Ogłoszenie nr 550227128-N-2019 z dnia 23-10-2019 r.
Słupsk: Roboty budowlane mające na celu przywrócenie funkcjonowania slipu u podstawy falochronu zachodniego w Porcie Ustka OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Morski w Słupsku, Krajowy numer identyfikacyjny 14502300000000,
ul. Al. Sienkiewicza
18,
76-200
Słupsk, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
598 428 406, e-mail
zp@umsl.gov.pl, faks
059 8428406, 8412443.
Adres strony internetowej (url): www.umsl.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty budowlane mające na celu przywrócenie funkcjonowania slipu u podstawy falochronu zachodniego w Porcie Ustka
Numer referencyjny
ZP 3510/IV/02/19
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Opis przedmiotu zamówienia.
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót awaryjnych mających na celu przywrócenie funkcjonowania slipu u podstawy falochronu zachodniego w Ustce oraz uchronienie konstrukcji całego slipu przed gwałtownym całkowitym zniszczeniem na skutek gwałtownego działania sił natury, np. sztorm.
2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku nr 6 do Zaproszenia, zwanym
w dalszej części "OPZ" oraz w załączniku graficznym nr 1 do OPZ, w dokumentacji projektowej pn. " Projekt remontu slipu u podstawy falochronu zachodniego w Porcie Ustka" - Załącznik nr 2 do OPZ wraz ze STWIOB - Załącznik nr 3 do OPZ.
3) Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy.
4) Wykonawca przedłoży przed podpisaniem umowy kosztorys ofertowy realizacji zadania, opracowany ze szczegółowością odpowiadającą załączonym do Zaproszenia przedmiarom robót, oraz harmonogram rzeczowo-terminowy.
Przedmiary robót należy stosować do wyceny tylko i wyłącznie pomocniczo. Zawarte
w przedmiarach zestawienia mają zobrazować jedynie skalę roboty budowlanej i pomóc wykonawcom
w oszacowaniu kosztów inwestycji. Opracowany kosztorys będzie pełnił dla Zamawiającego jedynie funkcję pomocniczą oraz będzie stanowił podstawę do rozliczenia odbioru końcowego.
5) UWAGA! ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA, ŻE CAŁKOWITY KOSZT ZA PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ZAPROPONOWANY PRZEZ WYKONAWCĘ NIE MOŻE BYĆ WIEKSZY OD KWOTY JAKĄ ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA PRZEZNACZYĆ NA SFINANSOWANIE ZADANIA .
6) Wymagany okres gwarancji jakości oraz rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy.
7) Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP w powiązaniu z art. 36 ust. 2 pkt. 8a tejże ustawy, stawia następujące wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
a) Zamawiający wymaga od Wykonawcy i podwykonawców zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót,
w tym w szczególności:
- roboty hydrotechniczne,
- roboty rozbiórkowe,
- roboty ziemne,
- roboty żelbetowe,
o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: "Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem";
b) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę ww. wymagań oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określono
w załączniku nr 3 do Zaproszenia - wzorze umowy.
8) Opis przedmiotu za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień:
45.24.40.00 - Wodne roboty budowlane
Wodne roboty budowlane
II.5) Główny Kod CPV:
45244000-9
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
250082.00
Waluta:
pln
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Obecnie trwają prace remontowe w zakresie remontu części slipu realizowane na podstawie umowy nr ZP 3510/I/16/19/15TI/19 z 25.07.2019 r.. Remont slipu objęty zakresem umownym to około 40 % powierzchni całego slipu (nie obejmuje on zupełnie części końcowej slipu, znajdującej się pod wodą).
