby się wiązać z wystąpieniem zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców.
Na czas przygotowania i przeprowadzenia właściwego zamówienia, Gmina Tomaszów Lubelski zmuszona jest udzielić zamówienia z wolnej ręki.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
INNE PRZETARGI Z TOMASZOWA LUBELSKIEGO
- Sukcesywne dostawy artykułów do tlenoterapii i laryngologii.
- Dostawy wyrobów z zakresu elektromedycyny oraz endoskopii.
- Organizacja 3 dniowego wyjazdu szkoleniowo-integracyjnego dla 55 osób w ramach projektu: "Rodzina daje siłę" realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tomaszowie Lubelskim
- "Wykonanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Tomaszów Lubelski - etap II (postępowanie ponowione dla części nr 2 i części nr 3)"
- Zakup kostki brukowej
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Transport oraz unieszkodliwienie wyrobów azbestowych z terenu Gminy Magnuszew
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie podstawowym na odbiór i utylizację odpadów medycznych
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Rychtal w okresie od 01 lipca 2025 r. do 30 czerwca 2026 r.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne z terenu kompleksów wojskowych w podziale na trzy części
- ODBIÓR ODPADÓW Z TERENÓW KOMUNALNYCH GMINY MIASTO OŁAWA
- Eksploatacja i konserwacja melioracji szczegółowej na terenie zlewni nr 2 i 4 Przytór - Łunowo w Świnoujściu w latach 2025 - 2027
więcej: Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.