W miesiącu wrześniu po wykonaniu robót rozbiórkowych (13.09.2019) i odsłonięciu krawędzi bocznych nieremontowanej części slipu okazało się, że brak jest prawidłowej podbudowy pod płytami slipu oraz, że są one betonowe (nie żelbetowe, czyli bez wzmocnienia wewnętrznym zbrojeniem). Część odwodna remontowanej nawierzchni betonowej slipu została przez Wykonawcę zabezpieczona. W trakcie realizacji remontu części slipu w dniu 2 października br. doszło do znacznego pogorszenia warunków hydrometeorologicznych (kilkudniowego sztormu), na skutek czego doszło do dalszego pogorszenia stanu technicznego nieremontowanej części slipu. Widoczne były od początkowej fazy sztormu wysokie pióropusze wody wytryskujące w miejscach dylatacji pomiędzy płytami nieremontowanej nawierzchni slipu (świadczy to o braku pełnej podbudowy pod płytami , tzw. "pustce" silnie penetrowanej przez falowanie wody). Silne falowanie wody podczas sztormu doprowadziło w obszarze nieremontowanego slipu do dalszego wypłukania pylastych i piaszczystych frakcji podbudowy ułożonej bez zastosowania geosyntetyków oraz przemieszczenia części płyt (sklawiszowania ich nawierzchni) i częściowego połamania nieodpornych betonowych płyt, w tym w kluczowym obszarze dla funkcjonowania slipu, czyli w końcowej podwodnej jego części. Postępująca degradacja slipu została potwierdzona przez pracowników Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego protokołem pokontrolnym. Zamawiający nie miał wcześniej (przed wykonaniem robót rozbiórkowych) możliwości zapoznania się z faktycznym stanem technicznym konstrukcji slipu wraz z podbudową w obszarze pierwotnie nieobjętym remontem.
Aby zapewnić możliwość funkcjonowania i bezpiecznego korzystania z całego slipu oraz zabezpieczyć przed dalszym gwałtownym niszczeniem slipu przez siły natury należy w natychmiastowym trybie dokonać naprawy (remontu) pozostałej części slipu pierwotnie nieobjętej remontem. Od miesiąca września każdy kolejny sztorm powoduje coraz większe zniszczenia w konstrukcji części slipu czego efektem w przypadku nie podjęcia natychmiastowych działań naprawczych będzie katastrofa budowlana, która będzie stwarzała niebezpieczeństwo dla życia i zdrowia użytkowników portu. Ponadto w przypadku braku działań naprawczych uszkodzeniu ulegnie również część remontowanego obecnie slipu objętego umową nr ZP 3510/I/16/19/15TI/19 z 25.07.2019 r.
Z uwagi na zbliżający się długotrwały okres jesienno - zimowo -wiosenny i niesprzyjające warunki pogodowe, co spotęguje uszkodzenia części konstrukcji slipu, naprawy należy dokonać w trybie natychmiastowym (awaryjnym).
Ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem.
W związku z powyższym zachodzi konieczność natychmiastowego wykonania robót awaryjnych (remontowych) w zakresie pozostałej nawierzchni slipu pierwotnie nieobjętej remontem, jako niezbędnych do zapewnienia możliwości korzystania ze slipu w ogóle oraz zabezpieczeniu go jako całości przed działaniem gwałtownych sił natury np. podczas kolejnych sztormów.
Założenia przestrzenne, konstrukcyjne, użytkowe i technologia prowadzenia prac remontowych jest tożsama z dokumentacja projektową pn. "Projekt remontu slipu u podstawy falochronu zachodniego i drogi dojazdowej do pasa technicznego wzdłuż falochronu zachodniego w Porcie Ustka". Technologia wykonania prac remontowych zgodnie z przytoczonym projektem, ewentualnie Zamawiający dopuszcza możliwość częściowego wykorzystania drobnego gruzu z rozbiórki jako części podbudowy w górnej części slipu, co zmniejsza koszty remontu. Roboty związane z remontem slipu ze względu na pilność ich wykonania należy zlecić firmie dysponującej zarówno odpowiednim sprzętem i posiadającej odpowiednie materiały, jak
i zmobilizowanej w miejscu wykonania robót, a takim Wykonawcą jest konsorcjum firm: PBO Budownictwo Hydrotechniczne i Ogólne sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Sp. z o.o., będące wykonawcą obecnie prowadzonych robót remontowych slipu z terminem realizacji do 30 listopada 2019 r. Z uwagi na końcowy okres zazwyczaj sprzyjających warunków przed nadchodzącymi niesprzyjającymi warunkami pogodowymi do prowadzenia prac,
w szczególności w zakresie prac poniżej poziomu wody (końcówka slipu) i gotowość w/w Wykonawcy do prac związanych z awaryjną naprawą uszkodzonej części slipu oraz możliwość finansowania zadania w bieżącym roku budżetowym należy jak najszybciej podjąć działania zmierzające do wykonania naprawy, co jest uzasadnione ekonomicznie i organizacyjnie.
Dodatkowo wykonanie tego zakresu prac przez dotychczasowego Wykonawcę zapewnia Zamawiającemu kompleksową gwarancję na wykonany remont całego slipu (unika się ewentualnych przyszłych sporów co do zakresu odpowiedzialności różnych Wykonawców powstałych w obszarze styku prowadzonych robót). Ponadto formalnie przekazany protokolarnie teren dla Wykonawcy remontu slipu z przyczyn techniczno - organizacyjnych jest w zakresie całego slipu - wprowadzenie innego wykonawcy przed 30 listopada jest więc niewykonalne. Po tym terminie trudno spodziewać się sprzyjających warunków hydrometeorologicznych umożliwiających wykonanie robót w zakresie remontu pozostałej części slipu w tym roku kalendarzowym.
Z powyższych względów oraz konieczności zapewnienia gospodarnej efektywności działania bez przysparzania dodatkowych trudności technicznych mogących skutkować podniesieniem kosztów wykonania zamówienia zasadne jest zlecenie zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP na wykonanie robót awaryjnych mających na celu przywrócenie funkcjonowania slipu u podstawy falochronu zachodniego w Ustce oraz uchronienie konstrukcji całego slipu przed gwałtownym całkowitym zniszczeniem na skutek gwałtownego działania sił natury (np. sztorm).
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Konsorcjum firm: PBO Budownictwo Hydrotechniczne i Ogólne Sp. z o.o.Lider,
pbohydrotechnika@poczta.fm,
ul. Leszczyńskiego 10A ,
76-200,
Słupsk, kraj/woj.
pomorskie
Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Sp. z o.o.-Partner,
pbohydrotechnika@poczta.fm,
ul. Leszczyńskiego 10A ,
76-200,
Słupsk, kraj/woj.
pomorskie
INNE PRZETARGI Z SŁUPSKA
- Świadczenie usług cateringowych w 2024 roku - II postępowanie
- Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej na rewitalizację i adaptację zagrody nr 9 w Swołowie - II postępowanie
- Wymiana wodomierzy z modułami radiowymi ciepłej i zimnej wody z możliwością odczytu radiowego w lokalach mieszkalnych będących własnością Miasta Słupsk, a zarządzanych przez PGM Sp. z o.o.
- "Świadczenie specjalistycznych usług terapeutycznych w ramach Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem"."
- Konserwacja i naprawa oświetlenia ulicznego i parkowego oraz akcentowego, będącego w zarządzie ZIM w Słupsku oraz konserwacja i naprawa instalacji elektrycznych w budynkach admin. przez ZIM w Słupsku
- Usługa przeglądów i napraw Spektrometru masowego IV generacji do szybkiej diagnostyki mikrobiologicznej metodą MALDI-TOF - 41/TP/2024
więcej: przetargi w Słupsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Renowacja zbiornika małej retencji w Regnowie
- Renowacja zbiornika wodnego małej retencji o powierzchni 1,72 ha, usytuowanego na działce nr ewid. 252, 1697, 1708/1, obręb Śmigiel
- Utrzymanie i konserwacja urządzeń wodnych i melioracyjnych oraz cieku naturalnego rzeka Radomka w roku 2024
- Rozbudowa ul. Panienki w Kozach
- Wykonanie odwodnienia strefy osuwiskowej w rejonie drogi gminnej nr 250120P
- "Remont zbiornika wodnego nr 2 służącego małej retencji w centrum miejscowości Wólka Skotnicka"
więcej: Wodne roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.